Narsistit ovat ihmisiä joilta puuttuu itsetunto tyystin. He ovat lisäksi erittäin kateellisia ja epäluotettavia. Omatunto on narsistilla kokonaan tai lähes kokonaan puuttuva. Narsisti projisoi eli heijastaa omat piirteensä muiden ihmisten piirteiksi. Narsisti esimerkiksi ajattelee että muut ovat kateellisia hänelle vaikka hän itse on.
Mutta itse otsikon aiheeseen. Narsistit keräävät tietoa muista ja levittävät sitä. Heille kelpaa lähes mikä tahansa tieto toisesta ihmisestä. He osaavat esiintyä miellyttävinä ja luotettavina saadakseen ihmisen kertomaan jotain. He myös seuraa ihmisiä ja vainoaa ihmisiä usein.
Miksi narsisti on kiinnostunut muita koskevista asiosta ja tunkee nokkansa aina muiden asioihin? Koska narsistilta puuttuu itsearvostus ja itsetunto, jolloin hän pyrkii kompensoimaan tätä puutetta kokemalla vallantunnetta suhteessa muihin ihmisiin kun hänellä on tietoa muista.
Narsistit toimivat usein ryhmissä ja jakavat tietoa muista. Narsisti on uhmaikäinen mentaalisesti. Tämä tieto löytyy narsismia tutkiessa usein. Vahingonilo on narsistille ainoa aito ilo. Narsisti ei ota vastuuta koskaan mistään asiasta. Hän käyttää kaikki mahdollisuudet muiden ihmisten niittaamiseen maanrakoon. Narsistin elämä on henkisen väkivallan harjoittamista.
Normaalisti väestössä on eri arvioiden mukaan narsisteja 1-2%.
Nyt lukija voi pohtia, että onko olemassa esimerkiksi maakuntaa jossa narsistinen käytös esiintyisi hyvin isolla osalla väestöä.
Narsistit keräävät tietoa muista ja levittävät sitä. Miksi?
19
133
Vastaukset
- AnonyymiUUSI
vaikuttaa purran ja orpon kaltaiselta ihmiseltä
- AnonyymiUUSI
Nyt kun olet luennoinut narsismista satoja kertoja niin on pakko kysyä että mitä sitten? Aiotko tehdä asialle jotain vai jatkatko p#skanjauhantaasi kauankin?
- AnonyymiUUSI
Jos minulla olisi valta tehdä jotain asialle, tekisin. Mutta koska sellaista valtaa ei ole, niin teen sitä mitä moni muukin havaitessaan epäkohtia, eli kirjoittelen ja puhun ongelmasta. Ketään on vaikea pakottaakaan muutokseen mutta jos muutamakin potentiaalinen muuttuja lukee kirjoituksia ja tuntee sisimässään jonkin liikahtavan, voi siitä alkaa muutosprosessi jonka tuloksena voi parhaimmillaan olla miellyttävä rehti ihminen.
Paatuneimmankin ihmisen voi muuttaa uskoontulo eli Jumala. Sellaisen avun voi saada se joka lähestyy Jumalaa. Monet paatuneetkin tapaukset on muuttuneet luonteeltaan. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Jos minulla olisi valta tehdä jotain asialle, tekisin. Mutta koska sellaista valtaa ei ole, niin teen sitä mitä moni muukin havaitessaan epäkohtia, eli kirjoittelen ja puhun ongelmasta. Ketään on vaikea pakottaakaan muutokseen mutta jos muutamakin potentiaalinen muuttuja lukee kirjoituksia ja tuntee sisimässään jonkin liikahtavan, voi siitä alkaa muutosprosessi jonka tuloksena voi parhaimmillaan olla miellyttävä rehti ihminen.
Paatuneimmankin ihmisen voi muuttaa uskoontulo eli Jumala. Sellaisen avun voi saada se joka lähestyy Jumalaa. Monet paatuneetkin tapaukset on muuttuneet luonteeltaan.Mitäs jos sinä rehtinä ihmisenä muuttaisit vaikka jonnekin kauas missä ei olisi ollenkaan muita ihmisiä. Vaikka sinne Jumalan luo.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mitäs jos sinä rehtinä ihmisenä muuttaisit vaikka jonnekin kauas missä ei olisi ollenkaan muita ihmisiä. Vaikka sinne Jumalan luo.
Kiitos mielelläni Jumalan luokse. Pärjään myös ihmisten kanssa erittäin hyvin. Mutta kuten ymmärrät, ihmisille ominaisia piirteitä on empatia, rehellisyys, suoruus, oikeudenmukaisuus.
Antisosiaalisia piirteitä on kierous, juoruilu, selkäänpuukottaminen, kateus jne. Nämä on narsistisia piirteitä ja narsistien kanssa harvat ihmiset jaksavat olla tekemisissä kauaa. Sellaiset piirteet eivät sovellu ihmiselle missä vika on aina muissa ja tehdään silti itse konnuuksia eikä oteta vastuuta mistään.
Et löydä montaakaan normaalia ihmistä jotka viihtyisi tuollaisten seurassa. - AnonyymiUUSI
Kerro sinä? Miksi ihmiset on ilkeitätoisilleen nykyisin.Naapurit,työkaverit,sukulaiset.?Miksi?
- AnonyymiUUSI
Miksi kirjoittaja asuu tässä narsistien ja juoruilijoiden täyttämässä itä-savolaisessa maakunnassa? Vai onko hän jo löytänyt paremman paikan?
- AnonyymiUUSI
Vielä hetki ja sitten muutto muualle. Käytännön järjestelyjä. Suosittelen muillekin. Jotkut kertovat että savolaiset jotka on asuneet muualla vuosia ja palanneet, on oppineet käytöstavoille hieman ja ihmetelleet paluunsa jälkeen itsekkin savolaisten tapoja, Ihminen voi siis muuttua parhaimmassa tapauksessa edukseen.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Vielä hetki ja sitten muutto muualle. Käytännön järjestelyjä. Suosittelen muillekin. Jotkut kertovat että savolaiset jotka on asuneet muualla vuosia ja palanneet, on oppineet käytöstavoille hieman ja ihmetelleet paluunsa jälkeen itsekkin savolaisten tapoja, Ihminen voi siis muuttua parhaimmassa tapauksessa edukseen.
Odotappa kun sinulle selviää että savolaiset on jo ajat sitten levittäytyneet ympäri Suomen ja joka kolmannella suomalaisella on savolaisia geenejä.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Odotappa kun sinulle selviää että savolaiset on jo ajat sitten levittäytyneet ympäri Suomen ja joka kolmannella suomalaisella on savolaisia geenejä.
Minua ei häiritse kenenkään geenit oli hän mistä tahansa. Ei edes ne karjalaisiksi kutsuvat savolaiset jotka on aitoja ja empaattisia, eivät kadehdi eivätkä ole epäluotettavia selkäänpuukottajia. Sellaisiakin tiedän että on olemassa. Harmi vain kovin vähänlaisesti.
- AnonyymiUUSI
Aloittaja on juuri sitä mitä hän toisissa näkee, narsisti.
- AnonyymiUUSI
Minä en ole narsisti siksi että puhun niistä piirteistä siksi että narsismi näkyy karjalassa erityisen voimakkaasti. En minä ole ainoa joka kritisoi täkäläistä tapakulttuuria missä ei oteta huomioon muita ihmisiä ja kohdellaan kaltoin erityisesti muualta tulleita ja toki omaakin väkeä.
P-karjalassa vallitsevan narsismin on monet laittaneet merkille sen laajuuden takia. Kateus joka koskettaa lähes kaikkia alueella, on yksi vahva narsismin merkki.
Itse en kadehdi ketään. Joskus nuorena kun oli vielä epäkypsä saattoi jollakin tasolla kateutta olla mutta ei enää aikuisena. - AnonyymiUUSI
"Aloittaja on juuri sitä mitä hän toisissa näkee, narsisti."
Huomioi se että en ole missään nähnyt "toisissa" kategorisesti narsismia. Ei minun kotiseudullani tai muuallakaan maassa tietämykseni mukaan ole narsisteja kuin prosentti kaksi joten heitä ei ole paljoa. Narsistiset piirteet väestössä on Karjalassa erityisen voimallisesti ja laajasti nähtävillä joten näen sen mikä alueella on todellinen ilmiö.
Siksi täältä muualle muutankin koska haluan sellaisen ympäristön missä narsismi ei ole väestöä leimaava piirre vaan vain joidenkin harvojen yksiöiden vastenmielinen piirre. - AnonyymiUUSI
Seis.!!! Ihmiset on nykyisin ilkeitä toisilleen,mitä enempi saat toista mollata sen onnillesempia nyky ihmiset on.Säälittävää.
- AnonyymiUUSI
Tuollao logiikalla jos psykiatri näkisi asiakkaassa narsismia, hän olisi narsisti itse. Tällä logiikalla kukaan ei voisi tehdä havaintoa joidenkin narsismista koska olisi silloin itse.
Mutta viitannet projisointiin ei omien piirteiden heijastamiseen muihin. Narsistit karjalassakin voivat hyvin pitää muita narsisteina sillä sanoohan he usein että muut ovat kateellisia heille. Jopa Lieksan kaupunginhallituksen jotkut jäsenet on sanoneet että muut kunnat on kateellisia Lieksalle.
- AnonyymiUUSI
Oletko siis sitä mieltä, että narsismi tukee avointa yhteiskuntaa?
- AnonyymiUUSI
Eiköhän narsismi tuhoa avoimen yhteiskunnan ja monen muunkin asian. Jenkkien nykyinen presidentti on narsisti ja hän on luonut aika tavalla kaaosta ja epävarmuutta ja se tulee jatkumaan. Pienemmissä piireissä narsistit tuhoaa jopa omia lapsiaan henkisesti. Työpaikoilla narsistit luo hännystelijöiden verkoston ja pelon ilmapiirin.
Avoin yhteiskunta ei tarkoita yksityisyyden riistämistä vaan politiikan läpinäkyvyyttä yhteisissä asioissa. Yksilöllä on oikeus yksityisyyteensä ja laki tätä suojaa. Mutta yhteiskunnassa tulisi olla läpinäkyvyys yhteisissä päätöksissä jotta korruptio jäisi vähemmälle.
- AnonyymiUUSI
Juuri perjantaina irtisanoin narsistin, työkavereiden pyynnöstä.
Jos työnteko ei onnistu muista virheitä hakematta, silloin on mentävä muualle.
Nyt uhkaillaan oikeudella ja on tehty ahdistelusta ja painostuksesta sekä syrjinnästä ilmoitukset.
Paha auttaa niiden kanssa, 5kk työpanos oli aikalailla nolla, jos muut ei auttaneet niin mikään ei onnistunut.
Näytti ottavan luonnon päälle, on se jännä että kyllä muista löydetään vaikka mitä mutta jos itsellänsä pitää olla selkäranka niin itku pääsee.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️851768Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu
Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia1201184YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä621060- 62946
Hyvin. Ikävää nainen,
Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan74856Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta
Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli79808Linnasuolla poliisi operaatio
Kamalaa menoa taas meidän ihanassa kaupungissa. https://www.uutisvuoksi.fi/paikalliset/864606029806- 57800
Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin
Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.46790Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.115761