Miten oikeastaan nainen

Anonyymi-ap

Suhtaudut toisiin kulttuureihin…

68

484

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Melko neutraalisti.

• Anonyymi

Eli kiva matkailla mutta ei tänne t ap

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mihin?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mihin?

Suomeen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Järkevä suhtautuminen. Voisi käännyttää miljoona mamua pois täältä. Jos naiset tykkää etelän hedelmistä niin muuttakoot jonnekkin lämpöiseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Järkevä suhtautuminen. Voisi käännyttää miljoona mamua pois täältä. Jos naiset tykkää etelän hedelmistä niin muuttakoot jonnekkin lämpöiseen.

Miten meinasit et kuka pyyhkii ikäluokan 1945 - 1963 p$rs##t

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten meinasit et kuka pyyhkii ikäluokan 1945 - 1963 p$rs##t

Korona kökötteet hoitaa tuon ongelman nopsaa pois.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Korona kökötteet hoitaa tuon ongelman nopsaa pois.

No, sitten ei täällä enää juuri jengiäkään. Ehkä
        PKS ja pari isoa kaupunkia. Muu maa jää susille ja kaivosyhtiöille

• Anonyymi

Miten pitäisi suhtautua?

• Anonyymi

Saa kertoa ihan omin sanoin

• Anonyymi

Tunnen niitä kohtaan uteliaisuutta.

• Anonyymi

No en oikeastaan yleisellä tasolla yhtään mitenkään. En kuulu heihin, joilla on hirveä hinku tutustua erilaisiin kulttuureihin. Lähinnä siis niin, että sellaisia on ja mikäs siinä.

• Anonyymi

Ja siis mieheni on toisesta kulttuurista. En mä mitenkään yritä lähteä hänen kulttuuriaan sisäistämään ja mukauttamaan itseäni siihen. Hyväksyn ja kunnioitan niitä juttuja, jotka on hänelle tärkeitä, mutta ei mitään sen ihmeempää. Se on hänen kulttuurinsa, ei minun.

• Anonyymi

Ne ovat palvelijoitani

• Anonyymi

Yritän ymmärtää ja hyväksyä. Oon ollut pitkään savaolaisten kanssa tekemisissä.

• Anonyymi

Joo, mulla taas noi pohjalaiset aiheuttaa samoja tuntemuksia

• Anonyymi

Avoimesti. On paljon tuttuja, kavereita ja entisiä työkavereita eri kulttuureista.

• Anonyymi

Riippuu kulttuurista.

• Anonyymi

Kulttuuri on avartanut maailmaani. Kaikki ollaan ihmisiä, silti erilaisia. Myös eri kulttuureissa. Eri uskonnot tekee maailmoista erilaisia, jos eletään ääripäissä. Ei minua haittaa, jos joku ei syö possua tai haluaa rukoilla tai pitää ramadania. Kulttuuria on vain joskus vaikea yhdistää, jos erot on suuret. Mutta huvittavaa on se, että vaikka olisit suomalainen ja suomessa syntynyt, mutta molemmat tai toinen vanhemmistasi on toisesta kulttuurista, niin jos omaat vahvasti toisen kulttuurin ulkönäön, niin automaattisesti luullaan, ettet osaa suomea. Etenkin vanhemmat ihmiset 🤣 kannattaa aina tarjota ensin suomea, sitten vasta lontoota.

• Anonyymi

Suhtaudun varovasti. Kulttuuri vaikuttaa ihmisten käytökseen, jopa heidän ajattelutapaan.
      Opin itsekin Suomen kulttuurista viikoittain jotain uutta.
      Suomi24 on n siinä mielessä hyvä oppimisympäristö.
      .

• Anonyymi

lol t S2ope

• Anonyymi

Mie opiskelen täällä suomea 😂 sivusta

• Anonyymi

En mä taida itsekään kovin syvällisesti suomalaisen kulttuurin mukaan elää. Paljon enemmän on asioita, jotka ovat ihan vain perheeni tapa, jotka taas eivät sitten hirveän yleissuomalaisia ole.

• Anonyymi

Tuo on tosi hyvä pointti. Tuskinpa kukaan meistä on jonkinlainen monoliittisen kulttuurin edustaja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo on tosi hyvä pointti. Tuskinpa kukaan meistä on jonkinlainen monoliittisen kulttuurin edustaja.

Mä kyllä kansantanhuan kansallispuku päällä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mä kyllä kansantanhuan kansallispuku päällä

Itse en ole koskaan tanhunnut. Kerran kyllä seukkasin vähän aikaa tanhuajan kanssa.

• Anonyymi

Asuin vuosia ulkomailla ja olin hotellin respassa töissä. Työssäni kohtasin vaikka minkä maalaisia. Voisin sanoa, että rasittavampia hotellivieraita olivat englantilaiset. Olivat todella nirsoja ruoan suhteen, toiseksi ruotsalaiset, he valittivat aina huoneista. Kaikille olisi pitänyt olla näköala, mutta sehän ei ole mahdollista. Itse pidin entinen saksalaisista, he eivät valittaneet ja olivat kohteliaita.

• Anonyymi

Saksalaiset on ykkösiä myös minusta. Jotenkin suomalainen ja saksalainen mielenlaatu sopii hyvin yksiin myös työelämässä. Molemmat käytännöllisiä ja järjestelmällisiä. Keskitytään siihen olennaiseen eikä haahuilla.

• Anonyymi

Lol t ap

• Anonyymi

Heidän kulttuureissa on hyviä asioita ja Suomessa on ollut myös näitä samoja.
      Jos laki olisi ollut vielä voimassa niin minun vanhemmilla olisi ollut oikeus purkaa kihlat ja vaatia kunnianloukkaus korvauksia mieheltä sekä hänen vanhemmiltaan.

Petsamossa oli ollut tuo ainakin käytössä ja se liittyi KOLTTA LAKIIN.
      Koltat eivät saaneet mennä naimisiin, kun koltan kanssa joka ei ollut samaa sukua. Oli poikkeuksia ja heidän vanhempiensa piti hyväksyä puoliso, koska hänestä tuli myös KOLTANSAAMELAINEN.
      Petsamossa suomalaiset ovat arvostaneet myös tuota, koska näin NAISET OVAT PÄÄSSEET HYVIIN AVIOLIITTOIHIN.
      Äitini suku asui saaressa ja isäntä ei ole PÄÄSTÄNYT ketään isännäksi.
      Hänellä oli kuulemma sen pitäjän kauneimmat tyttäret ja siellä on ollut niin kovia KOSIJOITA, että heitä oli ammuttu saareen. Ampuvat mummoni äidin veljen, koska HE OLIVAT LUULLEET, että hän on jonkun tytön puoliso.
      Ei he saaneet jäädä saarelle asumaan, kun heidän takia olisi tapettu kaikki.
      Varmaan mummon äidin molemmat miehet on varmaan tapettu molemmat ja syy on varmaan se, että heidän vanhemmat eivät ole hyväksyneet.

• Anonyymi

Tämä on ollut vielä minunkin nuoruudessa, mutta isäni serkku alkoi vahtimaan minua ja hän ei lopettanut ennen, kuin MENIN KIHLOIHIN JA NAIMISIIN MIEHEN KANSSA JOSTA EROSIN, KOSKA HÄN JA HÄNEN ÄITINSÄ SEKÄ SISKONSA LOUKKASIVAT MINUN KUNNIAA.
        He ovat täällä PAREMPAA SUKUA JOTEN EN OLE KOSKAAN LÄHTENYT KÄRÄJÖIMÄÄN SIITÄ, ETTÄ MIEHET JOTKA OVAT LASTENI ISIÄ OVAT LOUKANNEET MINUN KUNNIAA.
        MIEHET KUULUVAT ISOIHIN VANHOIHIN SAAMELAISIIN SUKUIHIN.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämä on ollut vielä minunkin nuoruudessa, mutta isäni serkku alkoi vahtimaan minua ja hän ei lopettanut ennen, kuin MENIN KIHLOIHIN JA NAIMISIIN MIEHEN KANSSA JOSTA EROSIN, KOSKA HÄN JA HÄNEN ÄITINSÄ SEKÄ SISKONSA LOUKKASIVAT MINUN KUNNIAA.
        He ovat täällä PAREMPAA SUKUA JOTEN EN OLE KOSKAAN LÄHTENYT KÄRÄJÖIMÄÄN SIITÄ, ETTÄ MIEHET JOTKA OVAT LASTENI ISIÄ OVAT LOUKANNEET MINUN KUNNIAA.
        MIEHET KUULUVAT ISOIHIN VANHOIHIN SAAMELAISIIN SUKUIHIN.

Kyllä se pitää paikkansa, että meillä on mieheni kanssa RAHAA NIIN, KUIN ROSKAA JA SUOMEN VALTIOLLA ON MYÖS SAATAVIA.
        HEINÄKUU ON SENTÄÄN HULLUJEN KUU JA MINÄ OLEN SENTÄÄN SYNTYNYT HEINÄKUUN YHTENÄ HULLUNA.
        MIEHENI ON JOKO OIKUKAS OINAS TAI ITSEPÄINEN HÄRKÄ.
        MINÄ VEIKKAAN, ETTÄ HÄN ON HÄRKÄ.
        PERUSTELEN SEN SILLÄ, ETTÄ MINUN ASTROLOGISESSA KARTASSA HÄRKÄ ON RAHA MERKISSÄ MINULLA.

• Anonyymi

Hänen kulttuuristaan oppisin mieluusti lisää.

• Anonyymi

Avoimin mielin

• Anonyymi

Jokaisessa kulttuurissa on sekä hyvää että huonoa. Jokainen voisi ottaa toisistaan mallia niissä hyvissä asioissa. Mutta kulttuurien ei pitäisi sekoittua liikaa. Muuten jotkin kauniit kulttuuripiirteet saattavat syrjäytyä ja kadota dominoivempien tieltä. Kulttuurien sekoittuminen ei muutenkaan ole hyvä asia. Sille on syynsä, miksi kulttuurisesti samanlaiset ihmiset ovat muinoin päätyneet elämään keskenään erillään muunlaisista, eri kulttuuria edustavista ihmisistä. Koska arvoerot voivat olla niin suuria, että toinen kulttuuri ei hyväksy niitä. Se aiheuttaa konflikteja ja levottomuutta. Lopulta rikollisuutta ja turvattomuutta. Vastustan massamaahanmuuttoa ja kulttuurien sekoittumista. Jokainen olkoon omanlaistensa kanssa.

• Anonyymi

Mutta suomalaiset saa kuitenkin lähteä, esim Pohjanmaalta lähdettiin Amerikkaan eniten

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta suomalaiset saa kuitenkin lähteä, esim Pohjanmaalta lähdettiin Amerikkaan eniten

Vastustan sellaistakin maahanmuuttoa.

Ainoa hyväksyttävä syy muuttaa toiseen kulttuuriin, on halu omaksua se kulttuuri täysin ja tukahduttaa samalla oma, alkuperäinen kultuuri.

• Anonyymi

Luepas joskus historiaa vähän. Esim. viikinkiretkistä ja siitä, miten he asettuivat mm. Skotlantiin. Tämänhetkinen käsityksesi on aika asenteellinen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luepas joskus historiaa vähän. Esim. viikinkiretkistä ja siitä, miten he asettuivat mm. Skotlantiin. Tämänhetkinen käsityksesi on aika asenteellinen.

Olen lukenut paljonkin historiaa ja ymmärrän sitä nähtävästi paremmin kuin sinä. Skotlantiin asettuneiden viikinkien määrä oli hyvin pieni verrattuna alkuperäisväestöön. Ja viikinkien kulttuuri ei eronnut skotlantilaisten kulttuurista yhtä merkittävästi kuin esim. eurooppalainen ja afrikkalainen.

Katso sinä esim. mitä USA:ssa ja latinalaisessa amerikassa tapahtuu, kun iso joukko ulkopuolisia hyvin erilaisista kultuureista siirrettiin sinne. Todellinen melting pot. Alkuperäiset intiaanikulttuurit tuhoutuivat lähes täysin ja pyyhittiin kartalta ja koko manner Kanadaa lukuun ottamatta on todella turvatonta aluetta (ellet oleskele pääosin eurooppalaisperäisten valkoisten asuinalueilla, jotka yllätys yllätys - ovat alun perin kultuurisesti hyvin samankaltaisia).

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen lukenut paljonkin historiaa ja ymmärrän sitä nähtävästi paremmin kuin sinä. Skotlantiin asettuneiden viikinkien määrä oli hyvin pieni verrattuna alkuperäisväestöön. Ja viikinkien kulttuuri ei eronnut skotlantilaisten kulttuurista yhtä merkittävästi kuin esim. eurooppalainen ja afrikkalainen.

Katso sinä esim. mitä USA:ssa ja latinalaisessa amerikassa tapahtuu, kun iso joukko ulkopuolisia hyvin erilaisista kultuureista siirrettiin sinne. Todellinen melting pot. Alkuperäiset intiaanikulttuurit tuhoutuivat lähes täysin ja pyyhittiin kartalta ja koko manner Kanadaa lukuun ottamatta on todella turvatonta aluetta (ellet oleskele pääosin eurooppalaisperäisten valkoisten asuinalueilla, jotka yllätys yllätys - ovat alun perin kultuurisesti hyvin samankaltaisia).

Puhut kolonialismista, et maahanmuutosta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Puhut kolonialismista, et maahanmuutosta.

Lopputulos on sama, jos ulkopuolisia tulee liikaa alkuperäisväestöön verrattuna. Ja Pohjois-Amerikan kohdalla ei voi puhua kolonialismista. Alun perin siirtolaiset hivuttautuivat Pohjois-Amerikkaan pienissä erissä eivätkä tulleet suoranaisesti valloittamaan. He vain työntyivät aina vain laajemmille alueille mitä enemmän heitä tuli, kun eivät enää mahtuneet alkuperäiseen siirtokuntaan ja ajoivat alkuperäisväestön ahtaammalle ja ahtaammalle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lopputulos on sama, jos ulkopuolisia tulee liikaa alkuperäisväestöön verrattuna. Ja Pohjois-Amerikan kohdalla ei voi puhua kolonialismista. Alun perin siirtolaiset hivuttautuivat Pohjois-Amerikkaan pienissä erissä eivätkä tulleet suoranaisesti valloittamaan. He vain työntyivät aina vain laajemmille alueille mitä enemmän heitä tuli, kun eivät enää mahtuneet alkuperäiseen siirtokuntaan ja ajoivat alkuperäisväestön ahtaammalle ja ahtaammalle.

Yhdysvallat jos mikä on ollut kolonialistisen projekti. Sanooko termi manifest destiny mitään

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yhdysvallat jos mikä on ollut kolonialistisen projekti. Sanooko termi manifest destiny mitään

Ydinpointti oli siinä, onko kulttuurien sekoittuminen turmiollista vai ei. Minun mielestäni on ja se pätee sekä kolonialismiin, maahanmuuttoon että kaikkeen muuhun maahanmuuttoon siltä väliltä, jossa kulttuureita sekoittuu.

Viestiesi perusteella sinä ilmeisesti kannatat maahanmuuttoa ja kulttuurien sekoittamista ja alkuperäisten kulttuurien tukahduttamista. Sano siis, mikä kulttuurien sekoittumisessa on niin hyvää, että se jättää varjoonsa kaikki sekoittumisen huonot puolet?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ydinpointti oli siinä, onko kulttuurien sekoittuminen turmiollista vai ei. Minun mielestäni on ja se pätee sekä kolonialismiin, maahanmuuttoon että kaikkeen muuhun maahanmuuttoon siltä väliltä, jossa kulttuureita sekoittuu.

Viestiesi perusteella sinä ilmeisesti kannatat maahanmuuttoa ja kulttuurien sekoittamista ja alkuperäisten kulttuurien tukahduttamista. Sano siis, mikä kulttuurien sekoittumisessa on niin hyvää, että se jättää varjoonsa kaikki sekoittumisen huonot puolet?

Yhdysvallat jos mikä melting pot, oikeastaan siirtolaisten kansakunta. Lue Markku Henrikssonia

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yhdysvallat jos mikä melting pot, oikeastaan siirtolaisten kansakunta. Lue Markku Henrikssonia

Niinhän minä sanoin aiemmassa viestissäni. Et vastannut kysymykseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niinhän minä sanoin aiemmassa viestissäni. Et vastannut kysymykseen.

Mitä ne alkuperäiset kulttuurit on? Antropologi

• Anonyymi

En mä kauheasti tykkää kun mennään Euroopasta etiäpäin. Siis sivistyksestä. Mut olokohon kunhan ei mua vaivaa.

• Anonyymi

Maailmaan ja Suomeen mahtui eri kulttuureita, eivät ole toisiaan vastaan eivätkö estä perinteitä. Jotkut tavat rikastuttavat myös esim Suomalaisia tapoja. Ja päin vastoin uskon että myös Suomalaisella kulttuurilla on paljon annettavaa?

• Anonyymi

Useimmat rasistisesti tai pelolla välimuotoja noissa harvoin on

• Anonyymi

Ei "merkitystä", jos tässä nyt on tarkoitus sitä kysyä.

• Anonyymi

Minä suhtaudun kiinnostuneena vieraisiin kulttuureihin ja jos tapaan muualta tulleen niin haluan kuulla heidän elämästään ja tavoistaan. Ulkomaille matkustaessani koetan aina etukäteen perehtyä maan tapoihin ja tietää maasta mahdollisimman paljon.
      Kulttuurishokkiin voi myös törmätä omassa maassa kun matkustat kaupungista maaseudulle.
      Minulla on nyt juuri sellainen tilanne. Asun Helsingissä aika keskeisellä paikalla ja olosuhteiden pakosta olen nyt maalaiskylässä, jossa on vain 20000 asukasta. :D
      Huomaan täällä valtavan eron kaupunkilaisten ja maalaisten välillä. Vaikuttaa siltä, että nämä ajattelevat asioista aivan eritavoin kuin olen tottunut. Uskon sen johtuvan pitkälti siitä että he ovat ikäänkuin "tynnyrissä kasvaneita", eikä monikaan ole käynyt edes pääkaupungissamme. Mielenkiintoista on kyllä, otan tästäkin elämänvaiheesta kaiken irti.

• Anonyymi

Oon yrittänyt tutustua pohjalaisiin, mut vaikiaa on. Näin hitaana lounais-suomalaisena. 🤔 Vaikeaselkoisia uhoajia ovat 🫡

• Anonyymi

On siellä myös rantaruattalaisia

• Anonyymi

Kyllä sitä aina syöjiä piisaa, mutta tiskaajat on lujas. 🔹🔹🔹🔹

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On siellä myös rantaruattalaisia

Ne vasta hulluja onki. Sisäsiittoista itseensä käpertynyttä porukkaa jolla lennokas mielikuvitus. Alkopuhallin varmaan joka toises menopelis.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ne vasta hulluja onki. Sisäsiittoista itseensä käpertynyttä porukkaa jolla lennokas mielikuvitus. Alkopuhallin varmaan joka toises menopelis.

Joo, mutta mä oonkin Uudeltamaalta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo, mutta mä oonkin Uudeltamaalta

No minen. Moon meiltä ja muut on meirän grannista.

• Anonyymi

Ap, miksi kysyit tätä?

• Anonyymi

Muslimimiehen kanssa en aloittaisi parisuhdetta, tuttavasuhteen ainoastaan.

• Anonyymi

Miten määrittelisit tän tuttavasuhteen. Asking for a friend 🤨

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten määrittelisit tän tuttavasuhteen. Asking for a friend 🤨

Tervehditään,vaihdetaan kuulumiset,olisin ystävällinen. But thats it.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tervehditään,vaihdetaan kuulumiset,olisin ystävällinen. But thats it.

Joo, mä oon kyllä niiden kanssa tehnyt aika paljon ”bisnestä” itsekin ja melkoista vääntöä välillä ollut

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo, mä oon kyllä niiden kanssa tehnyt aika paljon ”bisnestä” itsekin ja melkoista vääntöä välillä ollut

Toki vähän eri positiosta

• Anonyymi

Välillä tulee hieman mokuteltua, kuten laitaoikeisto tapaa sanoa ja nimettyä esim lempimamu (asianosaiset ymmärtänee läpän)

• Anonyymi

Ihan ok, kunhan vastaavat omasta elatuksestaan.

• Anonyymi

Entäs sun?

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      198
      6948
    2. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      159
      2056
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1698
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1400
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      55
      1248
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      50
      1118
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      100
      1074
    8. Reeniähororeeniä

Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      7
      1006
    9. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      253
      961
    10. Kävit nainen näemmä mun

Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      939
    Aihe