Suviseurojen alustus nuorille, sanoiko Jumala todella niin

Anonyymi-ap

Hyvä kysymys. Helppo vastaus: ei sanonut. Ainakaan niistä ehostuksesta, alkoholista eikä maailmallisesta musiikista. Vastaus on siis ei. Alustaja joutui tämän itsekin toteamaan.

No miksi lestadiolaisuus sitten ylläpitää tämmösiä hullunkurisia sääntö kokoelmia? Kukaan niitä ei halua. Kukaan niitä ei ymmärrä. Kaikki haluaisivat niistä eroon.

Ainoastaan virallinen totuus (eli SRK päivä miehineen) niitä haluaa ja ylläpitää. Miksi? Se on minulle arvoitus.

Samanlaista on nimittäin enää pohjois Koreassa. Siellä on valtiovallan taholta vahvistettu millaisia vaatteita, hiustyyliä musiikkia, ym.ym. on lupa pitää. Poikkeaminen virallisesta linjasta johtaa ruotuun pakottamiseen.

Ihan niinkuin lestadiolaisuudessakin.

80

484

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jeesus jo julisti lakihenkisyyden harhaopiksi.

Kyykäärmeen sikiöiden opiksi.

Vapauden laki on tuomitseva.

• Ei julistanut, Laki on voimassa kaikille niille, jotka eivät ole tehneet parannusta ja ottaneet vastaan Upotuskastetta.

Tämä on juuri Uuden testamentin sanoma, kun se tapahtuu uskossa Jeesuksen Messiaanisuuteen.

Mistä nuo sekoilusi kumpuaa?

• Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

Ei julistanut, Laki on voimassa kaikille niille, jotka eivät ole tehneet parannusta ja ottaneet vastaan Upotuskastetta.

Tämä on juuri Uuden testamentin sanoma, kun se tapahtuu uskossa Jeesuksen Messiaanisuuteen.

Mikä ihmeen upotuskaste? Ihan huuhaata. Ei tarvi uida ja sukeltaa, jotta saa syntinsä anteeksi.

• Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

Ei julistanut, Laki on voimassa kaikille niille, jotka eivät ole tehneet parannusta ja ottaneet vastaan Upotuskastetta.

Eroaako tämä mitenkään islamista?

• Anonyymi kirjoitti:

Mikä ihmeen upotuskaste? Ihan huuhaata. Ei tarvi uida ja sukeltaa, jotta saa syntinsä anteeksi.

Mieti tätä; Matt 4; 13 Silloin Jeesus tuli Galileasta Jordanille Johanneksen kastettavaksi.

14 Johannes esteli ja sanoi: "Sinäkö tulet minun luokseni? Minunhan pitäisi saada sinulta kaste!"

15 Mutta Jeesus vastasi hänelle: "Älä nyt vastustele. Näin meidän on tehtävä, jotta täyttäisimme Jumalan vanhurskaan tahdon." Silloin Johannes suostui hänen pyyntöönsä.

16 Kun Jeesus oli kastettu, hän nousi heti vedestä. Samassa taivaat aukenivat, ja Jeesus näki Jumalan Hengen laskeutuvan kyyhkysen tavoin ja asettuvan hänen päälleen.

(Hänen nousemisemisensa vedestä edellytti upotusta, jolloin kaikki paha pestiin pois, joten harkiste sitä Itsekin).

17 Ja taivaista kuului ääni: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mieltynyt."

Jeesuskin otti Kasteen upottautumalla, jotta Jumalan antoi sen jälkeen Hänelle tehtävät, jotka jatkuvat myös meidän päivinämme.

Sinulle ohje, tee parannus Jeesuskeen nja hakaudu pyhälle kasteelle, mikään pään ripottelu on täysin pakanallista.

• Anonyymi kirjoitti:

Eroaako tämä mitenkään islamista?

Yhtä paljon, kun erota ylipäätään voi, Kristinusko Jeesuskesssa pelastaa, islam vie kadotukseen.

• Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

Mieti tätä; Matt 4; 13 Silloin Jeesus tuli Galileasta Jordanille Johanneksen kastettavaksi.

14 Johannes esteli ja sanoi: "Sinäkö tulet minun luokseni? Minunhan pitäisi saada sinulta kaste!"

15 Mutta Jeesus vastasi hänelle: "Älä nyt vastustele. Näin meidän on tehtävä, jotta täyttäisimme Jumalan vanhurskaan tahdon." Silloin Johannes suostui hänen pyyntöönsä.

16 Kun Jeesus oli kastettu, hän nousi heti vedestä. Samassa taivaat aukenivat, ja Jeesus näki Jumalan Hengen laskeutuvan kyyhkysen tavoin ja asettuvan hänen päälleen.

(Hänen nousemisemisensa vedestä edellytti upotusta, jolloin kaikki paha pestiin pois, joten harkiste sitä Itsekin).

17 Ja taivaista kuului ääni: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mieltynyt."

Jeesuskin otti Kasteen upottautumalla, jotta Jumalan antoi sen jälkeen Hänelle tehtävät, jotka jatkuvat myös meidän päivinämme.

Sinulle ohje, tee parannus Jeesuskeen nja hakaudu pyhälle kasteelle, mikään pään ripottelu on täysin pakanallista.

Jeesus nuoli ristillä sovittaakseen koko maailman synnit.
        Ei enää tarvita upottautua veteen. Voit uskoa syntisi anteeksi hänen nimessään ja veressään.

Uskominen on äärimmäisen yksinkertaista. Ei tarvita ihmetekoja, tuntemisia, temppuja kun vain uskoa. Tämä monesti voi johtaa jopa harhaan. Noinko yksinkertaista? Kyllä.

• Anonyymi
        UUSI
        pinnasänky kirjoitti:

Oikeesti hullu. Lahko. Eksyttää . Jeesuksen ihmisenä oleminen alkoi johanness edelläkävijä Elias ja siihen päättyi profeetat ja profetiat täyttyi . Jeesus oli tullut syntynyt ihmiseksi Johannes ensin sitten Jeesus jouluna. Ihmisenä maan päällä. Jahve pojassa poika jahvessa. Pilkkaatte hengen herjalla. Jeesus on ristiin naulittu lunastuksen takia lunasti lupaukset. Sä voit upotella itseäsi moneen kertaan ihan miten vaan. Mutta ristiinnaulitussa on pelastus .

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus nuoli ristillä sovittaakseen koko maailman synnit.
        Ei enää tarvita upottautua veteen. Voit uskoa syntisi anteeksi hänen nimessään ja veressään.

Uskominen on äärimmäisen yksinkertaista. Ei tarvita ihmetekoja, tuntemisia, temppuja kun vain uskoa. Tämä monesti voi johtaa jopa harhaan. Noinko yksinkertaista? Kyllä.

Harhaoppisten lahkojen 666 kokous täällä.

• Anonyymi

Ei ole olemassa sääntökirjaa tai kieltoja, aivan kuten alustuksessa todettiin. Ovat enemmänkin ohjenuoria, tien viittoja, että näin toimimalla pysyisit parhaiten uskomassa. Lahjoista arvokkainta haluaa suojella ja tällöin ihminen luontaisesti hakeutuu sellaiseen seuraan, joka tukee omaa päämäärää. Usein vl:stä irtaantuneet korostavat kokeneensa kieltosarjoja ja sääntöjä, mutta ei tällaista todellisuudessa ole olemassa. Uskovaisen tavoite on pysyä uskomassa elämänsä loppuun saakka ja tätä pyrkimystä tukee yhteisön arvot, mutta keneltäkään ei voi vaatia toimia tai ajatella tietyllä tavalla.

Moni asia on varmasti muuttunut aikojen saatossa ja muuttuu edelleen, vaikka uskon ydin säilyy. On myös hyvä muistaa, että perheitä on erilaisia, kasvatustapoja monenlaisia niin yksilötasolla, perheittäin kuin jopa suvuttain.

Uskovaisena olemisen lähtökohtana on se, että on halunnut löytää turvaa Korkeimmasta, nähdä oma syntisyys, ja saada uskoa synnit anteeksi - armahdettuna syntisenä. Osa on kasvanut uskoon lapsuudesta, toiset löytää uskon myöhemmin. Uskovaisella ei ole minkäänlaista aihetta ylpeyteen tai uskosta johtuvaan omaan paremmuuden tunteeseen. Uskova on saanut osakseen Korkeimmalta lahjoista arvokkaimman. Joka tarjolla kaikille.

• Anonyymi

Mihin oikeutus hoitokokouksiin perustuu, jos ei ole "sääntökirjaa"? Kytätäänkö liikkeessä muita kuin stasilaiset qikanaan?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mihin oikeutus hoitokokouksiin perustuu, jos ei ole "sääntökirjaa"? Kytätäänkö liikkeessä muita kuin stasilaiset qikanaan?

Miksi muistelet 50-vuotta vanhoja asioita? Itse en ole ollut edes olemassa tuolloin, mutta olen kuullut kyllä ja en allekirjoita mitään sen aikaisista toimista.

Jos tarkastelet mitä tahansa kulttuurista tai uskonnollista ympäristöö niin sieltä löytyy ylireagointia, huonoja päätöksiä ja asioita, josta ei kukaan olis nyt ylpeä.

On hyvä huomioida, että ne ihmiset,, jotka tuolloin vaikuttivat asioiden kulkuun, niin he taitavat olla jo edesmenneitä. He eivät ole täällä enää vastaamassa/ kantamassa vastuuta tuon aikaisista tapahtumista

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyttääminen ei tietenkään ole oikein. Jos alkaa kyttäämään toisten tekemisiä, niin siinä asetetaan itsensä toisen yläpuolelle. Ainoastaan Taivaallinen Isä voi asettua meidän yläpuolelle.

Uskovaiset ovat ihan yhtä huonoja ihmisiä, kuin kaikki muutkin ihmiset maan päällä. Armahdettuja syntisiä.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Lestadiukset vanhan liiton leeviläisen rabbien pappien lumoissa kymmenyksineen uhraamassa omia uhrejaan luciferille.

• Anonyymi

Kuulemma kekkereistä vietinn jopa putkaan eräs osallistuja?

• Anonyymi

Aika monista kekkereistä on viety putkaan. Pitäisi osata käyttäytyä.
        Pikkukekkereistä viedään useimmin ja enemmän. Nyt 1/80000.
        Esim elokapinoista yleensä väh 20/30.

• Anonyymi

Jumalan armon ja rauhan tervehdyksellä tervehdin anonyymejä.

Vastaukseni on lyhyt mutta sitäkin ytimekkäämpi!

Mielestäni ja minä luulen että myös taivaallinen Isä on samaa mieltä kanssani,

Että sellainen ihminen joka ei tunne taivasta eikä ole koskaan saanut maistaakaan taivaan esimakua, on hieman jäävi todistamaan tai puhumaan Jumalan puolesta eli edestä!!!

Eli jos sinä et tänäpäivänä tunne Jumalan valtakunnan voimaa sisimmässäsi se on sinun sisäisessä ihmisessä* niin minkäs tähden sinä ihminen puhut Jumalan teistä ja aivoituksista!!!

Sillä kirjoitettu on ja profeetta Jesaias sanoo Herran suun kautta, että niin paljon korkeammat on Jumalan tiet ihmisten teistä kuin taivas on maasta!!

Ja mitähän se sinulle ilmoittaa jonka päälle sinä uskot, jota et sinä kuitenkaan tunne jonka valtakunnan voima* on sinulle vieras joka on kun se eteesi ilmaantuu sinulle vieras ja niin muukalainen ettet sinä hänen kasvojaan tunne etkä hänen ääntään tiedä etkä opi hänen teistään kun Hän sanoo minä vaelsin lävitse pilkka kaupungin niin sinä sanot sinä olet pilkattu sillä sinussa on perkele ei maailma pilkkaa vapahtajaa, jos sinä tiedät Jumalan tiet niin missä seisoo sinun pilkkaajasi sillä Noan päivistä asti on Herran tiet katsottu ylön ja pilkattu ja Abbrahamin usko joka oli kuuliainen Jumalan ääntä kohtaan on vedetty ylön haureuteen ja missä ennen seisoi Aabraham uskon kanssa Jumalan edessä ja totteli Isänsä ääntä siinä seisoo tänäpäivänä nimellis kristityt jotka tottelee omaa ääntänsä sillä ei he taida Jumalaa totella sillä ei he ole Jumalasta syntyneet, jotka sanoo me tiedämme Isämme opetukset ja neuvot ja kuka meitä opettaisi sillä ei Jumala niin opeta että Hän käskee kieltämään itsensä ja ottamaan ristinsä ja seuraamaan vapahtajaa vaan te sanotte Jumalan opettavan että menkää maailmaan ja iloitkaa ja huoratkaa maailman lasten kanssa ja vetäkää iestä uskottoman huora maailman kanssa niin te sanotte Jumalan sanoneen, ja missä siis teidän vanhurskauden tunteminen seisoo sillä ettekös tiedä lapset että Aabraham tuli uskosta vanhurskaaksi koska hän kuuli Jumalan ääntä, eli jos teillä kerran Jumalan ääni on, niin eikös teissä myös pitäisi vanhurskaus oleman? Minkäs tähden teistä siis perkele näkyy eikä vanhurskaus?

• Anonyymi

Tuo oli hyvä teksti, mutta voisi tiivistää ja koota helppolukuisemmaksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo oli hyvä teksti, mutta voisi tiivistää ja koota helppolukuisemmaksi.

Minä tiivistän ystävä kallis:

Muutamat kysyvät onko musiikki syntiä!

Mutta me sanomme yhdellä sydämellä ja yhdellä mielelle (minä uskon) js yhdessä hengessä!

Että siellä missä on kysymys onko se syntiä niinkuin lestaadiolainen sanoi,

Niin siellä pitäisi ainoastaan olla kysymys tuntekaamme Herraa!

Ja se tiivistys oli tuossa edeltävässä lauseessa.

Sillä jos teissä olisi Jumalan tunto, niin ette te kysyisi mitähän Herra opettaisi synnistä sillä Hän itse opettaisi teitä Pyhän Hengen kautta! Aamen!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä tiivistän ystävä kallis:

Muutamat kysyvät onko musiikki syntiä!

Mutta me sanomme yhdellä sydämellä ja yhdellä mielelle (minä uskon) js yhdessä hengessä!

Että siellä missä on kysymys onko se syntiä niinkuin lestaadiolainen sanoi,

Niin siellä pitäisi ainoastaan olla kysymys tuntekaamme Herraa!

Ja se tiivistys oli tuossa edeltävässä lauseessa.

Sillä jos teissä olisi Jumalan tunto, niin ette te kysyisi mitähän Herra opettaisi synnistä sillä Hän itse opettaisi teitä Pyhän Hengen kautta! Aamen!

Lapsen usko riittää. Tahto uskoa. Sen jälkeen tulee ajallaan kaikki muu.

Mielestäni on liikaa vaadittu, että olisimme niin vahvoja uskossamme, ettei mitään tarvitsisi kysyä? Saa ja pitää kysyä, keskustella ja tutkia. Mikä on toiselle kirkkaasti avautunut on toiselle vasta avautumassa tai aukeaa joskus.

Lyhyesti vielä ja arkikielellä -> Pyhä henki = Isä Jumala, hänen poikansa Jeesus ja Pyhä henki ikään kuin samassa paketissa. Uskovassa ihmisessä vaikuttaa Pyhä henki, joka puolestaan ohjaa tekemään oikeita valintoja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mielestäni on liikaa vaadittu, että olisimme niin vahvoja uskossamme, ettei mitään tarvitsisi kysyä? Saa ja pitää kysyä, keskustella ja tutkia. Mikä on toiselle kirkkaasti avautunut on toiselle vasta avautumassa tai aukeaa joskus.

Lyhyesti vielä ja arkikielellä -> Pyhä henki = Isä Jumala, hänen poikansa Jeesus ja Pyhä henki ikään kuin samassa paketissa. Uskovassa ihmisessä vaikuttaa Pyhä henki, joka puolestaan ohjaa tekemään oikeita valintoja.

En minä ajattele tuomita sinua pois se, mutta minun täytyy sanoa (järjestäni) että mitä sinä ajattelet ystäväni oliko niillä tyhmillä neitseillä joilta puuttui tämä öljy lampusta olikohan heillä omasta mielestään lapsen usko?

Eikös Jeesus ollut Jumalan poika eli Jumalan lapsi?

Sanommekos me siis tulkaamme ja opettakkaamme Kristusta? Eikös Hänellä ollut opettaja Hänen isänsä?

Ja jos sinä olet Kristuksen opetuslapsi, niin kuka sanoi, eli kuka on se mies joka sanoo, katsokaa Kristuksen opetuslapsi tulkaamme ja opettakkaamme häntä? Eikös hänellä ole jo opettaja Jeesus Kristus edesvastaaja Hänen Isänsä kaikkivaltiaan Jumalan istuimen tykönä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En minä ajattele tuomita sinua pois se, mutta minun täytyy sanoa (järjestäni) että mitä sinä ajattelet ystäväni oliko niillä tyhmillä neitseillä joilta puuttui tämä öljy lampusta olikohan heillä omasta mielestään lapsen usko?

Sanommekos me siis tulkaamme ja opettakkaamme Kristusta? Eikös Hänellä ollut opettaja Hänen isänsä?

Ja jos sinä olet Kristuksen opetuslapsi, niin kuka sanoi, eli kuka on se mies joka sanoo, katsokaa Kristuksen opetuslapsi tulkaamme ja opettakkaamme häntä? Eikös hänellä ole jo opettaja Jeesus Kristus edesvastaaja Hänen Isänsä kaikkivaltiaan Jumalan istuimen tykönä?

Tämä ei mene nyt kysymyksen eteen tämä viesti mutta tuli vain mieleen sanoa että harvemmin kukaan saarnaaja tai kuulija pohtii sitä että miksi se puhuu neitseistä?

Miksi se ei puhu vain tyhmistä ja viisaista?

Miksi se haluu sanoa että neitseet?

Eikös neitsyt kuvaa puhdasta.

Ja tämä tyhmä neitsyt on niinkuin tyhmä puhdas eli hän luulee olevansa puhdas vaikka ei todellisuudessa olekaan!!

Ja vaikka tässä ajassa ihmisten on hyvin vaikea asia pysähtyä miettimään niin minä ajattelen kuitenkin että näitten sanojen kohdalle ehkäpä kannattaisi pysähtyä!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitähän uskoa edustat?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitähän uskoa edustat?

Niinse on hyvä kysymys.

Parempi kysymys olisi kuitenkin mikä on se uskon suunta joka ei ole vielä minulle armoevankeliumiaan saarnannut? Ehkäpä minua ei olla vielä uudesti kastettu. Mutta aikalailla kaikista kulhoista olen syönyt varmuuden vuoksi. Ei varmuus miestä pahenna mutta mies pahentaa varmuuden, kun se sanoo te olette puhtaat vaan ette kaikki!

Ja siihen kysymykseen olisi hyvä pysähtyä olenko minä puhdas?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niinse on hyvä kysymys.

Parempi kysymys olisi kuitenkin mikä on se uskon suunta joka ei ole vielä minulle armoevankeliumiaan saarnannut? Ehkäpä minua ei olla vielä uudesti kastettu. Mutta aikalailla kaikista kulhoista olen syönyt varmuuden vuoksi. Ei varmuus miestä pahenna mutta mies pahentaa varmuuden, kun se sanoo te olette puhtaat vaan ette kaikki!

susta tuleeoeleen mun kadonnut sisko

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

susta tuleeoeleen mun kadonnut sisko

mieleen

• Anonyymi

Ole rehellinen Jumallale, itsellesi ja muille. Lupasit lyhyen vastauksen.

• Miksi et maininnut, että Jumala ei ole puhunut sanaakaan yhdellekään pakanalle, mutta on puhunut kolmelle juutalaiselle Ihmiselle?

Jeesus, joka on kaikkivaltias, on avoin koko maailmalle.

• Anonyymi kirjoitti:

Kerro hyvä Ihminen, missä se on esillä, että palsen usko riittää, sehän on Lahkolaisuutta?

Jumala vaatii meitä Pojassaan parannusta? Mistä lapsi sen muka tekee?

Ei se juuri niinkään mene, että kolmyhteys on samassa paketissa, lähellä toki, mutta Valta on vain Jeesuksella.

Matt. 28:18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä

Hän on kaikkivaltias myös taivaassa, jossa luovuttaa saamansa vallan vasta Herran Päivänä Isälleen.

1. Kor. 15:24 Sitten seuraa kaiken päätös, kun hän luovuttaa kuninkuuden Jumalalle, Isälle, kukistettuaan kaiken vallan, mahdin ja voiman.

Molemmat on vahvistettu Danieli 2 luvussa.

• Anonyymi kirjoitti:

Tämä ei mene nyt kysymyksen eteen tämä viesti mutta tuli vain mieleen sanoa että harvemmin kukaan saarnaaja tai kuulija pohtii sitä että miksi se puhuu neitseistä?

Ja tämä tyhmä neitsyt on niinkuin tyhmä puhdas eli hän luulee olevansa puhdas vaikka ei todellisuudessa olekaan!!

Ja vaikka tässä ajassa ihmisten on hyvin vaikea asia pysähtyä miettimään niin minä ajattelen kuitenkin että näitten sanojen kohdalle ehkäpä kannattaisi pysähtyä!

Oliski aika jo ottaa ajanmukainen käännös, vaikka -92; jossa se kuuluu; Matt 25;8 Tyhmät sanoivat viisaille: 'Antakaa meille vähän öljyä, meidän lamppumme sammuvat.'

Mistä lie tuo neitseet tulleet, sillä alkutekstikin sanoo; 8 Mutta nämä tyhmät sanoivat niille viisaille, ”antakaa meille teidän öljystänne, katso, meidän lamppumme ovat sammuneet.”

Siinä on niitä lahkojen maalikkosaarnajien panos näkösalla.

• Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

Oliski aika jo ottaa ajanmukainen käännös, vaikka -92; jossa se kuuluu; Matt 25;8 Tyhmät sanoivat viisaille: 'Antakaa meille vähän öljyä, meidän lamppumme sammuvat.'

Mistä lie tuo neitseet tulleet, sillä alkutekstikin sanoo; 8 Mutta nämä tyhmät sanoivat niille viisaille, ”antakaa meille teidän öljystänne, katso, meidän lamppumme ovat sammuneet.”

Siinä on niitä lahkojen maalikkosaarnajien panos näkösalla.

Biblia.

I. Silloin pitää taivaan valtakunta oleman kymmenen neitseen kaltainen, jotka ottivat lamppunsa ja menivät ulos ylkää vastaan.
        2. Mutta viisi heistä oli taitavaa, ja viisi tyhmää.
        3. Tyhmät ottivat lamppunsa, ja ei ottaneet öljyä myötänsä;
        4. Mutta taitavat ottivat öljyä astioihinsa, ynnä lamppuinsa kanssa.

33/38

1 "Silloin on taivasten valtakunta oleva kymmenen neitsyen kaltainen, jotka ottivat lamppunsa ja lähtivät ylkää vastaan.
        2 Mutta viisi heistä oli tyhmää ja viisi ymmärtäväistä.
        3 Tyhmät ottivat lamppunsa, mutta eivät ottaneet öljyä mukaansa.
        4 Mutta ymmärtäväiset ottivat öljyä astioihinsa ynnä lamppunsa.

Kirkkoraamattu 92

»Silloin taivasten valtakunta on oleva tällainen. Oli kymmenen morsiusneitoa, jotka ottivat lamppunsa ja lähtivät sulhasta vastaan. 2Viisi heistä oli tyhmää ja viisi viisasta. 3Tyhmät ottivat lamppunsa mutta eivät varanneet mukaansa öljyä. 4Viisaat sitä vastoin ottivat lampun lisäksi mukaansa öljyastian. 5Kun sulhanen viipyi, heitä kaikkia alkoi väsyttää ja he nukahtivat. 6Mutta keskellä yötä kuului huuto: ’Ylkä tulee! Menkää häntä vastaan!’ 7Silloin kaikki morsiusneidot heräsivät ja panivat lamppunsa kuntoon. 8Tyhmät sanoivat viisaille: ’Antakaa meille vähän öljyä, meidän lamppumme sammuvat.’ 9Mutta viisaat vastasivat: ’Emme me voi, ei se riitä meille kaikille. Menkää ostamaan kauppiailta.’ 10Mutta kun he olivat ostamassa öljyä, sulhanen tuli. Ne, jotka olivat valmiit, menivät hänen kanssaan häätaloon, ja ovi suljettiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Biblia.

I. Silloin pitää taivaan valtakunta oleman kymmenen neitseen kaltainen, jotka ottivat lamppunsa ja menivät ulos ylkää vastaan.

33/38

1 "Silloin on taivasten valtakunta oleva kymmenen neitsyen kaltainen, jotka ottivat lamppunsa ja lähtivät ylkää vastaan.
        2 Mutta viisi heistä oli tyhmää ja viisi ymmärtäväistä.
        3 Tyhmät ottivat lamppunsa, mutta eivät ottaneet öljyä mukaansa.
        4 Mutta ymmärtäväiset ottivat öljyä astioihinsa ynnä lamppunsa.

Kirkkoraamattu 92

»Silloin taivasten valtakunta on oleva tällainen. Oli kymmenen morsiusneitoa, jotka ottivat lamppunsa ja lähtivät sulhasta vastaan. 2Viisi heistä oli tyhmää ja viisi viisasta. 3Tyhmät ottivat lamppunsa mutta eivät varanneet mukaansa öljyä. 4Viisaat sitä vastoin ottivat lampun lisäksi mukaansa öljyastian. 5Kun sulhanen viipyi, heitä kaikkia alkoi väsyttää ja he nukahtivat. 6Mutta keskellä yötä kuului huuto: ’Ylkä tulee! Menkää häntä vastaan!’ 7Silloin kaikki morsiusneidot heräsivät ja panivat lamppunsa kuntoon. 8Tyhmät sanoivat viisaille: ’Antakaa meille vähän öljyä, meidän lamppumme sammuvat.’ 9Mutta viisaat vastasivat: ’Emme me voi, ei se riitä meille kaikille. Menkää ostamaan kauppiailta.’ 10Mutta kun he olivat ostamassa öljyä, sulhanen tuli. Ne, jotka olivat valmiit, menivät hänen kanssaan häätaloon, ja ovi suljettiin.

Niin tienkin minä UNOHDIN SEN ETTÄ luterilaisuudessa morsiusneidot ovat jo menettäneet neitsyytensä ennen avioliittoa.

Mutta meillä kristityillä neitsyys säilyy avioliittoon asti siksipä tämä vertaus ei ehkäpä aukene luterilaisille aivan samalla tavalla.

Kuitenkin morsius neidon pitää oleman neitsyt!

Ja neitsyt tarkoittaa turmelematonta eli saastuttamatonta eli miehen kanssa makaamatonta joka on siis puhdas tiivistetysti.

Ja nämä siis olivat kaikki morsiusneitoja 92kirkkoraamatun mukaan ja mutta he olivat omasta mielestään morsius neitoja eli Jumalan perillisiä eli Kristus seurakunta on Jumalan vaimo eli morsian eli he luulivat olevansa morsiusneitoja vaan eivät kuitenkaan olleet sillä heiltä puuttui öljy lampusta!!!!!

Eli he luulivat olleensa Kristuksessa puhtaita eli he luulivat olevan Kristuksen morsian eli seurakunta mutta eivät kuitenkaan olleet sillä ei heillä ollut öljyä lampussa.

Ja mikä on seuraava Raamattu minkä pinnasänky tuo minulle sillä minusta tämän 92 kirkkoraamatun pohjalta tämän asian voi selittää aivan samalla tavalla. Paitsi ehkä luterilaisuudessa ei koska sielläpäin harrastetaan esiaviollista seksiä niin on silloin vieras käsite morsiamen puhtaus! Eli Kristuksen seurakunnan puhtaus ja pyhyys on vieras käsite.

Mutta ennen sitä kaikkea puhtautta tulee kuitenkin tämä se on öljy!

Ja merkitsee Pyhää Henkeä sillä tämä öljy palaa ja valaisee niin myös pitää Pyhän Hengen teissä valaiseman maailmaa että te olisitte maailmalle valkeus ja paistaisitte siellä kuin kynttilä kynttilän jalkaan asetettuna, ettei maailmassa olisi niin suuri pimeys vaan myös pienen pieni valo saisi joskus paistaa jostakin kristitystä.

Vaan mitä pinnasänkyä auttaa apostolin valo eli apostolin Pyhä Henki? Sillä pinnasängyllä tulisi itsellä olla asuvainen Pyhä Henki eli öljyä lampussa eli hänen tulisi itse olla kynttilä joka valaisee maailmaa ei ainoastaan kynttilä vaan myös kynttilä jossa on kynttilän liekki ei ainoastaan morsian eli morsius neito vaan morsius neito kenellä on öljyä lampussa!

Iankaikkisesti. Aamen.

• Anonyymi
        UUSI

Abrahamista JEESUKSEEN ON VÄHÄN AIKAMATKAA VAI MITÄ.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kuulkaas. Jeesuksen henki ei ohjaa vaan todistaa Jeesuksesta . Jeesuksen todistus. Kyllä te olette perseestä koko lahko.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ota rauhoittavaa. Et sä voi sovittaa toisten syntejä kuin Jeesus teki.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

NEITSYT EI KUVAA " PUHDASTA". VOI EKSYTYS.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Niinse on hyvä kysymys.

JUUDAS OLI " EI KAIKKI " JUUDAS . ÄLÄ SOTKE KRISTITTYJÄ JUUDASTEN SYNTEIHIN.

• Anonyymi

Onko lestadiolaiset tosiaan noin tyhmää kansaa? Vaikuttaako se sukurutsi päähänkin?

• Anonyymi

Pakotettu usko ei ole uskoa.

• Anonyymi

Usko lähtee omasta sydämestä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja KUKAAN meistä ihmisistä emme ole uskossamme parempia ja parempia ihmisiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja KUKAAN meistä ihmisistä emme ole uskossamme parempia ja parempia ihmisiä.

Jumala kuulee kun häntä pyydämme kun on esim.vaikeaa. Hän tietää kaiken. SE on usko.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jumala kuulee kun häntä pyydämme kun on esim.vaikeaa. Hän tietää kaiken. SE on usko.

Olemme syntisiä joka ikinen. Ei ole täydellistä uskovaista olemassakaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olemme syntisiä joka ikinen. Ei ole täydellistä uskovaista olemassakaan.

Mutta se usko joka on VAPAAEHTOISESTI ihmisen sydämessä. Se on aitoa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

sille jumalalle tarttis hommata kuulolaitteet ja silmälasitki vois olla aika jees.
        pirun huonokuulonen se nimittäin on. ei kuule rukouksia eikä pyyntöjä. ja sokea kuin kanakin se on. ei nää, mitä kaikkee pahaa maan päällä tapahtuu.
        pannaan jumala vaihtoon, niin alkaa asiat sujumaan

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

sille jumalalle tarttis hommata kuulolaitteet ja silmälasitki vois olla aika jees.
        pirun huonokuulonen se nimittäin on. ei kuule rukouksia eikä pyyntöjä. ja sokea kuin kanakin se on. ei nää, mitä kaikkee pahaa maan päällä tapahtuu.
        pannaan jumala vaihtoon, niin alkaa asiat sujumaan

On olemassa ns. Junalan Hyvä voima ja sielunvihollisen paha voima. Nämä voimat ottaa mittaa toisistaan.
        Uskon, että lopulta hyvä voittaa aina pahan.
        Meidän aikakäsitys vaan voi olla erilainen. Meille toisinaan päivätkin tuntuu pitkiltä, saati kuukaudet ja vuodet. Jumalan aikakäsitys voi olla erilainen.

Ihmiselämää kuvataan Ps.103 näin
        ” Ihmisen elinpäivät ovat niinkuin ruoho, hän kukoistaa niinkuin kukkanen kedolla.
        Kun tuuli käy hänen ylitsensä, ei häntä enää ole,”

Jaksaa olla kärsivällinen, meille annetaan, mitä tarvitsemme ajallaan. Elämän siunaus voi näkyä kunkin elämässä eri tavoin ja on taito ja siunaus nähdä kaikki hyvä ympärillämme

• Anonyymi

❤️❤️❤️

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi se sieltä lähtee, usko pitää ottaa sydämeen.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Pahat ajatukset LÄHTEE sydämestä. Usko tulee kuulemisesta sydämen usko .

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

SE ON USKO että uskoo poikaan Jeesukseen. Väärät opettajat paistin gehennassa tulijärvessä.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

On olemassa ns. Junalan Hyvä voima ja sielunvihollisen paha voima. Nämä voimat ottaa mittaa toisistaan.
        Uskon, että lopulta hyvä voittaa aina pahan.
        Meidän aikakäsitys vaan voi olla erilainen. Meille toisinaan päivätkin tuntuu pitkiltä, saati kuukaudet ja vuodet. Jumalan aikakäsitys voi olla erilainen.

Ihmiselämää kuvataan Ps.103 näin
        ” Ihmisen elinpäivät ovat niinkuin ruoho, hän kukoistaa niinkuin kukkanen kedolla.
        Kun tuuli käy hänen ylitsensä, ei häntä enää ole,”

Jaksaa olla kärsivällinen, meille annetaan, mitä tarvitsemme ajallaan. Elämän siunaus voi näkyä kunkin elämässä eri tavoin ja on taito ja siunaus nähdä kaikki hyvä ympärillämme

Saatanan lemppari psalmi 91 Jeesukselle ja Juudas .

• Anonyymi

Joh. 14:23–29
      ”os joku rakastaa minua, hän noudattaa minun sanaani. Minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen luokseen ja jäämme asumaan hänen luokseen. Se, joka ei minua rakasta, ei noudata minun sanaani - mutta sana, jonka te kuulette, ei ole minun omani, vaan Isän, joka on minut lähettänyt. ”

”Tämän minä olen puhunut teille nyt, kun vielä olen teidän luonanne. Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä minun nimessäni lähettää, opettaa teille kaiken ja palauttaa mieleenne kaiken, mitä olen teille puhunut. Minä jätän teille rauhan. Oman rauhani minä annan teille, en sellaista jonka maailma antaa. ”

”Olkaa rohkeat, älkää vaipuko epätoivoon. Kuulittehan, mitä sanoin: minä menen pois, mutta tulen taas teidän luoksenne. Jos rakastaisitte minua, te iloitsisitte siitä, että minä menen Isän luo, sillä Isä on minua suurempi. Olen puhunut tästä jo nyt, jotta te uskoisitte, kun se tapahtuu.”

• Anonyymi
        UUSI

JOHANNEKSEN EVANKELIUMI 14 RAKKAUDEN EVANKELIUMI . Näin hän puhui sen ajan opetuslapsilleen APOSTOLEILLE kun hän oli lähdössä isän luokse .

• Anonyymi

jumala sano ettei saa hiplata pippeliä tai pimputtaa pimppaa. jos hiplaa tai pimputtaa ni ei pääsee ikusiiin suviseuroloihin

• Anonyymi

erittäin asiantunteva lausunto jatka vaan omakätistä toimintaa

• Anonyymi

Suviseuroja voi kuunnella aina uudestaan youtubesta ja uskoa syntinsä uudestaan anteeksi jos on vikaan joutunut niin rukouksen kanssa kuuntelee se on "tule Herra Jeesus" ja uskoo syntinsä anteeksi Kristuksen Jeesuksen sovintoveren kautta!

• Anonyymi

Ja se on kuitenkin Herra Jeesus Kristus itse joka synnit anteeksi antaa!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja se on kuitenkin Herra Jeesus Kristus itse joka synnit anteeksi antaa!

Vaikka aasi saarnaisi synnit anteeksi! Aasi on kuitenkin katsottu arvolliseksi kantamaan Vapahtajaa Jeesusta Kristusta! Ja niin jos kunniallinen maailma ei saarnaa kristuksen nimeen syntejä anteeksi tarvitsevaisille niin saarnatkoon aasit sitten kaikille katuville ja murheellisille ja tarvitsevaisille ilman rahaa ja ilman hintaa Jeesuksen Kristuksen nimeen ja vereen, sillä tämä Kristuksen veri se on eläväksi tekevä veri. Ja vaikka se veren ääni kuuluisi aasin päältä, niin kuitenkin aasi kantaa taivaan valtakuntaa päällänsä, sillä Herra sanoo tuokaa minulle tuo aasin tamman varsa ja Herra ratsastaa aasin päällä. Että Kristuksen valtakunta on viisaille hulluus ja tyhmyys mutta ilmoitettu pienille tyhmän kansan kautta.

Jos siis kunnialliset ja siviät kristityt eivät saarnaa armo evankeliumia Kristuksesta niin olkoot tiettävä kuitenkin että muuan aasi kuitenkin kantaa vapahtajaa päällänsä vaikka tämä maailma ei kaikessa kunniassaas ja sen kirkkaudessaan tahdo kantaa Jeesusta olallansa ja sen valtakunnan voimaa kuin kirjoitettu on profeetta jesaian kirjassa 33 luvussa jakeessa 24 ettei yhdenkään asuvaisen pidä sanoman minä olen heikko sillä kansalla joka siellä asuu, pitää oleman syntein päästö!

Ja jos sitä synteinpäästöä esiintyy useammissa seurakunnissa niin esiintykööt, kuitenkin Herra Jeesus Kristus ratsasti yhden aasin tamman varsan päällä niin emmepä me tiedä kuka Jeesus se olisi kuka ratsastaa kunniassa ja korskeudessa vaan me arvaamme että Jeesus on yksi se köyhä Nasaretilainen kenessä on perkele ja Hän ratsastaa YHDEN aasin tamman varsan päällä se on yhden Pyhän mutta tyhmän ja yksinkertaisen kristillisyyden päällä.

Ehkä en voi sanoa että se on yksi lihallisilla silmillä nähtävä seurakunta vaikka tekisi mieli sanoa niin mutta koska minä olen saanut synninpäästön kahdessa tai kolmessa eri seurakunnassa niin minun pitää sanoa silloin olkoot evankeliumi aasin taikka ristin eli puun päällä niin kuitenkin pitää se teille oleman tiettävä että yhdessä sanassa pitää autuus oleman niin kuin sotamies sanoi Jeesukselle tien* päällä sano se yksi sana niin minun palvelijani paranee, ja Jeesus sanoi yhden sanan ja se palvelija parani sillä hetkellä, niin ei taivaan valtakunta ole viisaudessa ja korkeudessa mutta se on siinä yhdessä sanassa kuuletteko veljet ja siskot se on siinä sanassa kun sinulle sanotaan Jumalan seurakunnasta että usko sinun synnit anteeksi Herran Jeesuksen Kristuksen Pyhässä nimessä ja sovintoveressä ja jos sinä saat sen uskoa niin se merkitsee että Herra Jeesus Kristus tulee ja viettää ehtoollista* sinun kanssasi sillä tämä Jeesuksen armo se on yksi ehtoollisen ateria ja emme me tahdo teille opettaa Kristusta niin että te uskotte ja ettepä te tietäisi kenenkä päälle te uskoisitte vaan me sanomme sinä joka tarvitset usko että Jeesuksen Kristuksen nimen ja veren kautta sinun kaikki syntisi ovat anteeksi annettu ja upotettu armon ja laupeuden ja mereen ja sinä saat uskoa niin pitkälle että Herra Jeesus tulee ja viettää ehtoollista sinun kanssasi ja sinulla on rauha ja lepo Jumalassa ja sinun sydämesi saa veisaa kiitosta sillä pienen kuorman vaivan perästä on kuitenkin nyt yhdeksi hetkeksi kuorma riisuttu pois ja autuus ilmoitettu, ja pääskysen poika on levon löytänyt Herransa siipeinsä suojista, niin me sanomme siihen aamen.

Jos joku toisin opettaa niin Herra sen hänelle ilmoittakoon. Aamen.

• Anonyymi
        UUSI

Vikaan joutuneita on kaikki muutenhan Jeesus olisi turhaan kärsinyt.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Vaikka aasi saarnaisi synnit anteeksi! Aasi on kuitenkin katsottu arvolliseksi kantamaan Vapahtajaa Jeesusta Kristusta! Ja niin jos kunniallinen maailma ei saarnaa kristuksen nimeen syntejä anteeksi tarvitsevaisille niin saarnatkoon aasit sitten kaikille katuville ja murheellisille ja tarvitsevaisille ilman rahaa ja ilman hintaa Jeesuksen Kristuksen nimeen ja vereen, sillä tämä Kristuksen veri se on eläväksi tekevä veri. Ja vaikka se veren ääni kuuluisi aasin päältä, niin kuitenkin aasi kantaa taivaan valtakuntaa päällänsä, sillä Herra sanoo tuokaa minulle tuo aasin tamman varsa ja Herra ratsastaa aasin päällä. Että Kristuksen valtakunta on viisaille hulluus ja tyhmyys mutta ilmoitettu pienille tyhmän kansan kautta.

Jos siis kunnialliset ja siviät kristityt eivät saarnaa armo evankeliumia Kristuksesta niin olkoot tiettävä kuitenkin että muuan aasi kuitenkin kantaa vapahtajaa päällänsä vaikka tämä maailma ei kaikessa kunniassaas ja sen kirkkaudessaan tahdo kantaa Jeesusta olallansa ja sen valtakunnan voimaa kuin kirjoitettu on profeetta jesaian kirjassa 33 luvussa jakeessa 24 ettei yhdenkään asuvaisen pidä sanoman minä olen heikko sillä kansalla joka siellä asuu, pitää oleman syntein päästö!

Ja jos sitä synteinpäästöä esiintyy useammissa seurakunnissa niin esiintykööt, kuitenkin Herra Jeesus Kristus ratsasti yhden aasin tamman varsan päällä niin emmepä me tiedä kuka Jeesus se olisi kuka ratsastaa kunniassa ja korskeudessa vaan me arvaamme että Jeesus on yksi se köyhä Nasaretilainen kenessä on perkele ja Hän ratsastaa YHDEN aasin tamman varsan päällä se on yhden Pyhän mutta tyhmän ja yksinkertaisen kristillisyyden päällä.

Ehkä en voi sanoa että se on yksi lihallisilla silmillä nähtävä seurakunta vaikka tekisi mieli sanoa niin mutta koska minä olen saanut synninpäästön kahdessa tai kolmessa eri seurakunnassa niin minun pitää sanoa silloin olkoot evankeliumi aasin taikka ristin eli puun päällä niin kuitenkin pitää se teille oleman tiettävä että yhdessä sanassa pitää autuus oleman niin kuin sotamies sanoi Jeesukselle tien* päällä sano se yksi sana niin minun palvelijani paranee, ja Jeesus sanoi yhden sanan ja se palvelija parani sillä hetkellä, niin ei taivaan valtakunta ole viisaudessa ja korkeudessa mutta se on siinä yhdessä sanassa kuuletteko veljet ja siskot se on siinä sanassa kun sinulle sanotaan Jumalan seurakunnasta että usko sinun synnit anteeksi Herran Jeesuksen Kristuksen Pyhässä nimessä ja sovintoveressä ja jos sinä saat sen uskoa niin se merkitsee että Herra Jeesus Kristus tulee ja viettää ehtoollista* sinun kanssasi sillä tämä Jeesuksen armo se on yksi ehtoollisen ateria ja emme me tahdo teille opettaa Kristusta niin että te uskotte ja ettepä te tietäisi kenenkä päälle te uskoisitte vaan me sanomme sinä joka tarvitset usko että Jeesuksen Kristuksen nimen ja veren kautta sinun kaikki syntisi ovat anteeksi annettu ja upotettu armon ja laupeuden ja mereen ja sinä saat uskoa niin pitkälle että Herra Jeesus tulee ja viettää ehtoollista sinun kanssasi ja sinulla on rauha ja lepo Jumalassa ja sinun sydämesi saa veisaa kiitosta sillä pienen kuorman vaivan perästä on kuitenkin nyt yhdeksi hetkeksi kuorma riisuttu pois ja autuus ilmoitettu, ja pääskysen poika on levon löytänyt Herransa siipeinsä suojista, niin me sanomme siihen aamen.

Jos joku toisin opettaa niin Herra sen hänelle ilmoittakoon. Aamen.

Voi helvetti että aasikin on jo Audi .

• Anonyymi

Lakihenkinen ei saa syntejään anteeksi. Hän on älytön kuten Paavali kirjoittaa kun yrittää tavoitella lain kautta vanhurskautta eikä sitä niin saavuta. Ei Jeesus tue sellaista harhappia eikä anna lakihenkisen syntejä anteeksi, vaan ne ovat ja pysyvät tuomiolle asti.

Siten ei ole aivan sama mitä höpöttelee ja mitä uskosta kuvittelee.

• Anonyymi

Ihminen tuomitaan tekojen perusteella

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihminen tuomitaan tekojen perusteella

Kuka tuomitsee? Millaisia tupmioita seurakunta saa antaa?

• Anonyymi

Minkä ikäisinä lapset ovat virallisesti osa yhteisöä - pitääkö olla täysi-ikäinen?

• Anonyymi

Mitä yhteisöä tarkoitat?

• Anonyymi

Ei lakihenkisellä ole Jeesus turvaa.

Laki tuomitsee sellaiset älyttömät.

• Olisiko hyvä ensin tehdä istelleen selväksi, kenelle Käskyt Siinailla annettiin; ne annettiin Moosekselle, ja hänen kauttaan ne välittyivät Israelin kansalle.

Nämä käskyt, erityisesti kymmenen käskyä, annettiin Jumalan toimesta israelilaisille, kun he olivat leiriytyneet Siinain vuoren juurelle Egyptin orjuudesta vapautumisen jälkeen.

Käskyt, jotka tunnetaan myös Mooseksen lakina, sisälsivät sekä uskonnollisia että käyttäytymiseen liittyviä sääntöjä ja määräyksiä. Kymmenen käskyä ovat keskeinen osa tätä lakia, ja ne annettiin Israelin kansalle Jumalan

Jeesuksen ohjeet on annettu koko Ihmiskunnalle, kannattaa kekittyä niihin.

Ns. Käskyen perässä juokseva on unohtanut Ristintyön merkityksen, jolla on vain merkitystä pelastua

• Anonyymi

Sen takia teillä on sotia koska teidän ylimmäiset päämiehet ovat saatanan palveluksessa.

Ei Jumala ole koskaan käskenyt ihmistä tappamaan.

Jos raamatussa sellaista lukee niin sen on ihmiset sinne kirjoittanut järjestään.

Me näemme että joskus on joku "jumalan kansa" jumalan nimissä tappanut joitakin mutta sen me tiedämme myös että heillä on kiivaus omasta lihastaan eikä Jumalan tuntemisesta Pyhässä Hengessä. Kuitenkin maan puolustus on eri asia kuin hyökkäys, ja tätä he käyttävät tekosyynä hyökkäyksiinsä ennalta ehkäisevää puolustamista!

Jos siis Jumala senkaltaista harrastaisi kuin ennalta ehkäisevä puolustus niin minkäs tähden Hän ei tänäpäivänä käy sotaan saatanaa vastaan ja syökse häntä helvettiin? Miksi Hän antaa saatanan vietellä maan piirin päällä jos kerran Jumala kävisi ennalta ehkäisevää sotaa?

Ja toiseksi Jumala ei tarvitse ihmistä välikappaleeksi tuomionsa täytäntöön panossa niin kuin näette vanhurskaan Noan aikana Herra nosti myrskyn ja vedenpaisumuksen kautta hukutti maailman ja senkaltaisen Jumalattomuuden keskellä kuin oli sodomman ja Gomorran päivinä niin Herra itse antoi s

24. IV. Ja Herra antoi sataa Sodoman ja Gomorran päälle tulikiveä ja tulta: Herralta taivaasta.
        25. Ja kukisti ne kaupungit, ja kaiken sen lakeuden: niin myös kaikki niiden kaupunkein asuvaiset, ja maan kasvon.

Ja niin me näemme tästä että Jumala ei tarvitse välimiestä ihmistä kostoonsa. Herra käyttää välimiestä ihmistä sanansa saattajana mutta Hänen kostonsa on Hänen kostonsa niin kuin Hän sanoo laissa älä kosta sillä minun on kosto sanoo Herra!

Ja siitäpäs me ja te näette että te jotka kostatte ette ole Jumalasta vaan isästä perkeleestä! Sillä perkele tahtoo kostaa ihmisen kautta, mutta Jumalan mies ei kosta itse vaan antaa hänen Herransa kostaa sillä vanhurskas Jumala on kostossaan oikea ja tuomitsee oikein.

Sinäpäivänä kun te valmistitte saatanalle ja saatanan enkeleille ylimmäiset istuimet seurakunnissa ja valtion päämiesten viroissa sinä päivänä te asetitte sodat keskellenne että maan piiri hukkuis saatanan vihan vaikutuksesta joka vihaa ihmislapsen henkeä.

Mutta se sota kestää saatanan vaikutuksesta niin kauan kun saatanalla on valtaa ja kun väkevämpi tulee niin Hän hävittää saatanan ja hänen valtakuntansa. Hän tekee sen itse ilman ihmistä eli ilman lihaa ja verta. Ilman ihmislihan avua, vaan avutta yksin.

Mutta saatana ei taida yhtäkään sijaa maan päältä hävittää ilman ihmislapsen apua.

Mutta saatana on tullut hävittämään mutta Jumalan poika tuli ihmisen lihassa varoittamaan ja kutsumaan kuolemasta iankaikkiseen elämään!

Ja kun Herran päivä tulee tuomion ja kiivauden päivä, niin sinäpäivänä ei Jumala käytä ihmislihaa tuomionsa täytäntöön panossa vaan Jumalattomat Hän hävittää Henkensä voiman kautta ja se sana

"Hänen enkelinsä vuodattavat vihansa maljat maan päälle!"

Niin siinä sanassa pitää ymmärtää Jumalansanan hengellinen syvyys ei Jumala tarvitse enkeleitäkään tuomionsa täytäntöön panossa mutta pitää ymmärtää että kaikki mikä on luotua on Jumalan luotua myös saatana on jumalan luotu ja Jumalan enkeli mutta paha enkeli.

Ja kun enkelit vuodattavat vihansa maljat niin yksi enkeli sanoo hävisi suuri portto joka maan piiriä vietteli yhdellä kertaa.

Niin me emme tiedä kuka tämä enkeli on.

Kuitenkaan Jumala ei tarvitse tuomioonsa ihmistä. Vaan jos te luulette Jumalan ihmistä tarvitsevan tuomioonsa niin mistä vedenpaisumus tuli?

Ilmestyskirjassa siis puhutaan maailman tulevista tapahtumista mutta siinä ei suoranaisesti osoiteta mitä Jumala tekee kun se sanoo enkeli tekee, sen tämä enkeli tekee Jumalan sallimuksesta mutta kun Jumalan tuomio tulee niin se on tuhat kertaisesti enemmän kuin näiden enkeleiden tuomio.

Siksi nämä enkelit ja muut raamatussa jotka jakavat välillisesti Jumalan tuomiota eksyttää teitä siitä että te ette muista että myös Jumala voi kerran asettaa tuomionsa ja asettaa kun sen päivä tulee. Ja silloin ei enään vuodateta mitään maljoja virtoihin ja mereen ja sodita presidenttien ja kuninkaiden aseilla pienillä tykeillä ja huudella iltapäivä lehdissä kun koko maailman luoja päättää viimein astua näyttämölle niin silloin ei enään merkitse ihmisen voima eikä enkeleiden voima eikä minkään luodun voima kun se joka on ollut iankaikkisesti tulee ja tuomitsee.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sen takia teillä on sotia koska teidän ylimmäiset päämiehet ovat saatanan palveluksessa.

Ei Jumala ole koskaan käskenyt ihmistä tappamaan.

Jos raamatussa sellaista lukee niin sen on ihmiset sinne kirjoittanut järjestään.

Me näemme että joskus on joku "jumalan kansa" jumalan nimissä tappanut joitakin mutta sen me tiedämme myös että heillä on kiivaus omasta lihastaan eikä Jumalan tuntemisesta Pyhässä Hengessä. Kuitenkin maan puolustus on eri asia kuin hyökkäys, ja tätä he käyttävät tekosyynä hyökkäyksiinsä ennalta ehkäisevää puolustamista!

Jos siis Jumala senkaltaista harrastaisi kuin ennalta ehkäisevä puolustus niin minkäs tähden Hän ei tänäpäivänä käy sotaan saatanaa vastaan ja syökse häntä helvettiin? Miksi Hän antaa saatanan vietellä maan piirin päällä jos kerran Jumala kävisi ennalta ehkäisevää sotaa?

Ja toiseksi Jumala ei tarvitse ihmistä välikappaleeksi tuomionsa täytäntöön panossa niin kuin näette vanhurskaan Noan aikana Herra nosti myrskyn ja vedenpaisumuksen kautta hukutti maailman ja senkaltaisen Jumalattomuuden keskellä kuin oli sodomman ja Gomorran päivinä niin Herra itse antoi s

24. IV. Ja Herra antoi sataa Sodoman ja Gomorran päälle tulikiveä ja tulta: Herralta taivaasta.
        25. Ja kukisti ne kaupungit, ja kaiken sen lakeuden: niin myös kaikki niiden kaupunkein asuvaiset, ja maan kasvon.

Ja niin me näemme tästä että Jumala ei tarvitse välimiestä ihmistä kostoonsa. Herra käyttää välimiestä ihmistä sanansa saattajana mutta Hänen kostonsa on Hänen kostonsa niin kuin Hän sanoo laissa älä kosta sillä minun on kosto sanoo Herra!

Ja siitäpäs me ja te näette että te jotka kostatte ette ole Jumalasta vaan isästä perkeleestä! Sillä perkele tahtoo kostaa ihmisen kautta, mutta Jumalan mies ei kosta itse vaan antaa hänen Herransa kostaa sillä vanhurskas Jumala on kostossaan oikea ja tuomitsee oikein.

Sinäpäivänä kun te valmistitte saatanalle ja saatanan enkeleille ylimmäiset istuimet seurakunnissa ja valtion päämiesten viroissa sinä päivänä te asetitte sodat keskellenne että maan piiri hukkuis saatanan vihan vaikutuksesta joka vihaa ihmislapsen henkeä.

Mutta se sota kestää saatanan vaikutuksesta niin kauan kun saatanalla on valtaa ja kun väkevämpi tulee niin Hän hävittää saatanan ja hänen valtakuntansa. Hän tekee sen itse ilman ihmistä eli ilman lihaa ja verta. Ilman ihmislihan avua, vaan avutta yksin.

Mutta saatana ei taida yhtäkään sijaa maan päältä hävittää ilman ihmislapsen apua.

Mutta saatana on tullut hävittämään mutta Jumalan poika tuli ihmisen lihassa varoittamaan ja kutsumaan kuolemasta iankaikkiseen elämään!

Ja kun Herran päivä tulee tuomion ja kiivauden päivä, niin sinäpäivänä ei Jumala käytä ihmislihaa tuomionsa täytäntöön panossa vaan Jumalattomat Hän hävittää Henkensä voiman kautta ja se sana

"Hänen enkelinsä vuodattavat vihansa maljat maan päälle!"

Niin siinä sanassa pitää ymmärtää Jumalansanan hengellinen syvyys ei Jumala tarvitse enkeleitäkään tuomionsa täytäntöön panossa mutta pitää ymmärtää että kaikki mikä on luotua on Jumalan luotua myös saatana on jumalan luotu ja Jumalan enkeli mutta paha enkeli.

Ja kun enkelit vuodattavat vihansa maljat niin yksi enkeli sanoo hävisi suuri portto joka maan piiriä vietteli yhdellä kertaa.

Niin me emme tiedä kuka tämä enkeli on.

Kuitenkaan Jumala ei tarvitse tuomioonsa ihmistä. Vaan jos te luulette Jumalan ihmistä tarvitsevan tuomioonsa niin mistä vedenpaisumus tuli?

Ilmestyskirjassa siis puhutaan maailman tulevista tapahtumista mutta siinä ei suoranaisesti osoiteta mitä Jumala tekee kun se sanoo enkeli tekee, sen tämä enkeli tekee Jumalan sallimuksesta mutta kun Jumalan tuomio tulee niin se on tuhat kertaisesti enemmän kuin näiden enkeleiden tuomio.

Siksi nämä enkelit ja muut raamatussa jotka jakavat välillisesti Jumalan tuomiota eksyttää teitä siitä että te ette muista että myös Jumala voi kerran asettaa tuomionsa ja asettaa kun sen päivä tulee. Ja silloin ei enään vuodateta mitään maljoja virtoihin ja mereen ja sodita presidenttien ja kuninkaiden aseilla pienillä tykeillä ja huudella iltapäivä lehdissä kun koko maailman luoja päättää viimein astua näyttämölle niin silloin ei enään merkitse ihmisen voima eikä enkeleiden voima eikä minkään luodun voima kun se joka on ollut iankaikkisesti tulee ja tuomitsee.

Tiivistettäänkö se muotoon ymmärrettäväksi

Kun me emme tiedä näistä enkeleistä että yksi on Jumalan enkeli toinen on saatanan enkeli ja kun Jumala sanoo minun enkelini niin myös saatana on Jumalan enkeli tosin langennut mutta silti Jumalan enkeli.

Ja kun enkeli vuodattaa vihansa maljan jonnekkin niin vaikka se sanoisi en minä tiedä sanooko mutta vaikka se sanoisi että Jumalan enkeli niin mitähän sinä ymmärrät siitä kun myös saatana on Jumalan enkeli ja päästetään viimeisinä aikoina ulos vankeudesta viettelemään maan piiriä sen neljällä kulmalla.

Ja kun lähtökohtaisesti Jumala ei tarvitse välikappaleita kostoonsa ei edes enkeleitään.

Niin sentakia on hyvä säpsähtää hereille siinä vaiheessa kun se sanoo niin kuin kirjoitettu Jumalansana että enkeli tekee sitä ja enkeli tekee tätä ja vieläpä Jumalan enkeli mutta myös saatana on Jumalan enkeli ja Jumala ei tarvitse välikappaleita kostoonsa olkoot sitten Jumalan hyvä taikka paha enkeli niin Jumala ei silti tarvitse sitä Jumala on kaikkivaltias kaiken maan ja taivaan luoja ei Hän tarvitse välikappaleita mihinkään halutessaan.

Mutta kun se kuvaa tulevaisia tapahtumia se ilmestyskirja eikä suoraan sitä mitä Jumala voi halutessaan tehdä nimittäin kun Jumala ei tarvitse kostoonsa välikappaleita.

Mutta jos ne sitten on hyviä enkeleitä eli ei valtakuntia lihassa vaan Henki enkeleitä eli oikeita enkeleitä jotka vuodattaa ne maljat niin silloin niitten tarkoitus olisi vielä ikäänkuin varoittaa tulevasta tuomiosta.

Mutta jos ne enkelit kuvaavatkin valtakuntia lihassa, niin silloin siinä vain kuvataan kuinka ihmiskunta tuhoaa itse itsensä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tiivistettäänkö se muotoon ymmärrettäväksi

Kun me emme tiedä näistä enkeleistä että yksi on Jumalan enkeli toinen on saatanan enkeli ja kun Jumala sanoo minun enkelini niin myös saatana on Jumalan enkeli tosin langennut mutta silti Jumalan enkeli.

Ja kun enkeli vuodattaa vihansa maljan jonnekkin niin vaikka se sanoisi en minä tiedä sanooko mutta vaikka se sanoisi että Jumalan enkeli niin mitähän sinä ymmärrät siitä kun myös saatana on Jumalan enkeli ja päästetään viimeisinä aikoina ulos vankeudesta viettelemään maan piiriä sen neljällä kulmalla.

Ja kun lähtökohtaisesti Jumala ei tarvitse välikappaleita kostoonsa ei edes enkeleitään.

Niin sentakia on hyvä säpsähtää hereille siinä vaiheessa kun se sanoo niin kuin kirjoitettu Jumalansana että enkeli tekee sitä ja enkeli tekee tätä ja vieläpä Jumalan enkeli mutta myös saatana on Jumalan enkeli ja Jumala ei tarvitse välikappaleita kostoonsa olkoot sitten Jumalan hyvä taikka paha enkeli niin Jumala ei silti tarvitse sitä Jumala on kaikkivaltias kaiken maan ja taivaan luoja ei Hän tarvitse välikappaleita mihinkään halutessaan.

Mutta kun se kuvaa tulevaisia tapahtumia se ilmestyskirja eikä suoraan sitä mitä Jumala voi halutessaan tehdä nimittäin kun Jumala ei tarvitse kostoonsa välikappaleita.

Mutta jos ne sitten on hyviä enkeleitä eli ei valtakuntia lihassa vaan Henki enkeleitä eli oikeita enkeleitä jotka vuodattaa ne maljat niin silloin niitten tarkoitus olisi vielä ikäänkuin varoittaa tulevasta tuomiosta.

Mutta jos ne enkelit kuvaavatkin valtakuntia lihassa, niin silloin siinä vain kuvataan kuinka ihmiskunta tuhoaa itse itsensä.

Ja minkä värisen hevosen päällä se ratsastaa se voi myöskin kuvata valtakunnan väriä lihassa. Kun me emme tiedä

Jos valkoinen hevonen kuvaa valkoista ihmistä ja kirjava hevonen kansaa jossa on monen kirjava väestö ja ruskea hevonen kansaa joka on tumma väriltään jne .

Ja enkeli eli valtakunta rastastaa sen hevosen päällä.

Niinkuin Jeesus ratsasti aasin eli tyhmän kansan päällä!!

Minä olen se entinen esikoislestaadiolainen mutta kirjoitan nyt tällä palstalla!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja minkä värisen hevosen päällä se ratsastaa se voi myöskin kuvata valtakunnan väriä lihassa. Kun me emme tiedä

Jos valkoinen hevonen kuvaa valkoista ihmistä ja kirjava hevonen kansaa jossa on monen kirjava väestö ja ruskea hevonen kansaa joka on tumma väriltään jne .

Ja enkeli eli valtakunta rastastaa sen hevosen päällä.

Niinkuin Jeesus ratsasti aasin eli tyhmän kansan päällä!!

Minä olen se entinen esikoislestaadiolainen mutta kirjoitan nyt tällä palstalla!

Ja miksipä henki vahvistaa jotakin? en minä sitäkään tiedä

• Anonyymi kirjoitti:

Ja miksipä henki vahvistaa jotakin? en minä sitäkään tiedä

Vaikuttaa, ette ole ottanut Upotuskastetta, jolloin tuokin ongelmat poistuu!

Ap. t. 2:38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.

Ehkä Vapaat suunnat olisi tässäkin hyvä neuvo, siellä se selviää ja on Kasteallas.

• Anonyymi
        UUSI
        pinnasänky kirjoitti:

Vaikuttaa, ette ole ottanut Upotuskastetta, jolloin tuokin ongelmat poistuu!

Ap. t. 2:38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.

Ehkä Vapaat suunnat olisi tässäkin hyvä neuvo, siellä se selviää ja on Kasteallas.

Menisitkö helluntalaisten osastolle puhumaan upotuskasteesta, ne ei kuulu tänne

• Anonyymi

Ei Jeesus antanut käskyjä eikä ohjeita.

Hän sanoi lähtiessään, että Pyhä Henki tulee muistuttamaan kaikesta. Ei hän jättänyt lakikirjaa, vaan Hengen.

Näin se meni, herjattiin miten tahansa.

• Uusi testamentti on täynnä Jeesuksen ohjeita, mm. Matt. 28:19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen

Oletko totellut tätä kastesääntöä, jolla pelastut.

• Anonyymi
        UUSI
        pinnasänky kirjoitti:

Uusi testamentti on täynnä Jeesuksen ohjeita, mm. Matt. 28:19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen

Oletko totellut tätä kastesääntöä, jolla pelastut.

Voi noita pinnapojan höpötyksiä!

• Anonyymi

pinnasänky
      2025-07-03 13:30:19

"Oliski aika jo ottaa ajanmukainen käännös, vaikka -92; jossa se kuuluu; Matt 25;8 Tyhmät sanoivat viisaille: 'Antakaa meille vähän öljyä, meidän lamppumme sammuvat.'

Siinä on niitä lahkojen maalikkosaarnajien panos näkösalla.'

Vastaus;

LUTERILAINEN EI PYSTY KÄSITTÄMÄÄN ETTÄ MORSIUS NEITO TARKOITTAA YHDEN MIEHEN JA ENNEN AVIOLIITTOA NEITSYTTÄ!

LUTERILAISILLE KUN MORSIAN MERKITSEE PORTTOA. MITÄ USEAMPI MIES SITÄ PYHEMPI NAINEN.

Mutta ei tässä vertauksessa ole merkitystä sillä sanooko se neitsyt vai sanooko se morsian vaan sillä että he luulivat jotakin olleen ja eivät kuitenkaan olleet.

Niin myös tänäpäivänä muutamat luulevan olevansa Kristuksen opetuslapsia ja eivät kuitenkaan ole koska heiltä puuttuu tämä valon antaja eli tämä öljy.

Heillä on vain raamattu niin kuin juutalaisilla on isiensä oppi mutta kristityillä on Pyhä Henki joka valaisee heitä. Ettei he tarvitse aurinkoa eikä kuuta valaisemaan heidän tietään koska Kristus valaisee heitä.

Siinä missä juutalaisille sanottiin ennen teillä on isienne oppi ja perinnäissäännöt niin siinä tänäpäivänä kristityille sanotaan teillä on raamattu ja isienne oppi,

Mutta teillä ei ole itsellä Pyhää Henkeä niin

Kuinkas juutalaista auttaa aabrahamin opin perimä?

Eli kuinkas kristittyä auttaisikaan apostolien opin perimä eli Raamattu?

Kun ei heillä itsellä ole Pyhää Henkeä joka valaisis heidän tietään ja opettaisi heille kaiken saman mitä Hän opetti aabrahamille uskosta ja apostoleille uskosta ja rakkauden töistä!

• Hyvin kopoitu?

Tule oppiini.

• Anonyymi

Kuitenkin se sanoo KYMMENEN NEITSETTÄ JA UUSIN RAAMATTU KYMMENNEN MORSIUS NEITOA JA KUN SE SANOO 5 OLI TAITAVAA NIIN SE SANOO 5 SEURAKUNTAA OLI TAITAVAA MUTTA 5SEURAKUNTAA OLI TYHMIÄ.

Näillä 5tyhmällä seurakunnalla on VAIN isiensä oppi eli raamattu ja juutalaisilla omat muisteluksensa Jumalan töistä ennen vanhaan ja muilla uskonnoilla omansa kristityillä siis Raamattu.

Mutta ne opin muistelemat ei hyödytä teitä mitään niin kauan kun te itse olette ulkona taivaan valtakunnasta.

Ei teitä pelasta aabrahamin usko vaan aabrahamin usko pelasti aabrahamin.

Ei teitä pelasta myöskään apostolien usko, vaan apostolien usko pelasti apostolit.

Eikä teitä pelasta se oppi mitä te kuulette raamatuista.

Vaan teidät pelastaa se sama joka synnytti aabrahamin ja apostolien uskon ja monen muun profeetan uskon, että teillä olisi se sama Henki eli Kristus itsessänne asumassa öljynä teissä.

Koska Kristus on itse se öljypuu ja toukomettinen kantaa öljypuun lehteä kristuksen tähden sillä Kristus ilmaantui hänelle ja te ette ymmärrä sillä te olette tyhmät ja hullut, mitäs luulette kyyhkysen Noalle tuoneen ilman öljypuuta? Olisko hän vedestä ottanut lehden, eli sukeltanut veteen ja kalan suusta napannut lehden? Eli minkäs ilmoituksen kauttako? Eli kristityn suustako? Eli löysikö hän avatun kirjan? Vai mitä hän löysi? Hän löysi tämä kyyhkynen hän löysi tuoreen ja elävän öljypuun ja toi siitä yhden lehden teille ja eli noalle näytiksi katso! Se on maa on näkyvissä ja te luulette että se lehti tosin oli Noalle terveydeksi niin kuin Kristus puun lehdet on pakanoille terveydeksi kuitenkaan se lehti ei hyödytä niitä jotka jäivät Noan veneen ulkopuolelle vaan se hyödyttää niitä jotka uskoivat vanhurskaan Noan saarnan jotka astuivat arkkiin ja kun vesi nousi ja tuli pitkä yö ja pitkä aika arkissa, niin tämä kyyhkynen joka toi lehden elävästä öljypuusta oli avuksi niille jotka arkissa istuivat. Ja te luulette että se teitä hyödyttää jotka veden alla hukuksissa olette. Sillä tämä öljypuu hyödytti ainoastaan niitä jotka tulivat Noan arkissa tälle uudelle maalle.

Niin siis öljyypuu ja sen lehdet valaisee tietä niille jotka vanhurskaudessa vaeltavat.

Ja merkitsee jos te vanhurskaudessa vaellatte niin tosin teillä pitää myös lehdet oleman todistukseksi ja merkiksi että te olette vanhurskaan Noan veneessä sillä siellä pitää myös kyyhkyisten oleman ja tuoman lehdet pakanain terveydeksi tuoreesta ja elävästä öljy eli viinipuusta!

Aamen!

• Anonyymi

Opetuslapset eivät ymmärtäneet kastekäskyä kuin vuosien päästä kun pietari sai näyn.

Joten Henki ohjaa vasta ymmärtämään mitä ohjeita annettu.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      261
      4706
    2. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      80
      3157
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      47
      2493
    4. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      34
      2215
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      45
      1787
    6. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      97
      1570
    7. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      85
      1305
    8. PS uusimman gallupin rakettimainen nousija

https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden
      Maailman menoa
      143
      975
    9. Tekiskö nainen mieli tavata...

Viikonloppuna ja...?
      Ikävä
      69
      968
    10. Laita vielä yksi viesti

Saisin rohkeutta☺️ Naiselta
      Ikävä
      98