Lestadiolaisuuden teologian onttous paljastui

Anonyymi-ap

Nuorten illassa aiheena oli sanoiko Jumala todella niin?

Puhuja otti esille Paavalin syntilistan, josta ei löytynyt hänen tarkoittamia syntejä, jotka hänen mukaansa ovat maailmallinen musiikki, ehostaminen ja alkoholi. Ristiriitaa hän selitti sillä että ei kaikkia syntejä voi Raamatussa luetella. Ja sitten hiukan myöhemmin hän sanoi että nykyään on tavallista että Raamattuun lisäillään asioita.

Kuinka hölmöinä nämä puhujat ihmisiä oikein pitää? Tämähän on täysin Raamatun vastaista soopaa.

VL puhujille on tärkeämpää pitää yllä isien perinne sääntöjä, ja kun niitä ei löydy Raamatusta, sekään ei näitä harhaanjohtavia hetkauta. Sitten vaan todetaan että ei siellä kaikkea voikaan olla.

47

520

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Niin, hän paheksui sitä että nykyään Raamattuun lisäillään asioita, eikä huomannut että itse lisäsi sinne äsken syntejä. Kun ne oli jäänyt Jumalalta varmaan sitten sinne kirjoittamatta.

• Kerroppa asia, mikä siihen on lisätty?

Toisaalta mihin vertaat vaikka -92 käännöstä, joka on hyvin lähella arameaa, alkutekstiä.
        Pitää kuitenkin huomioida se, että kieliasu kuitenkin muuttuu vuosi vuodelta.

• Anonyymi

Musiikki on saatanasta, ehostaminen perkeleestä ja alkoholi naaraspirun kusta. Ei siihen raamattua tarvita. Riittää kun tietää mitä Pyhä Henki kirkastaa.

Älkää juopuko viinistä vaan olkaa täytetyt pyhällä Hengellä. (Paavali)

Eikä naisen kauneus ole kullan ympäri ripustamisessa vaan salainen ihminen ilman vikaa lakialla ja hiljaisella hengellä(Pietari)

Älkää sovittako itseänne tämän maailman muodon mukaan vaan koetelkaat mikä Jumalan hyvä, otollinen ja täydellinen tahto olisi (Paavali)

No minä kuuntelin myös ja kohta varmaan kuuntelen esikoislestaadiolaisia taas EHKÄ,

itse en löytänyt hänen puheistaan mitään Raamatun vastaista päin vastoin aivan raamatullista.

• Anonyymi

Tai juopuko viinasta.

Viinistä saa juopua jos puhumme siitä hengellisestä viinistä

• Anonyymi

Vanhoillislestadiolaisuudelle on tärkeämpää noudattaa isien perinne sääntöjä kuin Raamattua. Raamatun lehdillä ei ole tuommoista mitä puhuja sanoi. Hän totesi sen itsekin.

• Olet väärässä.

Jumala nimenomaan KÄSKEE käyttämään soittimia Hänen ylistykseensä; Ps. 150:3 Ylistäkää häntä raikuvin torvin, ylistäkää häntä harppua ja lyyraa soittaen!

Ps. 150:5Ylistäkää häntä symbaalien helinällä, ylistäkää häntä riemukkain symbaalein!

Mukaan kuuluu myös Tanssi; Ps. 150:4 Ylistäkää häntä tanssien ja rumpua lyöden, ylistäkää häntä luuttua ja huilua soittaen!

Vähäiset ovat tietämysi Raamatusta ja Jumalan sanasta.

• Anonyymi kirjoitti:

Vanhoillislestadiolaisuudelle on tärkeämpää noudattaa isien perinne sääntöjä kuin Raamattua. Raamatun lehdillä ei ole tuommoista mitä puhuja sanoi. Hän totesi sen itsekin.

Totta, ja siksi Heiltä on Jeesusken mukaan kaikki Pyhä tieto salattu; Mark 4;11 Hän sanoi heille: "Teille on uskottu Jumalan valtakunnan salaisuus, mutta nuo ulkopuoliset kuulevat kaiken vain vertauksina

Tässä jakeessa Te ovat Jeesuksen seuraajia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tai juopuko viinasta.

Viinistä saa juopua jos puhumme siitä hengellisestä viinistä

Joo sinun on parempi huolehtia lääkkeittesi otto ja jättää viini ihan muille

• Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

Olet väärässä.

Jumala nimenomaan KÄSKEE käyttämään soittimia Hänen ylistykseensä; Ps. 150:3 Ylistäkää häntä raikuvin torvin, ylistäkää häntä harppua ja lyyraa soittaen!

Ps. 150:5Ylistäkää häntä symbaalien helinällä, ylistäkää häntä riemukkain symbaalein!

Mukaan kuuluu myös Tanssi; Ps. 150:4 Ylistäkää häntä tanssien ja rumpua lyöden, ylistäkää häntä luuttua ja huilua soittaen!

Vähäiset ovat tietämysi Raamatusta ja Jumalan sanasta.

Ja miten se liittyy saatanan tekemään musiikkiin?

• Anonyymi kirjoitti:

Onko?

Jeesushan sanoo; Mark 4; 11 Hän sanoi heille: "Teille on uskottu Jumalan valtakunnan salaisuus, mutta nuo ulkopuoliset kuulevat kaiken vain vertauksina
        Hän sanoi tämän opetuslapsilleen, jotka seursivat Häntä.

Nythän ne ovat Jeesukseen Upotuskastetuja Pyhiä, mutta nämä, Isien perinnesääntöjen mukaan elävät, saavat kaiken tiedon, mitä Jumala on antanut Jeesuksessa.

Siinä on Kansankirkkomme ongelma, joka kulminoituu juuri Velluisssa. Teille Pyhä sanoma on salattu. Ei ihmekään, kun opetus on tuolla tasolla, mitä se nyt on?

Tehkää Parannus ja ottakaa Jeesusken Kaste.

• Anonyymi

Mutta oliko muitakin järkeviä kysymyksiä ja puolitotuuksia niin vastaan mielelläni raamatulla

• Anonyymi

Miksi alkoholin kohtuu käyttö olisi syntiä? Juopuminen joo(vaikka Raamatussa uskovaisetkin toisinaan juopuu ) mutta lasi viiniä silloin tällöin? Ei, Raamatussa kehotetaan kohtuulliseen alkoholin käyttöön. Mutta nämä Iljan terit ei Raamattuun luota. Omat säännöt kunniaan

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi alkoholin kohtuu käyttö olisi syntiä? Juopuminen joo(vaikka Raamatussa uskovaisetkin toisinaan juopuu ) mutta lasi viiniä silloin tällöin? Ei, Raamatussa kehotetaan kohtuulliseen alkoholin käyttöön. Mutta nämä Iljan terit ei Raamattuun luota. Omat säännöt kunniaan

Adventisteille viini onkin vaan rypälemehua kuten Kaanaan häissä kuulemma.
        Huoranhelyistä siellä on mainita. Kyllä naiset silloinkin kaunistelivat itseään
        Ei Raamatussa mainita mitään oluesta eikä tislatuista viinoista.

''Minä olen viinipuu. Te olette oksat''

• Anonyymi

ei sanonut niin

• Anonyymi

Sanoihan. Että ei Raamattuun ole voitu kaikkia syntejä kirjoittaa. Kuten vaikkapa ehostus.

No television pito syntihän poistui jo SRK listalta.sellaisia on ihmisen lisäykset. Ne eivät kestä aikaa eikä päivänvaloa.

• Anonyymi

Hupiukot loruilee ja nostavat esiin isien uskon koska se vetoaa reppanoihin.

• Mutta ehtoolisviinissä on luonnollisesti alkoholia, paisti jos pastori huijaa ja tarjoaa mehua, silloin ei terveiset mene perille.

• Anonyymi

Aika koomista kyllä. Ensin aletaan tohkeissaan tekemään alustusta aiheesta että sanoiko Jumala todella niin (tarkoitus oli käsitellä perinne sääntöjä)

Ja sitten kun ei löydetäkään Raamatussa semmoista sanotuksi, niin todetaan että no joo ei siellä kaikkea voikaan olla.

Tahaton komiikka on aina parasta.

• Anonyymi

Kotelkaat mikä jumalan hyvä otollinen ja täydellinen tahto olisi!

Room.12

I. Niin neuvon minä teitä, rakkaat veljet, Jumalan sydämellisen laupiuden kautta, että te antaisitte teidän ruumiinne eläväksi, pyhäksi ja Jumalalle otolliseksi uhriksi*, joka on teidän toimellinen jumalanpalveluksenne+.
        2. Ja älkäät sovittako teitänne tämän maailman muodon jälkeen, vaan muuttakaat teitänne teidän mielenne uudistuksen kautta, että te koettelisitte, mikä Jumalan hyvä, otollinen ja täydellinen tahto olis.

Siinä on siis koetteleminen annettu kristityille eikä idiootieille p. Ketkä kirjoittaa tällä palstalla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Room.12

I. Niin neuvon minä teitä, rakkaat veljet, Jumalan sydämellisen laupiuden kautta, että te antaisitte teidän ruumiinne eläväksi, pyhäksi ja Jumalalle otolliseksi uhriksi*, joka on teidän toimellinen jumalanpalveluksenne .
        2. Ja älkäät sovittako teitänne tämän maailman muodon jälkeen, vaan muuttakaat teitänne teidän mielenne uudistuksen kautta, että te koettelisitte, mikä Jumalan hyvä, otollinen ja täydellinen tahto olis.

Siinä on siis koetteleminen annettu kristityille eikä idiootieille p. Ketkä kirjoittaa tällä palstalla.

Toisinsanoen tässä aspotoli Paavali antaa oikeille kristityille vallan koetella. Koetelkaa se merkitsee te koetelkaa te mikä on Jumalan hyvä otollinen ja täydellinen tahto.

Ja jos minun koettelimisen jälkeen musiikki on saatanasta niin silloin minä en ole Raamattua vastaan koska paavali sanoo koetelkaa eli te jotka olette kristityt

Ei myös tämä vl teologi tehnyt mitään Raamatun vastaista. Sillä paavali sanoo kristityille ja Henki vahvistaa sen tälläkin hetkellä että se on totinen sana että koetelkaa te.

Kristityille on siis annettu valta koetella mikä on Jumalan hyvä otollinen ja täydellinen tahto.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toisinsanoen tässä aspotoli Paavali antaa oikeille kristityille vallan koetella. Koetelkaa se merkitsee te koetelkaa te mikä on Jumalan hyvä otollinen ja täydellinen tahto.

Ja jos minun koettelimisen jälkeen musiikki on saatanasta niin silloin minä en ole Raamattua vastaan koska paavali sanoo koetelkaa eli te jotka olette kristityt

Ei myös tämä vl teologi tehnyt mitään Raamatun vastaista. Sillä paavali sanoo kristityille ja Henki vahvistaa sen tälläkin hetkellä että se on totinen sana että koetelkaa te.

Kristityille on siis annettu valta koetella mikä on Jumalan hyvä otollinen ja täydellinen tahto.

Ja mitä tulee tähän bisneksen tekemiseen kuin sanottiin esikoislestaadiolaisten palstalla että lestaadiolaisuus on "pisnes"

Niin oikeastaan se on aika pientä bisnestä verrattuna alkuseurakuntaan jossa kristityt lahjoittivat koko omaisuutensa kristillisyydelle, jos he nyt vaikka antaisi sadas osan omaisuudestaan seurakunnalle niin se on aika vähän verrattuna siihen kuinka alku seurakunnassa oli!

Juuri te olette ne jotka eivät raamattua tunne!

Room.12.

"...vaan muuttakaat teitänne teidän mielenne uudistuksen kautta, että >>>>>>>te <<<<<<<<<<<>>>>>>>>koettelisitte<<<<<<<>>>>, mikä Jumalan hyvä, otollinen ja täydellinen tahto olis.<<<<<"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Musiikki on saatanasta.

Mutta sitten on myös musiikkia mitä kristityt tekee.

Ja se musiikki on kristityistä.

Ja siinä on sellainen harmaa alue.

Mutta jos sanoisin sen silleen karkeasti niin ehkäpä se musiikki mitä kuulette suviseuroilla ei ole vielä ylittänyt sitä harmaata aluetta.

Mutta siinä vaiheessa kun siinä kuuluu rumpujen soittaminen ja sellainen hevi tyylinen ääni niin luulisin että harmaa alue on jo ylitetty.

Antaako se musiikki kunniaa Jumalalle vai jotakin muuta niin siitä voi vähän koetella mistä se musiikki on. Luuletteko siis Jumalan haluavan kuunella jotakin örinää ja kolistelua ja kilinää? Kun marakassit heiluu ja hevirock pauhaa?

Minä nimittäin luulen ettei Jumala sellaisesta paljonkaan välitä kuunella, vaan te soitatte sitä omalle lihallenne tyydytykseksi ja hekumaksi joka on ajallinen hekuma joka ei mihinkään kelpaa.

Mutta taas se musiikki joka on ensinnäkin Jumalalle ja toiseksi jumalalle kelpaavaa musiikkia niin se varmaankaan ei ole syntiä.

Sitten on vielä toinen asia mutta ennen sitä käyn sen Raamatun paikan jos se vielä kirkastuu mieleen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Musiikki on saatanasta.

Mutta sitten on myös musiikkia mitä kristityt tekee.

Ja se musiikki on kristityistä.

Ja siinä on sellainen harmaa alue.

Mutta jos sanoisin sen silleen karkeasti niin ehkäpä se musiikki mitä kuulette suviseuroilla ei ole vielä ylittänyt sitä harmaata aluetta.

Mutta siinä vaiheessa kun siinä kuuluu rumpujen soittaminen ja sellainen hevi tyylinen ääni niin luulisin että harmaa alue on jo ylitetty.

Antaako se musiikki kunniaa Jumalalle vai jotakin muuta niin siitä voi vähän koetella mistä se musiikki on. Luuletteko siis Jumalan haluavan kuunella jotakin örinää ja kolistelua ja kilinää? Kun marakassit heiluu ja hevirock pauhaa?

Minä nimittäin luulen ettei Jumala sellaisesta paljonkaan välitä kuunella, vaan te soitatte sitä omalle lihallenne tyydytykseksi ja hekumaksi joka on ajallinen hekuma joka ei mihinkään kelpaa.

Mutta taas se musiikki joka on ensinnäkin Jumalalle ja toiseksi jumalalle kelpaavaa musiikkia niin se varmaankaan ei ole syntiä.

Sitten on vielä toinen asia mutta ennen sitä käyn sen Raamatun paikan jos se vielä kirkastuu mieleen.

En kirkastu enään mieleen kuitenkin siinä lukee koetelkaa te.

Ainakin suomenkielessa sana te viittaa useampaan henkilöön. Ellei tietoisesti puhu yhdelle henkilölle.

Eli siis seurakuntaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Room.12

I. Niin neuvon minä teitä, rakkaat veljet, Jumalan sydämellisen laupiuden kautta, että te antaisitte teidän ruumiinne eläväksi, pyhäksi ja Jumalalle otolliseksi uhriksi*, joka on teidän toimellinen jumalanpalveluksenne .

isien perinnesääntöjen suhteen kuten korvakorukielto on jo pitkään ollut tilanne että kukaan ei kieltoa kaipaa. Koko yhteisö on kiellon vallassa vaikka kukaan ei sitä kannata

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

isien perinnesääntöjen suhteen kuten korvakorukielto on jo pitkään ollut tilanne että kukaan ei kieltoa kaipaa. Koko yhteisö on kiellon vallassa vaikka kukaan ei sitä kannata

P. PIETARIN 1 EPISTOLA
        3. luku

I. Niin olkaan vaimot myös miehillensä alamaiset, että nekin, jotka ei sanaa usko, vaimoin tavoista ilman sanaa voitetuksi tulisivat,
        2. Kuin he teidän puhtaan menonne näkevät pelvossa.
        3. Joidenka kaunistus ei pidä oleman ulkonaisissa hiusten palmikoissa ja kullan ympäri-ripustamisessa eli vaatteen puvussa,
        4. Vaan salainen ihminen ilman vikaa sydämessä*, lakialla ja hiljaisella* hengellä, se on kallis Jumalan edessä.
        5. Sillä näin ovat pyhätkin vaimot muinen itsensä kaunistaneet, jotka toivonsa panivat Jumalan päälle ja olivat miehillensä alamaiset,

• Anonyymi

Lakihenkisyys on yksiselitteisesti harhaoppi, joten turha on tiirailla mitä saa tehdä ja mitä ei saa tehdä.

Kaikki on luvallista, mutta en saa antaa minkään itseäni hallita.

Kristuksessa on nimenomaan vapaus. Ellei ole, sellainen ole valheveli kuten Paavali kirjoittaa. Paavali ei kirjoita missään mitään lakia eikä anna edes niitä välttämättömiä ohjeita. Jos jostain moittii tai käskee, niin korostaa sitä että Pyhässä Hengessä ei toimita niin. Ei olla pahempia kuin pakanat.

• Anonyymi

Ja ettei Paavalin opetus olisi kuulopuheissa niin virkistetäänmpä muistia.

P. PAAVALIN EPISTOLA GALATALAISILLE
        5. luku

I. Niin pysykäät siis siinä vapaudessa, jolla Kristus meitä vapahtanut on*, ja älkäät taas teitänne sekoittako orjuuden ikeeseen.
        2. Katso, minä Paavali sanon teille: jos te annatte ympärileikata teitänne*, niin ei ole Kristus teille hyödyllinen.
        3. Mutta minä taas todistan, että jokainen ihminen, joka ympärileikataan, se on kaikkea lakia velkapää pitämään.
        4. Te olette Kristuksen kadottaneet, jotka lain töillä tahdotte vanhurskaiksi tulla, ja olette armosta luopuneet.
        5. Mutta me odotamme hengessä uskon kautta vanhurskauden toivoa.
        6. Sillä ei Kristuksessa Jesuksessa ympärileikkaus eikä esinahka mitään kelpaa*, vaan usko, joka rakkauden kautta työtä tekee.
        7. II. Te juoksitte hyvin; kukas teidät esti* totuutta uskomasta?
        8. Ei senkaltainen yllytys ole hänestä, joka teitä kutsuu.
        9. Vähä hapatus kaiken taikinan hapattaa.
        10. Minä turvaan teihin Herrassa, ettette toista mieltä ottaisi; mutta joka teitä eksyttää*, hänen pitää tuomionsa kantaman, olkaan kuka hän olis.
        11. Mutta jos minä vielä, rakkaat veljet, ympärileikkausta saarnaan, minkätähden minä siis vainoa kärsin*? Ja niin olis ristin pahennus hävinnyt.
        12. Oi jospa ne eroitettaisiin, jotka teitä houkuttelevat!
        13. Sillä te, rakkaat veljet, olette vapauteen kutsutut; ainoastaan karttakaat, ettette salli vapauden lihalle tilaa antaa*, vaan palvelkaat rakkaudessa toinen toistanne+.
        14. Sillä kaikki laki yhdessä sanassa täytetään, nimittäin: rakasta lähimmäistäs niinkuin itsiäs.
        15. Mutta jos te toinen toistanne purette* ja syötte, niin katsokaat, ettette toinen toiseltanne syödyksi tule.
        16. III. Mutta minä sanon: vaeltakaat Hengessä*, niin ette lihan himoa täytä+;
        17. Sillä liha himoitsee Henkeä vastaan, ja Henki lihaa vastaan: nämät ovat vastaan toinen toistansa, niin ettette tee, mitä te tahdotte.
        18. Mutta jos te Hengeltä hallitaan, niin ette ole lain alla.
        19. Mutta lihan työt* ovat julkiset, kuin on huoruus, salavuoteus, saastaisuus, haureus,
        20. Epäjumalain palvelus, noituus, vaino, riita, kateus, viha, torat, eripuraisuus, eriseura,
        21. Pahansuomuus, murha, juopumus, ylönsyömyys ja muut senkaltaiset, joista minä teille edellä sanon, niinkuin minä ennenkin sanonut olen, että ne, jotka senkaltaisia tekevät, ei pidä Jumalan valtakuntaa perimän.
        22. IV. Mutta Hengen hedelmä on: rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävyys, hyvyys, usko, hiljaisuus, puhtaus.
        23. Senkaltaisia vastaan ei ole laki.
        24. Mutta jotka Kristuksen omat ovat, ne ovat ristiinnaulinneet lihansa, himoin ja haluin kanssa.
        25. Jos me Hengessä elämme, niin vaeltakaamme myös Hengessä.
        26. Älkäämme turhaa kunniaa pyytäkö, vihoittain ja kadehtien toinen toistamme.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

5. luku

I. Niin pysykäät siis siinä vapaudessa, jolla Kristus meitä vapahtanut on*, ja älkäät taas teitänne sekoittako orjuuden ikeeseen.
        2. Katso, minä Paavali sanon teille: jos te annatte ympärileikata teitänne*, niin ei ole Kristus teille hyödyllinen.
        3. Mutta minä taas todistan, että jokainen ihminen, joka ympärileikataan, se on kaikkea lakia velkapää pitämään.
        4. Te olette Kristuksen kadottaneet, jotka lain töillä tahdotte vanhurskaiksi tulla, ja olette armosta luopuneet.
        6. Sillä ei Kristuksessa Jesuksessa ympärileikkaus eikä esinahka mitään kelpaa*, vaan usko, joka rakkauden kautta työtä tekee.
        10. Minä turvaan teihin Herrassa, ettette toista mieltä ottaisi; mutta joka teitä eksyttää*, hänen pitää tuomionsa kantaman, olkaan kuka hän olis.
        11. Mutta jos minä vielä, rakkaat veljet, ympärileikkausta saarnaan, minkätähden minä siis vainoa kärsin*? Ja niin olis ristin pahennus hävinnyt.
        13. Sillä te, rakkaat veljet, olette vapauteen kutsutut; ainoastaan karttakaat, ettette salli vapauden lihalle tilaa antaa*, vaan palvelkaat rakkaudessa toinen toistanne .
        14. Sillä kaikki laki yhdessä sanassa täytetään, nimittäin: rakasta lähimmäistäs niinkuin itsiäs.
        15. Mutta jos te toinen toistanne purette* ja syötte, niin katsokaat, ettette toinen toiseltanne syödyksi tule.
        16. III. Mutta minä sanon: vaeltakaat Hengessä*, niin ette lihan himoa täytä ;
        17. Sillä liha himoitsee Henkeä vastaan, ja Henki lihaa vastaan: nämät ovat vastaan toinen toistansa, niin ettette tee, mitä te tahdotte.
        19. Mutta lihan työt* ovat julkiset, kuin on huoruus, salavuoteus, saastaisuus, haureus,
        20. Epäjumalain palvelus, noituus, vaino, riita, kateus, viha, torat, eripuraisuus, eriseura,
        21. Pahansuomuus, murha, juopumus, ylönsyömyys ja muut senkaltaiset, joista minä teille edellä sanon, niinkuin minä ennenkin sanonut olen, että ne, jotka senkaltaisia tekevät, ei pidä Jumalan valtakuntaa perimän.
        22. IV. Mutta Hengen hedelmä on: rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävyys, hyvyys, usko, hiljaisuus, puhtaus.
        24. Mutta jotka Kristuksen omat ovat, ne ovat ristiinnaulinneet lihansa, himoin ja haluin kanssa.

"24. Mutta jotka Kristuksen omat ovat, ne ovat ristiinnaulinneet lihansa, himoin ja haluin kanssa."

Paavali sanoo siis ensiksi ettepä te ole lain alla.

Mutta kuitenkin päättää jostka kristuksen omat ovat pitävät lain niin kuin hän sanoo; ovat ristiinnaulinneet lihansa himoin ja haluin kanssa.

Tässä siis paavali osoittaa ainoastaan sen ettei kristitty ole sillä muotoa lain alla että laista tulisi vanhurskaus mutta kuitenkin Paavali sanoo loppuun että Kristuksen vanhurskaus kuitenkin pitää lain. Sillä siinä on voima hyvään itsestään.

Jotka kristuksen omat ovat, ovat ristiinnaulinneet lihansa himoin ja haluin kanssa niin hän siis kuitenkin päättää vaikka laista ei vanhurskautta tulekaan niin kuitenkin hän päättää että vanhurskaus pitää vanhurskauden.

Eli ainoastaan kristuksella on voima pitää laki ja jotka Kristuksen omat ovat, ovat kristuksen voiman kautta ristiinnaulinneet lihansa himoin ja haluin kanssa koska Kristuksella on voima pitää laki.

Niin siinä oikeastaan lukee.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"24. Mutta jotka Kristuksen omat ovat, ne ovat ristiinnaulinneet lihansa, himoin ja haluin kanssa."

Paavali sanoo siis ensiksi ettepä te ole lain alla.

Mutta kuitenkin päättää jostka kristuksen omat ovat pitävät lain niin kuin hän sanoo; ovat ristiinnaulinneet lihansa himoin ja haluin kanssa.

Tässä siis paavali osoittaa ainoastaan sen ettei kristitty ole sillä muotoa lain alla että laista tulisi vanhurskaus mutta kuitenkin Paavali sanoo loppuun että Kristuksen vanhurskaus kuitenkin pitää lain. Sillä siinä on voima hyvään itsestään.

Jotka kristuksen omat ovat, ovat ristiinnaulinneet lihansa himoin ja haluin kanssa niin hän siis kuitenkin päättää vaikka laista ei vanhurskautta tulekaan niin kuitenkin hän päättää että vanhurskaus pitää vanhurskauden.

Eli ainoastaan kristuksella on voima pitää laki ja jotka Kristuksen omat ovat, ovat kristuksen voiman kautta ristiinnaulinneet lihansa himoin ja haluin kanssa koska Kristuksella on voima pitää laki.

Niin siinä oikeastaan lukee.

Eli toisinsanoen paavali sanoi ainoastaan sen ettei laista tule vanhurskautta mutta koska hän päättää näihin sanoihin

Niin se merkitsee että kristitty ei elä laki vastaan koska Kristus joka kristityissä asuu on itsessään voimallinen pahuutta vastaan eli syntiä vastaan.

Mutta jos joku syntiin joutuu niin Kristuksessa on vanhurskaus.

Tässä pitää ymmärtää nämä kaksi asiaa

Mistä vanhurskaus tulee

Ja

Mikä on vanhurskauden hedelmä.

Vanhurskaus tulee Jeesuksen Kristuksen armosta.

Ja vanhurskauden hedelmä on

Paavali siis soti niitä vastaan jotka asettivat vanhurskauden hedelmän ennen vanhurskautta. Kun hän sanoo

"I. Niin pysykäät siis siinä vapaudessa, jolla Kristus meitä vapahtanut on*, ja älkäät taas teitänne sekoittako orjuuden ikeeseen."

"4. Te olette Kristuksen kadottaneet, jotka lain töillä tahdotte vanhurskaiksi tulla, ja olette armosta luopuneet."

Eli siis heitä vastaan jotka eivät olleet vanhurskaita Kristuksen kautta.

Mutta kristuksen vanhurskauden voimasta hän taas sanoo näin;

Kun te ette ymmärrä mitä paavali puhuu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eli toisinsanoen paavali sanoi ainoastaan sen ettei laista tule vanhurskautta mutta koska hän päättää näihin sanoihin

Niin se merkitsee että kristitty ei elä laki vastaan koska Kristus joka kristityissä asuu on itsessään voimallinen pahuutta vastaan eli syntiä vastaan.

Mutta jos joku syntiin joutuu niin Kristuksessa on vanhurskaus.

Tässä pitää ymmärtää nämä kaksi asiaa

Mistä vanhurskaus tulee

Ja

Mikä on vanhurskauden hedelmä.

Vanhurskaus tulee Jeesuksen Kristuksen armosta.

Ja vanhurskauden hedelmä on

Paavali siis soti niitä vastaan jotka asettivat vanhurskauden hedelmän ennen vanhurskautta. Kun hän sanoo

"I. Niin pysykäät siis siinä vapaudessa, jolla Kristus meitä vapahtanut on*, ja älkäät taas teitänne sekoittako orjuuden ikeeseen."

"4. Te olette Kristuksen kadottaneet, jotka lain töillä tahdotte vanhurskaiksi tulla, ja olette armosta luopuneet."

Eli siis heitä vastaan jotka eivät olleet vanhurskaita Kristuksen kautta.

Mutta kristuksen vanhurskauden voimasta hän taas sanoo näin;

Kun te ette ymmärrä mitä paavali puhuu

Tiivistän vielä.

Sinä joka elät synnissä ja olet kristitty uskovainen niin et sinä pääse eroon synnistä lain kautta vaan Kristuksen Jeesuksen sovintoveren eli armon kautta kun sinä saat Kristuksen voimaa omistaa omalle sydämellesi niin tämä kristuksen voima on sinun voimasi syntiä vastaan "jotka Kristuksen omat ovat, ovat ristiinnaulinneet lihansa jne..."

Eli tässä paavali sanoo että laki ei tule kristityille ennen kristusta sillä voima on Kristuksessa

Laki on uskottomille parannukseksi Kristukseen synnintunnon kautta

Mutta kun sinä olet Kristuksen käsittänyt eli uskonut ja vielä syntiin joudut niin et sinä synnistä eroon pääse lain kautta joka uskot Kristukseen vaan Kristuksen voiman kautta. Et sinä ole siis lain alla silleen että sinä laista vanhurskautta saisit.

Tässä oli siis keskustelu oikeastaan siitä että kelvata jumalalle ympärileikkauksen kautta.

Eli ikäänkuin jumalalle kelpaaminen tulisi jostakin muualta kuin Hänen poikansa sovintotyöstä.

Mutta tässä sovintotyössä on kuitenkin sellainen voima että joka sen omistaa omalle kohdalleen niin

Ei siis lain voiman kautta vaan Kristuksen voiman kautta.

Ja ei Jumalalle kelpaaminen tule siitä että ristiinnaulita liha vaan Jeesuksen Kristuksen armosta. Mutta se armo vaikuttaa parannusta.

Tämä on siis oppi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tiivistän vielä.

Sinä joka elät synnissä ja olet kristitty uskovainen niin et sinä pääse eroon synnistä lain kautta vaan Kristuksen Jeesuksen sovintoveren eli armon kautta kun sinä saat Kristuksen voimaa omistaa omalle sydämellesi niin tämä kristuksen voima on sinun voimasi syntiä vastaan "jotka Kristuksen omat ovat, ovat ristiinnaulinneet lihansa jne..."

Eli tässä paavali sanoo että laki ei tule kristityille ennen kristusta sillä voima on Kristuksessa

Laki on uskottomille parannukseksi Kristukseen synnintunnon kautta

Mutta kun sinä olet Kristuksen käsittänyt eli uskonut ja vielä syntiin joudut niin et sinä synnistä eroon pääse lain kautta joka uskot Kristukseen vaan Kristuksen voiman kautta. Et sinä ole siis lain alla silleen että sinä laista vanhurskautta saisit.

Tässä oli siis keskustelu oikeastaan siitä että kelvata jumalalle ympärileikkauksen kautta.

Eli ikäänkuin jumalalle kelpaaminen tulisi jostakin muualta kuin Hänen poikansa sovintotyöstä.

Mutta tässä sovintotyössä on kuitenkin sellainen voima että joka sen omistaa omalle kohdalleen niin

Ei siis lain voiman kautta vaan Kristuksen voiman kautta.

Ja ei Jumalalle kelpaaminen tule siitä että ristiinnaulita liha vaan Jeesuksen Kristuksen armosta. Mutta se armo vaikuttaa parannusta.

Tämä on siis oppi.

Suomennan vähän enemmän vielä.

Paavali siis puhui niille ketkä tahtoi ympärileikkausta tuoda kristityille jumalalle kelvatakseen eli lain kautta vanhurskautta kristityille.

Ja siihen Paavali vastasi että vanhurskaus tulee kristuksesta.

Ja osoitti loppuun mutta kuitenkin kristuksella on voima syntiä vastaan jos te hengessä vaellatte.

Eli tämä on hyvin vaikea kappale ymmärtää järjellä siksi koska tässä ensin puhutaan lakia vastaan ja sitten kuitenkin loppuun lain puolesta.

Mutta nämä jotka toivat lain kristityille toivat lain vanhurskauden eteen kun taas Paavali päättää tämän luvun jakeisiin joissa ikäänkuin lain työt olisivat kristillisyyttä niin ovat kuitenkin vasta kristuksen Hengen jälkeen eli Kristuksessa niin kuin Kristus opettaa lapsiaan ei lihan ja veren vaan Pyhän Hengen kautta!! Sillä laki ja profeetat tulee Sionista* ja autuus israelista*

Ei yhtäkään lakia ja vanhurskautta ole ilman Jumalaa ja Hänen voimaansa Kristuksen kautta Pyhässä Hengessä.

Jeesus sanoo siksi lain oppineelle "kuinkas luet"

Sillä lain oppinut lukee lihan ja veren kautta mutta me luemme Jeesuksen Kristuksen ja Pyhän Hengen tuntemisen kautta jos me sitä saamme tuntea ennen sitä ei ole lakia, laki on kurittaja Kristuksen ja Jumalan tykö mutta Kristuksessa alkaa Pyhän Hengen pappeus* että opettajana toimii itse Jumala niissä joissa Hän asuu Henkensä kautta.

Siksi kristitty ei silleen ole lain alla vaan Hengen alla joka on Kristuksen vanhurskauden lahja nimittäin Kristuksen Henki joka kristityissä asuu ja vaikuttaa.

Kun te ymmärrätte että profeetta puhui Jumalan äänellä eli profeetan laki saarna tai uskon saarna mitä hän saarnasikaan tuli Jumalasta, niin eikö silloin teidänkin jotka uskotte lain ja profeetat tule katsoa heidän esikuvaansa ja palata Jumalan tuntemisen tykö? Ja jos Jumala tunnetaan Kristuksen kautta niin ettekö te silloin palaja Kristuksen tykö? Vaan kenen tykö te tahdottekaan palata, autuaaksi tullaksenne? Sillä ei yksikään profeetta eikä mooses ole lihastaan lakia ja Jumalansanaa edes tuonut vaan Jumalasta miksi siis te jotka laista kiivaatte ette tahdo Jumalan taikka kristuksen tuntemisen tykö tulla vaan kerskaatte omastavanhurskaudestanne ja turvaatte lihaanne eli luulettekos te profeetan ja mooseksen lihasta teille puhuneen? Ei vaan Jumalan tuntemisen kautta, jossa on laki on profeetat, siksi paavali osoittaa teille Kristusta että te tuntisitte Jumalan ja Jumalan tunteminen vaikuttaisi teissä parannuksen autuuteen, ei omaksivanhurskaudeksi mutta Jumalan ja Jeesuksen Kristuksen tuntemisen kautta vanhurskaudeksi.

Tässä niinkuin sekoitetaan asiat päälaelleen kun ei ymmärretä mistä taivaan valtakunnassa on kysymys, että teillä olisi ilo Herrassa ja autuus teidän Jumalassanne kätkettynä, että teillä olisi Jumala joka auttaa teitä ja varjelisi teitä pahan juonilta ja vaaroilta.

Ei kristillisyydessä ole kysymys siitä että teidän pitäisi kelvata jumalalle vaan KYSYMYS ON SIITÄ että te löytäisitte Jumalan ja te tulisitte lähemmäksi Jumalaa ja te saisitte tuntea Jumalan ja te saisitte olla Jumalan lapset niinkuin totuuden kuuliaiset lapset sen jälkeen kun te tunnette Hänet ja Hän teidät iankaikkisesti!

• Anonyymi

Jos luulee, että pelastusta on jossain muussa kuin Jeesuksen veren sovituksessa ja sen uskomisessa oman syntisyytensä kohdalle, ei vielä ole pelastunut.

Jos luulee, että jotain juutalaisille annetun lain kohtaa pitää noudattaa, joutuu noudattamaan lain jokaista kohtaa, tai muuten rikkoo sen kaikkia kohtia vastaan. Jos luulee voivansa jotenkin auttaa pelastumistaan väittämällä noudattavansa esimerkiksi sapattia, jonka Jumala antoi juutalaisille merkiksi, ei vielä ole pelastunut.

Jos luulee voivansa menettää pelastumisensa, ei vielä ole pelastunut, eli ei ole vielä laittanut koko uskoaan täysin Jeesukseen. Raamattu sanoo, että me voimme tietää, että meillä on ikuinen elämä. Tiedämme sen, kun kuulemme evankeliumin (1 Cor 15:1-4, KJB), ymmärrämme ja uskomme sen ja otamme sen vastaan omalle kohdallemme, ja luemme Raamatusta, että näin tapahtunutta uudestisyntymistä ei voi menettää. Uudestisyntyminen merkitsee sitä, että saamme Jumalan elävän pyhän hengen kuolleen henkemme tilalle. Se on yhtä peruuttamaton tapahtuma kuin on fyysinen äidin lapsivedestä syntymisemmekin.

Hassua sinänsä, että ne, jotka varoittavat uskovia, että he voivat menettää pelastuksensa tekemällä syntiä uskoontulonsa jälkeen, eivät pelkää itse pelastusta menettävänsä. Kuitenkin jokainen tekee syntiä ajatuksissaan, sanoissaan ja teoissaan, sekä tekemättä jättämisissään, joka päivä. Ilman Jeesusta kukaan meistä ei pelastuisi helvetiltä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavali siis puhui niille ketkä tahtoi ympärileikkausta tuoda kristityille jumalalle kelvatakseen eli lain kautta vanhurskautta kristityille.

Ja osoitti loppuun mutta kuitenkin kristuksella on voima syntiä vastaan jos te hengessä vaellatte.

Eli tämä on hyvin vaikea kappale ymmärtää järjellä siksi koska tässä ensin puhutaan lakia vastaan ja sitten kuitenkin loppuun lain puolesta.

Mutta nämä jotka toivat lain kristityille toivat lain vanhurskauden eteen kun taas Paavali päättää tämän luvun jakeisiin joissa ikäänkuin lain työt olisivat kristillisyyttä niin ovat kuitenkin vasta kristuksen Hengen jälkeen eli Kristuksessa niin kuin Kristus opettaa lapsiaan ei lihan ja veren vaan Pyhän Hengen kautta!! Sillä laki ja profeetat tulee Sionista* ja autuus israelista*

Ei yhtäkään lakia ja vanhurskautta ole ilman Jumalaa ja Hänen voimaansa Kristuksen kautta Pyhässä Hengessä.

Sillä lain oppinut lukee lihan ja veren kautta mutta me luemme Jeesuksen Kristuksen ja Pyhän Hengen tuntemisen kautta jos me sitä saamme tuntea ennen sitä ei ole lakia, laki on kurittaja Kristuksen ja Jumalan tykö mutta Kristuksessa alkaa Pyhän Hengen pappeus* että opettajana toimii itse Jumala niissä joissa Hän asuu Henkensä kautta.

Siksi kristitty ei silleen ole lain alla vaan Hengen alla joka on Kristuksen vanhurskauden lahja nimittäin Kristuksen Henki joka kristityissä asuu ja vaikuttaa.

Kun te ymmärrätte että profeetta puhui Jumalan äänellä eli profeetan laki saarna tai uskon saarna mitä hän saarnasikaan tuli Jumalasta, niin eikö silloin teidänkin jotka uskotte lain ja profeetat tule katsoa heidän esikuvaansa ja palata Jumalan tuntemisen tykö? Ja jos Jumala tunnetaan Kristuksen kautta niin ettekö te silloin palaja Kristuksen tykö? Vaan kenen tykö te tahdottekaan palata, autuaaksi tullaksenne? Sillä ei yksikään profeetta eikä mooses ole lihastaan lakia ja Jumalansanaa edes tuonut vaan Jumalasta miksi siis te jotka laista kiivaatte ette tahdo Jumalan taikka kristuksen tuntemisen tykö tulla vaan kerskaatte omastavanhurskaudestanne ja turvaatte lihaanne eli luulettekos te profeetan ja mooseksen lihasta teille puhuneen? Ei vaan Jumalan tuntemisen kautta, jossa on laki on profeetat, siksi paavali osoittaa teille Kristusta että te tuntisitte Jumalan ja Jumalan tunteminen vaikuttaisi teissä parannuksen autuuteen, ei omaksivanhurskaudeksi mutta Jumalan ja Jeesuksen Kristuksen tuntemisen kautta vanhurskaudeksi.

Tässä niinkuin sekoitetaan asiat päälaelleen kun ei ymmärretä mistä taivaan valtakunnassa on kysymys, että teillä olisi ilo Herrassa ja autuus teidän Jumalassanne kätkettynä, että teillä olisi Jumala joka auttaa teitä ja varjelisi teitä pahan juonilta ja vaaroilta.

Ei kristillisyydessä ole kysymys siitä että teidän pitäisi kelvata jumalalle vaan KYSYMYS ON SIITÄ että te löytäisitte Jumalan ja te tulisitte lähemmäksi Jumalaa ja te saisitte tuntea Jumalan ja te saisitte olla Jumalan lapset niinkuin totuuden kuuliaiset lapset sen jälkeen kun te tunnette Hänet ja Hän teidät iankaikkisesti!

Jumalan valtakunta on meissä uskovissa.

Taivaan valtakunta on se uusi Jerusalem, joka laskeutuu taivaasta alas maan päälle Jeesuksen hallitessa täällä. Se on fyysinen valtakunta. Jumalan valtakunta on näkymätön. Sen pitäisi kyllä hehkua meistä, mutta miten mahtaa olla?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavalin teksteillä ei ole pelastus opillista painoarvoa juuri nimeksikään. Hän oli Jeesuksen jälkeisiä kristittyjä, kuten muutkin. Hänellä ei ole oikeutta tuoda Jeesuksen laatimaan opetus sisältöön lisäyksiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos luulee, että pelastusta on jossain muussa kuin Jeesuksen veren sovituksessa ja sen uskomisessa oman syntisyytensä kohdalle, ei vielä ole pelastunut.

Jos luulee, että jotain juutalaisille annetun lain kohtaa pitää noudattaa, joutuu noudattamaan lain jokaista kohtaa, tai muuten rikkoo sen kaikkia kohtia vastaan. Jos luulee voivansa jotenkin auttaa pelastumistaan väittämällä noudattavansa esimerkiksi sapattia, jonka Jumala antoi juutalaisille merkiksi, ei vielä ole pelastunut.

Jos luulee voivansa menettää pelastumisensa, ei vielä ole pelastunut, eli ei ole vielä laittanut koko uskoaan täysin Jeesukseen. Raamattu sanoo, että me voimme tietää, että meillä on ikuinen elämä. Tiedämme sen, kun kuulemme evankeliumin (1 Cor 15:1-4, KJB), ymmärrämme ja uskomme sen ja otamme sen vastaan omalle kohdallemme, ja luemme Raamatusta, että näin tapahtunutta uudestisyntymistä ei voi menettää. Uudestisyntyminen merkitsee sitä, että saamme Jumalan elävän pyhän hengen kuolleen henkemme tilalle. Se on yhtä peruuttamaton tapahtuma kuin on fyysinen äidin lapsivedestä syntymisemmekin.

Hassua sinänsä, että ne, jotka varoittavat uskovia, että he voivat menettää pelastuksensa tekemällä syntiä uskoontulonsa jälkeen, eivät pelkää itse pelastusta menettävänsä. Kuitenkin jokainen tekee syntiä ajatuksissaan, sanoissaan ja teoissaan, sekä tekemättä jättämisissään, joka päivä. Ilman Jeesusta kukaan meistä ei pelastuisi helvetiltä.

1. Timoteukselle

18. IV. Tämän käskyn minä annan sinulle, minun poikani Timoteus, entisten ennustusten jälkeen sinusta, ettäs niissä sotisit niinkuin jalo sotamies,
        19. Ja pitäisit uskon ja hyvän omantunnon*, jonka muutamat ovat hyljänneet ja ovat uskon puolesta haaksirikkoon tulleet,
        20. Joista on Hymeneus* ja Aleksander+, jotka minä olen saatanan haltuun antanut§, että he tulisivat kuritetuksi enempi pilkkaamasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

5. luku

13. Sillä te, rakkaat veljet, olette vapauteen kutsutut; ainoastaan karttakaat, ettette salli vapauden lihalle tilaa antaa*, vaan palvelkaat rakkaudessa toinen toistanne .
        16. III. Mutta minä sanon: vaeltakaat Hengessä*, niin ette lihan himoa täytä ;

Otteita satukirjasta, uskot noita kirjoituksia jumalan sanaksi. Hölmöä ja kadottavaa.

• Anonyymi

Itseasiassa sillä mitä Raamatussa lukee ei ole mitään merkitystä silloin kun uskova haluaa tehdä syntiä. Hän kyllä löytää sille perusteet ja pian kannattaa sotarikoksia ja kansanmurhaa. Ei se, joka haluaa syntiä tehdä välitä yhtään mitään siitä mitä Raamattuun on kirjoitettu. Hän osaa selittää kyllä mustan valkoiseksi.

Vain Pyhä Henki voi valaista ihmisille sen miten tulee elää eikä kuollut kirjain vaikka se miten hyvää ja oikeaa onkin. Ihminen vain synnissä väistää sen.

• Anonyymi

lestadiolaiset on murhaajia

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

lestadiolaiset on murhaajia

varkaita pahan puhujia

• Anonyymi

oman edun tavottelijoita

• Anonyymi

Luulen että ihminen, joka väittää olevansa kristitty, mutta vihaa Israelia, valehtelee. Pyhä henki ohjaa rakastamaan Jumalan kansaa. Meidän tulee rukoilla suojelusta ja rauhaa Israelille. Ne, jotka osallistuvat Jumalan luvatun maan jakamiseen ja juutalaisten syyttelyyn kaikesta Lähi-Idässä ja maailmassa, joutunevat kohtaamaan kirousta itsekin.

Jos haluatte nähdä gazalaisten itse kuvaamia videoita 'nälänhädästä ja kansanmurhasta' tänään ja taannoin, kuunnelkaa youtubesta nimimerkkiä 'Imshin'. Arabiaa opetellut brittiperäinen israelilainen näyttää videonpätkiä ja selittää englanniksi, mitä siinä puhutaan. Amir Tsarfati haastatteli häntä viime viikolla omalla kanavallaan. Fiksu noin kuusikymppinen nainen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luulen että ihminen, joka väittää olevansa kristitty, mutta vihaa Israelia, valehtelee. Pyhä henki ohjaa rakastamaan Jumalan kansaa. Meidän tulee rukoilla suojelusta ja rauhaa Israelille. Ne, jotka osallistuvat Jumalan luvatun maan jakamiseen ja juutalaisten syyttelyyn kaikesta Lähi-Idässä ja maailmassa, joutunevat kohtaamaan kirousta itsekin.

Jos haluatte nähdä gazalaisten itse kuvaamia videoita 'nälänhädästä ja kansanmurhasta' tänään ja taannoin, kuunnelkaa youtubesta nimimerkkiä 'Imshin'. Arabiaa opetellut brittiperäinen israelilainen näyttää videonpätkiä ja selittää englanniksi, mitä siinä puhutaan. Amir Tsarfati haastatteli häntä viime viikolla omalla kanavallaan. Fiksu noin kuusikymppinen nainen.

Israel Jumalan kansa? He jotka murhasivat Jeesuksen kristittyjen kuninkaan itse Jumalan pojan. Israel joka ei edes hyväksy Jeesusta ollenkaan, vaan odottelee heille syntyvää "Jeesusta" edelleen.

Oikeasti näetkö unta vai onko sinulta Raamatun lukeminen kielletty jos uskot että nykyinen valtio Israel on Jumalan kansa?

• Anonyymi

Jos eivät pidä Israelin lippua esillä, niin kaikki hyvin.

• Israelin lipun poisjättäminen on varma tapa karkoittaa Jumala, Israel on Hän rakas Valtionsa ja joka Israelian parjaa on tie helvettiin selvä.

Meidän tulee Raamatun mukaan rakastaa, sekä rukoilla päivittäin Israelin puolesta.

Antisemitistit ovat saatanasta ja Hänen juoksunarussaan.

• Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

Israelin lipun poisjättäminen on varma tapa karkoittaa Jumala, Israel on Hän rakas Valtionsa ja joka Israelian parjaa on tie helvettiin selvä.

Meidän tulee Raamatun mukaan rakastaa, sekä rukoilla päivittäin Israelin puolesta.

Antisemitistit ovat saatanasta ja Hänen juoksunarussaan.

Room 9.
        6. II. Mutta ei niin, että Jumalan sana on hukkunut*; sillä ei ne ole kaikki Israelilaiset, jotka Israelista ovat+.
        7. Ei myös ne ole kaikki lapset, jotka Abrahamin siemen ovat; vaan Isaakissa pitää sinulle siemen kutsuttaman.
        8. Se on: ei ne ole Jumalan lapset, jotka lihan puolesta lapset ovat; mutta ne, jotka lupauksen lapset ovat*, ne siemeneksi luetaan.
        9. Sillä tämä on lupauksen sana: tällä ajalla minä tulen ja Saaralla pitää poika oleman.
        10. Mutta ei se ainoastaan, mutta myös Rebekka siitti yhdestä Isaakista meidän isästämme.
        11. Sillä ennen kuin lapset syntyivätkään ja kuin ei he vielä hyvää eikä pahaa tehneet olleet, että Jumalan aivoitus pitäis valitsemisen jälkeen seisovainen oleman, ei töiden tähden, vaan kutsujan armosta,
        12. Sanottiin hänelle: suuremman pitää vähempää palveleman.
        13. Niinkuin kirjoitettu on: Jakobia minä rakastin, mutta Esauta vihasin.
        14. III. Mitäs me siis sanomme? Onko Jumalan tykönä vääryyttä? Pois se!
        15. Sillä hän sanoo Mosekselle: jota minä armahdan, sitä minä tahdon armahtaa, ja tahdon olla laupias, jolle minä laupias olen.
        16. Niin ei se nyt ole sen, joka tahtoo, eikä sen, joka juoksee, vaan sen, joka armahtaa, nimittäin Jumalan.
        17. Sillä Raamattu sanoo Pharaolle: juuri sentähden olen minä sinun herättänyt, osoittaakseni minun voimani sinussa, että minun nimeni kaikessa maassa julistettaisiin.
        18. Niin hän siis armahtaa, ketä hän tahtoo, ja paaduttaa, kenenkä hän tahtoo.
        19. Niin sinä sanot minulle: mitä hän siis nuhtelee? sillä kuka taitaa hänen tahtoansa vastaan olla?
        20. Ja tosin, oi ihminen, kuka sinä olet, joka Jumalaa vastaan riitelet? Sanooko työ tekiällensä: miksis minut tainkaltaiseksi tehnyt olet?
        21. Eli eikö savenvalajalla ole saven päälle valtaa, yhdestä kappaleesta tehdä yhtä astiaa kunnialliseksi ja toista huonoksi?
        22. Sentähden, jos Jumala tahtoo vihansa osoittaa ja voimansa ilmoittaa, on hän suurella kärsivällisyydellä kärsinyt* vihansa astioita, jotka ovat kadotukseen valmistetut.
        23. Ja että hän tiettäväksi tekis kunniansa rikkauden laupiutensa astioille, jotka hän kunniaan on valmistanut,
        24. Jotka hän myös kutsunut on, nimittäin meitä, ei ainoasti Juudalaisista, vaan myös pakanoista,
        25. Niinkuin hän myös Hosean kautta sanoo: minä tahdon kutsua sen minun kansakseni, joka ei ollut minun kansani*, ja minun rakkaakseni, joka ei minun rakkaani ollut.
        26. Ja pitää tapahtuman, että siinä paikassa, missä heille sanottiin: ette ole minun kansani, siellä pitää heitä elävän Jumalan lapsiksi kutsuttaman.
        27. Mutta Jesaias huutaa Israelin edestä: jos Israelin lasten luku olis niinkuin santa meressä, niin kuitenkin tähteet autuaaksi tulevat.
        28. Sillä kuluttamus ja lyhentämys pitää tapahtuman vanhurskaudeksi, että Herra tekee hävityksen maan päällä,
        29. Ja niinkuin Jesaias ennen sanoi: ellei Herra Zebaot olisi meille siementä jättänyt, niin me olisimme olleet kuin Sodoma ja senkaltaiset kuin Gomorra.
        30. Mitäs me siis sanomme? (Me sanomme:) pakanat, jotka ei ole vanhurskautta etsineet, ovat saaneet vanhurskauden, mutta sen vanhurskauden, joka uskosta on:
        31. Mutta Israel, joka vanhurskauden lakia on etsinyt, ei ole vanhurskauden lakia saanut.
        32. Minkätähden? Ettei he sitä uskosta, mutta niinkuin lain töistä etsivät. Sillä he ovat loukanneet itsensä loukkauskiveen.
        33. Niinkuin kirjoitettu on: katso, minä panen Zioniin loukkauskiven ja pahennuksen kallion*, ja jokainen, joka hänen päällensä uskoo, ei pidä häpiään tuleman+.

Gal. 3

6. Niinkuin Abraham oli Jumalan uskonut, ja se on luettu hänelle vanhurskaudeksi,
        7. Niin te myös jo tiedätte, että jotka uskossa ovat, ne ovat Abrahamin lapset.
        8. Mutta Raamattu oli sitä jo ennen katsonut, että Jumala pakanatkin uskon kautta vanhurskaaksi tekee; sentähden hän edellä ilmoitti Abrahamille: sinussa (sanoo hän) kaikki pakanat pitää siunatut oleman.
        9. Niin tulevat kaikki ne, jotka uskosta ovat, siunatuksi uskovaisen Abrahamin kanssa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Room 9.
        6. II. Mutta ei niin, että Jumalan sana on hukkunut*; sillä ei ne ole kaikki Israelilaiset, jotka Israelista ovat .
        7. Ei myös ne ole kaikki lapset, jotka Abrahamin siemen ovat; vaan Isaakissa pitää sinulle siemen kutsuttaman.
        8. Se on: ei ne ole Jumalan lapset, jotka lihan puolesta lapset ovat; mutta ne, jotka lupauksen lapset ovat*, ne siemeneksi luetaan.
        9. Sillä tämä on lupauksen sana: tällä ajalla minä tulen ja Saaralla pitää poika oleman.
        10. Mutta ei se ainoastaan, mutta myös Rebekka siitti yhdestä Isaakista meidän isästämme.
        11. Sillä ennen kuin lapset syntyivätkään ja kuin ei he vielä hyvää eikä pahaa tehneet olleet, että Jumalan aivoitus pitäis valitsemisen jälkeen seisovainen oleman, ei töiden tähden, vaan kutsujan armosta,
        15. Sillä hän sanoo Mosekselle: jota minä armahdan, sitä minä tahdon armahtaa, ja tahdon olla laupias, jolle minä laupias olen.
        16. Niin ei se nyt ole sen, joka tahtoo, eikä sen, joka juoksee, vaan sen, joka armahtaa, nimittäin Jumalan.
        17. Sillä Raamattu sanoo Pharaolle: juuri sentähden olen minä sinun herättänyt, osoittaakseni minun voimani sinussa, että minun nimeni kaikessa maassa julistettaisiin.
        18. Niin hän siis armahtaa, ketä hän tahtoo, ja paaduttaa, kenenkä hän tahtoo.
        19. Niin sinä sanot minulle: mitä hän siis nuhtelee? sillä kuka taitaa hänen tahtoansa vastaan olla?
        20. Ja tosin, oi ihminen, kuka sinä olet, joka Jumalaa vastaan riitelet? Sanooko työ tekiällensä: miksis minut tainkaltaiseksi tehnyt olet?
        21. Eli eikö savenvalajalla ole saven päälle valtaa, yhdestä kappaleesta tehdä yhtä astiaa kunnialliseksi ja toista huonoksi?
        22. Sentähden, jos Jumala tahtoo vihansa osoittaa ja voimansa ilmoittaa, on hän suurella kärsivällisyydellä kärsinyt* vihansa astioita, jotka ovat kadotukseen valmistetut.
        23. Ja että hän tiettäväksi tekis kunniansa rikkauden laupiutensa astioille, jotka hän kunniaan on valmistanut,
        24. Jotka hän myös kutsunut on, nimittäin meitä, ei ainoasti Juudalaisista, vaan myös pakanoista,
        25. Niinkuin hän myös Hosean kautta sanoo: minä tahdon kutsua sen minun kansakseni, joka ei ollut minun kansani*, ja minun rakkaakseni, joka ei minun rakkaani ollut.
        26. Ja pitää tapahtuman, että siinä paikassa, missä heille sanottiin: ette ole minun kansani, siellä pitää heitä elävän Jumalan lapsiksi kutsuttaman.
        27. Mutta Jesaias huutaa Israelin edestä: jos Israelin lasten luku olis niinkuin santa meressä, niin kuitenkin tähteet autuaaksi tulevat.
        28. Sillä kuluttamus ja lyhentämys pitää tapahtuman vanhurskaudeksi, että Herra tekee hävityksen maan päällä,
        29. Ja niinkuin Jesaias ennen sanoi: ellei Herra Zebaot olisi meille siementä jättänyt, niin me olisimme olleet kuin Sodoma ja senkaltaiset kuin Gomorra.
        30. Mitäs me siis sanomme? (Me sanomme:) pakanat, jotka ei ole vanhurskautta etsineet, ovat saaneet vanhurskauden, mutta sen vanhurskauden, joka uskosta on:
        31. Mutta Israel, joka vanhurskauden lakia on etsinyt, ei ole vanhurskauden lakia saanut.
        32. Minkätähden? Ettei he sitä uskosta, mutta niinkuin lain töistä etsivät. Sillä he ovat loukanneet itsensä loukkauskiveen.
        33. Niinkuin kirjoitettu on: katso, minä panen Zioniin loukkauskiven ja pahennuksen kallion*, ja jokainen, joka hänen päällensä uskoo, ei pidä häpiään tuleman .

Gal. 3

6. Niinkuin Abraham oli Jumalan uskonut, ja se on luettu hänelle vanhurskaudeksi,
        7. Niin te myös jo tiedätte, että jotka uskossa ovat, ne ovat Abrahamin lapset.
        8. Mutta Raamattu oli sitä jo ennen katsonut, että Jumala pakanatkin uskon kautta vanhurskaaksi tekee; sentähden hän edellä ilmoitti Abrahamille: sinussa (sanoo hän) kaikki pakanat pitää siunatut oleman.
        9. Niin tulevat kaikki ne, jotka uskosta ovat, siunatuksi uskovaisen Abrahamin kanssa.

"11. Sillä ennen kuin lapset syntyivätkään ja kuin ei he vielä hyvää eikä pahaa tehneet olleet, että Jumalan aivoitus pitäis valitsemisen jälkeen seisovainen oleman, ei töiden tähden, vaan kutsujan armosta,
        16. Niin ei se nyt ole sen, joka tahtoo, eikä sen, joka juoksee, vaan sen, joka armahtaa, nimittäin Jumalan."

"25. Niinkuin hän myös Hosean kautta sanoo: minä tahdon kutsua sen minun kansakseni, joka ei ollut minun kansani*, ja minun rakkaakseni, joka ei minun rakkaani ollut.
        29. Ja niinkuin Jesaias ennen sanoi: ellei Herra Zebaot olisi meille siementä jättänyt, niin me olisimme olleet kuin Sodoma ja senkaltaiset kuin Gomorra."

• >>Israelin lipun poisjättäminen on varma tapa karkoittaa Jumala, Israel on Hän rakas Valtionsa ja joka Israelian parjaa on tie helvettiin selvä.>>

En parjaa Israelia.

Enkä Putinia.

😊😊😊😊😊

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko valmis? Meidän tarinaan

Rakastan sinua ❤️
      Ikävä
      108
      2278
    2. Jumankauta sä olet hyvännäköinen

Ihan mun miehen näköinen 😍
      Ikävä
      66
      1415
    3. Poliisi losautti puukkohemmon hengiltä

Mitäs läks, heilumaan puukon kanssa eikä totellut käskytystä. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011361763.html
      Maailman menoa
      232
      1198
    4. Nainen, huomasitko kun muutin sinua?

Niin lyhyessä ajassa niin paljon. Mutta jotain muuttui minussakin. :/
      Ikävä
      97
      1145
    5. Misä tulipalo?

Mikä palaa Haapavedellä?
      Haapavesi
      11
      1108
    6. Tämä kesä ei ollut vielä meidän

Olisihan se ihana viettää kesäiltoja kanssasi ulkona. Ei kai ollut vielä oikea aika. Ehkä kohtaamme vielä sattumalta jos
      Ikävä
      67
      1055
    7. Mitä jos vaan tapaisit sen jota mietit

Jos se yksi henkilö on sinun mielessäsi niin entäs jos vaan menisit tapaamaan sitä, heti, samantien, miettimättä mitään.
      Ikävä
      91
      952
    8. IS Viikonloppu 12.-13.7.2025

Viikonlopun ratoksi Skyttä ja Kärkkäinen ovat taiteilleet 3.0 arvoisen ristisanatehtävän ratkottavaksi. Kenenkään ratko
      Sanaristikot
      56
      949
    9. Sofiaa ei kelpuutettu Martinan kaveriporukkaan

Ibizalla lomailee Martinan kanssa ihan muut naiset.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      175
      948
    10. Teet tämän niin

Helpoksi, mutta silti niin vaikeaksi. Vihaan omaa saamattomuuttani, vaikka kaikki olisi saatavilla. 🩷🌸
      Ikävä
      43
      908
    Aihe