Voikukkaa pidetään rikkaruohona, mutta siinä saattaa olla yllättävää potentiaalia syövän hoidossa. Voikukanjuuriuutteella on havaittu olevan voimakkaita syöpäsoluja tuhoavia vaikutuksia. Myönteisiä vaikutuksia on havaittu muun muassa melanooman, leukemian, haima-, paksusuoli- ja eturauhassyövän soluissa.
Kanadalaisen yliopiston vuonna 2016 julkaisemassa tutkimuksessa raportoitiin, että uute tuhosi peräti 95 prosenttia paksusuolisyöpäsoluista 48 tunnin kuluessa laboratoriossa. Myöhemmät tutkimukset viittaavat siihen, että erityisesti voikukanjuuren ja sitruunaruohon yhdistelmä voi olla tehokas eturauhassyöpää vastaan. Tutkijat kuitenkin korostavat, että laboratoriokokeet eivät automaattisesti tarkoita vastaavia tuloksia ihmiskehossa.
Professori Siyaram Pandey muistuttaa, että ennen johtopäätöksiä on tehtävä kasapäin ihmiskokeita. Eläinkokeissa uute on pienentänyt kasvainten kokoa ja painoa. Alustavat tulokset viittaavat toisin sanoen siihen, että uute saattaa vaikuttaa syövän kasvua ja leviämistä edistäviin proteiineihin. Uutetta voi tehdä itse, mutta sitä on saatavilla valmiina myös luontaistuotteena. Kannattaa keskustella lääkärin kanssa ennen sen käyttöä.
https://www.stara.fi/2025/06/29/tiedemiehet-aimistyivat-voikukan-juuri-parantaa-ehka-syopaa/?utm_source=suomi24.fi&utm_medium=recommendation_widget
Voikukanjuuri parantaa ehkä syöpää
4
122
Vastaukset
- Anonyymi
Mitä luulet, että lääkäri vastaa, kun kerrot syöväsi voikukkaa?
- Anonyymi
Minä syön kesäisin voikukanlehtiä. Siinä on moninkertainen kivennäis-ja vitamiinimäärä verrattuna kaupan salaattiin. Poistan siitä lehtiruodit. Se käy kohtuullisen nopeasti, kun tottuu.Sitten voikukan kukkaa käytän teessä. Se puhdistaa maksaa.
Olen kiinnostunut voikukanjuurista , ja olen yrittänyt niitä tonkia, mutta varmaan puuttuu taitoa. Näin televisiossa, että heillä oli suht isoja juuria. Minä löysin niin pieniä, ettei innostanut.
- Anonyymi
Eihän lääkärit näitä ymmärrä. Voikukka on toimiva rohto. Tästä on laajalti tietoa esim. Toivo Rautavaara.
- Anonyymi
Lääkäri5 muuten ymmärtää ihan hyvin näitä,asioita ja toteava5nvaan sttä taas on uusi juttu laitettu kiertämään, sillä näitä ns parantavia juttuja on vähän väliä liikkeellä. Milloin on ijmparantajat milloin koivun tuhka milloin inkivääri jne.
Lääkärit obåvat tietoisia näistä asioista.
Mutta jos voikukka olisi auttanut ja sen ominaisuudet
vakavaan sairauteen niin siitä, oltaisiin tehty jo lääkettä,apteekkeihin. .ei pidä,uskoa kaiken,mailman juttuihin
Niin että minä en usko noihin juttuihin tippaakaan lehmillekkin ovat jopa haitallisia jos saavat voikukkaa sisällensaä. Lääketiede on kehittänyt sentään hyviä,lääkkeitä syöpääkin vastaan . Silloin kun tehdään uutta lääkettä niin siinä, ,on kovat testit ensin ennekun saavat myydä,. Joten miten joku voi uskoa tuohon voikukka juttuun että tuosta vaan voikukkaa naamaan niin syöpä lähtee. Pitää vähän ajatella että joku lukija saattaa olla herkkä ja alkaa ominpäin kokeilemaan
Vakavaan sairauteensa.
Tälläiset tutkimukset mihin aloittajankin näyttää kovasti luottavan , eivä,kerro mitään miten isoissa ryhmissä sitä voikukka ihmettä on kokeiltu ja seurattu.. niin että parempi kun pitää omana tietonaan jos nyt laittaa uskonsa voikukkiin , ettei auihuta toista ihmistä vaaraan ja kokeilemaan. . Omaksi häviökseen
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä yhteistä on sulla ja kaivatulla?
Onko teillä samantyyppinen olemus tai luonne? Vai muistuttaako vartalonne toisiaan? Tai kasvot? Entä pukeutuminen? Onko991536Kerran oltiin mekin kahdestaan
Saanko sanoa, että minua kyllä vähän huvitti jälkeenpäin? Olit kuin vapiseva jänis ketun vieressä valmis loikkimaan paik131196- 2271179
Persut yritti estää somalinaista väittelemästä lääketieteen tohtoriksi
Yrittivät saada hänet lähihoitajakouluun, vaikka pärjäsi hyvin koulussa. Nyt hän on yliopistossa väitellyt lääketieteen2641042Oikeasti, voitais mennä kahville
ja jutella niin kuin normi-ihmiset. Kyllä toivon sitä. En pelkää kohdata enkä istua sun kanssa samassa pöydässä. Miten o81989- 141960
Jos nainen harrastaa seksiä
Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi179943Pihlaja-puulle
Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos15909Yritin keväällä unohtaa sinut nainen
mutta siinä kävi niin, että ikävä tuli korkoineen takaisin. Niin että mikä taikavoima sinulla on minuun, sitä joutuu mie33802- 71787