Perästä kirkasta vettä desi, vasta sitten öljyt

Anonyymi-ap

Veneen työntömoottorin ( kutsuttaneen peräsmoottoriksi) perän öljypropun kun irroitteli tuossa noin niin tovi sitten. Niin tulipahan ensiksi runsaasti aivan kirkasta vettä ehkä desi ja vasta sitten lirutteli öljyä purnukkaan.

Eikös ne vedet pitäisi jos vuotoja on tuota noin niin sekoittua öljyyn ja öljyn olla harmaata tuolloin?

Mikäs ilmiön selittää?

20

323

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Perän olosuhteet eivät ole sopivat emulsion muodostumiseen.
      Vatkausta on vähemmän ja lämpötila on alhaisempi ja öljykin on erilaista kuin moottoriöljy.

      • Anonyymi

        Nimenomaan peräöljyyn se vesi sekoittuu ja ulos tulee kermaa. Tavalliseen moottoriöljyyn muodostuu kerros vettä pohjalle ellei sitä oikein raivokkaasti vatkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nimenomaan peräöljyyn se vesi sekoittuu ja ulos tulee kermaa. Tavalliseen moottoriöljyyn muodostuu kerros vettä pohjalle ellei sitä oikein raivokkaasti vatkaa.

        Oletko koskaan nähnyt konetta, jonka kansipahvi vuotaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko koskaan nähnyt konetta, jonka kansipahvi vuotaa?

        Olen nähnyt. Tulpat oli glykolista vihreät ja paisuntasäiliössä lillui mustaa moottoriöljyä. Peräöljy on usein lisäaineistettu sitomaan (rajallisesti) vettä, moottoriöljy yleensä ei ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen nähnyt. Tulpat oli glykolista vihreät ja paisuntasäiliössä lillui mustaa moottoriöljyä. Peräöljy on usein lisäaineistettu sitomaan (rajallisesti) vettä, moottoriöljy yleensä ei ole.

        Entä se harmaa öljy-vesi -emulsio?
        Se kuuluu samaan kinkeripiiriin riippuen tietenkin siitä, on ko vesi mennyt öljyyn vai toisin päin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entä se harmaa öljy-vesi -emulsio?
        Se kuuluu samaan kinkeripiiriin riippuen tietenkin siitä, on ko vesi mennyt öljyyn vai toisin päin.

        On sitä kermavaahtoa hiukan ollut öljytikun yläpäässä, alla puhdasta öljyä ja pohjalla tilkka vettä. Peräöljy on ollut kauttaaltaan tasalaatuista kermalikööriä jos on vettä päässyt sekaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen nähnyt. Tulpat oli glykolista vihreät ja paisuntasäiliössä lillui mustaa moottoriöljyä. Peräöljy on usein lisäaineistettu sitomaan (rajallisesti) vettä, moottoriöljy yleensä ei ole.

        Olipa erikoiset "oireet" kansipahvivikaisessa koneessa! Tuommoista ei ole kyllä muille tullu vastaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olipa erikoiset "oireet" kansipahvivikaisessa koneessa! Tuommoista ei ole kyllä muille tullu vastaan!

        On aika tyypillisiä orastavan kansitiivistevian oireita ennen kuin kosahtaa kunnolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olipa erikoiset "oireet" kansipahvivikaisessa koneessa! Tuommoista ei ole kyllä muille tullu vastaan!

        Se ei johdu siitä, että oireet olisivat harvinaiset vaan siitä, ettei sinun töihisi kuulu hampurilaisten ja ranskalaisten lisäksi koneita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se ei johdu siitä, että oireet olisivat harvinaiset vaan siitä, ettei sinun töihisi kuulu hampurilaisten ja ranskalaisten lisäksi koneita.

        Taitaa koneet kuulua hieman enemmän kun sinun töihisi!
        Ruoan valmistusta harrastan vain koti oloissa, sitäkin aika harvoin koska rouva yleensä valmistaa ateriat.


    • Anonyymi

      Kyllä siitä kinuskin värisestä sotkusta vesi muutamassa kuukaudessa erottuu pohjalle, jolloin ensin valuu vettä ulos ja vasta sitten öljy.

      • Anonyymi

        oli kevään ajossa moottori. huhtikuussa laitoin uudet öjyt ja nyt tarkistin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        oli kevään ajossa moottori. huhtikuussa laitoin uudet öjyt ja nyt tarkistin

        Ehkä kannattaisi tarkistella tiivisteetkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä kannattaisi tarkistella tiivisteetkin.

        Taitaa olla parempi vaihtaa tiivisteet .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        oli kevään ajossa moottori. huhtikuussa laitoin uudet öjyt ja nyt tarkistin

        Perä irti, ja stefat vaihtoon. Samoin tietysti öljytulppien tiivisteet. Mitä ap tässä nyt oikein ihmettelee? Laite vuotaa. Ihan selvä tapaus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perä irti, ja stefat vaihtoon. Samoin tietysti öljytulppien tiivisteet. Mitä ap tässä nyt oikein ihmettelee? Laite vuotaa. Ihan selvä tapaus.

        Ei kannata korjata, nettiin myyntiin halvalla varaosiksi ja uusi peräprutku ostettava.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perä irti, ja stefat vaihtoon. Samoin tietysti öljytulppien tiivisteet. Mitä ap tässä nyt oikein ihmettelee? Laite vuotaa. Ihan selvä tapaus.

        Pittää tuota noin niin tuumailla ensiksi. Proppujen tiivisteitä olen useamman kerran käyttänyt. Tuumannut ettei ne miksikään mene. Mutta voi mennäin. Uusin ne ja potkurinakselin stefan kanssa. On vaan aika urakka ronkkia stefa pois ellei irroita akselia. Siksi kysynkin, notta uskaltaako sen perän sisuksen ottaa ulos siitä vaan naputtelemalla? Tokkopa pystyakselin stefa vuotaneen. sitä en ehkä lähtis uusimaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä kannattaisi tarkistella tiivisteetkin.

        Kunnon huolto auttaa pitämään pienkoneet kunnossa. Shellin Formula bensaa öljyllä tai ilman koneen toimintatavasta riippuen.
        Tärkeää on ettei bensaa jää makaamaan järjestelmään,se kun kiteytyy ajan kanssa niin mitään ei pääse läpi. Sen puhdistaminen järjestelmästä onkin sitten aikaavievä ja kallis operaatio jos sen joutuu teettämään.


      • Anonyymi
        WEBERMAN1 kirjoitti:

        Kunnon huolto auttaa pitämään pienkoneet kunnossa. Shellin Formula bensaa öljyllä tai ilman koneen toimintatavasta riippuen.
        Tärkeää on ettei bensaa jää makaamaan järjestelmään,se kun kiteytyy ajan kanssa niin mitään ei pääse läpi. Sen puhdistaminen järjestelmästä onkin sitten aikaavievä ja kallis operaatio jos sen joutuu teettämään.

        Tuohon bensa-asiaan lisäyksenä, että aina syksyllä pienkonebensaa järjestelmään kun jätetään seisomaan.
        Se ei tuki suuttimia seisonnan aikana.


    • Anonyymi

      Sanoisin jopa tiivisteiden olevan vaihdon tarpeessa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ootko nainen noin mustis musta

      Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      74
      5408
    2. Sen kerran kun siellä käyn

      Voisit olla paikalla💚💛☘️
      Ikävä
      33
      2951
    3. Kumpa tietäisin. Miehelle.

      Vieläkö toivot jotain viestiä, vai suutuitko taas...kun...🤔
      Ikävä
      40
      2644
    4. Ajattelen sinua tänäkin iltana

      Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      26
      2013
    5. Kauan säkin jaksoit

      Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐
      Ikävä
      40
      1992
    6. Miksi kaipaat

      Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      29
      1829
    7. Sä olet nainen kuuluisa..

      ..etkä mitenkään hyvällä tavalla.
      Suhteet
      95
      1802
    8. Joel Harkimo ja Janni Hussi eroavat

      Tämä on ilon päivä 😊
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      1701
    9. Mietin tässä T....

      Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..
      Suhteet
      24
      1438
    10. Miehelle...

      Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      94
      1230
    Aihe