hei. sain työuupumuksen, siitä sairaslomalla nyt vieläkin. Mielen valtaa epätoivo, että tuleeko elämästä enään mitään. Ilmeisesti syvästä työuupumuksesta ei vielä kysymys, kävin ainakin hyvin lähellä sitä. Kauheasti kysymyksiä tulvii mieleen, mietin voiko näin käydä uudelleen. uskallanko työelämään takaisin ja jos niin milloin...ilmeisesti nyt jakso edessä jolloin opin itsestäni jotain, bvaikeaa on...asiat ahdistavat, pelottavat. tuntuu, että olen aivan herkillä asioista kuin asioista. lehtien jutut surmaajista ahdistavat, tuntuu, että ajatukset vaan vievät ahdistuksen polulle.pelottaa, että tuleeko minusta enään "normaalia" yhteiskuntalaista. Kuinka kauan tämä kestää? onko kellään kokemusta? tai ylipääntänsä onko tämä tämmöinen normaalia?
työuupumus, ahdistus
2
874
Vastaukset
- 27v.
vaikea jopa kirjoittaa koko aiheesta kun sekin jo ahdistaa ja puhuminen!! Matkailukin pelottaa jota olen aina rakastanut!! Ihme ajatuksia ja lehtiä en edes pysty lukemaan! Helmikuussa asiat oli vielä hyvin mutta sitten vain räsähti... minäkin kaipaisin tietoa miten tästä ulos ja kauan tämä voi kestää ja mitä itse voi tehdä???!!! Itse yritän liikkua(kävellä)ja syödä terveellisesti... ja käyn vyöhyketerapiassa... Olen aina rakastanut myös vain laiskotella sängyssä tms.mutta en enää pysty kun ahdistavat ajatukset valtaavat perhana! Olen huolissani tulevaisuudestani....
24v.et ole ainoa ja uskon että kyllä me tästä selvitään! Aikaa se vie. Itse olen ollut liiankin kärsimätön koska olen joutunut "kierteeseen" jossa en uskalla antaa itselleni edes mahdollisuutta nauttia mistään kun pelkään että asiat menevät hetken päästä taas päin peetä ja petyn pahasti. Nyt siis elän pelossa... - Päivänkakkara
on sairaus, josta voi parantua täysin. Olen itse kokenut keskivaikean masennuksen, työstä johtuvista seikoista monta vuotta sitten. Itsetuho ei minulle tullut mieleen, mutta muistan olleeni täysin pohjalla ja tunsin, ettei minulla ole ihmisarvoakaan. Pääsin pyynnöstäni työterveyshuollon kautta psykiatrille ja sain lyhytterapiaa, joka oli todella hyvää. Samall minulle määrättiin mielialalääkettä. Pahimmassa vaiheessa itkin usein ja tulin ihmisaraksi. Mutta hoito oli hyvää ja vähitellen siitä nousin ja pääsin uudelleen työelämään. Pyysin uudelleensijoitusta ja sain mahdollisuuden opetella uutta. Olen siitä onnellinen ja sitten vuosien varrella sain vielä haasteellisempia ja vaikeampia töitä kuin ennen burn outiani ja selvisin kaikesta hyvin. Kaikki tuollaiset onnistumisen kokemukset vahvistivat minua ja elän nyt onnellista aikaa, olen nykyään 58-vuotias. Toivotan sinulle paljon voimia käsitellä masennustasi ammattiauttajan johdolla. Siitä selviää varmasti.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia.",94043Toiko Helen laivalastillisen vieraslajeja Suomeen?
Loviisan satamaan tuotiin laivalastillinen pähkinänkuoria Norsunluurannikolta Loviisan satamaan kiinnittyi vapun al1423577Elikkä Riikka Purra ei kannusta Suomea edes euroviisuissa
Sellaista on persujen "isänmaallisuus", oma kansa viimeiseksi ja ulkomaalaiset ensimmäisiksi. https://www.iltalehti.fi/922243Koulujen kesälomien siirto
Koulujen kesälomaa voitaisiin siirtää viikon verran. Se voisi olla hyvä kompromissi. Pääsiäsiseen voitaisiin lisätä muut1421883- 1321866
Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin
Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee371789Victoria-tytär, 16, vertaa Martina Aitolehteä ja Esko Eerikäistä: "Iskä on enemmän..."
Martina Aitolehti ja Esko Eerikäinen ovat ex-pari ja heillä on yksi yhteinen tytär, Victoria. Eerikäinen oli Huomenta Su1141472- 1381415
"UKRAINA HYÖKKÄÄ LATVIAN ÖLJYVARASTOON JA JUNAAN"!!!
"MATKUSTAJAJUNA SAI UKRAINALAISLENNOKEISTA VAKAVIA VAURIOITA"!!!551216Nainen, mistä johtuu että joskus et vain ymmärrä?
Älä sitä, älä tätä. Ei niitä varoituksia turhaan sanota. Älä laita sormeasi sirkkeliin. Älä hengaile sen murhaaja poruka1641155