Enemmistö suomalaisista kokee romahtamisen uhkaavan terveydenhuoltoa

Anonyymi-ap

Suomalaisista lähes 60 prosenttia uskoo, että julkinen terveydenhuolto uhkaa romahtaa, selviää Elinkeinoelämän valtuuskunnan Evan tutkimuksesta.

11

204

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ihan hyvä vaan. Saa Pohjois-karjalaiset karjakot kyytiä. Ei mitään almuja ruveta antamaan köyhille.

• Anonyymi

Juokaa enempi viinaa,vetäkää tupakkaa,huumeita ja sit kun hätä tulee sit pitäis yhteiskunnan auttaa..Kallilla kustannuksilla hoitaa , Sitten tapellaan yleisilläpaikoilla nuppiturvoksissa,yhteiskunnanvarat menee näitä kahjoja hoitaissa.

• Anonyymi

Totta. Amerikkalainen aseteollisuus tarvitsee suomalaisten veronmaksajien rahat.

• Anonyymi

Nato ja ukrainan sota syöpi meidän hyvinvointialueille tarvittavat rahat. Kuka saisi järkeä näihin touhuihin?

• Anonyymi

Ylivoimainen teknologia tietysti kiinnostaa !!

• Anonyymi

Kuolleisuus lisääntyy.

• Anonyymi

Jokainen raato on kotiin päin ja pelkkää säästöä.

• Anonyymi

Kun koko elämäsi olet maksanut veroja tähän (yleiseen) terveyden hoitoon.
      Nyt pitäs löytyä lisää rahaa, että pääsee hoitoon.

• Anonyymi

SiunSoten kotihoito lisää kustannuksia kaikin olemassa olevin keinoin. Toimipisteitä lakkautetaan ja hankitaan leasing autoja joiden ajamiseen kuluu jo nyt Joensuun seudulla kymmenien henkilöiden työaika. Lisäksi huvittavinta on, että nyt kotihoidon henkilökunnasta on tullut myös leasing autojen huoltajia, niitä PITÄÄ pestä ja puunata työajalla. Öljyt on tarkastettava päivittäin ennen matkaan lähtöä ym.
      Esim Kontiolahti Lehmo väliä ajetaan vuodessa liki 100000km ja kaikki täysin turhaan vain siksi, että toimipisteen PITÄÄ sijaita kuolleessa kirkonkylässä.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Suomen julkisen talouden menot ovat 57% suhteessa BKT:hen !
      Luku on maailman korkeimpia eli huonoinpia !

Terveydenhoidon kustannukset näyttelevät tuossa merkittävää osaa !

Ylläolevaa lukua on välttämättä kyettävä pienentämään, joten terveydenhoidon kuluista olisi viisasta osa kanavoida yksityisten vakuutusten kautta, siten että terveet työikäiset kansalaiset maksaisivat tuloistaan riippuen osan yksityisillä vakuutuksilla !!

Tiedoksi, että Sveitsin julkisen talouden menot ovat 32% suhteessa BKT:hen ja Yhdysvaltojen julkisen talouden menot ovat 36% suhteessa BKT:hen !

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      94
      5482
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      56
      4201
    3. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      46
      2466
    4. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      28
      2258
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1835
    6. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      15
      1494
    7. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      33
      1342
    8. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      20
      1158
    9. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      22
      1058
    10. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      43
      1051
    Aihe