Kuluttajien näkemys Suomen talouskehityksestä pysyi vaisuna. Vain noin joka viides uskoi Suomen taloustilanteen kohenemiseen seuraavan vuoden aikana.
Keskuskauppakamarin pääekonomisti Jukka Appelqvist kiinnittää huomiota siihen, että arvio Suomen talouden kehityksestä on ”hehtaarikaupalla” synkempi kuin tyypillisissä ekonomistiennusteissa.
Auton tai asunnon ostoa vuoden sisällä harkitsi tavanomaista selvästi harvempi kuluttaja.
Jatkuva epävarmuus heijastuu näkemyksiin varsinkin Suomen taloudesta ja jopa omastakin.
Odotus yleisen työttömyystilanteen kehityksestä Suomessa pysyi kesäkuussa pessimistisenä. Yli puolet kuluttajista arvioi työttömyyden lisääntyvän seuraavan vuoden aikana. Runsas neljännes arvioi riskin kohonneen omalla kohdallaan.
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011327885.html
Kuluttajilla on kestopelko talouteen
5
52
Vastaukset
- Anonyymi
Hallitkseen ei ole luottamista, siksi ihmiset eivät uskalla kuluttaa rahaa,
vaan säästävät. - Anonyymi
Persuhallitus aiheuttaa pelkoa ja epäövarmuutta ja kuluttajien kestopelko
järsii kasvun edellytyksiä. Hallitus on vienyt pienituloisilta ostovoiman.
Kaikki ovat varuillaan tuleeko potkut vai saako pitää työpaikkansa. - Anonyymi
Näin huonoa hallitusta ei ole koskaan ollut. Rikkaat on tietysti eri mieltä,
koska Purra hyysää heitä veronmaksajien rahoilla ja jopa työntekijäin
eläkerahastosta Purra otti vappumiljardin suurituloisille. - Anonyymi
Kesko on pörssiyhtiö ja hyvä osingon maksaja mutta riippuu suomalaisesta kuluttajasta. Citymarket on sijoittajalle ja matulle liian kallis, muutama tuote siellä on joita metsästän eikä siellä juuri näy matuja kuntaas Lidl on kuinolisi ostamassa
nami pia tai nai ropia
En sijoita K mutta etsin suomalaisia yhtiöitä jotka toimivat muualla kuin Suomen sosdemsäänneillyillä markkinoilla
Itse varoisin myös Suomeen asuntosijoittavia yhtiöitä ei kukaanosta mitään kepumuuttotappiokunnista joihin matuja ei saa menemään valtiontuellakaan - Anonyymi
Ei voi luottaa enää mihinkään, kun uusntsit leikkaa kaikesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1956798- 1591996
- 1131658
- 511370
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️551208Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢481074Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu991035Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?6957Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan251934- 41899