Kondomikoulutus

Anonyymi-ap

Lopen Suviseuroilla suvaitsevaisuuteen kehottavia tarroja jakanut Tarratoimikunta joutui häirinnän kohteeksi. Aktivisteja kohtaan on heitelty vettä, jäätelöä ja tavaroita, ja he ovat saaneet uhkaavaa huutelua, kuten toivotuksia "ettei heräisi aamulla". Piispa Mari Leppänen puolustaa aktivistien toimintaa, muistuttaen, että syrjivä opetus seksuaali- ja sukupuolivähemmistöistä on hengellistä väkivaltaa. Suviseurojen järjestäjät tuomitsivat häirinnän ja lupasivat puuttua siihen. Heidän mukaansa kaikilla on oikeus osallistua rauhassa.

Jos joku olisi vielä muutama vuosi sitten väittänyt, että Suviseuroihin tulee "tarra-aktivisteja" opettamaan lestadiolaisille masturboinnista ja ehkäisystä, olisin nauranut. Nyt ei enää naurata. Meille vakuutetaan, että kyse on vain "lempeästä vaikuttamisesta", mutta samalla nämä samat ihmiset vievät koko perhejuhlan poliittiseksi performanssiksi. Ja sitten kun joku keittää yli ja huutaa takaisin, ollaan heti uhreja ja "hengellisesti väkivaltaisesti kohdeltuja".

44

558

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Kirkosta eroamisesta puhuminen on täysin ennenaikaista, mutta etäämmälle on astuttu, herätysliiketutkija Tuomo Törmänen toteaa.

      Etääntyminen ilmeni Törmäsen mukaan ainakin kahdesta asiasta: puhujien joukossa oli poikkeuksellisen vähän pappeja sekä se, että kyseiset Suviseurat olivat ensimmäiset vuosikymmeniin, joissa evankelisluterilaisen kirkon edustaja ei käyttänyt julkista puheenvuoroa.

      – Tänä vuonna se olisi ollut Mikkelin piispan Mari Parkkisen vuoro, joka oli paikalla, mutta hänelle ei annettu mahdollisuutta puhua. Liittynee osittain ehkä piispan sukupuoleen.

    • Anonyymi

      Lestat vaudissa suviseuroilla.
      Tänä vuonna seuroilla huomiota saivat myös tarra-aktivistit, jotka jakoivat tapahtumassa tarroja vähemmistöjen oikeuksista. Toimikuntalaiset kertoivat saaneensa osakseen häiriköintiä.

      – Teltan ympärille tultiin huutamaan kuorossa minuutin ajaksi, että homot hirteen. Kaikki on koettu kävyistä, kepeistä ja laudoista aina kananmuniin ja jäätelöön, kommentoi eräs aktivisti julkisuuteen.

      • Anonyymi00020

        Minä en ymmärrä miten ketään kiinnostaa kuka on homo tai lesbo tai bi.


    • Anonyymi00015

      Tänään tv kakkosella klo 22.20
      Vatipää lestat vauhdissa.

      • Anonyymi00016

        Oli todella kieroituneiden ihmisten kuvaus. Tässä näkyi miten sairas voi olla uskonyhteisö. Tämä antaa kuvan tästä uskonyhteisöstä, miksi heillä ei ole mitään häpyä, kun he sumuttavat vanhuksia. Olisiko oikeuslaitoksien/poliisien puututtava tähän rikoksia viljeleviin yhteisön jäseniin.


      • Anonyymi00021

        Silloin huoli ilmoitus .


    • Anonyymi00022

      Joko suurperheellisten hoitojonot on täynnä psykiatriselle.

    • Anonyymi00027

      ite ostin kaks kemiran kaasunaamaria mitkä ei ärsytä ihoa
      hiukkasuodatin ja kaasu paukuilla

    • Anonyymi00028

      3m parampi merkki

    • Anonyymi00029

      100 maksovat kappale

    • Anonyymi00030

      siitä siirryin huoltovapaisiin puolinaamareihin

    • Anonyymi00031

      100 pulloo kun olin haistellut mastonia lähti taju

    • Anonyymi00032

      50 filleihin 50 laineihin ja sitten kikkailut

    • Anonyymi00033

      huonoin merkki

    • Anonyymi00034

      vaikee syöpäkasvaimen saada asentoo tyynyyn nukkua jos siitä polttamisesta tullut

    • Anonyymi00035

      ootko kimmo tai hartikainen ota siitä kananmunakori kaupasta ja koita kopauttaa halkeeko

    • Anonyymi00036

      oli sellanen huppari missä jäi kaula paljaaksi

    • Anonyymi00038

      oliko montana blackia ja joku toho

    • Anonyymi00039

      kiitos vartiainen syövästä

    • Anonyymi00040

      tuli vaan mieleen kun tuli liekkimeren kanssa nyt 10 vuodessa aiheutunut kasvain
      palamisesta

    • Anonyymi00041

      koita hartikainen ostaa kino miikka ostaa kananmuna kaupasta kopauta sitä

    • Anonyymi00042

      tuntuuko tyyny sirviö hyvältä

    • Anonyymi00044

      jos olis ollut toinen huppari

    • Anonyymi00045

      thanks

    • Anonyymi00047

      Tänään TV-2 klo. 22.20 alkaen näyttää Tarratoimikunnan paikallaolosta Suviseuroissa. Tämä on uusintalähetys ja näyttää todellisen kuvan lestaadiolaisuudesta, joka on todella vääristynyt/sairas yhteisö.

    • Anonyymi00048

      Suvussa kulkeva vitsaus, jota asianomainen ei sitä huomaa.

      Skitsofrenia on aivojen kehityshäiriö, joka liittyy perimään ja ympäristötekijöihin, ja sen riski on noin 1 % väestöstä. Diagnoosi ei liity suoraan mihinkään uskontoon, mutta suljetuissa yhteisöissä (kuten tietyissä lestadiolaisryhmissä) mielenterveysongelmat saattavat joskus ilmetä uskonnollisin harhaluuloin tai hoitoon hakeutumisen viivästymisenä.Sairauden luonne: Skitsofrenia on vakava psykoosisairaus, johon liittyy todellisuudentajun häiriöitä, kuten harhaluuloja tai aistiharhoja.Oireiden uskonnollinen sisältö: Uskonnollinen ympäristö voi vaikuttaa siihen, miten skitsofrenian oireet ilmenevät, esimerkiksi syyllisyyden tai vainon teemoina.Yhteisön tuki ja haasteet: Vaikka yhteisö voi tarjota sosiaalista tukea, tiukat normit voivat myös aiheuttaa psyykkistä kuormitusta, joka on yhteydessä psyykkiseen oireiluun.Hoito: Skitsofrenian hoito perustuu lääkitykseen ja psykososiaalisiin menetelmiin. Uskonnollinen tausta ei estä hoidon onnistumista, mutta se on hyvä ottaa huomioon hoitosuhteessa.

      • Anonyymi00049

        Miksi läheiset ei puutu henkilön hoitoon saattamiseen.


    • Anonyymi00065

      pövvövvövöv pevhonen

    • Anonyymi00067

      Miksi tähän yhteisöön on siunaantunut todella paljon näitä vatipäitä.

    • Anonyymi00068

      vartiaisen kanssa kannatata ainakin käyttää kondomia
      tiedä mikä on tarttunut

    • Anonyymi00069

      semmosia sairauksia mitkä ei millään pillereillä paranekaan

    • Anonyymi00075
      UUSI

      Arska tehtaalla (terska ahtaalla)
      EU palkittu
      Varkaus Teatterin uusi näytelmä
      Nakit ja muusit ja vähä
      Tussuakin

      • Anonyymi00076
        UUSI

        Varkaus Teatterin uusi
        Näytelmä Nakit ja muusit
        Vähän tussuakin kuvaa
        EU palkitun tehtaan työntekijät viihdelämää
        1980-90luvulla
        Päiviönsaaren yöelämässä


      • Anonyymi00077
        UUSI
        Anonyymi00076 kirjoitti:

        Varkaus Teatterin uusi
        Näytelmä Nakit ja muusit
        Vähän tussuakin kuvaa
        EU palkitun tehtaan työntekijät viihdelämää
        1980-90luvulla
        Päiviönsaaren yöelämässä

        Teeppä Jere Koistinen
        Elokuva
        Päiviönsaaren 1980-90lukujen
        Yöelämästä
        Sen ajan musiikilla
        Höystettynä


      • Anonyymi00078
        UUSI
        Anonyymi00077 kirjoitti:

        Teeppä Jere Koistinen
        Elokuva
        Päiviönsaaren 1980-90lukujen
        Yöelämästä
        Sen ajan musiikilla
        Höystettynä

        Jaajo Linnonmaa
        Pulssi ohjelma Harlegino
        Hitti mittari sama
        Paikka


      • Anonyymi00079
        UUSI
        Anonyymi00078 kirjoitti:

        Jaajo Linnonmaa
        Pulssi ohjelma Harlegino
        Hitti mittari sama
        Paikka

        Sä tyhmä kyylä
        Ootko noin kade
        Kun jollain omia
        Ulkomaisia
        Instagram seuraajia
        Eikä ole varkaus organisaation
        Alla kuin sä
        Enkä tule teen
        Omaa


      • Anonyymi00080
        UUSI
        Anonyymi00079 kirjoitti:

        Sä tyhmä kyylä
        Ootko noin kade
        Kun jollain omia
        Ulkomaisia
        Instagram seuraajia
        Eikä ole varkaus organisaation
        Alla kuin sä
        Enkä tule teen
        Omaa

        Mä en
        Tule mukaan mihinkään varkaus organisaation hommaan tilaisuuteen
        Tapahtumiin


      • Anonyymi00081
        UUSI
        Anonyymi00080 kirjoitti:

        Mä en
        Tule mukaan mihinkään varkaus organisaation hommaan tilaisuuteen
        Tapahtumiin

        Jauha miten vaan vanhaa
        Ei kiinnosta vittuakaan


      • Anonyymi00082
        UUSI
        Anonyymi00081 kirjoitti:

        Jauha miten vaan vanhaa
        Ei kiinnosta vittuakaan

        Minä en
        Muista kuin välähdyksiä
        1975-2005
        Kun ei annettu MT
        Apua lääkkeitä
        Nyt on ja niillä unohtaa loputkin


      • Anonyymi00083
        UUSI
        Anonyymi00082 kirjoitti:

        Minä en
        Muista kuin välähdyksiä
        1975-2005
        Kun ei annettu MT
        Apua lääkkeitä
        Nyt on ja niillä unohtaa loputkin

        Pidä vaan varkaus
        Ei kiinnosta
        Mikään teollisuusmatkailua
        Yritysten jutut
        Musiikki on
        Mun homma
        Sinne en ota ketään sotkemaan Asoitani


      • Anonyymi00084
        UUSI
        Anonyymi00083 kirjoitti:

        Pidä vaan varkaus
        Ei kiinnosta
        Mikään teollisuusmatkailua
        Yritysten jutut
        Musiikki on
        Mun homma
        Sinne en ota ketään sotkemaan Asoitani

        Elätte samassa kaavassa
        Ette hyväksy muita
        Eipä se ole mikään ongelma mulle


    Ketjusta on poistettu 41 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      37
      1782
    2. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      50
      818
    3. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      69
      766
    4. Miksi sitä miestä tuijotetaan joka paikassa

      Onko maine jonkinlainen?
      Ikävä
      108
      730
    5. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      7
      651
    6. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      33
      619
    7. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      580
    8. Taas on Festarit ohi ja saatu toisten muijia kylläseksi asti

      2 päivää täyttä jytinää ja rytkettä kyllä kelpaa vielä Kaupunkin tukemana.
      Parkano
      15
      549
    9. Olen työtön ilman työnhakuvelvoitetta

      Saan 600e/kk. En voi tehdä töitä. En osaa laittaa ruokaa. En pysty kävelemään tai olemaan jalkeilla tuntia pidempään.
      Ikävä
      141
      461
    10. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      51
      453
    Aihe