Suomalaistutkimuksessa selvisi, että sää voi vaikuttaa mielenterveyteen monin tavoin. Tulevaisuudessa masennus- ja unettomuusoireet voivat yleistyä talvisin ja unettomuus kesäisin.
Sää vaikuttaa mielenterveysoireisiin ja sairauslomiin
13
176
Vastaukset
- Anonyymi
Pimeä masentaa kuulemma talvella. Kuinka masentuneita me olisimme olleetkaan silloin, kun elimme ilman sähköä, jos olisimme tienneet sanan masennus. Teimme navettatyötkin lähes pimeässä navetassa, pienet ikkunat olivat talvella jäässä ja valona oli myrskylyhty, joka valaisi sen verran, että näki joten kuten liikkua. Saman lyhdyn kanssa kuljimme pitkiä matkoja pimeän aikaan. Tämä oli totta vielä 1960-luvulla Suomessa. Ei oltu nähtykään katuvaloja. Ja aikaisempina aikoina ihmiset ovat pärjänneet pärevalolla ja omatekoisilla kynttilöillä, ovat varmaan olleet masentuneita.
- Anonyymi
Partosen tutkimukset ovat pahinta nollatutkimusta.
- Anonyymi
Jäin työttömäksituli mt ongelmat kiukuttelen kaikesta ja kaikille niiden vika.
- Anonyymi
Sokerinaamat pelkää vesisadettakin.
- Anonyymi
Ja saahan Yle lisää vettä paskanjauhantamyllyynsä.
- Anonyymi
Yleistetty massan mukaan. Ihmiset on erilaisia.
- Anonyymi
Menetin mielenterveyteni Pohjois-Karjalan sään takia. Nyt avaan päivittäin ketjuja, joissa haukun kaikki läänin asukkaat.
- Anonyymi
Lisäyksenä että meteorologit ja uutisten lukijat kyttäävät minua ja juoruavat asiani kaikille ja minua kiusatakseen laittavat karjalaan huonoja ilmoja. Ovat varrrmasti karjalaisia ne meteorologit. Vielä edestänsä löytävät tuollaisen kiusaamisen ja kyttäämisen.
- Anonyymi
Ylen pakollinen ilmastonmuutos peloittelu uutinen.
- Anonyymi
Oletteko huomanneet, että poikkeuksellisen kylmänä kesänä ilmastonmuutospelottelujuttuja on lähes päivittäin. Etelä-Euroopan hirmuhelteistä vouhkataan, vaikka siellä lämpötilat ovat melko normaaleja. Ihme, kun ei kauhistella Intian helteitä, niin kuin joskus muutamia vuosia sitten, kun Suomessa oli tavallista kylmempää.
- Anonyymi
Ehkä niillä jutuilla houkutellaan heikkohermoisia esim. Espanjaan.
- Anonyymi
Toivon että oikeille mielenterveysongelmille ei naureskella. Ne on pahimmillaan ihmisen täysin invalidisoivia ja kirjaimellisesti kuolemanvakavia asioita.
- Anonyymi
Pohjois-karjalan haukkuja viettänee kesän näillä palstoilla.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k354463- 553065
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut462958- 302763
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.3412685Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s82665- 382339
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t542085- 51981
Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta461703