Onko kukaan nähny romania missään koulussa? Olisi kiva tietää, käykö ne kouluja. Itse en ole nähnyt.
Jos tämä on jonkun mielestä rasistinen kysymys, niin poistakoot vaan. Olen vain utelias.
Opiskeleeko romanit?
9
2263
Vastaukset
- toki
Ainaskin Bulgarian ja Romanian romanilapset opiskelevat taskuvarkaiksi!
- dhgh
Käsittääkseni vieläkin moni romani jättää koulut peruskoulun jälkeen (jos edes sitä käyvät loppuun), mutta löytyy sitten niitäkin jotka opiskelevat pidemmällekin.
- kokemusta on
lähistöllä asuneet romanit eivät ainakaan osanneet lukea eli tuskinpa ovat kovin paljon kouluja käyneet. kouluikäiset kakarat notkuivat kotona ja ajelivat autolla tietysti ilman ajokorttia.
yritin suhtautua ymmärtäväisesti ja suvaitsevaisesti, mutta rajansa kaikella ja mitta tuli täyteen, kun pihapiirissä sattui ampumistapaus.
levotonta meininkiä ja valtio tukee... kun vain röyhkeästi pyytää.
opiskelijalta peritään viimeiseen asti ylimääräiset tuet takaisin, mutta tämä ryhmä se vedättää kaikki tuet ja eihän niitä väärinperustein saatuja takaisin niiltä saa. - tässä
just ensimmäinen manne valmistunu poliisiksi? Noh ainakin on kaikki vedätykset ja konnuudet tiedossa jo ennakkoon. Muistaakseni lehdessä oli kerran juttua, kun manne oli valmistunu oikeen ylioppilaaksikin. On se toisaalta epäreilua, kun 99,9% tästä etnisestä vähemmistöstä pilaa koko porukan maineen, eli ihan 0,1% on kunnollisia.
- hhh
Muistan, miten vuosia sitten jossain lehdessä oli haastattelu mannesta, joka oli Teuvan nimismiehenä eli useimpia meitä paremmin koulua käynyt. Toki harvinainen poikkeustapaus. Kaiken lisäksi se oli niin kunnollinen, ettei hävennyt kutsua itseään mustalaiseksi !! Ei tartte hävetä, jos ei ole syytä.
- xxxx
Meidän lukiossa opiskelee yks manne-tyttö. Aika kovaääninen ja meluisa, mutta toisaalta oikein mukava persoona. Koulunkäyntikin sujuu ihan hyvin, olisiko keskiarvo 8-9 luokkaa.
- on?
Sen paremmin tuntematta olen saanut käsityksen, että opiskelua ei hirveästi arvosteta ja toisaalta peruskoulusta pääseminen on suurten juhlien paikka.
- sitten töissä??
Musta olis kiva tietää myös käykö tämän rodun edustajat töissä?
Itse olen nähnyt tasan kerran: Romanipariskunta siivosi lukioni käytäviä iltaisin.
Lisäksi olen kuullut että raviradoilla näkyy, omistavat ravureita ja jotain.. Mutta rahathan tulee silloin varmaan vedonlyönnistä. - VoiKunKaikkiTajuis
Hei!
Kannattaa tutustua nykyisiin tutkimustuloksiin romanien koulunkäynnistä. Kannattaa hieman sivuta myös romaneiden historiaa niin maailmalla kuin Suomessa. Voi avautua täysin uusi maailma ja ymmärrys mitkä asiat ovat vaikuttaneet romaneiden heikkoon koulutustasoon, joka monien tutkimusten mukaan on alkanut kääntyä positiiviseen suuntaan. Itse tällä hetkellä tutkin romaneiden opinto- ja työelämäpolkuja. Tässä Pro Gradu työ joka käsittelee aihetta näin alkuun. https://tampub.uta.fi/handle/10024/92935. Theseuksesta löytyy myös monia hyviä oppareita jotka käsittelevät aihetta.
t. Korkeakoulutettu romani
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3077032Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill652089- 1751807
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä151317- 1121257
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691190Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie71176RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j541096Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411051Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.288992