Olen nähnyt jo ekat kanttarellit mutta jätin vielä kasvamaan tutun polun varteen. Näin sateisena kesänä sieniä varmaan tulee paljon. Ostan usein herkkusieniä ja paistan viipaleina , silppuan kastikkeeseen ja tulee niistä hyvä salaatti ja keittokin. Mutta metsäsienet on maukkaampia.
Sieniä sateella
8
99
Vastaukset
- Anonyymi
Muistan itse aikoinaan innokkaana sienestäjänä löytäneen ensimmäiset kanttarellit heti juhannuksen jälkeen.
Ostan nykyisin rellukat mitä tarvitsen, satokautta jatkuu myöhäis-syksyyn. - Anonyymi
Korvasieniä kiellettiin syömästä, rouskutkin pitää keittää.Taidan jättää sienet metsään, en tykkää kaupan herkkusienistä , kuin pahvia söisi.
- Anonyymi
Minun makuuni on suppilovahvero. Se on siitä kiva sieni, että sitä löytää usein täällä etelässä ihan lumen tuloon saakka.
- Anonyymi
Kaapissani on aina kuivattuja suppilovahveroita, niin nytkin.
Ostin herkkusieniä, täytän ne liotetuilla, pilkotuilla suppilovahvero, ja sipuli paistoksella, juustokastikkeella ja uuniin.
Sieniä syön enemmän kuin lihaa, makkaraa en koskaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaapissani on aina kuivattuja suppilovahveroita, niin nytkin.
Ostin herkkusieniä, täytän ne liotetuilla, pilkotuilla suppilovahvero, ja sipuli paistoksella, juustokastikkeella ja uuniin.
Sieniä syön enemmän kuin lihaa, makkaraa en koskaan.Tosi erikoinen ohje, täytät sienet sienillä!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tosi erikoinen ohje, täytät sienet sienillä!
Suppilovahveroilla ja sipulilla, koska minusta liha ei sovi , mutta joskus käytän lohta.
Hyvää oli uusien perunoiden seurassa
- Anonyymi
Minulla on vielä pakastimessa yhteen keittoon ja kastikkeeseen suppiksia.
Pitäisi ehkä ostaa kuivuri tulevaan satoon.
Viikon kuluttua lähden kanttarelleja etsimään, jos niitä jo on.
Ukkostaa ja sataa nyt. - Anonyymi
Sienestys on hyvää liikuntaa, päivän kun juoksee sienien perässä on illalla rätti väsynyt.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️651433Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu
Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia109875YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä47734- 57724
- 57700
Missä kaikessa olet erilainen
Kuin kaivattusi? Voin itse aloittaa: en ole vegaani kuten hän. Enkä harrasta tietokonepelejä lainkaan.39687Linnasuolla poliisi operaatio
Kamalaa menoa taas meidän ihanassa kaupungissa. https://www.uutisvuoksi.fi/paikalliset/864606025655Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta
Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli66643Hyvin. Ikävää nainen,
Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan69641Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin
Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.41637