Turkulaisille..

Vierailija

Moi!

Ollaan tässä aviomieheni kanssa mietitty muuttoa mahdollisesti Turkuun, taikka sitten Tampereelle tai jonnekin muualle, ei kuitenkaan Helsinkiin.. Ja haluaisinkin vähän lisätietoja Teidän kauniista kaupungistanne, josta tiedän tasan tarkkaan vain ja ainoastaan Sataman..

Kannattaako sinne muuttaa, ja miksi/miksi ei? Onko kuinka rauhallinen/rauhaton kaupunki? Niin ja noista asunnoista, kun hinnat tuntuu pomppivan aika rajusti, että onko sellaisia kaupungin osia minne ei suositella menevän, varsinkaan jos haluaa vähän rauhallisempaan paikkaan jne..

Asiallisille vastauksille etukäteen suuri kiitos!

73

23711

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asua

Paikkoja tosin on minne en itse muuttaisi millään..
      Esim Varissuo Lauste Runosmäki perno ja pansio
      enkä myöskään härkämäkeen.
      Mutta esimerkiksi, martti on rauhallista ja mukavaa aluetta, itse asun ja onnellinen olen=)

• ööö

Lisää siihen vielä Jyrkkälä ja Härkämäki.

• K.N.

Ollaan asuttu Runosmäessä nyt 2vuotta ja en kyllä ymmärrä puheita rauhattomuudesta ym.negatiivisesta joita kerrotaan. Ehkä ennen on saattanut olla, mutta ei kyllä nykyään! Ja varmasti paranee kokoajan kun on niin vireää toimintaa sielä ja rakennellaan jotain uutta kokoajan. Ja lenkkeilly oon ties missä sysi-metsissä enkä ikinä oo henkeni edestä saanu pelätä.(on muuten huiput lenkkeily-maastot!) Jotta semmosta, taitavat olla useimat jutut vaan yksittäisiä huonoja kokemuksia joita ihmiset näistä asuinalueista kertovat ym.legendaa.. Niin no,itsekkin kun kävin ensimmäistä kertaa elämässäni varissuolla suunnistamassa niin melke heti törmäsin pariin juoppoon jotka huuteli törkeyksiä..

• tärkein
        ööö kirjoitti:

Lisää siihen vielä Jyrkkälä ja Härkämäki.

Mihin unohtui halinen, kansojen sulatusuuni Suomessa.

• bambi

Tässä kaupunginosat, jotka ovat rauhattomampia:
      Lauste, Varissuo, Perno, Pansio, Runosmäki, Harittu.

Tässä kaupunginosat, jotka todella kaukana keskustasta: Jäkärlä, Paattinen, Moisio ym

Rauhallisimmat alueet ovat Suikkila, Teräsrautela, Nättinummi, Hepokulta, Martti, Vaala (jää vain pahasti Lausteen ja Varissuon väliin), Pääskyvuori, Koivula, Huhkola, Nummi, Kurala.

• Turkkulaine

Mitäs vikaa Haritussa nykyään on? Sitäpaitsi mainitsit hyvien paikkojen listalla Koivulan, joka mun käsityksen mukaan on jokseenkin sama asia kuin Harittu. Pystytkö selventämään mitä eroa on Koivulalla ja Haritulla? Vai tarkotitko kenties Halisia?

Ja lisäys hyvien ja rauhallisten paikkojen listaan: Ilpoinen. yli 20V kokemus (koko lapsuus/nuoruus) eikä mitään valitettavaa.

• Apua

Apua...Mikä vika varissuossa? Itse oon muuttamassa sinne kun ajattelin etten ihan keskustassa viihdy...Vuokranantajan mukaan missä asunto sijaitse on rauhallinen.

• ei sinne
        Apua kirjoitti:

Apua...Mikä vika varissuossa? Itse oon muuttamassa sinne kun ajattelin etten ihan keskustassa viihdy...Vuokranantajan mukaan missä asunto sijaitse on rauhallinen.

aika rauhaton asuinalue...en liikkuis öiseen aikaan yksin sielläpäin...siel on just lähiaikoina ollu ryöstöjä ym... tosin on rauhallisempi mitä se tossa hulluina vuosina oli

• PapaCop.
        Turkkulaine kirjoitti:

Mitäs vikaa Haritussa nykyään on? Sitäpaitsi mainitsit hyvien paikkojen listalla Koivulan, joka mun käsityksen mukaan on jokseenkin sama asia kuin Harittu. Pystytkö selventämään mitä eroa on Koivulalla ja Haritulla? Vai tarkotitko kenties Halisia?

Ja lisäys hyvien ja rauhallisten paikkojen listaan: Ilpoinen. yli 20V kokemus (koko lapsuus/nuoruus) eikä mitään valitettavaa.

Ihmiset ovat kovasti myymässä asuntojaan tuolla Ilpoisissa. 3 uutta tullut myyntiin "Jaakkimankadulla".

• tähähö

Missä uittamo sun listalta?

• Anonyymi

Unohdit Uittamon.........ihan ok paikka

• bello

Halinen ja Patterinhaka ei-suositeltavien listalle vielä.

Turku on Suomen ehkäpä paras kesäkaupunki, talvella hieman kuollut.

Täällä nyt kohta vuoden viettäneenä voin sanoa, että tänne en jää, mutta ihan kiva täällä on vähän aikaa asustella. Jos kuitenkin pitäisi valita listasta Oulu, Jyväskylä, Vaasa, Joensuu, Turku, Tampere, Pk-seutu, Kuopio, niin kyllä Jyväskylä ja Tampere menevät Turun edelle.

• muutat turkuun =)

Itse täällä jo 20v asuneena, olen viihtynyt.
        Jos pidät merestä ja saariston läheisyydestä, oiva vaihtoehto. Vain itse täällä asuneena löydät parhaat ja itsellesi sopivat asuinpaikat. Toki hinnatkin sen kertovat, levottomilla aluelilla asut edullisemmin. Itse asunut keskustassa, portsassa ja nyt martissa, pian uittamolla.
        Välimatkat ovat turussa lyhyitä ja fillarilla kuljet helposti paikasta toiseen kesäaikaan.
        Aurajoen rannat ovat kauniit kesällä ja talvella, osa kansalismaisemaammme.
        Tervetuloa=)

• ymmärrä

halinen...osiltaan juu, mutta enpä usko, että sparin vieressä olevissa asunnoissa kauheasti valittamista on.

lisäksi patterinhaka on erittäin hyvää, halpaa ja lähellä kaupunkia olevaa aluetta. kunhan valitsee talonsa tarkkaan. itse valitsin väärin. melkein kaikki muut talot ovat kuin huopatossutehtaita. eikä sekään nyt aina niin hyvä asia ole.

• ymmärrä kirjoitti:

halinen...osiltaan juu, mutta enpä usko, että sparin vieressä olevissa asunnoissa kauheasti valittamista on.

lisäksi patterinhaka on erittäin hyvää, halpaa ja lähellä kaupunkia olevaa aluetta. kunhan valitsee talonsa tarkkaan. itse valitsin väärin. melkein kaikki muut talot ovat kuin huopatossutehtaita. eikä sekään nyt aina niin hyvä asia ole.

Kun mulle on tuputettu semmosta käsitettä että just siinä sparin vieressä/lähellä "ala-Halisissa" olis rauhattomampaa kuin perällä "ylä-Halisissa"?
        Itse asun jälkimmäisessä ja todella rauhallista on ollut (olen silti asunut vasta muutaman kk:n).

• Allekirjoittaja

Allekirjoitan kaiken tuo mitä bello kirjoitti. Paitsi että itse olen asunut Turussa jo 3,5 vuotta.

Ihan jees kaupunki, kesällä varsinkin. Ja aika turvallinenkin, eipä ole paljon väkivaltaisuuksiin tms tullut törmäiltyä.

• ymmärrä kirjoitti:

Niin mä jo pelästysin et miksi patterinhakaa mollataan. Missä sä asut, meijän talo on tosi rauhallinen. Asun latokartanonkatu 6:ssa

• halinen hyvä paikka
        jannamarian kirjoitti:

Kun mulle on tuputettu semmosta käsitettä että just siinä sparin vieressä/lähellä "ala-Halisissa" olis rauhattomampaa kuin perällä "ylä-Halisissa"?
        Itse asun jälkimmäisessä ja todella rauhallista on ollut (olen silti asunut vasta muutaman kk:n).

NO toi ylähalinen ja toi sivuhalinen on ekä parhaimpia paikkoja missä olen asunut... Halisisissa ei ole kuin yksi huono paikka ja se on lähellä SParia, muuten lähiö koostuu lähinnä omakotitaloista ja rivareista...:)

• Lopuksi
        halinen hyvä paikka kirjoitti:

NO toi ylähalinen ja toi sivuhalinen on ekä parhaimpia paikkoja missä olen asunut... Halisisissa ei ole kuin yksi huono paikka ja se on lähellä SParia, muuten lähiö koostuu lähinnä omakotitaloista ja rivareista...:)

Ihmiset eivät kaikki edes ymmärrä ylähalisin ja alahalisin eroja? Muttahei.. Suurin osa näistä ''ongelmista'' tapahtuukin siellä Smarketin lähistöllä, oikein? :) Smarketin alue ei ole ihan parasmahdollinen, mutta ylähalinen ja sivuhalinen ovat hyviä paikkoja. :)

• Hakainen
        Anzika kirjoitti:

Niin mä jo pelästysin et miksi patterinhakaa mollataan. Missä sä asut, meijän talo on tosi rauhallinen. Asun latokartanonkatu 6:ssa

Kanslerintiellä oon asunu muutaman vuoden ihan Ok seutua on.
        Kaikkina vuorokauden aikoina. Taloissa aika kova kuri asukkailla,
        ja lopulta sekin on ihan hyvä asia. Ja ennenkaikkea lähellä keskustaa!

• Nuorimies20v

Tässä muutamia kaupunginosia,joihin ei kannata muuttaa jos ei pakko ole..:Lauste,Varissuo,Perno,Pansio,Jyrkkälä,Härkämäki,
      Halinen.

Sitten taas hyviä ja mukavia paikkoja:Itäharju,Kastu,Hannunniittu,Nättinummi,Laukkavuori.

Varsinkin kesällä Turku on erittäin oiva ja mukava kaupunki,jossa voi tehdä paljon kaikenlaista,esim.kävelyt kauniissa jokirannassamme,retket saaristoon jne..:)

Eikä talvellakaan mitään valittamista ole,mielestäni Turku on mainettaan parempi ja mukavempi kaupunki,kuin annetaan ymmärtää.Varmasti viihtyisitte täällä,tervetuloa:)!

• nuorin-nainen

joo tosi nuori mies.... :D kuule 14 on jo nuori nainen tai mies.... no iha miten vaa

• olen..

katsellut sieltä (etupuolelta härkämäkeä, kaupan vierestä) asuntoa itselleni ja ehkä ostankin pian, kun on yksi tosi hyvä löytynyt.

Minulle on sanottu, että härkämäen maineen pilaa jyrkkälä siinä vieressä ja että härkämäessä on tosi rauhallista.. varsinkin etupuolella härkämäkeä..

• Lukijax
        nuorin-nainen kirjoitti:

joo tosi nuori mies.... :D kuule 14 on jo nuori nainen tai mies.... no iha miten vaa

14-vuotias on vielä hemmetin kaukana naisesta tai miehestä. Kovat luulot kyllä on.

• ssssssssssss
        olen.. kirjoitti:

katsellut sieltä (etupuolelta härkämäkeä, kaupan vierestä) asuntoa itselleni ja ehkä ostankin pian, kun on yksi tosi hyvä löytynyt.

Minulle on sanottu, että härkämäen maineen pilaa jyrkkälä siinä vieressä ja että härkämäessä on tosi rauhallista.. varsinkin etupuolella härkämäkeä..

Kaupan ympäristössä liikkuu aika paljon ns. laitapuolen kulkijoita. Ei niistä minulle ole koskaan kyllä mitään harmia ollut, mutta voivat olla pieni "kosmeettinen haitta" ympäristössä.

Itse asun "takapuolella Härkämäkeä". Aika usein viikonloppuisin naapurit pitävät bileitä. Pidän kuitenkin siitä että, täällä on hyvät ulkoilumahdollisuudet mm. talvella hiihtolatu.Alue on rehevää ja luonnonläheistä.

• tulevaisuudessa

aika paha asumalähiö: majakkaranta. Se on nähtävissä jo nyt ja ystäviäni joita siellä on asunut ovat kertoneet naapureiden pitäneen kovasti bileitä ja kolinaa yötä päivää.

• kimmo

muuta uittamolle,ei oo mitään mehmettejä naapurissa.

• blivenga

Uittamo on aivan kauhea alue, täydellinen nukkumalähiö vailla palveluja, Jopa nimikin on hirvittävä, kuin uitettu koira.

• uusi asukas itsekin

Minä muutan syksyllä Oulusta Turun Räntämäkeen, olen opiskelija. Millainen paikka se Räntämäki on? Saatan joutua myös Halisiin, mutta olen kuullut että se on rauhoittunut nykyään vähän, joten ei pelota (vielä).

Minusta Turussa on uskomattoman omituisia paikannimiä. Missä muualla voi olla Pallin kaupunginosa?? Ja Pallivahan kirkko ja koulu? Takakirves? Pomponrahka? Hahahahaaa. No, onhan meillä Oulussakin Hintta, Tuira ja Hönttämäki.

• meitsi

Räntämäki on ihan mukava ja rauhallinen paikka.Aika lähellä Halista, joka on suomen Monaco.(Ei makseta veroja/paljon eri kansalaisia)

• mukava ställe

Halinen ihan mukava paikka asua...
        Koostuu lähinnä rivareista ja omakotitaloista, jotka ovat kyllä ylähalisisssa ja sivuilla...
        Paavinkatu aiheuttaa Halisille huonon maineen..
        Siellä asuu maaanmuuttajia, joskin lapsiperheisiä sillaisia, jotka eivät aiheuta häiriötä...

Siellä on myö hyvät ulkoilureitit ja halisten koski

• JTTV
        mukava ställe kirjoitti:

Koostuu lähinnä rivareista ja omakotitaloista, jotka ovat kyllä ylähalisisssa ja sivuilla...
        Siellä asuu maaanmuuttajia, joskin lapsiperheisiä sillaisia, jotka eivät aiheuta häiriötä...

Ite muutin Halisiin -03, ja jatkuvasti on jotain on jotain härdeliä. Esim. järkyttävä määrä nistejä, juoppoja, ja tuulipukukauppiaita tulee tuon tuosta repii hihasta. Sit yx tilastotieto, muistaakseni vuodelta -05: Turun 3 väkivaltaisinta paikkaa, eli suurin mahdollisuus saada kelloon, keklusta tms. 1.Kauppatori 2.Aurajoen ranta 3.Halinen. Ilmeisesti toi tilasto on kuitenkin jotenkin suhteutettu, koska Halisissa asuu vain n.4000 eriväristä naamaa. Heti kun saan jostain 1500e kasaan muutan pois. Tää "lähiö" on rakennettu saven päälle, eli -90 rakennettu getto on jo peruskorjauksen tarpeessa. Seinät halkeilee, ovet vetää (ovet on sisältä pahvia, todella helppo tulla sisälle ilman avaimia) ja jos kehtaat valittaa asiasta huoltomiehelle, vastaus on "joo joo, muuta pois!" Päivisin tosin ihan rauhallinen mesta, mut silloinhan vielä kaikki nukkuu. Öisin tää mesta herää eloon kuin Overlook hotelli. Mä harkitsisin ainakin 15 kertaa, ennen kuin tänne TVT:n hätämajoituslähiöön muuttaisin.

• järjellinen
        mukava ställe kirjoitti:

Asuin Halisissa 4 kk tys:n solukämpässä. Ensimmäinen opiskelukämppäni oli se, ja ihmettelen vähän noita puheita nisteistä ja muista.

Oli ainoastaan meluisat alakerran naapurit, mutta mitään erikoisen rauhatonta ei ainakaan siellä Tys:n kämmpien lähettyvillä ollut.

• Halislainen
        järjellinen kirjoitti:

Asuin Halisissa 4 kk tys:n solukämpässä. Ensimmäinen opiskelukämppäni oli se, ja ihmettelen vähän noita puheita nisteistä ja muista.

Oli ainoastaan meluisat alakerran naapurit, mutta mitään erikoisen rauhatonta ei ainakaan siellä Tys:n kämmpien lähettyvillä ollut.

eiköhän jokaisessa kaupunginosassa ala nykyään olemaan noita maahanmuuttaja- vuokrataloja-- se on vaan kuulkaas nykymaailmaa.

Ja tosta halisista..Menkääpä joskus sinne halisiin kattoo millaisia taloja siellä on? Joskin sivuilla ja takana..

Lääkäri, opettaja, arkkitehti, insinööri- perheitä meidän vanhempien kadulla ainakin asuu, vaikka Halisissa asuukin... Itse koko lapsuuden siellä asunut

• Usvametsän neito
        JTTV kirjoitti:

Ite muutin Halisiin -03, ja jatkuvasti on jotain on jotain härdeliä. Esim. järkyttävä määrä nistejä, juoppoja, ja tuulipukukauppiaita tulee tuon tuosta repii hihasta. Sit yx tilastotieto, muistaakseni vuodelta -05: Turun 3 väkivaltaisinta paikkaa, eli suurin mahdollisuus saada kelloon, keklusta tms. 1.Kauppatori 2.Aurajoen ranta 3.Halinen. Ilmeisesti toi tilasto on kuitenkin jotenkin suhteutettu, koska Halisissa asuu vain n.4000 eriväristä naamaa. Heti kun saan jostain 1500e kasaan muutan pois. Tää "lähiö" on rakennettu saven päälle, eli -90 rakennettu getto on jo peruskorjauksen tarpeessa. Seinät halkeilee, ovet vetää (ovet on sisältä pahvia, todella helppo tulla sisälle ilman avaimia) ja jos kehtaat valittaa asiasta huoltomiehelle, vastaus on "joo joo, muuta pois!" Päivisin tosin ihan rauhallinen mesta, mut silloinhan vielä kaikki nukkuu. Öisin tää mesta herää eloon kuin Overlook hotelli. Mä harkitsisin ainakin 15 kertaa, ennen kuin tänne TVT:n hätämajoituslähiöön muuttaisin.

Olen asunut lasteni ja avomieheni kanssa Halisissa kolme vuotta ja minulla ei ole Halisista kuin hyvää sanottavaa. Asun Lähellä S-Markettia eli juuri niissä kerrostaloissa mitä näissä kirjoituksissakin on mollattu. Entä sitten, jos kadulla joskus sattuu tulemaan joku juoppo tai nisti vastaan? Se on elämää eikä se tee heistä yhtään sen huonompaa ihmistä. Ja onko sillä väliä asuuko naapurissasi lääkäri, juristi tai kaupan kassa? Kertooko sekin jotain ihmisen paremmuudesta? Olen iloinen siitä, että täällä Halisissa on maahanmuuttajia. (Harmi vain, että näissä taloissa missä itse asumme ei heitä juuri ole). He rikastuttavat ja elävöittävät tätä seutua. Monikulttuurisuus on rikkaus! Eniten minua ahdistaa suomalaisten oma ahdasmielisyys kaikkea erilaisuutta vastaan. Olen myös aina kokenut outona sen, että heti kun saa lapsia pitäisi muuttaa lapsiperheitä suosivalle omakotitalo-alueelle. Tänne Halisiin otetaan mielellään vastaan kaikkia ihania ja ennakkoluulottomia ihmisiä =)

• JoonasF

Harittu vai pahaa aluetta?. Itse olen muuttamassa Harittuun ja mulle taas kehuttiin kyseistä aluetta rauhalliseksi ja arvostetuksi. Onko mua vedetty nenästä vai kuinka?.

• 11v.

Elikkäs. Miksi te Härkämäkeä mollaatte?

Täällähän on rauhallista, ja muutenkin mukavaa.
      Täällä on tenniskenttä, Jalkapallokenttä, Lentopallokenttä, Talvella hiihtolatu ja pururata. Rauhallinen paikka on. Klo 00.00 jälkeen yleensä hiljenee kakkoshärkämäessä (takahärkämäki). On tapahtumia ja muuta sellaista. Nyttenkin rakennetaan tuonne pellolle Lasten leikkipaikkaa. Jos lapsia on. Niin Säkäkujan tai Rahjepolun tarhaan vaan. Kokemusta niistäkin on. Kouluaikoina pääsee sitten jo Aunelan kouluun. Tällä hetkellä olen siellä vielä. Täällä on myös Lähikauppa. (K-market)Ja Bar iloinen härkä. Tuolla iloisessa härässä käy vakioporukat. Ei siinä mitään ole. Etu härkämäessä taas on Pari maahanmuuttajaa. Mutta ei paljoa. N. 5-7. Härkämäkeä kunnostetaan kokoajan.
      Rauhallinen pieni asuinympäristö tämä härkämäki on.

Kiitos ja kuittaus.

• Kaikissa

Siis tälläista on joka paikassa.

Härkämäkeä ja Pääskyvuorea pidän rauhallisimpina paikkoina. Hannuniittykin vaikuttaa kivalta.
      Varissuon ''slummialueella'' (Itäkeskuksen pohjoispuoella) on rauhatonta, tappeluja yms. YO-kylää en myöskään kannata..

Mutta mikä vika Halisissa on? Olen asunut siella koht 3 vuotta eikä mitään häiriköintiä missään. Paavinkatu ei ole mikään paras paikka mutta ihmiset yleistävät ja väittävät koko Halisin olevan hanurista. Halinenhan koostuu kerrostaloista, rivitaloista ja omakotitaloista? Ihan hyvä paikka asua! :)

• Pelkäävä

Varo Turun Vesi Oy:tä ja sen keinopohjavettä, erikoisesti jos teillä on lapsia

Metyylielohopea siirtyy ruoka- ja juoma-aineista 95 % vereen ja sieltä suoraan aivoihin.
      Muutokset tapahtuvat hermoradoilla!

• hdöghöfghgöh

työksenne? Ennemmin kannattaisi miettiä, saako Turusta töitä, jos on työikäinen! Asuntoja kyllä on, ja eiköhän sen itse näe, missä on rauhattoman näköistä tai siis sen näköistä porukkaa. Katsele netistä missä on kunnallisia tai vvo-vuokra-asuntoja, mitäs luulet, onko rauhallista? Vai omistusasuntoako yrität.

Työn kannalta Tampere on paljon paljon parempi. Tosin siellä ilmeisesti sen takia ja myös siksi ,että asuntokanta on uudempaa, vuokrat ovat kalliimpia, huomattavsti kalliimpia!

Niin, tuskin eläkeiässä olet, eli mitäs meinaat tehdä työksesi, vai oletko yrittäjä? Työtä Turussa ei paljon ole vapaana!

• Tertsi Vaan

Vastata tuohon viestiin kun aloitettu yli neljä vuotta sitten....Saako siitä hyvät kiksit kun "nostaa"esiin vanhoja viestiketjuja?? Huvinsa kullakin mut köyhää toi on

• kiinan manna
        Tertsi Vaan kirjoitti:

Vastata tuohon viestiin kun aloitettu yli neljä vuotta sitten....Saako siitä hyvät kiksit kun "nostaa"esiin vanhoja viestiketjuja?? Huvinsa kullakin mut köyhää toi on

että onpa vanha. Mutta jospa tuo nostaja haluaisi nyt tietää että kumpaan se avopari muutti ja vieläkö se on täällä vai muuttiko eteenpäin vai... Vai halusiko vaan esittää, että näkökannat asuinalueiden arvosta eivät ole muuttuneet.

• ehkä tärkein

Huom! sossun palvelu on tietojen mukaan huonontunut huomattavasti, ellet ole maahanmuuttaja.

• öjdljö

Ei oo yhtään paha, enkä itseasiassa usko että täällä on mitään oikeasti pahaa seutua. Olen opiskelija ja asun kaupungin vuokra kämpissä täällä halisissa ja kylhän täällä on kaikennäköistä porukkaa, mutta ei kyllä ikinä ole sattunut mitään. Ainut miinus on meluavat naapurit ja öiset paloautovierailut, mutta varsinkin poliisien useat vierailut täällä tuovat jonkinlaista lisäturvan tunnetta.

• Turkulaistumassa

, että minne muuttaa mielestäni. Asenteesta ja kommunikointitaidosta se on lähinnä kiinni, että tuleeko ihmisten kanssa toimeen. Itse olen asunut puolisen vuotta keskustassa ja muutin pikkukaupungista.
      Tosi hyvin olen viihtynyt. Turkulaiset ovat kyllä vähän omaperäisiä ja ylpeitäkin, mutta jotenkin se sopii luonteenlaadulleni.
      Hyvää täällä on avoin ilmapiiri, puheliaat ihmiset, kesät, terassit, Aurajoki ja hyvät harrastusmahdollisuudet. Huonoa on merituuli, liikenneruuhkat, virastojen palvelut ja elintasoluokkien räikeä näkyminen. Iltaisin ja öisin en liikkuisi yksin missään, mutta eipä ole tarvettakaan.

• Niilo464
      • *Mummeli*

40 vuotta eri puolin Turkua asuneena kertoisin teille mitkä ovat ne pahimmat alueet.
        Ne ovat Lauste, Härkämäki ja Varissuo.

Pansio ja Perno ovat rauhoittuneet, koska lapsiperheet ovat kiinnostuneita tästä alueesta.
        Patterinhaka ei ole ikinä edes ollut pahaa aluetta. Eikä myöskään Harittu.
        Eniten minua puistattaisi asua edelleen Lausteella.
        Halinen... en osaa sanoa juuta tai jaata.

• koppelo kuusamosta

no vastasiko odotuksia jos muutit. Hyvinkö menee. Ainakin on halpoja asuntoja, mutta töitä ei ole! Taidat olla eläkkeellä jos on mennyt hyvin.

Minä mietin pois muuttoa, en vaan tiedä minne.

• Turkulainen 4 vuotta

voisi sanoa, että turha kysellä kaupunginosan mainetta. Turkulaisia on 177 000, mukaan mahtuu kaikenlaista hiihtäjää. Hyvällä tuurilla saat naapuriisi mukavan lapsiperheen, huonolla tuurilla huumehörhö juoksentelee pihallasi alasti. Nämä molemmat ovat sattuneet asuessamme samassa kaupunginosassa (Vätti), samassa asunnossa. Niitä ulkomaalaisia on yhtä monenlaisia kuin suomalaisiakin. Kannattaa muistaa, että muslimit harvemmin öykkäröivät humalassa. Saat selville, minkälaista jossakin on asua muuttamalla sinne. Asu ensin hetki vuokralla, ja jos alue miellyttää, osta vasta sitten. Uskon, että useimmat paikat ovat mainettaan parempia (esim. Varissuo), mutta missään _kaupungin_osassa ei kannata mennä yksin ulos toikkaroimaan viikonloppuaamuna neljältä.

• Pian turkulainen?

Mites se keinopohjavesi?

• fzvwm

Vesi on hyvää. Maultaan ei entisestä siis eroa. Se että jotkut jossain kärsii, niin sillepä emme mitään mahda. On otettava mitä hanasta tulee. Ja kyllä sitä vettä sen verran usein tutkitaan, että turvallisesti uskaltaa juoda.

Tervetuloa Turkuun.

• Patterihaka?
        fzvwm kirjoitti:

Vesi on hyvää. Maultaan ei entisestä siis eroa. Se että jotkut jossain kärsii, niin sillepä emme mitään mahda. On otettava mitä hanasta tulee. Ja kyllä sitä vettä sen verran usein tutkitaan, että turvallisesti uskaltaa juoda.

Tervetuloa Turkuun.

Niin miten on tuon Patterihaan laita? Ketjussa oli vähän ristiriitaisia kokemuksia joten lisätieto olisi tervetullutta. Olen aikeissa muuttaa sinne, mutta en missään tapauksessa muuta jos on rauhaton alue.

• Vihdoinkin omaan
        Patterihaka? kirjoitti:

Niin miten on tuon Patterihaan laita? Ketjussa oli vähän ristiriitaisia kokemuksia joten lisätieto olisi tervetullutta. Olen aikeissa muuttaa sinne, mutta en missään tapauksessa muuta jos on rauhaton alue.

Kertokaa tosiaan mullekin millaista asuinaluetta on Patterinhaka ja Iso Heikkilä siinä kyljessä? Olen aikeissa muuttaa alueelle ja olen siis ostamassa pitkäaikaista omistusasuntoa. Ihmettelin tässä kun siellä on aika paljon asuntoja myynnissä, mutta mahtaakohan johtua siitä että on suuria ramontteja tehty taloyhtiöissä ja ihmisillä velkaa tullut liikaa..lisäksi varmaan on myös tuota "luonnollista poistumaakin" kun asuu vanhempaa väkeä. Kertokaa ihmeessä mitä tiedätte alueista??? Uskaltaako liikkua yksin pimeällä ja missä siellä on rauhatonta ym ym. Lisäksi tärkeää olisi saada tietää saako niitä "laatikkoparvekkeita" verkottaa, (kissojen vuoksi siis). Onko jollakulla kokemusta asiasta, onko taloyhtiöistä tullut valituksia tms?

• v-city crack kill

ne ketkä halveksuu ja välttää varissuot tai ei tuu toimeen ulkomaalaisten kans ne pelkää......

• hupsistakeikaa

Älä älä missään nimessä Iso-heikkilään muuta voin kertoo. Asuun alkoholiseja huumeen käyttäjiä . Siwassa ne pörrää . Asuu ihan tööt tööt porukaa. Kierrä kaukaa. Pansio jyrkkälä härkämäkikin sitäpaitsi on aivan vieressä. Kaikki sossun porukaa . Miettikää muita vaihtoehtoja.

• 199

ilpoinen hyvä paikka ja rauhallinen mut niin vanhoja kerrostaloja et edessä ens vuonna monessa talossa putkiremppa

• kandeOdottaa

Ei kannata muuttaa Turkuun ennen kuin varmistuu, ettei mitään ratikkaa rakenneta. Ei kannata tulla maksaan veroeuroja hömppään

• hiphurra

EI EI EEI Iso-Heikkilä ,Patterinhaka, En Suosittele ,rauhatonta.Asunto murtoja Omakotitaloihin tehty aikalailla. Metsikössä asustelee asunnottomia kyhätyissän majoissa .Onhan niitä parempiakin alueita . Ränsistynyt alue on Iso-Heikkilä. Perno , Jyrkkälä , Härkämäki vielä liki . Köyhällistöä,ulkolaisia.

• rkymhfmhyiof

kaikki tuo muuttuu paremmaksi kun tulee raitsikka

nykyaikaa

• 4547

Opettele oikeinkirjoitus, vitun punaniska.

• 323

Patterihaka Iso-Heikkilä Juoppoja Narkkareita

• lottaloraus

iso-heikkilä on vanha alue. 30 vuotta tuli siellä asuttua. nykyään alue on aikas suttuinen. olen muuttanut iso-heikkilästä nyt pois. totta on siwa-kauppa pyöritää ympäristössä alkohoolisoituneita ja huumeen käyttäjiä. patterihaka on toinen huonoalue. en muuttais tälle alueelle. pyp , pyh ,

• siuhau

EI EI EI EI Iso-heikkilään asuinalueena hirveä asuinalue . Narkkareita jA JUOPPOJA. Siwan pihalla pyörii laitapuolen kerjäläisiä. Patterihaan puisto narkkareiden pistoannostus paikka. Lasten hiekkalaatikoissa käytettyjä neuloja .

• satsatus

uudet kerrostalot rakennettu patterinhaka iso-heikkilään . nyt jo on seinät märkinä tehdään korjauksia vuoden ikäisissä taloissa.

• entturust

Asuin turussa 2,5 v. Levoton, bussirumba kaupunki. Turkulaiset kovia kouluttamaan, itseensä sulkeutuneita, vaikeasti lähestyttävää porukkaa. Käytös sisäsiittoista. Ma..ja paljon, olkansa yli sai vilkuilla .Yksin ei kannata myöhään liikkua. Tori oli silloin kaunis ja edullista ruokaa.

• Tyytyväinenkin

Uittamo ,kaunis rauhallinen.Täällä ihmiset viihtyy,eikä näy koskaan häiriköitä.Uimaranta on vieressä.

• häväisty

Raiskaajia löytyy.Sairas kaupunki

• Anonyymi

Portsa on viihtyisä ja rauhallinen alue. Olen viihtynyt.

• Anonyymi

Patterinhaka surkea paikka asua. Vanhuksia asuu jonkun verran juoppoja ja narkkareita sitäkin enemmän.

• Anonyymi

Patterinhaka älä missään tapauksessa muuta. Rauhaton paikka ihan niin kuin Iso- Heikkiläkin . Omakotitaloja siinä välissä parikymmentä . Niin suttuiset omakotitalojen pikkutiet , piha-aidat hoitamattomia niin kuin pihatkin. Parempiakin alueita löytyy Turusta. Mieti tarkaan.

• Anonyymi

Tervetuloa Turkuun. Turussa on yleensä mukavia ihmisiä. Mutta joukkoon mahtuu rähisijöitä, kuten kaikkialla. Häiriköt ovat ihmiskunnan ikävä riesa.

• Anonyymi

Jos lähtee kaupungin keskustaan kävelemään ei osaa mennä takaisin kotiin, joten poliisi kyllä auttaa sitten ja vie ihan kotiovelle.

• Anonyymi

Sinne Patterinhakan puistoonko polliisit vie istumaan. Meinaan siellä niitä istuu penkeillä rivissä, muovikasseineen. Muutama BUBI Ruusu päivän ja illan piristäjänä.

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos nainen harrastaa seksiä

Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi
      Ikävä
      243
      2201
    2. Pihlaja-puulle

Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos
      Ikävä
      15
      1440
    3. Päivieni piristys, missä olet?

Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      14
      1406
    4. Kova karman laki

Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      371
      1255
    5. Kysymys Kuhmolaisille

Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t
      Kuhmo
      21
      978
    6. Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin

”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist
      Maahanmuutto
      176
      877
    7. Ensi viikolla tulen takaisin

Ja käyn varmaan siellä monta kertaa. Monta mahdollisuutta nähdä jos olet siellä päin
      Ikävä
      19
      816
    8. Taidat nainen haluta vain sitä yhtä asiaa?

Minusta tuntuu nyt siltä.
      Ikävä
      75
      762
    9. Olen valtavan ihastunut

Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.
      Ikävä
      57
      746
    10. Oon varma siitä

Että oot vain mun rahojen perään, nainen. Siks et kelpaa mulle, että joku helpompi. M-mieheltä
      Ikävä
      101
      685
    Aihe