Ihmiset jotka eivät kerro toiselle tunteistaan

Anonyymi-ap

Ne jotka pitävät tunteensa sisällään eivätkä koskaan paljasta niitä tunteiden kohteelle, vaan välttelevät kohtaamasta sitä henkilöä, ovat pahimman laatuisia rikollisia, he rikkovat rakkauden lakia vastaan. He tekevät väärin itseään ja sitä toista kohtaan.

Tilanne voi olla vaikea, hankala, monimutkainen, voi olla varattuja joko toinen tai molemmat. Silti ne tunteet kuuluu saada tietää, ilmaista edes jollain tavoin sille toiselle. Ei yksi henkilö voi päättää kahden asioista yksinään ja viedä kaikki tunteet hautaan mennessään.

Mikä on pahinta mitä voi tapahtua: se toinen ei tunne samoin. Silti sitä varmasti imartelee se että on tehnyt toiseen sellaisen vaikutuksen ihan yrittämättä että toinen on ihastunut.
SE EI OLE HUONO ASIA!
Se ei ole väärin eikä pahaa.
Se on ainoastaan ja pelkästään hyvää.

74

546

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ei sellainen ole aitoa tunnetta.

• Anonyymi

Jos toinen tai molemmat on varattuja, niin ei ole oikein rikkoa sen toisen parisuhdetta tai perhettä vain sen takia, että itse ihastui. Ei se vaan ole oikein. Ja tää voi jäytää ja voi tuntua tosi pahalta, mutta ei se silti muuta sitä oikeaksi. On vaikeaa nähdä sitä toista, eikä voi mitään tehdä, eikä tunteista pääse eroon. Ehkä ajan kanssa? Tai järjestämällä asiat niin, ettei enää näe?

• Anonyymi

Miten sinä sen rikot jos kerrot tunteesi sille toiselle? Oletko sinä täysin tunteidesi vallassa toimiva aivoton imbesilli ja se toinen on samanlainen? Vai oletko aikuinen ja voit keskustella asioista järkevästi ja tehdä tunteista huolimatta järkeviä päätöksiä.

Aika todennäköistä voi olla se ettei se toinen tunne ollenkaan samoin, tai ehkä tuntee vain pientä kiinnostusta sinua kohtaan, muttei halua rikkoa hyvin toimivaa parisuhdettaan sen takia. Silloin mikään ei muutu, mutta saat vapautuksen niistä tunteistasi, eikä sinun tarvitse miettiä loppuelämääsi että jos sittenkin olisit kertonut sille silloin joskus ja pohtia mitä siitä olisi voinut tulla. Olet vapaa ja se sinun tunteitasi kahlitseva tilanne on ohitse.

Jos sen toisen avioliitto ei tosiaan kestä sitä että sinä olet siihen toiseen ihastunut, niin sellainen parisuhde ei ol yhtään mistään kotoisin ja se joutaakin hajota ja haudata maan alle koko liitto. Se on keinotekoinen parisuhde jossa ei ole mitään aitoa, ei tunnetta ei mitään.

Tunteissa ei ole mitään väärää eikä vikaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten sinä sen rikot jos kerrot tunteesi sille toiselle? Oletko sinä täysin tunteidesi vallassa toimiva aivoton imbesilli ja se toinen on samanlainen? Vai oletko aikuinen ja voit keskustella asioista järkevästi ja tehdä tunteista huolimatta järkeviä päätöksiä.

Aika todennäköistä voi olla se ettei se toinen tunne ollenkaan samoin, tai ehkä tuntee vain pientä kiinnostusta sinua kohtaan, muttei halua rikkoa hyvin toimivaa parisuhdettaan sen takia. Silloin mikään ei muutu, mutta saat vapautuksen niistä tunteistasi, eikä sinun tarvitse miettiä loppuelämääsi että jos sittenkin olisit kertonut sille silloin joskus ja pohtia mitä siitä olisi voinut tulla. Olet vapaa ja se sinun tunteitasi kahlitseva tilanne on ohitse.

Jos sen toisen avioliitto ei tosiaan kestä sitä että sinä olet siihen toiseen ihastunut, niin sellainen parisuhde ei ol yhtään mistään kotoisin ja se joutaakin hajota ja haudata maan alle koko liitto. Se on keinotekoinen parisuhde jossa ei ole mitään aitoa, ei tunnetta ei mitään.

Tunteissa ei ole mitään väärää, mutta niiden paljastamisessa on. Ne paljastetaan täysin itsekkäistä syistä: joko siksi, että saa vapautuksen tunteistaan tai siksi, että saisi ihastuksen kohteen omakseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tunteissa ei ole mitään väärää, mutta niiden paljastamisessa on. Ne paljastetaan täysin itsekkäistä syistä: joko siksi, että saa vapautuksen tunteistaan tai siksi, että saisi ihastuksen kohteen omakseen.

Nimimerkillä: Olen miettinyt tätä todella paljon

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Just näin 🌻❤️

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nimimerkillä: Olen miettinyt tätä todella paljon

Miksi olet miettinyt sitä niin paljon?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihan samoin ajattelen. Itsekästä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi olet miettinyt sitä niin paljon?

Olen varattu ja minulla on tunteita varattuun.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Molempien pitäs vapauttaa itsensä tunteistaan jos tuntee samoin. Ei se tarkoita että pitää alkaa mitään rikkomaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuullostaa että tunteet ja tunteminen on kuin jotain peliä sinulle. Teet siirtoja ja salaat niitä, peittelet asioita.

Mikä sitten ei ole itsekästä? Kun itsemurhakin on itsekästä. Niin mikä täällä ei ole? Olet itsekäs jos syöt ja kulutat ja hengität ilmaa. Otat jokaisen askeleesi itsekkäistä syistä.

Mikä oikeus sen toisen kumppanilla on siihen toiseen henkilöön, omistaako se sen jotenkin, omistaako sen sen tunteetkin ja ajatukset? Ja sinun tulee kunnioittaa tuota omistussuhdetta. Ei parisuhdetta, vaan OMISTUSSUHDETTA.

Eikö sillä toisella ole mitään oikeutta. Ei edes oikeutta saada tietää sinun tunteistasi sitä kohtaan. Kuka tai mikä on tältä toiselta osapuolelta vienyt kaikki oikeudet ja tehnyt siitä vain sen omistettavan esineen? Jumalako?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Molempien pitäs vapauttaa itsensä tunteistaan jos tuntee samoin. Ei se tarkoita että pitää alkaa mitään rikkomaan.

Eiköhän niistä vapaudu aikaaan ihan tekemättä mitään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eiköhän niistä vapaudu aikaaan ihan tekemättä mitään.

En osaa sanoa. Sen näkee sitten. Ilmeisesti minä teinkin tässä väärin, kun omani paljastin hänelle. En pääse eteenpäin ellei tälle tule jotakin päätöstä. Joku järkevä päätös, että pääsee tästä limbosta joka tappaa sisältä.
        Taisin olla epäreilu häntä kohtaan 😟

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä mä hänet haluaisin.. Olin itsekäs kertoessa tunteeni. Toimin kuohun vallassa silloin. On hänelläkin tunteita mua kohtaan. Tiedän kyllä.
        Itken meitä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuullostaa että tunteet ja tunteminen on kuin jotain peliä sinulle. Teet siirtoja ja salaat niitä, peittelet asioita.

Mikä sitten ei ole itsekästä? Kun itsemurhakin on itsekästä. Niin mikä täällä ei ole? Olet itsekäs jos syöt ja kulutat ja hengität ilmaa. Otat jokaisen askeleesi itsekkäistä syistä.

Mikä oikeus sen toisen kumppanilla on siihen toiseen henkilöön, omistaako se sen jotenkin, omistaako sen sen tunteetkin ja ajatukset? Ja sinun tulee kunnioittaa tuota omistussuhdetta. Ei parisuhdetta, vaan OMISTUSSUHDETTA.

Eikö sillä toisella ole mitään oikeutta. Ei edes oikeutta saada tietää sinun tunteistasi sitä kohtaan. Kuka tai mikä on tältä toiselta osapuolelta vienyt kaikki oikeudet ja tehnyt siitä vain sen omistettavan esineen? Jumalako?

Kai minulla on oikeus toimia oman moraalini mukaan? Ja oikeus omiin tunteisiini? Oikeus olla kertomatta niistä? Ei kenelläkään ole oikeutta tietää sellaisia asioita, joita minä en halua kertoa.

Ja jos nyt jätetään Jumala tän ulkopuolelle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En osaa sanoa. Sen näkee sitten. Ilmeisesti minä teinkin tässä väärin, kun omani paljastin hänelle. En pääse eteenpäin ellei tälle tule jotakin päätöstä. Joku järkevä päätös, että pääsee tästä limbosta joka tappaa sisältä.
        Taisin olla epäreilu häntä kohtaan 😟

Ja tää on ihan Sivusta. En oo aloittaja.
        /🌻

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kai minulla on oikeus toimia oman moraalini mukaan? Ja oikeus omiin tunteisiini? Oikeus olla kertomatta niistä? Ei kenelläkään ole oikeutta tietää sellaisia asioita, joita minä en halua kertoa.

Mene vaan hautaasi tunteiden kanssa jos niin kerran haluat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä mä hänet haluaisin.. Olin itsekäs kertoessa tunteeni. Toimin kuohun vallassa silloin. On hänelläkin tunteita mua kohtaan. Tiedän kyllä.
        Itken meitä.

Se on hyvä että kerroit tunteistasi toiselle. Teit oikein sitä toista ja itseäsi kohtaan siinä.
        Mutta mikään ei ilmeisesti muuttunut siitä, tilanne on yhä se sama.
        Olet kuitenkin tehnyt sen minkä voit tehdä. Olet tehnyt oikein.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Haluat siis pitää tunteet itselläsi ja viedä ne hautaan menessäsi. Ja sinusta tuo on jotain hienoa ja moraalisesti ylevää. En ollenkaan näe sitä niin. Tuollainen on samanlaista kuin rahallisen omaisuuden kerääminen ja sen vieminen menessään hautaan, kuten muinaisissa kulttuureissa tehtiin. Sama idea, sama asenne ja sama moraali on molemmissa tapauksissa. Sinä vaan ylennät itseäsi tuon mukamas moraalisesti korkean teon kautta. Koet olevasi muita parempi kun kätket tunteesi ja hautaat ne.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Haluat siis pitää tunteet itselläsi ja viedä ne hautaan menessäsi. Ja sinusta tuo on jotain hienoa ja moraalisesti ylevää. En ollenkaan näe sitä niin. Tuollainen on samanlaista kuin rahallisen omaisuuden kerääminen ja sen vieminen menessään hautaan, kuten muinaisissa kulttuureissa tehtiin. Sama idea, sama asenne ja sama moraali on molemmissa tapauksissa. Sinä vaan ylennät itseäsi tuon mukamas moraalisesti korkean teon kautta. Koet olevasi muita parempi kun kätket tunteesi ja hautaat ne.

Vaikka te olette sitä mieltä, että tunteet pitäisi kertoa, ei hän välttämättä ajattele niin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se on hyvä että kerroit tunteistasi toiselle. Teit oikein sitä toista ja itseäsi kohtaan siinä.
        Mutta mikään ei ilmeisesti muuttunut siitä, tilanne on yhä se sama.
        Olet kuitenkin tehnyt sen minkä voit tehdä. Olet tehnyt oikein.

Tein voitavani. Se ei poista tuskaa hänenkään silmistään...
        Jonain päivänä vielä tuska väistyy, toivon. On välillä myös iloa ja kuplivaa kipinääkin, vaikka se on väärin.
        Kurja nähdä joskus kuinka hän taistelee tunteidensa kanssa. Hän varmasti tietää minun tekevä samaa.
        Pääasia, että toinen kuitenkin kulkee rinnalla, vaikka välil itketäänkin.
        /🌻❤️

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jonain päivänä vielä tuska väistyy, toivon. On välillä myös iloa ja kuplivaa kipinääkin, vaikka se on väärin.
        Kurja nähdä joskus kuinka hän taistelee tunteidensa kanssa. Hän varmasti tietää minun tekevä samaa.
        /🌻❤️

Vaikea hallita ja hillitä, kun ollaan herkkiä ja tulisia tunteiden kanssa..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pidä vaan moraalistasi kiinni! On hyvä kun joku seisoo sanojensa takana. Moraalittomuus niin yleistä nykypäivänä!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

/🌻❤️

Aika selvä tuo on jos se toinen ei halua jättää parisuhdettaan sinun takiasi. Turha silloin on mitään enää sanoa. Ehkä parasta olisi vetäytyä tuossa tilanteessa kauemmas. Jos sillä toisella on aitoja tunteita sinua kohtaan niin se vielä ottaa yhteyttä sinuun myöhemmin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vaikka te olette sitä mieltä, että tunteet pitäisi kertoa, ei hän välttämättä ajattele niin.

no hän voi sitten painua vaikka vttuun, ei hän määrää sitä mikä on oikein ja moraalista

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pidä vaan moraalistasi kiinni! On hyvä kun joku seisoo sanojensa takana. Moraalittomuus niin yleistä nykypäivänä!

no mene sinä nyt jo helvetttiin siitä moraalisi kanssa....

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Juuri päinvastoin, itsekästä on se ettei niitä paljasteta.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Olen varattu ja minulla on tunteita varattuun.

Miksi sinä tänne siitä sitten kirjoittelet? Pidä mölyt mahassasi ja keskity parisuhteeseesi.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Aika selvä tuo on jos se toinen ei halua jättää parisuhdettaan sinun takiasi. Turha silloin on mitään enää sanoa. Ehkä parasta olisi vetäytyä tuossa tilanteessa kauemmas. Jos sillä toisella on aitoja tunteita sinua kohtaan niin se vielä ottaa yhteyttä sinuun myöhemmin.

Näin olen tehnytkin

• Anonyymi

No elämä on epäreilua monessakin suhteessa joillekin ihmisille enempi kuin toisille. Nytkin tuntuu että ei hitto taasko

• Anonyymi

Mitä nyt taas kävi?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä nyt taas kävi?

Oi ku voisinkin selittää. Nyt vaan parempi nukkua pois tämä itkuinen olo. Kyyneleet silmissä meen nukkumaan ja toivon että aamulla ois edes pikkuisen parempi olo tai sitten ei. Nuku sinä hyvin minunkin puolesta. Kiitos kun kysyit ja pysähdyit rinnalleni. Merkkas muuten paljon! 💫🪽💔

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oi ku voisinkin selittää. Nyt vaan parempi nukkua pois tämä itkuinen olo. Kyyneleet silmissä meen nukkumaan ja toivon että aamulla ois edes pikkuisen parempi olo tai sitten ei. Nuku sinä hyvin minunkin puolesta. Kiitos kun kysyit ja pysähdyit rinnalleni. Merkkas muuten paljon! 💫🪽💔

Nyt just olisi tilaisuus kertoa se

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ole hyvä mennä kyyneleet silmissä nukkumaan, selvittäisit asiat mielessäsi sitä ennen. Olisin kiinnostunut kuulemaan mikä sinulla on mennyt niin väärin että kyyneleet on silmissäsi.

Kiitos vaan... mutta en nuku paljoa mitään... muutaman tunnin aamulla vaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nyt just olisi tilaisuus kertoa se

Mun vaikea puhua kun on tosi haavoittuvainen olo just tällä hetkellä. Mut se menee jotenkin silleen, että mä niin rakastunut ja suuria ristiriitaisia tunteita ja ajatuksia nyt siihen liittyen. Mun varmaan soitettava kriisi keskukseen huomenna. Mä en saa millään tätä rakkautta sammumaan ja se tietysti kasvaa kasvamistaan mun tuurilla oh my God 🤍💔

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mun vaikea puhua kun on tosi haavoittuvainen olo just tällä hetkellä. Mut se menee jotenkin silleen, että mä niin rakastunut ja suuria ristiriitaisia tunteita ja ajatuksia nyt siihen liittyen. Mun varmaan soitettava kriisi keskukseen huomenna. Mä en saa millään tätä rakkautta sammumaan ja se tietysti kasvaa kasvamistaan mun tuurilla oh my God 🤍💔

Pystytkö mitenkään puhumaan tunteistasi sen tunteitesi kohteen kanssa? Saatko siihen mitenkään yhteyttä, voitko tavata sitä missään?
        Jos kertoisit sille tunteiden kohteellesi edes hieman siitä mitä tunnet, vaikka ihan varovasti, niin se helpottaisi tilannettasi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi tunteesi ja ajatuksesi ovat ristiriitaisia? Mikä siinä on vikana, miksei se vaan onnistuisi ihan ilman vaikeuksia?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pystytkö mitenkään puhumaan tunteistasi sen tunteitesi kohteen kanssa? Saatko siihen mitenkään yhteyttä, voitko tavata sitä missään?
        Jos kertoisit sille tunteiden kohteellesi edes hieman siitä mitä tunnet, vaikka ihan varovasti, niin se helpottaisi tilannettasi.

Siinäpä se onkin että hänellä mun numero ja oon odottanut että hän ottaisi yhteyttä. No oon toki laittanut hänen työnumeroon viestin. Kerroin sillai huumori mielessä että oon ihastunut mutta nyt kai katumatuulella ja mietin että lähdinkö leikkimään tulella 🤍🫣

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siinäpä se onkin että hänellä mun numero ja oon odottanut että hän ottaisi yhteyttä. No oon toki laittanut hänen työnumeroon viestin. Kerroin sillai huumori mielessä että oon ihastunut mutta nyt kai katumatuulella ja mietin että lähdinkö leikkimään tulella 🤍🫣

Ai siis olet ottanut yhteyttä ja kertonut. Mutta oletko ihan varma että se on saanut viestisi? Aina ei viestit mene perille asti.
        Entäs jos puhuisit sen kanssa kun tapaat sen, näkisit heti sen reaktion sinua kohtaan. Asia selviäisi ehkä samantien. Jos vaikka sanoisit niin että haluat tavata sen jossain kahdestaan. Voi olla niinkin että se ei ole sinusta niin kovin kiinnostunut. Valmistaudu siihen huonoimpaan vaihtoehtoon jo valmiiksi... voi olla että saat vain pettymyksen kaikesta palkaksi, mutta olet silti yrittänyt tehdä jotain.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ai siis olet ottanut yhteyttä ja kertonut. Mutta oletko ihan varma että se on saanut viestisi? Aina ei viestit mene perille asti.
        Entäs jos puhuisit sen kanssa kun tapaat sen, näkisit heti sen reaktion sinua kohtaan. Asia selviäisi ehkä samantien. Jos vaikka sanoisit niin että haluat tavata sen jossain kahdestaan. Voi olla niinkin että se ei ole sinusta niin kovin kiinnostunut. Valmistaudu siihen huonoimpaan vaihtoehtoon jo valmiiksi... voi olla että saat vain pettymyksen kaikesta palkaksi, mutta olet silti yrittänyt tehdä jotain.

Juu ehkä ei ole saanutkaan viestiäni. On lähes mahdotonta tavata kun asuu niin kaukana. Siksipä ei auta muu kuin unohtaa mutta helppoa se ei tuu olemaan. Itken silmät päästäni. Oh my God! 🤍💔

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Oot huippu tyyppi kiitos kun kun sain sulta tukea ja turvaa. Enemmän sun tyylisiä ihmisiä maailma tarvitsee 🤍💞

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Oot huippu tyyppi kiitos kun kun sain sulta tukea ja turvaa. Enemmän sun tyylisiä ihmisiä maailma tarvitsee 🤍💞

Heh, juu maailma olisi tosi erillainen jos minun tyyppisiä olisi enempi... Nyt tuntuu että olen aika yksin täällä

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Juu ehkä ei ole saanutkaan viestiäni. On lähes mahdotonta tavata kun asuu niin kaukana. Siksipä ei auta muu kuin unohtaa mutta helppoa se ei tuu olemaan. Itken silmät päästäni. Oh my God! 🤍💔

Ehkä voisit koittaa lähettää viestiä uudelleen, ehkä eri sanoilla. Mutta itse pelkäisin sitä vastausta.... Se saattaisi olla tyly vastaus jos se ei olekaan kiinnostunut. Ehkä se jättikin tarkoituksella vastaamatta kun ei halua loukata sinua.

• Anonyymi

Ei ole ollut sellaisia tunteita ketään kohtaan, joista olisi ollut tarvetta kertoa, koska koin tietyn paljon nuoremman vain ystävänä! Noin pari vuotta sitten kohtasin tummatukkaisen miehen, joka herätti tunteeni uudelleen eloon! Olen siitä lähtien haaveillut hänestä ja monien vuosien jälkeen seksi alkoi taas kiinnostaa! Tummatukkaisissa miehissä on jotain sellaista, mikä herättää mielenkiinnon ja koska olen itse lyhyt pidän lyhyistä miehistä, niin se on aina ollut!

• Anonyymi

On se nyt helvetti, jollei ihminen muka saa vapaasti päättää haluaako vai ei. 🤦‍♀️

• Anonyymi

Kysynpähän vai , että mitä hyötyä sinulle tai kenellekään muullekaan on siitä, jos sinulle kerrotaan tunteista, joiden pohjalta ei ole aikomustakaan tehdä mitään ja vielä "keskustellaan" siitä aiheesta? Minä ainakaan en silloin halua edes tietää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kysynpähän vai , että mitä hyötyä sinulle tai kenellekään muullekaan on siitä, jos sinulle kerrotaan tunteista, joiden pohjalta ei ole aikomustakaan tehdä mitään ja vielä "keskustellaan" siitä aiheesta? Minä ainakaan en silloin halua edes tietää.

Sano sitten sille toiselle ettet halua kuulla kun se alkaa kertomaan. Ongelma hoidettu ja hyvin selvä sen jälkeen.

• Anonyymi

Mä en ymmärrä tai siis ymmärrän niin että todellista rakkautta on että pitää tunteensa salassa, kurissa ja jättää kertomatta, paljastamatta tunteensa ettei tämä rakas joudu tukalaan tilanteeseen. Jos hänellä myös tunteita, niin ei yllytä lankeamaan, .viekottele ja ettei tilanne riistäydy käsistä ja ota riskiä että lopulta ajautuu salasuhteeseen. Raamattu puhuu paljon haureellisista naisista ja siksi minäkin haluaisin uskoa Raamattuun niin että vaikka liha on heikko niin henki on vahva. Enkä nyt halua saarnata koska syyttävä sormi osuu myös minuun. Tämä on nyt taas tätä.

• Anonyymi

Tulihan se jumala saatana sieltä jo esiin. Tai raamattu, arvasin sen. Se paska on sitten joka ainoassa paikassa pilaamassa ihmisten elämää.

• Anonyymi

Et ota riskiä. Eikö sinun uskosi kestä yhtään koettelua? Eikö sinun moraalisi kestä pienintäkään testiä?
        Oletko edes lukenut koskaan raamattua. Minä olen. Moneen kertaan läpi.
        Ota se raamattu käteesi ja koeta uudestaan ymmärtää mistä siinä on kyse.
        Hengen koettelusta, kilvoittelusta.

Raamatussa ei vaan vaieta ja olla hiljaa, vaan siinä huudetaan kovaan ääneen se mitä tuntee ja sen mihin uskoo! Ollaan valmiita ottamaan ne seuraukset vastaan mitä siitä tulee. Vaikka kuolema miekan kautta tai ristillä.

Lue se uudestaan, oikeasti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tulihan se jumala saatana sieltä jo esiin. Tai raamattu, arvasin sen. Se paska on sitten joka ainoassa paikassa pilaamassa ihmisten elämää.

Arvasin että menin liian pitkälle kun kirjoitin Raamatusta. En tunne sua mutta sulla täys oikeus tuntea vastenmielisyyttä sitä kirjaa kohtaan. En halua syyllistää koska minuakin syyllistetty paljon sillä. Mutta tuntuuko sinusta sitten pahalta jos joku on moraalinen tai paremminkin sanoen ajattelee toisen parasta? Ei kai se syyllistä sinua vai ajaudutko miettimään omia moraalisia ongelmiasi? 🤍 🫢

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Et ota riskiä. Eikö sinun uskosi kestä yhtään koettelua? Eikö sinun moraalisi kestä pienintäkään testiä?
        Oletko edes lukenut koskaan raamattua. Minä olen. Moneen kertaan läpi.
        Ota se raamattu käteesi ja koeta uudestaan ymmärtää mistä siinä on kyse.
        Hengen koettelusta, kilvoittelusta.

Raamatussa ei vaan vaieta ja olla hiljaa, vaan siinä huudetaan kovaan ääneen se mitä tuntee ja sen mihin uskoo! Ollaan valmiita ottamaan ne seuraukset vastaan mitä siitä tulee. Vaikka kuolema miekan kautta tai ristillä.

Lue se uudestaan, oikeasti.

Raamatussa kristittyjen suurin rakkaus oli usko Jumalaan, ja kristityt kuolivat sen rakkautensa edestä. Kuinka helppoa olisi heidän ollut vain kieltää rakkautensa Jumalaa kohtaan ja vain kävellä pois, pitää se salaisuutena eikä koskaan kertoa kenellekään siitä mitään. Mutta he eivät tehneet niin, vaan päinvastoin julistivat rakkautensa kaikille ilmi. Ja maksoivat siitä hengellään, kuolivat kidutettuina. Niin tärkeää rakkaus oli joskus ennen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Arvasin että menin liian pitkälle kun kirjoitin Raamatusta. En tunne sua mutta sulla täys oikeus tuntea vastenmielisyyttä sitä kirjaa kohtaan. En halua syyllistää koska minuakin syyllistetty paljon sillä. Mutta tuntuuko sinusta sitten pahalta jos joku on moraalinen tai paremminkin sanoen ajattelee toisen parasta? Ei kai se syyllistä sinua vai ajaudutko miettimään omia moraalisia ongelmiasi? 🤍 🫢

Se sinun moraalisi on täyttä p*skaa. Se ei ole todellista. Ylennät itsesi moraalisesti muiden yläpuolelle ja sitten sieltä korkealta alat tuomitsemaan muita. Niin siinä käy, aina.

Miten sinä ajattelet toisen parasta valehtelemalla sille, jättämättä kertomatta asioita jotka sen tulisi tietää? Mikä salaamisessa ja valheessa elämisessä on moraalista?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En tunne vastenmielisyyttä mitään kirjaa kohtaan. Se on vain sanoja paperilla.
        Mutta tunnen syvää vastenmielisyyttä uskovaisia kohtaan, ne on julmimpia ja kurjimpia ihmisiä mitä maa päällään kantaa. Aivan kuin jotain narkomaaneja, huumeensa kanssa. Haluavat tuhota muut ihmiset täysin, henkisesti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se sinun moraalisi on täyttä p*skaa. Se ei ole todellista. Ylennät itsesi moraalisesti muiden yläpuolelle ja sitten sieltä korkealta alat tuomitsemaan muita. Niin siinä käy, aina.

Miten sinä ajattelet toisen parasta valehtelemalla sille, jättämättä kertomatta asioita jotka sen tulisi tietää? Mikä salaamisessa ja valheessa elämisessä on moraalista?

Et tunne mua ja todella jotenkin epäkohteliasta laukoa tuolla tavalla suoraan kohti syytöntä. 🤍🥲

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Et tunne mua ja todella jotenkin epäkohteliasta laukoa tuolla tavalla suoraan kohti syytöntä. 🤍🥲

No tuo sinun oma tekstisi oli täynnä piilovttuilua. Enkä valittanut siitä yhtään.
        Minä vaan sanon suoraan niinkuin asiat on.
        Sinun moraalisesti korkean henkilön täysin syytöntä kiillotettua omakuvaasi on nyt loukattu epäilemällä moraalisi motiiveja. Minusta niitä on ihan aihetta epäillä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En tunne vastenmielisyyttä mitään kirjaa kohtaan. Se on vain sanoja paperilla.
        Mutta tunnen syvää vastenmielisyyttä uskovaisia kohtaan, ne on julmimpia ja kurjimpia ihmisiä mitä maa päällään kantaa. Aivan kuin jotain narkomaaneja, huumeensa kanssa. Haluavat tuhota muut ihmiset täysin, henkisesti.

Oon samaa mieltä mutta kaikki kristityt eivät ole samanlaisia. Ne jotka lyövät Raamatulla päähän, niin myös heille tulee tuomio ajallaan. Tiedän paljon tästä koska itse olen uskonnon uhri. Ja myös minun elämänhaluni tapettiin nuorena. Mutta nykyään olen armon alla. Jumala on siellä jossain kaiken takana, taustalla ja rakastan Jeesusta niin paljon. Kuinka en voisi kun hän meni ristille meidän kaikkien puolesta. 🤍

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oon samaa mieltä mutta kaikki kristityt eivät ole samanlaisia. Ne jotka lyövät Raamatulla päähän, niin myös heille tulee tuomio ajallaan. Tiedän paljon tästä koska itse olen uskonnon uhri. Ja myös minun elämänhaluni tapettiin nuorena. Mutta nykyään olen armon alla. Jumala on siellä jossain kaiken takana, taustalla ja rakastan Jeesusta niin paljon. Kuinka en voisi kun hän meni ristille meidän kaikkien puolesta. 🤍

Huonosti sinulle siis lopulta kävi kuitenkin. Vaikka pakoon pyristelitkin, niin ne sai sinut kiinni. Harmillista.

Niitä jeesuksia on tullut sitä ennen ja sen jälkeenkin monta, ne on pistetty aina maan alle tai nykyään hullujen huoneille. Voit käydä hulluin huoneella rukoilemassa niitä jeesuksia siellä, tosin pistävät sinutkin sinne koppiiin niiten seuraksi. Mutta eihän se haittaisi vai mitä, kunhan vaan saisit olla jessen seurassa. Millään muulla ei ole väliä kun vain sillä että saat sitä huumetttasi.

• Anonyymi

Ajattelen täysin päinvastoin. Se, että kertoo tunteistaan, kun tilanne on "monimutkainen" on rikollista. Itsekästä srllainen, pelkää minä minä ajattelua. Minä haluan kertoa ja blaa blaa. No minä taas en hakua kuulla moista paskaa.

• Anonyymi

Samaa mielyä. Itsekästä kiusantekoa tuollainen, varsinkin jos se toinenkin tuntee jotakin. Pitäköön ne "tunteet" ihan itsellään, jos elämänsä on kerta niin kovin monimutkaista.

• Anonyymi

Voit sanoa sen suoraan sen naamalle joka sinulle paljastaa tunteensa. Se on sinun oikeutesi tehdä niin. Selvästi olet oikea k-sipää ja ansaitset huonoimman kumppanin mitä koko maan päältä löytyy.

• Anonyymi

Miksi suhtaudun tähän aiheeseen niin kiivaasti?

Koska yksi näistä vastaajista, tai yksi lukijoista, voi olla juuri se minun kaivattuni jota kohtaan minulla on hyvin paljon tunteita, ja joka ei halua "rikkoa parisuhdettani" vaikka sellaista ei todellisuudessa edes ole olemassa! Se on täyttä pötypuhetta että sellaista minulla olisi! Ja tämä asia selviäisi hyvin nopeasti jos siitä vain puhuttaisiin, sen voisi puhua selväksi yhdellä kerralla, minuuteissa. Vaikkei suhteestamme ehkä tulisikaan mitään useista muista syistä johtuen, niin olisi ainakin oikeat ja todelliset syyt sille.

En kestä ajatella
      että väärin perustein
      minulta evätään
      oikeus olla onnellinen

- aloittaja

• Anonyymi

Mene ja kerro hänelle suhteestasi. Voithan sinäkin toimia, miksi hänen pitäisi? Toimi, kuten itse toivot muiden toimivan?

• Anonyymi

Mistä saanut käsityksen, että olisit parisuhteessa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mistä saanut käsityksen, että olisit parisuhteessa?

Muiden puheiden perusteella.
        En saa häneen yhteyttä, en voi korjata asiaa.

aloittaja

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Muiden puheiden perusteella.
        En saa häneen yhteyttä, en voi korjata asiaa.

aloittaja

Menetän mahdollisuuden saada rakkautta ja rakastaa jotain toista, vain sen takia että uskonnolliset henkilöt ovat pakottaneet ihmisten mieliin moraalisia oppejaan satojen vuosien ajan. Ja se on mukamas oikein ja hienoa. Jumalan laki. Moraaliset säännöt. Usko tai kuole. Jeesus sitä ja jeesus tätä.
        Yhä tätä samaa p*skaa vielä tuhansien vuosien jälkeenkin, eikö ihmiset saa jo tarpeekseen tästä.
        Missä kohtaa raamatussa sanotaan että jonkun toisen rakastaminen on suuri vääryys ja kuolemansynti?

aloittaja

• Anonyymi

Mä vihaan tällaisia tyyppejä, luottamus menee ensimetreillä.

• Anonyymi

Se viha on molemminpuolista.

• Anonyymi

Höpö höpö. Tällaiset ihmiset voivat olla mitä eettisimpiä ja altruistisimpia. Heivaisin sut välittömästi lähipiiristä jos sun kaltaisen tunne osuisi minuun.

• Anonyymi

Onpa täyttä p-puhetta tuo sinun, aloittajahan on ihan oikeassa ja kirjoitti hyvin.

• Anonyymi
      UUSI

Tämä tilanne on ihan kuin minun elämästäni. Pitää pysyä hiljaa, ei saa näyttää eikä kertoa omista tunteista mitään, ainoastaan silmät kertoo rakkaudesta... yksinpuolisesta. Anteeksi siitä, että uskalsin sen kirjoittaa tänne.,🥺😔
      Kyseessä ei ole Jumalan sana vaan mistä menee raja. Naisen ei ole sopiva puhua tunteista ei omalle- miehelle vaikka niitä olisikin. Ja se on yhteiskunnan luoma moraali, kirjoittamaton laki. Kuka olen minä sitä muuttamaan?
      En ole koskaan ollut pettäjä, enkä halua tulla sellaiseksi. En voi aiheuttaa kenellekään tuskaa, sydänsurua - se ei ole oikein.
      T nainen

• Anonyymi
        UUSI

Mutta eihän sinun ole pakko pettäjäksi ryhtyä, vaikka ne tunteesi kertoisitkin. Puhumisesta on pitkä matka tekemiseen (sänkyyn)...

Voisit ne tunteesi ilmaista sille toiselle silti, ehkä hän suhtautuisi siihen hyvin ja ymmärtäisi tilanteen ja sen ettei sitä voi muuttaa. Vaikkei sillä toisella olisikaan samanlaisia tunteita sinua kohtaan niin ei siitä mitään vahinkoa pitäisi tulla. Ei siitä kenenkään pitäisi loukkaantua jos joku sanoo olevansa ihastunut. Siinä ei ole kertakaikkiaan mitään pahaa.

• Anonyymi
      UUSI

Ei ole oikeaa. On vain tunne ja mistä tuuli milloinkin puhaltaa.
      Sellainen on yhteiskunta, joka liikkuu kuin tuuliviiri vailla järkeä ja suuntaa.
      Miehethän ovat tunneasioissa pelkästään maksajia ja onnen takaajia?

Jospa hei miehet ja naiset miettisitte, että olette itse vastuussa omasta onnestanne.
      Ei sitä hyvää oloa kukaan säkillä tuo tai sankolla kanna.
      Jos on kuss*t elämänsä ja raha-asiat tai muuten pintakiiltoa vailla, olisiko jo kasvun paikka?

• Anonyymi
      UUSI

Jokainen tekee oman ratkaisunsa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      195
      6808
    2. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      159
      2006
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1668
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1370
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      55
      1218
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      48
      1074
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      99
      1045
    8. Reeniähororeeniä

Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      6
      967
    9. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      251
      934
    10. Kävit nainen näemmä mun

Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      909
    Aihe