Vaihteeksi vähän toisenlaista näkökulmaakin. Voisiko olla niinkin, että ei se ulosotto olekaan mikään ultimaattinen kansan vihollinen?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011338452.html
Ulosotto on kaveri
45
614
Vastaukset
- Anonyymi
Voi kunpa olisi edes asiallinen. Kun oma velkaantumiseni vei ulosoton asiakkaaksi, ei kukaan eikä mikään taho neuvonut saati auttanut tajuamaan tilanteen fataalia etenemistä. Olin siinä uskossa, että viranomainen toimii reilusti ja oikeudenmukaisesti, siihen olin tottunut omassa virkatyössäni asiakkaita auttaessani. Mutta ei, vastassa oli velallista mollaava järjestäytynyt organisaatio, jossa velallinen on alin mahdollinen hierakiassa. Mitään ei kerrota, mitään ei opasteta ja jos neuvotaan, neuvot ovat vääriä.
Talous- ja velkaneuvonta vääristelee asioita ja ohjaa hukkaamaan koko omaisuuden pilkkahinnalla (kotia myöten), jottei susi syö. Velkaantuneen arvostus on mitätöntä ja yhtäkkiä kaikesta päättää täysin vieras taho, vieraat ihmiset ja viranomaiset.
Rahojen siirto monikansalliseen pohjattomaan kitaan perintäyhtiöille on sanoinkuvaamattoman härski prosessi. Vouti on ylimielinen nuori, jolle vain oma hyvä on sydämenasia. Ei velkaantuneen auttaminen kuulu agendaan.- Anonyymi
Kerro toki, mihin toimenpiteisiin ryhdyit. Viranomaisen toimenpiteistä voi esimerkiksi tehdä kantelun ja päätöksiä voi riitauttaa.
Väitätkö, että sinulle tuli yllätyksenä, että mikäli ei maksa velkojaan, voi joutua ulosoton asiakkaaksi ja siinä kohtaa ei enää kovin paljoa asioista kysellä?
Miten sinusta pitäisi toimia, jos joku jättää velat maksamatta?
Maksamalla laskut ja muut velvoitteensa ajallaan on muuten hyvä ajatus: ei tarvitse maksaa ylimääräisiä korkoja tai perintäkuluja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerro toki, mihin toimenpiteisiin ryhdyit. Viranomaisen toimenpiteistä voi esimerkiksi tehdä kantelun ja päätöksiä voi riitauttaa.
Väitätkö, että sinulle tuli yllätyksenä, että mikäli ei maksa velkojaan, voi joutua ulosoton asiakkaaksi ja siinä kohtaa ei enää kovin paljoa asioista kysellä?
Maksamalla laskut ja muut velvoitteensa ajallaan on muuten hyvä ajatus: ei tarvitse maksaa ylimääräisiä korkoja tai perintäkuluja.Ihan ensin tuli yllätyksenä se prosessitanssi, joka suoritetaan ennen yhtään velan lyhennystä. Käydään ulosottajan kanssa läpi omaisuus ja irtain, jotka hinnoitellaan. Kysytään miten on mumminkaiman korujen laita ja missä jemmassa ne. Sitten samaan aikaan käräjäoikeus lähettelee kirjeitä, joista ei tajua tuon taivaallista. On maksettava tuntemattoman perintäyhtiön ostamaa lainasummaa, josta ei selviä edes alkusaldoa, ei maksettua lyhennystä tai korko-osuutta. Ja lisää pukkaa seuraavalla viikolla mutta eri firmoilta. Ketään eikä mitään tunne, ei ole ollut yhteyksiä. Moni maksaa lainaansa pitkäänkin ennen joutumista perinnän hyppysiin ja sitten ykskaks vastapuolet vaihtuu.
Kun käräjät käydään, tulee maksua maksun perään. Ilmoitellaan ulosottoon joutumista lehdissä ja maksetaan kaikesta ekstraa, mikä ei velalliselle aukea ollenkaan. Miksi ilmoitellaan? Halutaanko velallinen nolatuksi? Ja sellaista. Itse sain puolituttavalta tietooni, kuinka paljon olen velkaa! Hän tiesi enemmän asioistani kuin itse ihan pyytämällä ulosottopapereita jotka ovat siis julkisia asiakirjoja. Romaani tulisi siitä ulosottoshow'sta. Ehkä sen kirjoitankin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Maksamalla laskut ja muut velvoitteensa ajallaan on muuten hyvä ajatus: ei tarvitse maksaa ylimääräisiä korkoja tai perintäkuluja.Olen itse pyytänyt velkojen siirtämistä ulosottoon koska eläkeikään ei ole pitkä aika ja yhdistelylainani esim olisi kestänyt vielä eläkkeelle asti. Mietin että pääsen nopeammin eroon veloista ulosoton kautta. Mutta se mitä en tiennyt että sain ulosottomiehen joka ei ole tippaakaan inhimillinen. Valitin siitä että häneltä tulevissa päätöksissä kestää ja saan ne sitten pe-la välisenä yönä. Sen jälkeen aloin saamaan ne ma-ti välisenä yönä . Hän tutkii tiliotteitani ja kommentoi rahankäyttöäni ikävillä kommenteilla. Hän ehdotti minulle että voisin maksaa ITSE ulosotossa olevia pieniä summia. Huomautin hänelle että maksan ihan itse jo nyt yli 1000 euroa kk . Käteen jää 1300 ja vuokrani on 900 ja mitään tukia en ole oikeutettu saamaan. En saa myöskään vapaa kuukausia koska ulosottomiehen mielestä en ole oikeutettu. En voi vaihtaa asuntoa halvempaan koska niitä ei ole ja vuoden alusta tuli tulorajat jotka menevät minulla yli bruttopalkassa. Vaikka oikeasti olen uo ollessa päällä pienituloinen. Haluan siis maksaa velkani ja 2 vuotta olen niitä maksanutkin. Vuosi vielä jäljellä . Mutta kyllä mielestäni vähän kohtuutonta että en saa mitään helpotusta ulosoton aikana. Ja vielä kaikki on kiinni siitä kuinka kiva ja reilu ja inhimillinen ulosottomies on. Lisäksi uo miehet tulkitsevat lakia eri tavalla esim vapaa kuukausien myöntämiseen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen itse pyytänyt velkojen siirtämistä ulosottoon koska eläkeikään ei ole pitkä aika ja yhdistelylainani esim olisi kestänyt vielä eläkkeelle asti. Mietin että pääsen nopeammin eroon veloista ulosoton kautta. Mutta se mitä en tiennyt että sain ulosottomiehen joka ei ole tippaakaan inhimillinen. Valitin siitä että häneltä tulevissa päätöksissä kestää ja saan ne sitten pe-la välisenä yönä. Sen jälkeen aloin saamaan ne ma-ti välisenä yönä . Hän tutkii tiliotteitani ja kommentoi rahankäyttöäni ikävillä kommenteilla. Hän ehdotti minulle että voisin maksaa ITSE ulosotossa olevia pieniä summia. Huomautin hänelle että maksan ihan itse jo nyt yli 1000 euroa kk . Käteen jää 1300 ja vuokrani on 900 ja mitään tukia en ole oikeutettu saamaan. En saa myöskään vapaa kuukausia koska ulosottomiehen mielestä en ole oikeutettu. En voi vaihtaa asuntoa halvempaan koska niitä ei ole ja vuoden alusta tuli tulorajat jotka menevät minulla yli bruttopalkassa. Vaikka oikeasti olen uo ollessa päällä pienituloinen. Haluan siis maksaa velkani ja 2 vuotta olen niitä maksanutkin. Vuosi vielä jäljellä . Mutta kyllä mielestäni vähän kohtuutonta että en saa mitään helpotusta ulosoton aikana. Ja vielä kaikki on kiinni siitä kuinka kiva ja reilu ja inhimillinen ulosottomies on. Lisäksi uo miehet tulkitsevat lakia eri tavalla esim vapaa kuukausien myöntämiseen
Huhhuh, onpa kurjaa luettavaa viranomaistoiminnasta taas. Itsellänikin on kokemusta noista yöllisistä meileistä, joilla vouti hoveineen yritti manipuloida minua myymään asuntoni pilkkahinnalla. Onko tarkoitus, että velallista pidetään pöljänä tai juoppona, joka riekkuu vastuuttomana pitkin yötä eikä tiedä mistään mitään? Sellainen tunne tuli. Olen ja juu ikäihminen minäkin, eli siis vanhuuseläkeläinen. Voudin tapa hoitaa elämäni tärkeintä talousasiaa eli koko uran aikana hankittua asuntoa oli pöyristyttävää!
Ulosottajien fiksuus tai sen puute on nähty sekin. Täysin sivistymätöntä sakkia suurin osa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huhhuh, onpa kurjaa luettavaa viranomaistoiminnasta taas. Itsellänikin on kokemusta noista yöllisistä meileistä, joilla vouti hoveineen yritti manipuloida minua myymään asuntoni pilkkahinnalla. Onko tarkoitus, että velallista pidetään pöljänä tai juoppona, joka riekkuu vastuuttomana pitkin yötä eikä tiedä mistään mitään? Sellainen tunne tuli. Olen ja juu ikäihminen minäkin, eli siis vanhuuseläkeläinen. Voudin tapa hoitaa elämäni tärkeintä talousasiaa eli koko uran aikana hankittua asuntoa oli pöyristyttävää!
Ulosottajien fiksuus tai sen puute on nähty sekin. Täysin sivistymätöntä sakkia suurin osa.Sanoo laskunsa maksamatta jättänyt.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sanoo laskunsa maksamatta jättänyt.
Ihminen joka maksaa velkansa vaikka ulosoton kautta on hyvä maksaja. Koska hän maksaa velkansa. Laskut voi joutua jättämään maksamatta monesta eri syystä ja ajautua siten ulosottoon. Mutta jos on ulosotossa ei ole huono ihminen eikä huono maksaja jos sitä kautta velkansa maksaa. Itse olen niin hyvä maksaja että maksoin ulosoton kautta myös toisen ihmisen velan jossa olin takaajana.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sanoo laskunsa maksamatta jättänyt.
En jättänyt laskuja maksamatta, päinvastoin maksoin ne tuplahinnalla ulosoton kautta. Oletko niin tietämätön, että herjaat täällä kalleimmalla tavalla maksavia hölmöyttäsi vai ilkeyttäsi? Jos ihmisen koti myydään alta pilkkahinnalla, sinulle sellainen on vain vittuilun paikka? ihan tiedoksi, en suostunut voudin "känniseen" sekoiluun yöllä. En myynyt ja valitin asiasta eteenpäin. Taisi pikkupomo-jupin housut tutista.
Sinut sitä vastoin lähettäisin Seilin saarelle aikakapselilla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En jättänyt laskuja maksamatta, päinvastoin maksoin ne tuplahinnalla ulosoton kautta. Oletko niin tietämätön, että herjaat täällä kalleimmalla tavalla maksavia hölmöyttäsi vai ilkeyttäsi? Jos ihmisen koti myydään alta pilkkahinnalla, sinulle sellainen on vain vittuilun paikka? ihan tiedoksi, en suostunut voudin "känniseen" sekoiluun yöllä. En myynyt ja valitin asiasta eteenpäin. Taisi pikkupomo-jupin housut tutista.
Sinut sitä vastoin lähettäisin Seilin saarelle aikakapselilla.Jos velkoja joutuu hakemaan maksamattoman laskun maksua ulosoton kautta pakkotäytäntöönpanona, ei ole väärin sanoa sinun jättäneen laskuja maksamatta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos velkoja joutuu hakemaan maksamattoman laskun maksua ulosoton kautta pakkotäytäntöönpanona, ei ole väärin sanoa sinun jättäneen laskuja maksamatta.
Mistä sinä tiedät miksi laskuja ei ollut maksettu? Onhan voinut olla yrityskonkurssikin kyseessä tai muu pakkorealisointi. Kaikkea kummaa voi tulla vastaan kun vanhaksi elää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan ensin tuli yllätyksenä se prosessitanssi, joka suoritetaan ennen yhtään velan lyhennystä. Käydään ulosottajan kanssa läpi omaisuus ja irtain, jotka hinnoitellaan. Kysytään miten on mumminkaiman korujen laita ja missä jemmassa ne. Sitten samaan aikaan käräjäoikeus lähettelee kirjeitä, joista ei tajua tuon taivaallista. On maksettava tuntemattoman perintäyhtiön ostamaa lainasummaa, josta ei selviä edes alkusaldoa, ei maksettua lyhennystä tai korko-osuutta. Ja lisää pukkaa seuraavalla viikolla mutta eri firmoilta. Ketään eikä mitään tunne, ei ole ollut yhteyksiä. Moni maksaa lainaansa pitkäänkin ennen joutumista perinnän hyppysiin ja sitten ykskaks vastapuolet vaihtuu.
Kun käräjät käydään, tulee maksua maksun perään. Ilmoitellaan ulosottoon joutumista lehdissä ja maksetaan kaikesta ekstraa, mikä ei velalliselle aukea ollenkaan. Miksi ilmoitellaan? Halutaanko velallinen nolatuksi? Ja sellaista. Itse sain puolituttavalta tietooni, kuinka paljon olen velkaa! Hän tiesi enemmän asioistani kuin itse ihan pyytämällä ulosottopapereita jotka ovat siis julkisia asiakirjoja. Romaani tulisi siitä ulosottoshow'sta. Ehkä sen kirjoitankin.Kerro lisää:
1) Missä tämä omaisuus käydään läpi ja miten hinnoittelu tapahtuu? Kiinnitetäänkö esimerkiksi televisioon hintalappu? Olen kyllä kuullut ulosottoselvityksestä mutta...
2) Miksi niistä varsin selvistä kirjeistä ei ymmärtäisi mitään? Näkemäni päätökset ovat olleet varsin selväsanaisia. Tietysti jos tilanne on se, että velkoja on niin paljon, ettei niistä itsekään ole pysynyt kärryillä.. noh, voi voi.
3) Kerro toki lisää, milloin Matti Meikäläisen maksamattomasta puhelinlaskusta on julkaistu tieto lehdissä. Olisiko yksi esimerkki heittää?
4) Ja mistäs ulosotto sinun kaikki velkasi tietäisi? Miksi ulosottotiedot pitäisi salata? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ulosottajien fiksuus tai sen puute on nähty sekin. Täysin sivistymätöntä sakkia suurin osa.Nyt en ymmärrä. Millä tavalla yöllä lähetetty sähköposti olisi paha asia? Mitä väliä sillä kellonajalla on?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihminen joka maksaa velkansa vaikka ulosoton kautta on hyvä maksaja. Koska hän maksaa velkansa. Laskut voi joutua jättämään maksamatta monesta eri syystä ja ajautua siten ulosottoon. Mutta jos on ulosotossa ei ole huono ihminen eikä huono maksaja jos sitä kautta velkansa maksaa. Itse olen niin hyvä maksaja että maksoin ulosoton kautta myös toisen ihmisen velan jossa olin takaajana.
Ei ole. Jokainen saatava, joka menee ulosottoon, aiheuttaa ylimääräistä työtä. Kun minä lähetän tehdystä työstä laskun, minä haluan siitä maksun. En selityksiä, en käräjöintiä, en viivästyskorkoja vaan maksun ja maksettuna viimeistään eräpäivänä. Minun on maksettava palkat ja ne on maksettava ajallaan. Jos en saa tehdystä työstä maksua, joudun rahoittamaan palkat jollain muulla. Raha on kallista.
Koskaan kuullut sanontaa "joka ottaa taatakseen, ottaa maksaakseen"? Jos takaat jonkun velan, varaudu maksamaan. Sen maksaminen ei tee sinusta hyvää maksajaa. Se on velvoite, josta otit riskin suostumalla takaajaksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole. Jokainen saatava, joka menee ulosottoon, aiheuttaa ylimääräistä työtä. Kun minä lähetän tehdystä työstä laskun, minä haluan siitä maksun. En selityksiä, en käräjöintiä, en viivästyskorkoja vaan maksun ja maksettuna viimeistään eräpäivänä. Minun on maksettava palkat ja ne on maksettava ajallaan. Jos en saa tehdystä työstä maksua, joudun rahoittamaan palkat jollain muulla. Raha on kallista.
Koskaan kuullut sanontaa "joka ottaa taatakseen, ottaa maksaakseen"? Jos takaat jonkun velan, varaudu maksamaan. Sen maksaminen ei tee sinusta hyvää maksajaa. Se on velvoite, josta otit riskin suostumalla takaajaksi.Näin se pyörä pyörii. Tänään tuo toinen ja huomenna sinä. Koskaan, ei koskaan kannata luottaa oman hyvän jatkumoon. Kun vaikeudet alkavat tulla ovista ja ikkunoista silloin otetaan mittaa luonteesta. Kukaan ei ole koskaan turvassa talousongelmista, niihin voi yllättäen pudota vaikka sotatilassa. Viimeksi nähty nyt vaikka Ukrainassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt en ymmärrä. Millä tavalla yöllä lähetetty sähköposti olisi paha asia? Mitä väliä sillä kellonajalla on?
Mielensäpahoittaja pahoittaa mielensä luonnollisesti myös jos sähköposti on tullut yöllä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mielensäpahoittaja pahoittaa mielensä luonnollisesti myös jos sähköposti on tullut yöllä.
Ei kukaan täysipäinen virkamies lähetä tärkeitä tiedotteita ja päätöksiä keskellä yöllä. Ei edes juppi vouti. Kyllä sellainen näyttää pahalta ja vasemman käden hommelilta. Ja vastaanottajalle, jonka pitää tehdä ehkä elämänsä tärkein päätös omaisuutensa suhteen.
Terveisin yrittäjä ja virkamies. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen itse pyytänyt velkojen siirtämistä ulosottoon koska eläkeikään ei ole pitkä aika ja yhdistelylainani esim olisi kestänyt vielä eläkkeelle asti. Mietin että pääsen nopeammin eroon veloista ulosoton kautta. Mutta se mitä en tiennyt että sain ulosottomiehen joka ei ole tippaakaan inhimillinen. Valitin siitä että häneltä tulevissa päätöksissä kestää ja saan ne sitten pe-la välisenä yönä. Sen jälkeen aloin saamaan ne ma-ti välisenä yönä . Hän tutkii tiliotteitani ja kommentoi rahankäyttöäni ikävillä kommenteilla. Hän ehdotti minulle että voisin maksaa ITSE ulosotossa olevia pieniä summia. Huomautin hänelle että maksan ihan itse jo nyt yli 1000 euroa kk . Käteen jää 1300 ja vuokrani on 900 ja mitään tukia en ole oikeutettu saamaan. En saa myöskään vapaa kuukausia koska ulosottomiehen mielestä en ole oikeutettu. En voi vaihtaa asuntoa halvempaan koska niitä ei ole ja vuoden alusta tuli tulorajat jotka menevät minulla yli bruttopalkassa. Vaikka oikeasti olen uo ollessa päällä pienituloinen. Haluan siis maksaa velkani ja 2 vuotta olen niitä maksanutkin. Vuosi vielä jäljellä . Mutta kyllä mielestäni vähän kohtuutonta että en saa mitään helpotusta ulosoton aikana. Ja vielä kaikki on kiinni siitä kuinka kiva ja reilu ja inhimillinen ulosottomies on. Lisäksi uo miehet tulkitsevat lakia eri tavalla esim vapaa kuukausien myöntämiseen
Että ihan kolme vuotta, josta enää vuosi jäljellä. Voivoi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinut sitä vastoin lähettäisin Seilin saarelle aikakapselilla.Uo toimii sinun sihteerinä ja sillä on hintansa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täällä on kommentoimassa ulosotto keskustelussa joko jotain ilkeitä teinejä tai sitten todellisia luusereita joiden matala itsetunto nousee kun ne luulee että joillain menee vielä huonommin 🤣
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kukaan täysipäinen virkamies lähetä tärkeitä tiedotteita ja päätöksiä keskellä yöllä. Ei edes juppi vouti. Kyllä sellainen näyttää pahalta ja vasemman käden hommelilta. Ja vastaanottajalle, jonka pitää tehdä ehkä elämänsä tärkein päätös omaisuutensa suhteen.
Terveisin yrittäjä ja virkamies.Lähetän tästä lähtien sinulle sähköpostia ainoastaan yöllä. Mikä kellonaika sinua harmittaa eniten?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko tyhmä? Luitko edes kirjoitusta? 3 vuotta on pitkä aika yli 60-vuotiaalle jolla on perussairauksia. Se voi olla loppuelämä. Nuoremmilla ihan erilainen suhtautuminen aikaan kuin 60 ja yli vuotiailla. Siksi myös vanhempien ihmisten ulosottomiehinä pitäisi toimia vähän vanhempien ulosottomiesten.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan ensin tuli yllätyksenä se prosessitanssi, joka suoritetaan ennen yhtään velan lyhennystä. Käydään ulosottajan kanssa läpi omaisuus ja irtain, jotka hinnoitellaan. Kysytään miten on mumminkaiman korujen laita ja missä jemmassa ne. Sitten samaan aikaan käräjäoikeus lähettelee kirjeitä, joista ei tajua tuon taivaallista. On maksettava tuntemattoman perintäyhtiön ostamaa lainasummaa, josta ei selviä edes alkusaldoa, ei maksettua lyhennystä tai korko-osuutta. Ja lisää pukkaa seuraavalla viikolla mutta eri firmoilta. Ketään eikä mitään tunne, ei ole ollut yhteyksiä. Moni maksaa lainaansa pitkäänkin ennen joutumista perinnän hyppysiin ja sitten ykskaks vastapuolet vaihtuu.
Kun käräjät käydään, tulee maksua maksun perään. Ilmoitellaan ulosottoon joutumista lehdissä ja maksetaan kaikesta ekstraa, mikä ei velalliselle aukea ollenkaan. Miksi ilmoitellaan? Halutaanko velallinen nolatuksi? Ja sellaista. Itse sain puolituttavalta tietooni, kuinka paljon olen velkaa! Hän tiesi enemmän asioistani kuin itse ihan pyytämällä ulosottopapereita jotka ovat siis julkisia asiakirjoja. Romaani tulisi siitä ulosottoshow'sta. Ehkä sen kirjoitankin.Koeta jaksaa. Elämme viimeistä sukupolvea. Vaikka lähtisit täältä asunnottomana, nälkään kuolemalla, sillä ei ole merkitystä, vaan sillä, kumpaan paikkaan menet viettämään ikuisuuttasi. Usko, että Jeesus sovitti sinunkin syntisi verellään, ja ota tuo rakkaudenlahja vastaan oman syntisyytesi kohdalle, niin pelastut, peruuttamattomasti. Taivaassa ei ole velkojia eikä ulosottajia eikä globaaleja rahankiskontafirmoja. Uskovien ylöstempaus voi tapahtua pian, ehkä jo tänä vuonna.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ulosottajien fiksuus tai sen puute on nähty sekin. Täysin sivistymätöntä sakkia suurin osa.Kuulostaa samasta puusta veistetyltä kuin työttömyystoimiston virkaloiset. Tuntuu, että he kuvittelevat, että heidän kynsiinsä joutuneita ihmisiä TÄYTYY kiusata.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lähetän tästä lähtien sinulle sähköpostia ainoastaan yöllä. Mikä kellonaika sinua harmittaa eniten?
Minä teen sitten jatkossa taas ilmoituksen häirinnästä ja viranomaisen väärinkäytöksestä sinua ylemmälle virkamiehelle. Sitä saat mitä tilaat. Muista, että virheilmoitukset päätyvät fläkkeinä ceeveeseesi. Ja sitten, hups, loppuukin urakehitys alimmalle tasolle. Uijui.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä teen sitten jatkossa taas ilmoituksen häirinnästä ja viranomaisen väärinkäytöksestä sinua ylemmälle virkamiehelle. Sitä saat mitä tilaat. Muista, että virheilmoitukset päätyvät fläkkeinä ceeveeseesi. Ja sitten, hups, loppuukin urakehitys alimmalle tasolle. Uijui.
Ilmeisesti sinun kotona täytyy pistäytyä. Jutellaan ensin mukavia turhan jännityksen poistamiseksi ja siinä sivussa ohessa kurkataan löytyykö sattumalta lipastoista mitään mistä et ole muistanut mainita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ilmeisesti sinun kotona täytyy pistäytyä. Jutellaan ensin mukavia turhan jännityksen poistamiseksi ja siinä sivussa ohessa kurkataan löytyykö sattumalta lipastoista mitään mistä et ole muistanut mainita.
Tervetuloa. Rassataan tässä just kättä pidempää.
- Anonyymi
Velkaneuvonnan työntekijöiden, jotka saavat veronmaksajien rahoista palkkansa, toivoisin transparenttia ammattiosaamisen tiedotusta. Eli suomeksi, mikä koulutus?
- Anonyymi
Velkaneuvojan koulutusvaatimuksena on korkeakoulututkinto. Muistaakseni myös ammattikorkeakoulututkinto katsotaan korkeakoulututkinnoksi. Tradenomin koulutus sopivassa suuntautumisvaihtoehdossa kuulostaakin korvissani erittäin asialliselta velkaneuvojan koulutukselta.
Lähde: Valtioneuvoston asetus Oikeuspalveluvirastosta 2 § https://finlex.fi/fi/lainsaadanto/saadoskokoelma/2024/548#OT1 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Velkaneuvojan koulutusvaatimuksena on korkeakoulututkinto. Muistaakseni myös ammattikorkeakoulututkinto katsotaan korkeakoulututkinnoksi. Tradenomin koulutus sopivassa suuntautumisvaihtoehdossa kuulostaakin korvissani erittäin asialliselta velkaneuvojan koulutukselta.
Lähde: Valtioneuvoston asetus Oikeuspalveluvirastosta 2 § https://finlex.fi/fi/lainsaadanto/saadoskokoelma/2024/548#OT1Kumma ettei heitä sisäänajeta tehtäviinsä ollenkaan. Itse kysyin kahdelta eri neuvojalta ohjeet samaan tilanteeseen velkaantuneella ja vastaukset olivat täysin toisiansa vastaisia. Toisen henki meinasi salpautua siitä paheksunnan määrästä minkä heitti lankaa pitkin. Tädin mielestä velkaantunut on tämän maan pahin rikollinen, jota pitää sanktioida mahdollisimman korkean asteikon mukaisesti. Ainoa neuvo oli, että kaikki velallisen omaisuus pitää myydä välittömästi pois kenelle vaan. Talo ja maat, irtain ja 40-vuoden uralla hankittu kodin sisustuskin. Vaatekaappiin ei kuitenkaan halunnut kurkata. Toisen mielestä velkajärjestely olisi paras vaihtoehto. Itse asiassa vielä kolmaskin tuli mukaan ja hänelle olin järkyttävän köyhä mihinkään toimenpiteeseen. liian köyhä autettavaksi.
Hmm, olisiko koulutusta lisättävä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kumma ettei heitä sisäänajeta tehtäviinsä ollenkaan. Itse kysyin kahdelta eri neuvojalta ohjeet samaan tilanteeseen velkaantuneella ja vastaukset olivat täysin toisiansa vastaisia. Toisen henki meinasi salpautua siitä paheksunnan määrästä minkä heitti lankaa pitkin. Tädin mielestä velkaantunut on tämän maan pahin rikollinen, jota pitää sanktioida mahdollisimman korkean asteikon mukaisesti. Ainoa neuvo oli, että kaikki velallisen omaisuus pitää myydä välittömästi pois kenelle vaan. Talo ja maat, irtain ja 40-vuoden uralla hankittu kodin sisustuskin. Vaatekaappiin ei kuitenkaan halunnut kurkata. Toisen mielestä velkajärjestely olisi paras vaihtoehto. Itse asiassa vielä kolmaskin tuli mukaan ja hänelle olin järkyttävän köyhä mihinkään toimenpiteeseen. liian köyhä autettavaksi.
Hmm, olisiko koulutusta lisättävä?Velkajärjestelylakikin on muuttunut matkan varrella, joten eri aikoina voi tulla erilainen vastaus. Ei kuitenkaan ole ikinä asiallista kutsua asiakasta Suomen pahimmaksi rikolliseksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Velkajärjestelylakikin on muuttunut matkan varrella, joten eri aikoina voi tulla erilainen vastaus. Ei kuitenkaan ole ikinä asiallista kutsua asiakasta Suomen pahimmaksi rikolliseksi.
Olen samaa mieltä. Ja kun se vastaus tuli juuri pahimman shokin iskiessä kun ei kyennyt enää lyhennyksiin sairauden vuoksi. Silloin mietin, etten enää yhtään ihmettele heitä jotka ajavat päin kallioseinää ja rekan nuppia. Tämä huohottava täti oli vielä velkaneuvonnan pää eli johtavassa asemassa. Huhhuh.
- Anonyymi
"Syynä on inhimillinen tragedia, mutta myös holtiton rahankäyttö, kun kulutusluottoja tyrkytettiin uupuneelle vuodesta toiseen kuluttamisen riemuun ja kulissien ylläpitämiseksi."
Näinhän se yleensä on. Erilaisista epätoivotuista sattumista ja asioiden sekä ihmisten ominaisuuksista ne johtuvat. Sitten on yllättävää työttömyyttä, sairautta, alkoholismia ja muita elämänhallintaongelmia. Ehkäpä luotonantajat voisivat ihan omatoimisesti selvittää luotonottajan elämäntilannetta tai taustoja. En usko että kukaan on mielellään ulosotossa tai edes hankkii sitä ensimmäistä maksuhäiriömerkintää.- Anonyymi
Itse mainitsin kaikille lainan antajille, että lainan vakuutena on omakotitalo omalla maalla. Sitä ei kuitenkaan merkitty velan vakuudeksi, lainan antajalla oli sellainen käytäntö. Siis otin lainaa sairaus- ja työttömyyskuluihin kotiani vastaan. Nyt maksan ulosottoon velkaa. Asuntoa olen kaupannut pitkään, mutta suhdanteiden ja sijainnin vuoksi kauppoja ei ole tullut. Edelleen olen sitä mieltä oman velkani suhteen, etten ole toiminut elämänhallinnan puutteen tai alkoholismin tms. vuoksi mitenkään moitittavasti ottaessani lainaa joka on nyt sitten velkaa. Oma pankkini ei suostunut pieneenkään lainaan eikä ns. siltarahoitukseen, jotta olisin saanut talouteni tasapainoon isojen sairauskulujen takia. Mielestäni tässä on se juurisyy monen joutumisessa ulosottoon.
- Anonyymi
Mitenkähän luotonantajat omatoimisesti tutkisivat lainanhakijan alkoholismia ja elämänhallintaongelmia?
- Anonyymi
Huiliin seiliin huumoria demokraattisesti.
- Anonyymi
Kyllä ulosottomiehen vastakohta eli sisäänantonainen on paljon parempi. Minulta ulosottomies saa vain haulikon kantaman verran etumatkaa.
- Anonyymi
Ei kukaan myy sinulle haulikkoa velaksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kukaan myy sinulle haulikkoa velaksi.
Ei tarvitse ostaa haulikkoa koska sen voi saada muullakin tavalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tarvitse ostaa haulikkoa koska sen voi saada muullakin tavalla.
Ei jää paljon vaihtoehtoja. Joko rakennat sellaisen itse tai varastat jostain.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei jää paljon vaihtoehtoja. Joko rakennat sellaisen itse tai varastat jostain.
Voihan haulikon saada lahjaksi tai vaikka perinnöksi. Lahjoitusta voi edistää osoittamalla haulikon omistajaa pistoolilla selkään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voihan haulikon saada lahjaksi tai vaikka perinnöksi. Lahjoitusta voi edistää osoittamalla haulikon omistajaa pistoolilla selkään.
Teitä ulosotossa olevia ei siis näemmä muukaan asioiden hoitaminen kunnolla kiinnosta.
Meinaatte uhata virkamiestä haulikolla, johon teillä ei ole lupaa, ja joka on ryöstetty implisiittisesti ihan yhtä luvattomalla pistoolilla uhkaamalla.
Oliko tässä jotenkin laajempikin kuva ulosottolaisten tavasta hoitaa asioita? Ei se ihme, että ulosottoon on jouduttu, jos tuo on tapa hoitaa asioita. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Teitä ulosotossa olevia ei siis näemmä muukaan asioiden hoitaminen kunnolla kiinnosta.
Meinaatte uhata virkamiestä haulikolla, johon teillä ei ole lupaa, ja joka on ryöstetty implisiittisesti ihan yhtä luvattomalla pistoolilla uhkaamalla.
Oliko tässä jotenkin laajempikin kuva ulosottolaisten tavasta hoitaa asioita? Ei se ihme, että ulosottoon on jouduttu, jos tuo on tapa hoitaa asioita.Jos he oikeasti ajattelisivat haulikosta noin, he eivät todennäköisesti vaivautuisi edes lukemaan tätä palstaa. Kyse lieneekin vain kirjoittajan omista fantasioista. Kirjoittaja saattaa olla todellisuudessa vaaraton mummo. On parempi, että hän purkaa täällä pahimmat aggressionsa ennen hoitokotiin pääsyä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos he oikeasti ajattelisivat haulikosta noin, he eivät todennäköisesti vaivautuisi edes lukemaan tätä palstaa. Kyse lieneekin vain kirjoittajan omista fantasioista. Kirjoittaja saattaa olla todellisuudessa vaaraton mummo. On parempi, että hän purkaa täällä pahimmat aggressionsa ennen hoitokotiin pääsyä.
Mummojen puolesta kirjoitan vastineen. He jos ketkä tietävät mitä on itsepuolustus ja kauhun sietokyky. Osaavat piirtää rajat ja pitävät muut kurissa ja nuhteessa. Korvatillikka ei enää riitä näille minäkeskeisille lellikakaroille, jotka itsensä ovat ylentäneet muiden kiusaajiksi. Vaarattomia mummoja ei olekaan. He ovat tämän luhistuvan ja rapautuvan yhteiskunnan viimeinen selkäranka. Annie Mestariampujasta ei ole pitkä matka muihin paukuttajiin. Elämän lyhyyden tajuaminen on viisauden alku. Kymmenet vuodet vilahtavat ohi pian, muista sinäkin se tosiasia.
- Anonyymi
Toveri on siten työllisyys 🤔🙄😆😅
- Anonyymi
Porvari toveri tuskin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1105762
- 564271
- 472587
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s282428Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161845- 151514
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹331362Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗201230- 251131
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest431081