Moi!
Olen työtön työnhakija ja mietin, onko muilla kokemusta tällaisesta tilanteesta:
Jos lähtee syksyllä esim. kahdeksi kuukaudeksi lomalle Kreikkaan, pitää työnhaun normaalisti voimassa, tekee työnhakunsa ja on koko ajan tavoitettavissa puhelimella ja sähköpostilla – pitääkö siitä ilmoittaa TE-toimistolle? Vai riittääkö että hoitaa kaiken kuten kuuluu?
Toisaalta mietin, että jos kertoo TE-toimistolle etukäteen, niin alkaako siitä seuraamaan jotain ylimääräistä (esim. kutsuja koulutuksiin tms.), vaikka loma olisi vain väliaikainen eikä työnhaku esty.
Herättääkö ilmoitus enemmän ongelmia kuin se ratkaisee? En tietenkään aio laistaa työnhakua, mutta mietin mikä on fiksuinta.
Onko kellään ollut vastaavaa tilannetta? Miten meni ja mitä kannattaisi ottaa huomioon?
Kiitos jos joku ehtii jakaa kokemuksia
Voiko työtön lähteä lomalle ulkomaille ilman ongelmia?
11
195
Vastaukset
- Anonyymi
Itse en mitään kyllä ilmoittaisi. TE-spedet kyllä keksivät tai vetoavat johonkin pykälän, jonka mukaan mitään ei tarvitse maksaa tuolta ajalta.
- Anonyymi
Pitää ilmoittaa te-keskukselle,itse olin talvella kuukauden Thaimaassa
- Anonyymi
Ei työnhakijalla ole lomaa. Tai on jos ilmoitat työkkärille mutta siinä tapauksessa et saa työttömyysrahaa. Etkä toimeentulotukea paitsi asumisen kustannuksiin.
- Anonyymi
EU on yhteistä pelikenttää. Työtä voi olla etsimässä myös etelä-euroopasta EU:n alueelta. Eihän täällä peräkylässä enää mitään kunnon paikkoja ole edes tarjolla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
EU on yhteistä pelikenttää. Työtä voi olla etsimässä myös etelä-euroopasta EU:n alueelta. Eihän täällä peräkylässä enää mitään kunnon paikkoja ole edes tarjolla.
Ai kyllä uusavuttomilta onnistuukin ilmoittautuminen jonnekin Kreikan työvoimatoimistoon.. Buaaaahhh😂
- Anonyymi
No et todellakaan ilmoita, sinänsä mitään kieltoa ei ole mutta saattavat ilkeyksissään soitella ym. Ja jos olisi pakko ilmoittaa niin itse sanoisin että lähden työtä hakemaan, työnhaku EU-alueella on samaa kuin Suomessa
- Anonyymi
TE-toimistolle ei tarvitse ilmoitta, kunhan on tavoitettavissa. Jos saat vielä jonkun tarkistamaan saapuneen kirjepostin mahdollisimman usein, niin ei muuta kuin hyvää matkaa!
- Anonyymi
Postin hakee sukulainen ja ilmoittelee tarvittaessa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Postin hakee sukulainen ja ilmoittelee tarvittaessa
Ehkä kannattaisi nyt viimestään siirtyä jo sähköiseen asiointiin.
- Anonyymi
Ei tarvitse ilmoittaa. Työtön saa matkustella ihan vapaasti, kunhan on tavoitettavissa, eli vastaa puhelimeen, jos TE-tantta soittaa.
- Anonyymi
Eikä tarvitse sanoa missä on.
"Haloo! Olen Puolassa putkassa".
👀🤣🛃⚠️
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k293790- 412569
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut422518Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s82275- 211894
- 381729
Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta461623Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.3001470- 1411457
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t461408