Tontilla on 30-50 kuutiota kuivaa epämääräistä polttopuuta, jotka lähtee kohta tavalla tai toisella. Voiko näitä toimittaa Etelä-Karjala/Uusimaa alueella esim energiapuuksi, niin että saisi jopa jotain? Googlesta laitoin kyselyn muutamaan metsätoimijaan. Tori-kyselijöistä enemmän ongelmaa kuin hyötyä.
Vastaukset 7
- Anonyymi
Myyt ne jollekin. Polttopuu on arvossaan nykyään. Katso vaikka myyntihintoja esim. mottinetistä.
- Anonyymi
Vuosia lahonnut puu tuskin kiinnostaa energiayhtiöitä. Selkeä, hyvä, korkeintaan muutaman vuoden kuivunut rankakasa on toinen juttu, ja sekin voi olla myyntiin sovittu jo tehdessä. Maksu tulee sitten kun kuivumisaste on sopiva noudettavaksi.
- Anonyymi
Kyse on kuivasta halkaisemattomasta polttopuusta, jonka mitta vaihtelee toistakymmentä senttiä. Pitäisi varmaan itse päästä viemään tuollaiset muutamien kymmenien kuutioiden kasat, muuten tulee tonnin lasku rahtifirmasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyse on kuivasta halkaisemattomasta polttopuusta, jonka mitta vaihtelee toistakymmentä senttiä. Pitäisi varmaan itse päästä viemään tuollaiset muutamien kymmenien kuutioiden kasat, muuten tulee tonnin lasku rahtifirmasta.
"Myllyn Mies " firma hoitaa haketuksen ,laskutuksen ja noudon ihan paikallisesti.
Nykyään ei saa edes tukkipuita myydyksi metsäyhtiöille, pelkästään hakkeeksi menee!
Meillä Ulla myrsky kaatoi kantoineen tukkipuita tyvi 30 cm---, eipä kelvannut millekään ostajalle tukkipuina/sahapuuna edes katkottuina 3,1 m!!!!!!!!!
Ainoastaan haketukseen kelpaisi, jos hankintatyönä kasaan tien varteen.
Onhan tämä Suomen metsätalous täysin kuralla, kun sahapuut haketetaan polttoon!
Missä se metsien jalostusasteen muutos näkyy, ehkä Espoon VTT tutkimuslaitoksen seinien sisällä ei maaseudun todellisuudessa??????
- Anonyymi
Energiapuun ostajia löytyy vaikka kuinka paljon. Tässä yksi esimerkki.
https://laania.fi/etela-karjala- Anonyymi
Kiitti, tuonne laitoinkin jo kyselyn. Viikossa ei ole vastausta tullut, arvelin ei ehkä kiinnosta nappikauppa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 51863
Muistatko Mikkelin panttivankidraaman?
Uusi draamasarja järkyttävästä tapauksesta on tulossa. Tositapahtumiin perustuva sarja ammentaa vuoden 1986 Mikkelin pan63633- 54619
Iäkäs Jämsäläinen mies kuoli poliisiautoon matkalla Jyväskylän putkaan
Iäkäs vanhus humalassa niin huonossa kunnossa, ettei pystynyt huolehtimaan itsestään niin ainoa apu sillä hetkellä oli43552Olen luovuttanut
Välimme menivät niin pahasti solmuun, ettei niitä voi enää korjata. On aika jatkaa elämässä eteenpäin. Toivon sulle kaik29507Ernest Lawson täräytti erikoisen heiton TTK-lehdistötilaisuudessa: " Onko tässä tarkoituksena...?"
Ernest Lawson esitteli uudet TTK-tähtioppilaat ja opettajat torstaina 6.8. lehdistölle. Tulevalla kaudella on yksi hausk4492En välitä sinusta yhtään
Olet pelkkä itsestään liikoja luuleva ämmä. Kierrän sinut kaukaa nyt ja aina. Olit mulle pelkkä lelu vaan.27426- 33415
- 66409
- 32405