Mulla on lopetus edessä. En mene enää injektiolle. Nykyäänhän pöpilään ei laiteta kuin kunnolla psykoosissa olevia. Eli onko minulla vaaraa joutua osastolle, kun en mene enää injektiolle?
Onko neuroleptien lopetus nykyään helpompaa?
42
499
Vastaukset
- Anonyymi
En tiedä injektioista, mutta omalla kohdallani oli suht helppo. (Toki diagnoosin muutos auttoi, mutta riskejä on silti, kukaan ei tiedä etukäteen tuleeko oireita vai ei)
Mulla se oli Leponexin lopetus, kestänyt nyt 2v ja ens kuussa loppuu. Suurin piirtein sanoin vain haluavani lopettaa ja tehdä sen hallitusti, sovittiin lääkärin kanssa ja tässä nyt ollaan. Tosin injektion kanssa lopetat kerralla eli joo, sulla on riskejä aika paljonkin- Anonyymi
Injektion lääkepitoisuus laskee kehossa hitaasti. Ei siinä välttämättä ole riskejä jos lopettaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Injektion lääkepitoisuus laskee kehossa hitaasti. Ei siinä välttämättä ole riskejä jos lopettaa.
Kyllä ne omat lopetukset on nähty psykiatrialla nii; usein että joskus ajattelee olisiko joku muu paikka kun sairaala näille sopivampi. Koska kerta kerran jälkee lopettavat lääkityksen ja ovat muka terveitä . Tauti on vaan sellainen ettei siitä tevehdytä mutta lääkkeiden kanssa moni elää ihan normaalia elämää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä ne omat lopetukset on nähty psykiatrialla nii; usein että joskus ajattelee olisiko joku muu paikka kun sairaala näille sopivampi. Koska kerta kerran jälkee lopettavat lääkityksen ja ovat muka terveitä . Tauti on vaan sellainen ettei siitä tevehdytä mutta lääkkeiden kanssa moni elää ihan normaalia elämää.
Neurolepteissä ei eletä normaalia elämää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siitä on jo yli kymmenen vuotta, kun lopetin itse viimeiset neuroleptini, kun lääkärit eivät suostuneet lopetukseen.
Olin käyttänyt erilaisia psyykenlääkkeitä lähes 20 vuoden ajan.
Nyt siis ilman lääkkeitä, neuroleptejä, yli kymmenen vuotta, eikä ole ollut mitään psykoottista tuona aikana, ja kaiken kaikkiaan elämä sujuu ihan hyvin.
Lopetin siis ainoastaan kerran, ja olen pysynyt poissa sairaalasta.
En väitä, että olisin mistään täysin tervehtynyt, mutta toipunut kuitenkin siten, että pärjäilen.
- Anonyymi
Pyskoosi jos tulee niin joo. Jos ei niin sit ei
- Anonyymi
Aloittaja ei kertonut, onko aiempaa kokemusta lääkitysten lopettamisesta tai vähentämisestä. Jos on, niin onko silloin tullut ongelmia ?
- Anonyymi
Injektioiden lopetus omin päin saa aikaan vieroitusoireita ja ennenpitkää sairauden oireet todennäköisesti palaavat, joten sairaalareissu on tulossa.
- Anonyymi
Mistäpä sinä sen voit tietää?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistäpä sinä sen voit tietää?
Se on johdonmukainen olettamus, koska suurimmalla osalla ihmisiä nimenomaan ne neuroleptit estävät psykoottiset episodit.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on johdonmukainen olettamus, koska suurimmalla osalla ihmisiä nimenomaan ne neuroleptit estävät psykoottiset episodit.
Vanhemmiten psykoosit helpottaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vanhemmiten psykoosit helpottaa
Kellä helpottaa ja kellä sitten pahenee.
Se oletus että psykoosi olis helpompaa ilman lääkkeitä on taas sairasta fantasiaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se oletus että psykoosi olis helpompaa ilman lääkkeitä on taas sairasta fantasiaa.Aika moni on kyennyt ĺopettamaan neuroleptit eikä ole tullut enää psykoosia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika moni on kyennyt ĺopettamaan neuroleptit eikä ole tullut enää psykoosia.
Aika moni voittaa lotossakin, mutta silti on varmempia tapoja elättää itsensä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika moni on kyennyt ĺopettamaan neuroleptit eikä ole tullut enää psykoosia.
Mistäs sinä sen tiedät
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun lopettaa seinään,, mikä on usein pakko tehdä, siitä seuraa usein lääkkeen äkillisen lopetuksen sekavuustila, mikä ei ole sairautta, vaan lääkkeestä johtuvaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun lopettaa seinään,, mikä on usein pakko tehdä, siitä seuraa usein lääkkeen äkillisen lopetuksen sekavuustila, mikä ei ole sairautta, vaan lääkkeestä johtuvaa.
No sittenhän siellä on kaksi sekavuutta päällekkäin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi pitäisi lopettaa " seinään " ?
Pitkäaikaisempi hitaasti annosta pienentämällä tapahtuva pudotus on parempi, turvallisempi.
Tiedän itsekin muutamia, jotka ovat lopettaneet kuin seinään, ja osastolle joutuivat, hoidot alkoivat uudestaan alusta alkaen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se oletus että psykoosi olis helpompaa ilman lääkkeitä on taas sairasta fantasiaa.Kenelle on, kenelle ei. Psykoosisairausdiagnoosista on 6 vuotta, enkä ole koko aikana käyttänyt mitään psykoosilääkitystä. Pari yksittäistä olantsapiiniä ja muutama ketipinor on mennyt sekä satunnaiseen bentsoja, mutta ne on menneet uniongelmiin, ei psykoosiin.
Siihen aikaan kun mulla oli psykoosilääkereseptit voimassa, olin huomattavan paljon ahdistuneempi kuin nyt. Ahdisti vaan se pelkkä respojen olemassaolo.
- Anonyymi
Älä käytä sana pöpilään paikasta missä sairaat ihmiset saavat avun . Nämä ihmiset eivät ole pöpejä mitenkään .he potevat sairaudesta jota kukaan heistä ei halua, vaan koettelemukset elämässä ovat monelle hyvin raskaita.
Siis aika oppia suomalaisenkin näkemään asiat toisessa valossa, eikä halveksia ja loukata ihmisiä noilla ainaisilla nimittelyillä. .
Sairauksia on monenlaisia , ja koska ne asiat Nähdään ihan toisin muissa Pohjoismaissa joissa ei puhuta tavalla kuten tämäkin. Ihminen nimittelee sairaalaa- Anonyymi
Pöpilä on Pohjois-Suomalainen potilaiden itse lanseeraama murresana. Ei ole sen hienompaa sanoa psykiatrinen osasto. Ei se ole sen kummempaa kuin että helsikiläiset käyttää ilmeisesti sosiaalitoimistosta nimeä fatta.
- Anonyymi
Paljon riippuu mikä diagnoosi. Osa pääsee eroon ilman ongelmia, osa ei.
Ja aina mahdollisuus myös väärään diagnoosiin, muistakaa sekin- Anonyymi
No niin siinähän se taas tulikin ””väärä diagnoosi ” sehän on aina näissä sairauksissa asia mitä potilaan jankuttavat , aiis muka väärä diagnoosi , ketäva4ten aitä valetta on levitettävä . Nejotka höpöttävät väärästä diagnoosista ovat itse asiassa hyvin sai4aita koska kuvittelevat että lääkäri; antama diagnosoi juuri hänen kohdallaan ei stemmaa. Hyvin tavallinen tarina näiltä potilailta , Silti ovat menneet lääkäriin apua hakemaan , ja toiset sitten viedään sairaalaan ja seillä sitten kehittelevät niitä tarinoita miten viaton terve ihminen vietiin hoitoon .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No niin siinähän se taas tulikin ””väärä diagnoosi ” sehän on aina näissä sairauksissa asia mitä potilaan jankuttavat , aiis muka väärä diagnoosi , ketäva4ten aitä valetta on levitettävä . Nejotka höpöttävät väärästä diagnoosista ovat itse asiassa hyvin sai4aita koska kuvittelevat että lääkäri; antama diagnosoi juuri hänen kohdallaan ei stemmaa. Hyvin tavallinen tarina näiltä potilailta , Silti ovat menneet lääkäriin apua hakemaan , ja toiset sitten viedään sairaalaan ja seillä sitten kehittelevät niitä tarinoita miten viaton terve ihminen vietiin hoitoon .
Osalla on. Osalla ei. Kaikissa diagnooseissa on aina vääriä diagnooseja. Sen takia 6kk seurantajakso on olemassa jos oireiden kuva muuttuu.
- Anonyymi
Diagnoosi ei ole toteamishetkellä välttämättä mitenkään väärä.
Mutta ihmisen elämä, tilanteet, elämänlaatu, tapahtumat, oikeastaan lähes kaikki, mikä ihmisyyteen liittyy, muuttuu jatkuvasti.
Diagnoosit olisi hyvä tarkistaa jonkun tietyn ajanjakson välein.
Miksi ihmisestä pitäisi tehdä " ikuisesti hullu ", kun/jos kaikki eivät sitä kuitenkaan ole ? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Osalla on. Osalla ei. Kaikissa diagnooseissa on aina vääriä diagnooseja. Sen takia 6kk seurantajakso on olemassa jos oireiden kuva muuttuu.
Noin minäkin jostain jälkeenpäin luin, että pitäisi 6 kk seurata ensin, myös alkoholismin takia. Olisi kuulemma oltava 6 kk selvin päin, päihteetön, ennen kuin pystytään tekemään diagnoosi.
Omalla kohdallani se ei ainakaan mennyt aikoinaan niin. Päihdepsykooseja tuli, ja saman tien laitettiin psykoosisairaus-diagnoosi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noin minäkin jostain jälkeenpäin luin, että pitäisi 6 kk seurata ensin, myös alkoholismin takia. Olisi kuulemma oltava 6 kk selvin päin, päihteetön, ennen kuin pystytään tekemään diagnoosi.
Omalla kohdallani se ei ainakaan mennyt aikoinaan niin. Päihdepsykooseja tuli, ja saman tien laitettiin psykoosisairaus-diagnoosi.6-12kk on se aika. 6kk minimi. Tätä kautta sain oman diagnoosin muutettua +hyvä lääkäri joka ennen tätä jo ihmetteli tilanteen muuttumista
Usein tosin pitää ite patistella - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos annetaan diagnoosi ja siihen hoito.Hyvinvointi ei lähe edistyyn.Onko se niin vaikia ymmärtää sinun näin yksinkertainen asia että silloin voi olla kysymyksessä väärä diagnoosi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos annetaan diagnoosi ja siihen hoito.Hyvinvointi ei lähe edistyyn.Onko se niin vaikia ymmärtää sinun näin yksinkertainen asia että silloin voi olla kysymyksessä väärä diagnoosi.
Ihmiset muuttuu ja diagnoosit siinä samalla, ja maailmassa on jopa vääriä diagnooseja, mutta se että syöpä ei parane, ei yksistään todista sitä että syöpä diagnoosi on jotenkin virheellinen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tai sitten kyseessä voi olla hankala sairaus.
Joskus hyvinvoinnin edistyminen voi viedä pitkänkin aikaa.
- Anonyymi
Tee lopetukset lääkärin kanssa , miten hän neuvoo . Siis ominpäin kun lopettaa niin tavallisesti on taas sairaalassa aika pian.
- Anonyymi
Se vaan kun lääkärit eivät yleensä suostu lopettamaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se vaan kun lääkärit eivät yleensä suostu lopettamaan.
RIippuu tapauksesta. Oireellinen joo et tuskin saa ellei sivuvaikutuksia liikaa
Oireetoon taas ehlpompi - Anonyymi
Ei " tavallisesti " ole sairaalassa taas, mutta siellä saattaa olla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
RIippuu tapauksesta. Oireellinen joo et tuskin saa ellei sivuvaikutuksia liikaa
Oireetoon taas ehlpompiMinulla oli edellisestä psykoosistani kulunut jo lähes 15 vuotta, kun psykiatri edelleen yritti vaatia minua käyttämään neuroleptejä ennaltaehkäisevästi, ettei vaan tulisi psykoosia.
Kuitenkin siinä vaiheessa lopetin neuroleptien käytön, ja siitäkin on nyt jo useampi vuosi aikaa.
Ilman psykooseja on vuodet menneet, toki psykooseja aiheuttaneet huonot elintapanikin jäivät kauan sitten historiaan. Se kenties syynä siihen, ettei ole mitään psykoottista ollut. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla oli edellisestä psykoosistani kulunut jo lähes 15 vuotta, kun psykiatri edelleen yritti vaatia minua käyttämään neuroleptejä ennaltaehkäisevästi, ettei vaan tulisi psykoosia.
Kuitenkin siinä vaiheessa lopetin neuroleptien käytön, ja siitäkin on nyt jo useampi vuosi aikaa.
Ilman psykooseja on vuodet menneet, toki psykooseja aiheuttaneet huonot elintapanikin jäivät kauan sitten historiaan. Se kenties syynä siihen, ettei ole mitään psykoottista ollut.Periaatteessa sama. Mullakin "psykoosit" oli C-PTSD ilmentymiä eli en oikeastaan ikinä ollut psykoosissa kuten lääkärit sen tulkitsee. Nyt terapian avulla olen toipunut ja tuskinpa enään ikinä joudun samaan tilaan ellen traumatisoidu uudelleen. Se on sitten toki eri asia...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Periaatteessa sama. Mullakin "psykoosit" oli C-PTSD ilmentymiä eli en oikeastaan ikinä ollut psykoosissa kuten lääkärit sen tulkitsee. Nyt terapian avulla olen toipunut ja tuskinpa enään ikinä joudun samaan tilaan ellen traumatisoidu uudelleen. Se on sitten toki eri asia...
Minulla oli ilmeisesti kaikki psykoosit aikoinaan päihteistä johtuvia.
Se hyvä puoli itselläni on, etten ole koskaan traumatisoitunut kokemistani vaikeistakaan asioista, ja vaikeasta elämästäni. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla oli ilmeisesti kaikki psykoosit aikoinaan päihteistä johtuvia.
Se hyvä puoli itselläni on, etten ole koskaan traumatisoitunut kokemistani vaikeistakaan asioista, ja vaikeasta elämästäni.Sen takia varmaan sulla ja mulla ei kyseiset uusidu koska ei olla biologisesti psykoottisesti sairaita. Toki tiedostan olevani alttiimpi kuin keskiverto kansalainen.
Traumat on perseestä, etenkin kun osastolla ei kukaan ymmärrä. Pelkäsin hoitajia ja lääkäreitä (pelkään vieläkin) ja osittain sen takia sain skitsofrenia diagnoosin. Luojan kiitos diagnoosin sain muutettua, nyt saan ajokortinkin ajaa - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sen takia varmaan sulla ja mulla ei kyseiset uusidu koska ei olla biologisesti psykoottisesti sairaita. Toki tiedostan olevani alttiimpi kuin keskiverto kansalainen.
Traumat on perseestä, etenkin kun osastolla ei kukaan ymmärrä. Pelkäsin hoitajia ja lääkäreitä (pelkään vieläkin) ja osittain sen takia sain skitsofrenia diagnoosin. Luojan kiitos diagnoosin sain muutettua, nyt saan ajokortinkin ajaaEi hoitajia ja lääkäreitä tarvitse pelätä. Miksi pelkäät heitä ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei hoitajia ja lääkäreitä tarvitse pelätä. Miksi pelkäät heitä ?
Ehkäpä siksi, että olin 6v siellä anoreksian takia ja kun menin olin jtn 13v. Nuori tyttö siis. Osittain traumatisoiduin osaston takia nimenomaan, ne pakkosyötti, kukaan kuunnellut eikä ymmärtänyt mua. Ja hoitajat oli ilkeitä (toki olin teini joten koin asiat eri tavalla kuin ehkä totuus)
- Anonyymi
Et sinä pelkästään sillä perusteella osastolle joudu, jos et aijemmin ole ollut psykoosissa vaarallinen. Mutta kannattaa esittää asia sillä tavalla mtt:ssä, ettei ole kyse lopetuksesta, vaan seurustelun vuoksi toisella puolella Suomea injektiolle pääsy hankaloituu ja siksi vaihdat hoitokontaktin yksityiselle mies/naisystävän paikkakunnalle sekä injektion tabletteihin. Kiittele sitä hoitsua, vie sille vaikka kukkia tai omena ja pahoittele hyvän hoitosuhteen päättymistä... Ei se läski jaksa mistään tarkistaa antamasi tiedon paikkaansa pitävyyttä ja on vaan helpottunut, kun pääsee asiakkaasta eroon...
- Anonyymi
Ihan se on se sama injektio siellä suomen tosiellakin laidalla. Ei se siitään miksikään hankaloidu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun614368KALAJOEN UIMAVALVONTA
https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar1483139Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo472458Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?482370- 982025
- 241883
- 301606
- 231602
- 1531445
- 341233