Mikä aika on ollut parasta elämässäsi

Anonyymi-ap

Eikö ollakin siinä iässä että mietitään aikaa taappäin, mikä siinä parasta on ollut. Lapsuus, nuoruus, alku-aikuisuus, keski-ikä, eläkkeelle jääminen, vanhuus. Alan sitä nyt itse miettimään. Joko sinulle on selvinnyt?

36

359

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

En ole erikoisemmin miettinyt, jokaisessa vaiheessa on ollut hyvää ja huonompaa
      eli omat ongelmansa. En odottanutkaan, että elämä ongelmitta sujuisi.
      Mennyt mikä mennyt. Haikeana joskus muistan hyviä aikoja, mutta ne huonotkin
      tulevat joskus mieleen. Tässä ollaan. Mitään ei voi muuttaa enää, mutten
      mitään kadu, koska ihminen tekee ratkaisunsa sen hetkisen tilanteen
      mukaan ja valitsee sen vaihtoehdon minkä parhaaksi näkee.
      Myöhemmin vasta tulee tietämään oliko ratkaisu hyvä. Kaikki on aika
      sattumanvaraista ihmisen elämässä, vaikka muuta uskoisi.

• Anonyymi

Vanhuus ei ainakaan ole elämän parasta aikaa. Se on surun aikaa.
      Menettää läheisiään, suru on aina läsnä. Elämä ei ole enää hyvää, kun yksin jää.
      Suru on yksinäisyyden ääripiste. Sen yksinäisemmäksi ei voi tulla.

• Anonyymi

Juuri tämä hetki, tässä ja nyt, koska muuta minulla ei voi olla, jos elän.
      Menneistä haikailut, ne ovat muistoja, niihin liittyy koko elämä, mutta eikä koko elämä ole elämän aikaa, josta parhaat hetket koetaan aina tässä ja nyt, olivat ne milloin tahansa.
      Joillein parasta on ollut hääpäivä, joillekin avioero.
      Elämäni tämän hetken parasta, kun herään aamulla ja muistan mitä eilen tein.

• Anonyymi

Olen joskus työkaverille sanonut alle 30 vuotiaana. Parasta on että elämässä tapahtuu vaikka tapahtuisi pahaakin. Hän muistutti minulle siitä jokin aika sitten, olin sen unohtanut. No, aika tyhmästi sanottu, mietin nyt.
      Mutta jos näin on ollut, luulen että parasta aikaa on ollut kun perhe on ollut toiminallisimmillaan. Lapset harrastaneet, heidän kuskaamista ja koulunkäynnin seuraamista. Oli onnea kun ehti istahtaa ja katsoa Jaakko Kolmosta ja Veijo Vanamoa tai Kotikatua. Ei joutanut miettiä onko tässä aviokriisiä, sitä vain porskutti eteenpäin. Lomille kotiin vanhempien luo, sisarten tervehtiminen. Minusta elämä oli aika yksinkertaista silloin vaikka paljon tapahtui.
      Tämäkin aika on hyvää, jollei sittenkin parasta. Tietää jo "kaiken" mitä tarvii tietää. On löytänyt tyyneyttä, ei tarvitse pyllistää eikä kumartaa. Joskus työelämässä oli pakko luovia että pärjäsi kaikkien kanssa ilman riitoja. Ja varsinkin kun ei vain ajattele elämää viiden tai kymmenen vuoden päähän, mieluummin ei ensi vuoteenkaan. Elää vain tätä päivää. Joo, hyvää tämä on.

• Anonyymi

Parasta oli 25-35 vuodet, kun lapset syntyivät ja saimme ok talon valmiiksi. Ei ollut ylimääräistä rahaa, mutta ei sitä kaivattukkaan. Yhdessä oli hyvä olla ja puuhastella omassa pihassa. Eväsretkillä käytiin lasten kanssa uimarannalla ja metsässä.

• Anonyymi

Nuoruus silloin kun vielä kaveriki oli hakusassa

porukoitten kanssa kävimme tansseissa eri paikkakunnilla

kyllä oli ihanaa ja jännittävää aikaa,

oli nuoruus terveys valtava uteliaisuus tulevaisuutta ja elämää kohtaan ,

• Anonyymi

Paras aikanolin20-20 välillä kun lapset syntyivät . Sitten oli seuraava paras aika vöilkillä50-65 . Nyt sitten odottelen jos ehtii vielä sen yhden kauden jota voisi sanoa parhaaksi ajaksi , vaikka ei oikein yksinäisyydessä jaksa uskoa että sellaista tulisi, oltava tyytyväinen. Siihen että pärjää , makselee itse laskunsa ja tekee ostoksensa itse , voisi olla toisinkin kuten monella muulla on ,

• Anonyymi

Korjaan 20- 30 välillä

• Anonyymi

Viihdevuodet. Toiset kutsuvat niitä vaihdevuosiksi.

• Anonyymi

Minäkin elin parasta aikaani kun olin nuori äiti . Lapset teki meistä oikean perheen. Toinen kulta aika alkoi kun pääsin eläkkeelle , ollaan saatu yhdessä miehen kanssa nyt nauttia kiireettömyydestä ja seurata lasten, lastenlasten ja jo lastenlastenlastenkin elämää. Koko elämästäni olen hyvin kiitollinen.

• Anonyymi

Nose kun pihassa oli tuliterä pitkäsatulainen filtsu koulusta tullessa. Ettää kenenkäköhän toi on.

• Anonyymi

Paras aika ennen muijan vaihdevuosia :)

• Anonyymi

Ja meillä ennen miehen viidenkymmenenvillitystä. Siinä hurahti 25 hyvää vuotta kuin tuhka tuuleen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja meillä ennen miehen viidenkymmenenvillitystä. Siinä hurahti 25 hyvää vuotta kuin tuhka tuuleen.

Meillä oli yhteinen 50 v villitys keskenämme, erittäin kivaa aikaa!

• Anonyymi

ja minulle ennekuin tulin tänne palstoille ja näin millaisia tyranneja täällä on muita ohjailemassa.
        Kirjailijoilla näyttää olevan Jumalaakin paremmat luomisvoimat.

• Minulle 20-30 vuoden ikä oli kulta-aikaa, ainakin muistoissa.
      Toinen hyvä aika on se jota elän juuri nyt, eläkkeelle pääsyn jälkeen ja kun tapasin nykyisen mieheni. Siihen väliin on mahtunut paljon hyviä ja huonoja kausia, mutta henkisesti voin nyt todella hyvin, tunnen olevani tasapainossa ja että minulla on aikaa ja voimia harrastuksilleni.

• Anonyymi

Nyt sitten purat täällä vuosikymmenten turhautumista ja huonoja aikoja esiintymällä kaiken tietävänä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nyt sitten purat täällä vuosikymmenten turhautumista ja huonoja aikoja esiintymällä kaiken tietävänä.

Anonyymi
        2025-07-01 12:30:38

Totta turiset. Hän purkaa paineita huonoilta kehitysmaa vuosiltaan, kun ulkomailla ei voinut olla pomona, eikä loistaa omakehulla!
        Oli sitä tai tätä, ei nouse pisteille kilpailuissa palstan parhaasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Anonyymi

Totta turiset. Hän purkaa paineita huonoilta kehitysmaa vuosiltaan, kun ulkomailla ei voinut olla pomona, eikä loistaa omakehulla!

Sinä muriset asiasta, joka ei kuulu aloituksen aiheeseen pienimmäisessäkään määrin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinä muriset asiasta, joka ei kuulu aloituksen aiheeseen pienimmäisessäkään määrin.

puhutaan kirjailijasta!
        Ne ne aiheenkin keksi!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Et millään malta olla näyttämättä kateuttasi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Anonyymi

Sinä saat palstan ilkeimmän tittelin.

• Anonyymi

Vain 10 vuotta ”kulta-aikaa”????

Taidat kirjoittaa täällä mitä sattuu?

• Anonyymi

Jälkiviisaus on sitä turhinta viisautta. Vaihtaisin kuitenkin monta päivää pois.

• Kun tässä mietin taaksepäin, niin joka ajalla elämässäni on ollut oma viehätyksensä.
      Jotain yksittäisiä päiviä siellä välissä tosin on ollut, joista olen ajatellut, että tämä olisi mielellään saanut jäädä väliin.

Ehkä kuitenkin kaikkein mielenkiintoisin aika oli se, kun sai seurata omien lastensa kehitystä vauvasta aikuisuuteen. Olihan siinä vastuuta, eikä aina niin helppoa ollut yksinhuoltajana, mutta mielellään voisin elää sen kokonaisuutena vaikka uudestaan.

• Anonyymi

Paras kausi olivat ilman muita ikävuodet 35- 39, kaikkiaan viisi vuotta. Silloin elämään kuului säännöllisesti seksi.

• Anonyymi

Kovin lyhyen aikaa ollut. Siirryitkö irtareihin?

• Anonyymi

Ei aika mennyt koskaan palaa !

Gubbe 76

• Anonyymi

Lapsuus, nuoruus, avioliitto ja omat lapset, eroaminen ja uusi "nuoruus", lastenlapset,
      eläkkeelle jääminen, kaikki nämä on ollut parasta aikaa elämässäni.

• Anonyymi

En ole koskaan ollut niin terve kuin nyt
      ei ole koskaan ollut rahaa niin paljon kuin nyt
      viime vuonna 2024 en saanut edes lääkekorvauksia kun omavastuualaraja
      ei ylittynyt ja nyt olen arvioinut että käy myös näin 2025

Tarkoitus on ollut saavuttaa maailmanennätys 100 -vuotiaiden penkkipunnerruksessa

Hoidan terveyttä kemialla ja kevyellä urheilulla
      Viimeksi hoidin faskiitin pohkeesta joka levisi akillesjänteeseen = ontuminen

näppärästi jalkaterän suuntaa kääntämällä kompurakävelyllä, kuukausi meni

Jos ilmoittautuisin naisoletetuksi voisin tehdä maailmanennätyksen ehkä 80-vuotiaiden penkkipunnerruksessa

idea on se että oikeat painonnostajat ovat jo kuolleet sydänvammoihin, liikaa lihasmassaa jne

• Anonyymi

Riippuu vähän, millä mittarilla mittaan. On ollut erilaisia elämänvaiheita.

• Anonyymi

Sanoisin, että 1970-luku ja 1990-luku. Kaikkein onnellisimpia aikoja.

• Anonyymi

• Anonyymi

Purkkihedelmää

Del Monte (Foods), 138-vuotias yritys, joka tunnetaan säilykehedelmistä vihanneksista

on hakeutunut konkurssiin

Mutta toivoo että joku ostaisi sen hedelmineen

Suomeen tulee vielä rutosti lisää työttömiä maailmantilanteen takia

• Anonyymi
      UUSI

Parasta aikaa on nykyään kun on ihastuttavia. irtosuhteita!!!

• Anonyymi
      UUSI

Kaikki vuodet elämässäni.
      Nykyhetki paras, kun tietää, että raikkaimmat eivät tule takaisin elämään
      ja näin on nyt.
      Paljon sain ja paljon menetin, mutta paljon on nytkin!
      Perilliset kiittää!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      101
      2140
    2. Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa

Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.
      Maailman menoa
      297
      1934
    3. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      344
      1761
    4. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      104
      1726
    5. Martina lähdössä Ibizalle

Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      207
      1617
    6. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      32
      1351
    7. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      94
      1133
    8. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      25
      1092
    9. Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg

parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤
      Ikävä
      67
      1089
    10. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      51
      1057
    Aihe