Hienovarainen kiusaaminen tarkoittaa kiusaamista, joka on vaikeasti havaittavaa tai tunnistettavaa ulkopuolisten silmin. Se voi ilmetä esimerkiksi epäsuorana väheksyntänä, pilkkana, ulkopuolelle jättämisenä tai jatkuvana negatiivisena kommentointina, joka ei ole suoraan loukkaavaa mutta jättää kiusatun olon epämukavaksi ja epävarmaksi.
Miten hienovarainen kiusaaminen ilmenee?
Epäsuora väheksyntä:
Kiusattu saatetaan jättää tarkoituksella ulkopuolelle ryhmästä, hänen mielipiteitään vähätellään tai häntä ei oteta vakavasti.
Pilkka ja iva:
Kiusaaja voi käyttää vähätteleviä tai ivailevia puheita, jotka eivät ole suoraan loukkaavia, mutta jättävät kiusatun olon epämukavaksi.
Selän takana puhuminen:
Kiusaaja voi levittää perättömiä huhuja tai puhua pahaa kiusatusta selän takana.
Vähättelevät eleet ja ilmeet:
Vinot hymyt, silmien pyörittelyt ja muut vähättelevät eleet voivat olla hienovaraisen kiusaamisen muotoja.
/Pakko lepää tänää
Terkuin pääurakoitsijalle
26
333
Vastaukset
- Anonyymi
Kyllä mä jossain vaiheessa painun hel*ettiin. Erkkikään jaksa. Tai ehkä se Erkki jaksaa. Eti Erkki.
/ap- Anonyymi
😔😔😔😔💔
- Anonyymi
Ihanan kannustavaa sulla. 😔
- Anonyymi
Jos tästäkin selviän niin sen jälkeen kaikesta. Toiset eivät kykene reflektoimaan sitä miten oma käytös voi joskus näyttäytyä varsinkin, jos mukana on kirjo erilaisia tunteita ja tilanteita.
Uuvuttaa ihan loppuun sellainen. Olen ihan hiton kyrpiintynyt.
/aloittaja - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos tästäkin selviän niin sen jälkeen kaikesta. Toiset eivät kykene reflektoimaan sitä miten oma käytös voi joskus näyttäytyä varsinkin, jos mukana on kirjo erilaisia tunteita ja tilanteita.
Uuvuttaa ihan loppuun sellainen. Olen ihan hiton kyrpiintynyt.
/aloittajaEikä edelleenkään ole sitä kristallipalloa josta näkee toisen tarkoitusperät, tärkeät tunteet ja ajatukset. Ne olennaiset. Aivan idioottia olettaa..
Sama sanomatta jättäminen. Voit tulkita sen kahdella tavalla tai enemmänkin. Tulee vain narutettu olo.
/ap - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikä edelleenkään ole sitä kristallipalloa josta näkee toisen tarkoitusperät, tärkeät tunteet ja ajatukset. Ne olennaiset. Aivan idioottia olettaa..
Sama sanomatta jättäminen. Voit tulkita sen kahdella tavalla tai enemmänkin. Tulee vain narutettu olo.
/apEn osaa tulkita hienovaraisia vihjeitä, olet autistin kanssa liikenteessä. Ja vaikka opportunisti olenkin, häilyvissä tilanteissa on mulla ihan tosi lujassa se että itse kuvittelen kaiken.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikä edelleenkään ole sitä kristallipalloa josta näkee toisen tarkoitusperät, tärkeät tunteet ja ajatukset. Ne olennaiset. Aivan idioottia olettaa..
/apKorsetti kiristää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
/apVoitko lopettaa tuon länkyttämisen. Itse kiusaat, kuten tämäkin aloitus. Kohtelet itse toista samalla tavalla ja kuvittelet, että toinen on jokin fakiiri, joka lukee sun ajatukset. Puhuisit itse suoremmin tämän epämääräisen vattuilun sijaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voitko lopettaa tuon länkyttämisen. Itse kiusaat, kuten tämäkin aloitus. Kohtelet itse toista samalla tavalla ja kuvittelet, että toinen on jokin fakiiri, joka lukee sun ajatukset. Puhuisit itse suoremmin tämän epämääräisen vattuilun sijaan.
Miten niin? 🤔 En kuvittele mitään. Ei tarvi puhua, kun näkee miten asiat menee. Parempi pysyä kaukana.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En osaa tulkita hienovaraisia vihjeitä, olet autistin kanssa liikenteessä. Ja vaikka opportunisti olenkin, häilyvissä tilanteissa on mulla ihan tosi lujassa se että itse kuvittelen kaiken.
Ollaan sitten kaks autistia vissiin. Ilmankos...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ollaan sitten kaks autistia vissiin. Ilmankos...
Tosin en usko olevani, kun näen kyllä vihjeitä. Tosin jos toinen on autisti, ne voi olla tosiaankin virheellisiä nekin.
Toinen on vain oma itsensä ja toimii parhaaksi katsomallaan tavalla, minä kuvittelen väärin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Korsetti kiristää.
Vois hankkia niin ei näyttäis niin lihavalta. /ap
- Anonyymi
Miksi kukaan on tykännyt tästä kommentista? Koetko olevasi avulias?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten niin? 🤔 En kuvittele mitään. Ei tarvi puhua, kun näkee miten asiat menee. Parempi pysyä kaukana.
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
- Anonyymi
Nyt ois aina selvittää asiat.
- Anonyymi
Älä trollaa ja esiinny toisena 😾😡😡😡😡😡🤬
- Anonyymi
Vahva tää.... 😟😟😟
/🌻
- Anonyymi
Älä trollaa hän lomalla ja muualla kuin täällä tai siis yks muutamien hän porukasta.
- Anonyymi
En osaa sanoa missä on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En osaa sanoa missä on.
Pois palstalta lomailemassa ollut jo pari viikkoa ja kesää jäljellä vielä. Missä, ei kuulu tänne se tieto.
- Anonyymi
Gubelle ja ätmit ja muille pääjehuille hauskaa kesää jos onnistuu 😃
- Anonyymi
täälllä niintoivoisin että tuo joku tyttö joka asuu alakerrasinkin.... haluaisin jutella jotain, kaupungin äänet niin mutta.
joku - Anonyymi
https://youtu.be/Wnkc9h3IMUA?si=n0llZxkQGZLOQ2CO
Hyvää kesää palstalaisille, nauttikaa lämmöstä, valosta ja kesän hetkistä. Sido tuore vasta, varpaat veteen kasta, hyppysellinen hauskuutta, litra laulua ja aimo annos aurinkoa 😃 - Anonyymi
Kokenut tätä niin työelämässä kuin yksityiselämässä.
Vähättelyä, perättömiä juttuja, jopa lavastamista. 😔😔😔😔 Työelämässä kateus, halutaan toisen työt, parisuhteessa sairas mustasukkaisuus. 😔😔😔 - AnonyymiUUSI
S24ssä ei olla hienovaraisia. Havaittavissa on suoranaista sakinhivutusta... vähintään kaksi yhtä vastaan tilanteessa yksin jääneen sanalla ei ole painoa. Kevyttä höttöä tällanen nimetön huutelu on syvältä peristatiikasta ja sekin hyvä on riikan ansiota.kiitos riikka.
- AnonyymiUUSI
Tampereen poliisilaitosta harmonisempaa työympäristöä saa hakea mitä olen reflektoinut ja jos mitään skismaa on, se johtuu homeesta rakenteissa, ei irtaimistossa, eli henkilöstössä. Mitään en ole siis rivien välistä lukenut
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2674809Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii813257- 392857
- 472533
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua451807- 971600
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘941378PS uusimman gallupin rakettimainen nousija
https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden1441015- 70997
- 102956