Mikä on sinun ykkös-kesäherkkusi ?

Anonyymi-ap

Uudet perunat, jäätelö, makkarat, mansikat, mansikkakakku, herneet, kantarellit,
mustikat vai mikä ?

36

237

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Vadelmat kun kypsyvät, ne on mieliherkkua.

• Jäätelö ulkona syöden, uudet perunat ja mansikkakakku kunhan kotimaiset mansikat kypsyvät. Nam. Ja tässä järjestyksessä.

• Anonyymi

Kelpaa!

• Noin plus 20 asteen lämpötila, tietysti uudet perunat, jotain grillattavaa, kanttarellit, mansikat, kahvi parvekkeella, ylhäällä poutapilvet ' onneksi ei ole mihinkään kiire.

• Anonyymi

Kesän ykkösherkkuni ovat riippukeinu ja hyvä kirja, siinä ei syömistä kaipaa.

• Anonyymi

Kotimaiset vihannekset, erityisesti kukkakaali. Uudet perunat itsesavustetun lohen kanssa.

• Anonyymi

Kaikki ovat minun ykkösherkkujani sitä mukaa, kun niitä saa käyn torikahvilla
      ja ostan. Pari mansikkakakkua teen valmiista pohjista kesäisin, kun tulee
      vieraita, joka on on aika harvinaista, siksi sitä pitää "juhlistaa" mansikkakakulla,
      yhdessä se maistuu vielä paremmalta.

Raparperi myös on herkkuani, teen siitä piirakkaa ja kiisseliä.

• Anonyymi

Uuden sadon perunat voin, tillin, keitetyn kananmunan, ja suolan kanssa. Jäätelöä syön mutta Sia-merkkistä jota onneksi marketista löytyy nykyään. Kelpaa myös Kolmen kaverin jäätelöt.
      Mansikat ovat muuttuneet jalostamisen vuoksi niin, että niihin pitäisi rovistella sokeria jos jotain mansikan makua haluaisi. Siksi en osta kuin kerran, pari kesässä.
      Makkarat jätän muille kuka tykkää.

• Anonyymi

Tietenkin mansikkakakku.

• Anonyymi

Herneet, raparperi, persilja, ruohosipuli. Odotan kun nauris halpenee. Mustikoita, puolukoita ja kantarellejä jodotan ja muita sieniä.
      Mutta just nyt ostin Prismasta kolme pakastemämmirasiaa, oli hinta pudonnut, pelkäävätkö että menee vanhaksi. Sitä söin maidon kanssa ja nyt on lautasella jäätelöä. Että oon vähä sitä sorttia että kaikki käy.

• Anonyymi

Kyllä maistuvat kaikki kesän annit, mutta uudet perunat ja lämpimät savumuikut ovat herkullisia, valitettavasti harvoin tarjolla.
      Kahvittelu mukavassa seurassa , mansikkakakkua ja jäätelöä tarjolla.

• Anonyymi

Grillatut porsaan ulkofileepihvit tyrneellä grillauskastikkeella.
      Siihen kylkeen voi sitten laittaa tomaati ja pari kurkkuviipaletta.

• Anonyymi

Kylmä olut kesäterasilla, jos kesäsäitä tulee.....

• Anonyymi

Joo, kelpaa.

• Anonyymi

Kyllä se sateenkin sattuessa maistuu.

• Anonyymi

Mikähän siinä on, kun uusien perunoitten maku ei tunnu enää herkulliselta
      kuin ennen ?
      Onkohan vika omissa makunystyröissä vai perunalajikkeissa ?

• Anonyymi

Kun omasta perunamaasta nosti perunat, pesi ja laittoi kattilaan, maku oli parempi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kun omasta perunamaasta nosti perunat, pesi ja laittoi kattilaan, maku oli parempi.

Siinä tuli lisämauste mukana, työstä leipää tjn.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Riippuu peruna lajikkeesta ja kasvumaasta.

• Samaa olen miettinyt.🤔

• Siili25 kirjoitti:

Samaa olen miettinyt.🤔

Aikaa varmaan lähemmäs kolmekymmentä vuotta ollessani maalla, kaivoimme uusia perunoita maasta lajike jäi kysymättä, herranen aika miten voi uusi peruna maistua älyttömän maukkaalta.
        Joku juttu jää mieleen eikä unhoitu. Toinen mikä ei onnistu paikkakunnaltamme ostaa kalaa suoraan kalastajalta, tuore ahven, hauki kelpaisi, itse fileeksi leikkaisin.

• Pertikki kirjoitti:

Aikaa varmaan lähemmäs kolmekymmentä vuotta ollessani maalla, kaivoimme uusia perunoita maasta lajike jäi kysymättä, herranen aika miten voi uusi peruna maistua älyttömän maukkaalta.
        Joku juttu jää mieleen eikä unhoitu. Toinen mikä ei onnistu paikkakunnaltamme ostaa kalaa suoraan kalastajalta, tuore ahven, hauki kelpaisi, itse fileeksi leikkaisin.

Ennen vanhaan koululaisilla oli potunkaivuuloma koulusta. Minäki olin mummolan pottumailla kuokkimassa. Ja ai että oli hyviä itse maasta nostetut potut. En tiedä miksei nykyisin pääse niihin makuelämyksiin enää. Vanheneeko makunystyrät vai onko pottujen kasvatuksessa joku muutos.

Jännä ettei teillä saa kalaa suoraan pyytäjältä.Kalastajia vissiin kuotenkin alueellanne on.

• Anonyymi
        Siili25 kirjoitti:

Ennen vanhaan koululaisilla oli potunkaivuuloma koulusta. Minäki olin mummolan pottumailla kuokkimassa. Ja ai että oli hyviä itse maasta nostetut potut. En tiedä miksei nykyisin pääse niihin makuelämyksiin enää. Vanheneeko makunystyrät vai onko pottujen kasvatuksessa joku muutos.

Jännä ettei teillä saa kalaa suoraan pyytäjältä.Kalastajia vissiin kuotenkin alueellanne on.

Sama loma oli armeijassa, syksyisin pääsivät auttamaan sadonkorjuussa varusmiehet.

• Anonyymi

Jäi poikavuosilta muistiin. Isä kehui Vesijärveläistä.
        Oli siinä makua enemmän.
        Semmonen tuntum, joka kaupasta uudet perunat ostaa, ei uuden perunanmausta tiedä mitään.
        Lieneekö huono tuuri..
        Nyt on omasta maasta Juhannuksesta asti, mutta työtä näillä korkeuksilla vaatii.
        No kyllä vadelmat ja mustikat kesäherkusta käy, lakka/ hilla vaikka yliarvostettu onkin.

• Anonyymi

Uudet perunat, sipulikastike ja ehkä se makkarakin grillattuna.

• Anonyymi

Ruokaherkkujen lisäksi ulkona olo, luonnossa nauttiminen on herkkua,
      vaikkei siihen niin kiinnitä huomiota kuin vasta talvella muistaa, että olipa ihanaa.

• Anonyymi

Eväät mukaan ja rannalle lämpöiseen kesään.

• Anonyymi

Kylmä valkkari.

• Anonyymi

Valkkari on punkkua parempi, ei tule hampaat tummiksi.

• Anonyymi

Kyllä näkee näistakin ruokalistoista mitä köyhät syö kun eivät mitään hyvästä tiedä,laittakaa vielä halakoperunat kiehumaan ja peälle lyökin varsia naputusveen kanssa.

• Anonyymi

Ei herkku tarkoita kallista, vaan sitä mikä maistuu omassa suussa hyvälle. Uusien perunoiden aito maku miellyttää monia ja tuo ihania muistoja lapsuudesta, vain tyhmät luulee, että herkuttelu on rahasta kiinni.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei herkku tarkoita kallista, vaan sitä mikä maistuu omassa suussa hyvälle. Uusien perunoiden aito maku miellyttää monia ja tuo ihania muistoja lapsuudesta, vain tyhmät luulee, että herkuttelu on rahasta kiinni.

Näin on, ei täs mitään parmankinkkua tai kaviaaria kaivata....

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näin on, ei täs mitään parmankinkkua tai kaviaaria kaivata....

Tässä .ielessä on hyvä olla köyhä.
        Syöminen on energian täyttämistä.
        Syömiseen on ympätty jotain, mitä en ymmärrä., mutta hyvin toimeen tullaan.

• Anonyymi

Kaikki ja olut😍

• Anonyymi

MANSIKKA
      ja sitten muut matjat toisena niitä on sitten useampia lajeja kuten vadelma, hilla syksymmällä , mustikka, ja puoliukka,

• Anonyymi

Luonnontuotteet on herkkuja.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      65
      1433
    2. Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu

Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia
      Apua aloittelijalle
      109
      875
    3. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      47
      734
    4. No ei sun asunto eikä mikään

muukaan sussa ole erikoista. 🤣 köyhä 🤣
      Ikävä
      57
      724
    5. Mitä mietit Honey?

Kulta nainen ❤️❤️
      Ikävä
      57
      700
    6. Missä kaikessa olet erilainen

Kuin kaivattusi? Voin itse aloittaa: en ole vegaani kuten hän. Enkä harrasta tietokonepelejä lainkaan.
      Ikävä
      39
      687
    7. Linnasuolla poliisi operaatio

Kamalaa menoa taas meidän ihanassa kaupungissa. https://www.uutisvuoksi.fi/paikalliset/8646060
      Imatra
      25
      655
    8. Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta

Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli
      Pyhäjärvi
      66
      643
    9. Hyvin. Ikävää nainen,

Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan
      Ikävä
      69
      641
    10. Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin

Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.
      Ikävä
      41
      637
    Aihe