Monen monta kertaa... niissä hetkissä on ollut yksinäinen olo. Kun katsoo taivasta ja kysyy "Miksi?", niin tuntee olonsa pieneksi, heikoksi, ehkä jopa mitättömäksi. Olinko sairas kun kuvittelin? Mitä se oli jos ei kiinnostusta? Mikä minussa on oikein vikana... 😔
Mutta sitten kun suurempi voima tarttui ylhäältä ja nosti leukani ylös. Sinä hetkenä olimme yhtä, kuten olimme aikojen alussa olleet. En ollut sairas, en kuvitellut, vaan tunsin.
Tunteet ovat aina aitoja. Sen viestin tuon jokaiselle, että ei meidän vikamme ole kuinka harhautettuja olemme. Kuinka meidät revittiin kuin äidit lapsiltaan pois totuudesta, hetkestä ja onnesta.
Ehkä on sanottu, että tunteet täytyy tunnustaa toiselle? Kyllä, olen samaa mieltä, mutta kuten tiedämme niin saatana on valehtelija ollut alusta saakka. Pelko ja syyttäjä. Kovin helposti me unohdamme kuka olemme ja uskomme näkemäämme, mitä on telkkarissa näytetty.
Tunteet täytyy tunnustaa, mutta sanoilla ei ole painoa vaan teoilla. Hetkillä ja ajalla, mitä käytämme. Tiedän! Olen itsekin sanonut toiselle että olen ihastunut, tykkään sinusta ja muutenkin järkeistänyt tunteet sanoiksi. Ja mitä olen saanut? Sanoja takaisin, kuten "Niinkö", "Kivasti sanottu" ja jopa "En ole tehnyt mitään sellaista miksi tykkäisit"
Vaikka näin omin silmin, tunsin omin sydämin ja kuulin korvillani sen ihastuneen sävelen, niin kaaduin vain omiin jalkoihini.
Sanon, että epäillys ja pelko on vihollisen aseita. Kun näet selvästi ja tunnet, että tämä se tykkää minusta, niin älkäämme siitä kysymystä tehkö, olettamusta oleta tai sanaa sanoko.
Tarkoitan, että kun näet rakkauden, niin rakasta. Kun tunnet, että pitää suudella, niin suutele. Et kysy että saanko suudella, vaan suutele. Älkää sanoko, että olen ihastunut, vaan toimikaa! Halatkaa, koskettakaa! Olkaa ihmisiä, älkääkä tietokoneita joka tarvitsee vain oikean vastauksen.
Ei kalastaja kysy kalalta, että saanko kalastaa sinut.
Rauhaa kaikille ja rakkautta! Sitä tarvitsemme jokainen.
Olen särkenyt sydämeni
7
170
Vastaukset
- Anonyymi
Miksi käyttäydyt noin pitäisi sinunkin oppia
- Anonyymi
Minusta aloituksessa hyviä hajatelmia ja pohtimista. Jos elämä olisi tehty helpoksi ihmisille, se voisi noin mennäkin? Itse koen, että vastaparin löytäminen ei ole tehty helpoksi ainakaan itselle.
Haluan uskoa hyvään, välillä oletan, että saan vastakaikuja, mut sitten jälkeenpäin huomaankin erehtyneeni sen suhteen. Vanhemmiten tulee epäilevämmäksi ja uskallus uskoa hyviä asioita tapahtuvaksi vähenee?
Jokainen toki ajattelee omalla tavalla, itse olen ollut omasta mielestäni sinkku (yksin) jo reilu 30- vuotta, jolloin muutin ensimmäiseen omaan kotiini.
Kokema yksin olosta on ollut kuin vuoristorata, on ollut hyviä ja sitten niitä todella suuria pettymyksiä itseeni ja kohtaamiani ihmisiä kohtaan. Minusta on tullut varautuneempi ja huomannut sen, että muihin on ollut todella vaikea luottaa.
Kaikki me elämme ja luomme elämämme lähipiirin myötävaikutuksella hyvässä ja pahassa. Uskallammeko elää kuinka? Mihin keskitymme enemmän ja mistä saamme niitä jaksamisen kiksejä?
Omat kiksit saan harrasteista, joku toinen voi saada, vaikka irtosuhteita? Itse olen tunteva ihminen, enkä ole siihen leikkiin uskaltanut heittäytyä, pelkona enempi oma haavoittuvuuteni ja samalla toisen samat kokemat.
Yksin olo on tuntunut sillai reilulta itselle, että en ainakaan silloin satuta muita omalla kömpelyydelläni. Yksin ollessa on helpompaa arjen pyörittäminen ja vapaus/ rauha, jolla on itselle merkitystä paljonkin.
Ymmärrän kaipauksia, itsekin niitä välillä kokenut, mutta aina miettinyt samalla, että siinä tarvii huomioida myös toisen aatokset ja ymmärtää niitä. Osaisinko elää yhdessä jakaen arkeni toisen kanssa?
Välillä epäilen sitä ja joskus jopa toivon, että kohtaisin sellaisen naisen, jonka kanssa se toimisi täydellisesti? Nämä varmaan haaveita, jotka tuskin toteutuu mun elämässä? Epäileväinen ja erehtyväinen, kun olen.Sanon, että kun pidät huolen itsestäsi, teet asioita joista pidät ja nautit elämästä omalla tavallasi, niin olet kuin magneetti. Tärkeintä ettet toisen takia hylkää itseäsi, vaan pysyt omana itsenäsi. Silloin toinen ei ole taakka, vaan lahja.
- Anonyymi
NovayaIII kirjoitti:
Sanon, että kun pidät huolen itsestäsi, teet asioita joista pidät ja nautit elämästä omalla tavallasi, niin olet kuin magneetti. Tärkeintä ettet toisen takia hylkää itseäsi, vaan pysyt omana itsenäsi. Silloin toinen ei ole taakka, vaan lahja.
Hyvin sanottu, noin se taitaa monesti olla. Ainakin parempien kohdalla.
- Anonyymi
Vastoinkäymiset on arkoitettu voitettavaksi.
Hyvin sanottu, että kun näkee rakkauden, niin tulee rakastaa ja kun tuntee, että pitää suudella, niin suutele, mutta niin, että toisen rajoja tulee aina kunnioittaa. Jos toinen ei halua, niin ei väkisin. - Anonyymi
Jos säpikkää tällä tavoittelet niin älä tuhlaa aikaas kääntymällä keski-ikäisen naisen puoleen
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1763181Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3732111Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii441929- 411911
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321451Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em931231- 541193
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul3621039Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles114983- 42807