Perämoottorin kuljettaminen

Anonyymi-ap

Eikös kaksitahtisen voi kuljettaa missä asennossa tahansa mutta nelitahtinen pitää kuljettaa ohjekirjassa kerroilla tavalla?

16

307

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Nelitahtinen kannattaa kuljettaa pystyssä tai toisella kyljellä - kummalla, se selviää ohjekirjasta. Meillä ainakin kahvapuoli ylöspäin. Näin ei öljyt valu sylinteriin. Onko tällä suurikin merkitys ap:lle?

• Anonyymi

Nelitahtisia olen peräkontissa kuljettanut ja nyt kaksitahtinen jota aion myös kuljettaa peräkontissa eli lienee sama missä asennossa kuljetan.

• Anonyymi

2-tahtinen on tässäkin asiassa joustavampi kuin nelari.

• Anonyymi

Se on erittäin tärkeä asia. Minä kuljetan moottorin aina pelkääjän paikalla ylösalaisin. Silloin painopiste on jalkatilassa ja saan turvavyön potkurin ympärille. Vanhassa Warressa ei moottoria voi laittaa takaluukkuun koska se alkaa haisemaan.

• Anonyymi

Ap raukka yrittää keksiä jotain kaksitahtisen hyviä puolia :) ja myönnetään- sellainen on nyt löytynyt. Tässä kokoluokassa on tietysti myös kevyt sähkömoottori.

• Anonyymi

Ei vaan koska olen niin kokematon perämoottoreiden kanssa, viime syksynä ostin eka perämoottorin, 3,5hp Tohatsu ja tänä syksynä ostin isomman vanhan kaksitahtisen moottorin ja se pitäisi kuljettaa mökille vanhempaan veneeseen. 90 km matkan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei vaan koska olen niin kokematon perämoottoreiden kanssa, viime syksynä ostin eka perämoottorin, 3,5hp Tohatsu ja tänä syksynä ostin isomman vanhan kaksitahtisen moottorin ja se pitäisi kuljettaa mökille vanhempaan veneeseen. 90 km matkan.

2-tahtisen voi kuljettaa missä asennossa tahansa. 4-tahtisessa kannattaa poistaa öljyt jos sen kuljettaa kyljellään peräkontissa.

• Anonyymi

Ei tässä mitään tarvitse keksiä. Faktat ovat faktoja. Taitaa itseäsi harmittaa kun tuodaan julki 2T erinomaisuus nelariin verrattuna,

• Anonyymi

Itsellä ainakin vanhasta 2t Suzukista valui polttoaineet kaasuttimesta auton konttiin kyljellään kuljetettaessa.

• Anonyymi

Onhan 2t moottoreissa paljon hyvää. Se on vallan mainio kone, mutta aika on ajanut siitä ohi suurimmassa osassa käyttökohteita.

Sitä en ymmärrä, miksi tekniikasta on syntynyt sellaisia traumoja, että siihen pitäisi takertua kynsin hampain. En ole huomannut kenenelläkään olevan samaa suhtautumista dieseliin, wankeliin tai nelitahtisiin yleensä.

Kaiken kaikkiaan polttomoottorin päivät taitavat olla luetut sitä mukaan, kun sähkön varastoinnin tai sähkön tuottamiseen tarvittavan aineen varastoinnin ongelmia ratkotaan.

• Anonyymi

Tämä 2-tahti persoona on todella sitkeä.
      Vuodesta toiseen jaksaa lietsoa omaa uskoaan ja samalla villitsee muita arempia lukijoita.

• Anonyymi

Moottorin kuljettamiseen on varmasti monia tapoja, kuten veneenkin. Pari vuotta sitten tämä yksi seppä hinasi Helsingin kaduilla venettä auton perässä, mikä on normaalia, mutta sillä ei ollut traileria, ja se ei ole normaalia. Oli kuulemma tullut joku riita veneen omistussuhteissa tms.

• Anonyymi

Laitoin peräkärryn 2T koneen kyljelleen, kahva ylöspäin.
      Liinalla vedin kiinni.
      Vanha räsymatto alle niin matkalla kärsi moottorin koppa kovin paljoa.

• Anonyymi

Älä nyt loukkaannu, mutta luitko tuon postauksesi ennen lähettämistä?
        Vai teitkö sen tarkoituksella tuollaiseksi?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Älä nyt loukkaannu, mutta luitko tuon postauksesi ennen lähettämistä?
        Vai teitkö sen tarkoituksella tuollaiseksi?

Luin mutta viesti muuttui kun lähetin sen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luin mutta viesti muuttui kun lähetin sen.

Tee valitus ylläpitoon tuosta muutetusta viestistäsi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      34
      2353
    2. Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?

Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle
      Ikävä
      47
      2096
    3. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      40
      2032
    4. Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta

Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas
      Maailman menoa
      320
      1850
    5. Mitä tapahtuu

Syksyllä?
      Ikävä
      117
      1493
    6. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1425
    7. Ikävöin sua

Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan
      Ikävä
      7
      1308
    8. Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?

Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?
      Suomussalmi
      10
      1157
    9. Olet huippunainen

Ja onneksi tiedät sen itsekin.
      Ikävä
      41
      1055
    10. Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!

Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii
      Kotimaiset julkkisjuorut
      66
      1036
    Aihe