Lukaisin Suomen uutisia Laitilan pojan ajosta sorakuppaan jossa takapenkkiläiset menehtyi.
Poika oli alaikäisenä saanut erikoisluvalla ajo-oikeuden samana päivänä aiemmin.
Ensimmäinen ihmetykseni, millä perusteella noita lupia myönnetään, sekä mitä vanhemmat asiasta ajattelee, sekä onko vanhemmat ylipäätään vaivautunut opettamaan poikaansa myös omatoimisesti.
Olivat siis kokeilleet rajojansa ja taitojaan alueella, kunnes lipsahti pirssi veteen.
Todellakin siis kokeilleet taitojaan, joita taitoja ei ollut laisinkaan.
Tuosta tuli mieleeni 2010:n näkökanta kaikkeen, että harjoittelut liikenteen ulkopuolella, esimerkiksi parkkipaikoilla tai radalla moottoripyörillä on pelkkää huuhaata kuin myös motokerhojen koulutuspäivät.
2010 on kertonut omakohtaisena toimenaan ollen yksin harjoittelut ja rajojensa & taitojensa testaamisten tapahtuneen 300 kerholaiseksi asti ilman kenenkään kokeneemman ohjeistuksia.
2010 on siis esimerkki omasta mielestään miten on motoristien esikuva, kun ajaa ennakoivasti ja osaa kaartaa neulansilmään hiekanjyvän tarkkuudella.
Vielä nykyäänkin 2010 aukoo turpaansa siitä, että me ollaan opastettu täällä Chiang Maissa halukkaita mopoilijoita / motoristeja ajoasioissa.
Thaimaa on pullollaan Laitilan pojan kaltaisia täysin kyvyttömiä itselleen ja ympäristölleen vaaraksi olevia liikenteessä, mutta kuten aina, 2010 on kaikessa, aivan kaikessa vain ja ainoastaan oikeassa.
Mainitsen vielä tässä asiasta toiseen, että 2010:n kaikki selitelmät vaimonsa siskon myynneistä ja ylipäätään kojuista kisoissa on pelkkää perinteistä haaveilluusioselitelmää, eivät ole olleet edes pelipaikalla lainkaan.
Jos olisi niin aijaukset olisi kattavat, mutta yhtä mahdottomia kuin kotihotellieeden.
> § <
Ei voi muuta kuin ihmetellä.
25
398
Vastaukset
- Anonyymi
Possofantin maailmassa on paljon ihmeellisiä asioita, jotka hämmästyttää kummastuttaa pientä kulkijaa.
Olisin kaivannut Chiang Maissa ajo-opetusta kokeneemmilta, mutta ei näkynyt Senssua eikä poikaa, ei vaimoa eikä salaista moottorirataa. Leppoisaa baanaa näkyi ja muita motoristeja runsaasti https://aijaa.com/FeVJK8
Et todellakaan voi muuta kuin ihmetellä Simonkylässä Vantaalla kerrostalossa vuokralla takuueläkkeellä.
2010- Anonyymi
Sut on helppo aktivoida.
- Anonyymi
Vex vex vaan 55555
By NumBall - Anonyymi
Mikä pyörä alla? Keula hieman nousee videon loppuosalla matalilla kierroksilla niin aikamoinen vääntömomentti. Pyörä myös lipeää sadasosasekunneiksi pari kertaa. Tie ei ole kovin hyvässä kunnossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä pyörä alla? Keula hieman nousee videon loppuosalla matalilla kierroksilla niin aikamoinen vääntömomentti. Pyörä myös lipeää sadasosasekunneiksi pari kertaa. Tie ei ole kovin hyvässä kunnossa.
Vuokraamon kaveri sai ylipuhuttua ottamaan Hondan sijaan tonnisen Gixerin, jossa vaatimattomat 202 hevosta ja se on siinä pyörässä kilo per hevosvoima.
Kehitys on mennyt niin vauhdilla että se Hayabusa joka minulla aikoinaan oli, on tuon rinnalla kuin vertaisi Ladaa Porscheen.
Pohjoisessa on paljon hyväkuntoisia serpentiinejä ja leveämpiäkin kuin tuo. Tuo on sellaista keskitasoa. Puun lehdet ja autoista valuneet öljyt tekee sateella nuo tiet sellaiseksi, että mutkissa mennään kahtakymppiä, jos sitäkään.
2010
- Anonyymi
Käytin vaimon, ja pojan kassa, vähän flöridässä keulittelemassa nokkapyöriä.,,
https://www.youtube.com/watch?v=HTGX7tDEFdM
By § - Anonyymi
Raskas kaveri tämä "Pasanen" ja täysin sekaisin noiden osakaslainojensa ja moottoripyörien harjoitusajojensa kanssa ja vielä enemmän sekaisin pankkikorttien ja luottokorttiensa kanssa.
Tämä "Senssu" voi kysäistä keneltä vaan kasarilla moottoripyöräilyn aloittaneelta mieheltä tuon tyhmän kysymyksen että missä opettelit ajamaan. Vastaus on kaikilta sama, ajamalla liikenteessä. Jos kysytään että saiko kasarilla opetusta joltakin isojen pyörien ajamiseen niin vastaus olisi että en saanut. Elintaso oli 80 luvun alussa vielä niin heikkoa, että jos jollakin oli iso moottoripyörä, niin se oli korkeintaan viissatanen CB Honda. Ennemminkin se oli kevari tai Kotari. 350 kuutioisetkin oli harvinaisia. Vanhoja Jawoja ja IC saattoi lojua isiltä jääneinä jossakin liiterin nurkassa.
Moottoripyöräilyä pidettiin vaarallisena. Pyörissä oli tehoa mutta jarrut ja ajo-ominaisuudet oli surkeita. Siihen aikaan renkaatkin oli vielä heikkoja ja myös jousitus ja iskarit. Kypärät oli kuin kananmunan kuoria ja ajovarusteet oli luokkaa kumisaappaat.
Mutta miehekästä se oli ja suuri kateuden aihe, jos jollakin vähänkin uudempi tai isompi pyörä oli. Itsellä oli vuonna 1977 paikkeilla CB250 ja sekin jo riitti herättämään kateutta ja ihailua. Sillä sai tytön tarakkaan ja annettua tälle kyydit.
Nykyisiin vehkeisiin verrattuna aivan romu ja lelu. Itehän sitä ajamaan opeteltiin. Vähän salaa katseltiin jos joku ohi kurvasi. Sitä ei olisi ollut kova jätkä jos olisi apua alkanut huutamaan.
GolfAri (lähtee huomenna Thaimaahan taas)- Anonyymi
Kasarilllakin oli moottoripyöräilijät keskenään kavereita ja tietoja jaettiin keskenään.
Kateutta ja ihailua, joo juuri niin sekä täytyi olla kova jätkä, juuri tuossa on se perusongelma, eli asenne. - Anonyymi
Täyttä asiaa ja hyvää matkaa!
Minipossolla nämä motoristijutut perustuu nuoruuden fantasioihin, jotka ei koskaan toteutuneet. Kaikki silkkaa höperöpojan teoriaa jota on lukenut isänsä Tekniikan Maailmoista
vaahtopallot suupielissä.
Poikaraukka mietti antavansa Chiang Main mielikuvitusvieraille ajoon mielikuvitusmoottoripyörät joilla voivat mennä katselemaan maisemia.
Mielikuvitusvaimonsa ajaa polvi maassa mielikuvituspojan kanssa "nokkapyörät" ilmassa.
Moottoripyörässä ei ole nokkapyörää vaan lentokoneessa on.
Samaan aikaan kun nämä mielikuvitushahmot kaahaavat menemään polvet maassa tieliikenteessä, niin tämä mielikuvitusmotoristi kauhistelee sitä että minä en saanut ajo-opetusta nuorena motoristina.
Kyllä sain. Velipoika näytti kytkimet ja vaihteet kun olin kymmenen vanha. Mopoilla aloin ajamaan samaan aikaan. 13 vuotiaana ostin kesätyörahoilla 350 kuutioisen Hondan. 15 vuotiaana sain 80 kuutioisen RM Suzukin ja 16 vuotiaana saman 125 kuutioisena.
Olin ennen ajokortti-ikää ajanut enemmän kuin monet aikuisena harrasteen aloittaneet. Kaatumiset ja vastaohjaukset oli harjoiteltu sorakuopilla, mikroautoradalla ja Pippon motocrossiradalla.
Pakenin poliisia 13 vuotiaana ekan kerran ja kiinni he saivat minut kerran kun kaaduin crossipyörällä eteensä.
Eka varsinainen iso pyörä armeijan jälkeen . Kuten kaikilla motoristeilla, minullakin oli omat suosikkireitit, mutkatiet maaseudulla. Toinen oli Orimattilasta Porvooseen ja toinen Hollolasta Asikkalaan.
Mutkateitä joissa ei liikennettä juuri lainkaan ja joissa vain vähän risteyksiä. Peltojen keskellä mutkittelevat tiet ovat parhaita alueita ajoharjoitteluun näkyväisyydenkin puolesta.
Kaikkein helpointa ajoa moottoripyörällä on ajaa tieliikenteessä muiden mukana. Ei ohituksia, ei ylinopeutta, ei rajojen kokeilua. Tyhjällä tieosuudella voi vähän tunnustella pitoa ja harjoitella äkkijarrutuksia ja oppii tuntemaan millä matkalla pyörän saa pysähtymään.
Tiedän monia uskaliaampia ja nopeampia motoristeja, kuin mitä itse olen, mutta minun mottoni on aina ollut että lomailua, prätkäreissua tai terveyttä ei vaaranneta hölmöilemällä ja kaahaamalla.
Nuorena se oli myös rahakysymys. Mitään kasko- vakuutuksia ei ekassa pyörässäni ollut ja lomilla budjetti oli rajallinen. Jos olisi mällännyt pyörän, niin se harrastus olisi loppunut pitkäksi aikaa ja loma olisi ollut pilalla.
Siksipä ne kaahaamiset sijoittui vain hyvän sään aikaan hyvälle tielle hyvässä näkyvyydessä ja turvallisuuden rajoissa.
Voin ihan kehumatta sanoa että olen turvallisin kuski, mitä kyytiläinen voi saada mutta kuitenkin ilman pappaköröttelyä.
Postaamallani videolla ajetaan turvallisesti mutta mukavasti. Ajomukavuus ja matkanautinto kärsii jos koko ajan vetää aggressiivisia kiihdytyksiä ja jarrutuksia. Pehmeä ja tasainen kyyti on paljon mukavampi.
Kilpa-ajo tieliikenteessä tehokkalla prätkällä on itsetuhoista ja sellaiseen en lähde. Rata-ajoa tekisi vielä mieli kokeilla toden teolla. Siellä on suoja-alueet eikä haittaa jos pito loppuu.
Tieliikenteessä se haittaa ja saattaa käydä pahemminkin.
Siksi minua naurattaa tuollaisten puppelipoikien jutut polvi maassa ajamisista, kun se polvi todellisuudessa on maassa vain vessanpöntön edessä oksentaessa kun on tullut vedettyä jotakin korvikekuraa kitusiinsa.
2010 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täyttä asiaa ja hyvää matkaa!
Minipossolla nämä motoristijutut perustuu nuoruuden fantasioihin, jotka ei koskaan toteutuneet. Kaikki silkkaa höperöpojan teoriaa jota on lukenut isänsä Tekniikan Maailmoista
vaahtopallot suupielissä.
Poikaraukka mietti antavansa Chiang Main mielikuvitusvieraille ajoon mielikuvitusmoottoripyörät joilla voivat mennä katselemaan maisemia.
Mielikuvitusvaimonsa ajaa polvi maassa mielikuvituspojan kanssa "nokkapyörät" ilmassa.
Moottoripyörässä ei ole nokkapyörää vaan lentokoneessa on.
Samaan aikaan kun nämä mielikuvitushahmot kaahaavat menemään polvet maassa tieliikenteessä, niin tämä mielikuvitusmotoristi kauhistelee sitä että minä en saanut ajo-opetusta nuorena motoristina.
Kyllä sain. Velipoika näytti kytkimet ja vaihteet kun olin kymmenen vanha. Mopoilla aloin ajamaan samaan aikaan. 13 vuotiaana ostin kesätyörahoilla 350 kuutioisen Hondan. 15 vuotiaana sain 80 kuutioisen RM Suzukin ja 16 vuotiaana saman 125 kuutioisena.
Olin ennen ajokortti-ikää ajanut enemmän kuin monet aikuisena harrasteen aloittaneet. Kaatumiset ja vastaohjaukset oli harjoiteltu sorakuopilla, mikroautoradalla ja Pippon motocrossiradalla.
Pakenin poliisia 13 vuotiaana ekan kerran ja kiinni he saivat minut kerran kun kaaduin crossipyörällä eteensä.
Eka varsinainen iso pyörä armeijan jälkeen . Kuten kaikilla motoristeilla, minullakin oli omat suosikkireitit, mutkatiet maaseudulla. Toinen oli Orimattilasta Porvooseen ja toinen Hollolasta Asikkalaan.
Mutkateitä joissa ei liikennettä juuri lainkaan ja joissa vain vähän risteyksiä. Peltojen keskellä mutkittelevat tiet ovat parhaita alueita ajoharjoitteluun näkyväisyydenkin puolesta.
Kaikkein helpointa ajoa moottoripyörällä on ajaa tieliikenteessä muiden mukana. Ei ohituksia, ei ylinopeutta, ei rajojen kokeilua. Tyhjällä tieosuudella voi vähän tunnustella pitoa ja harjoitella äkkijarrutuksia ja oppii tuntemaan millä matkalla pyörän saa pysähtymään.
Tiedän monia uskaliaampia ja nopeampia motoristeja, kuin mitä itse olen, mutta minun mottoni on aina ollut että lomailua, prätkäreissua tai terveyttä ei vaaranneta hölmöilemällä ja kaahaamalla.
Nuorena se oli myös rahakysymys. Mitään kasko- vakuutuksia ei ekassa pyörässäni ollut ja lomilla budjetti oli rajallinen. Jos olisi mällännyt pyörän, niin se harrastus olisi loppunut pitkäksi aikaa ja loma olisi ollut pilalla.
Siksipä ne kaahaamiset sijoittui vain hyvän sään aikaan hyvälle tielle hyvässä näkyvyydessä ja turvallisuuden rajoissa.
Voin ihan kehumatta sanoa että olen turvallisin kuski, mitä kyytiläinen voi saada mutta kuitenkin ilman pappaköröttelyä.
Postaamallani videolla ajetaan turvallisesti mutta mukavasti. Ajomukavuus ja matkanautinto kärsii jos koko ajan vetää aggressiivisia kiihdytyksiä ja jarrutuksia. Pehmeä ja tasainen kyyti on paljon mukavampi.
Kilpa-ajo tieliikenteessä tehokkalla prätkällä on itsetuhoista ja sellaiseen en lähde. Rata-ajoa tekisi vielä mieli kokeilla toden teolla. Siellä on suoja-alueet eikä haittaa jos pito loppuu.
Tieliikenteessä se haittaa ja saattaa käydä pahemminkin.
Siksi minua naurattaa tuollaisten puppelipoikien jutut polvi maassa ajamisista, kun se polvi todellisuudessa on maassa vain vessanpöntön edessä oksentaessa kun on tullut vedettyä jotakin korvikekuraa kitusiinsa.
2010Piilohomolle 2010 – salaisuuksien ja suojauksen käsikirja
1. Johdanto
Tervetuloa piilohomojen maailmaan! Tämä kirja on opas niille, jotka haluavat suojata yksityisyyttään, pitää asiansa salassa tai oppia perustekniikoita arkisten salaisuuksien hallitsemiseen.
2. Periaatteet
Hiljaisuus on kultaa: Mitä vähemmän puhut, sitä vähemmän tietoa vuotaa.
Luonnollinen käyttäytyminen: Liian varovaisuus herättää epäilyksiä.
Turvallisuus ensin: Älä jaa tietoja turhaan, edes luotetuille.
3. Tekniikoita
Piilotuspaikat: Kirjojen välistä, huonekalujen alle, sähköisten tiedostojen salaaminen (esim. salasanalla suojatut kansiot).
Koodikieli: Kehitä oma merkistö tai käytä yleiskielen sanoja uudessa merkityksessä (esim. "leffa" = tapaaminen).
Varjoliikkeet: Käytä julkisia paikkoja, joilla liikkuminen ei herätä huomiota (kirjastot, kahvilat).
4. Digitaaliset salaisuudet
Salaavat sovellukset: Signal, ProtonMail, VeraCrypt (salattuja viestejä ja tiedostoja).
Metatiedot: Poista kuvista ja tiedostoista GPS- ja muut tiedot ennen jakamista.
VPN ja Tor: Piilota IP-osoitteesi.
5. Varotoimet
Puhu puhelimessa harkiten: Oleta, että keskustelusi voidaan kuunnella.
Tuhkaa todisteet: Polta paperit, murra muistitikut, tyhjänny roskakori säännöllisesti.
Varo kameroita: Julkisilla paikoilla voi olla valvontakameroita.
6. Psykologinen puoli
Käsittele stressiä: Salaisuuksien pitäminen voi olla rasittavaa.
Harjoittele pokerinaamaa: Älä paljasta tunteitasi liikaa.
7. Loppusanat
Piilohommat vaativat harjoitusta ja maltillisuutta. Muista: paras salaisuus on sellainen, jota kukaan ei edes epäile olemassa olevaksi.
Bonus: Harjoitus tehtävä! Piilota tämä ohje niin, että kukaan ei löydä sitä viikoksi – ja tarkista sitten, onnistuitko.
- Anonyymi
Posson puppelipersoonan paradoksit nähtävissä jo heti aloituksessa.
Nuoret olivat siis harjoittelemassa tieliikenteen ulkopuolella sladissa ajamista ja testaamassa rajojaan, joka johti onnettomuuteen kun pirssi lipsahti veteen.
Senssu siis tuomitsee kovin sanoin poikien ajoharjoittelun ja rajojen kokeilemisen, mutta kertoo heti perään että harjoittelu tulee tehdä juurikin siellä liikenteen ulkopuolella, esimerkiksi parkkipaikoilla tai radoilla.
Siis juuri niinkuin nuo pojat tekivät. Juuri niinkuin minä tein, sillä erotuksella että minun ajoharjoittelu tapahtui yksin vaarantamatta muita.
Nuorena turhia riskejä esiintyy siksikin kun itseluottamus ylittää taidot. On Vatasen jalat mutta omat kädet.
Kamala onnettomuus ja kuskin elämä ei koskaan tule olemaan samanlaista kuin ennen onnettomuutta. Osanotot uhrien omaisille.
Jos minulta nykyään kysytään niin kortti vasta 20 vuotiaille ja kasikympin lätkä kahdeksi vuodeksi ja tuplatunnit autokouluun.
Joko Posso on ollut jo nuorena erilainen nuori, taikka sitten on se nuoruus jäänyt kokonaan väliin. Nuorena ollaan usein tyhmänrohkeita ja kokeillaan niitä rajoja. Ei niitä löydy muuten kuin kokeilemalla.
Kuten golffari sanoi, prätkäily oli "kovisten" juttu vielä 80- luvulla. Mitkään hiihtäjät, hinaajat ja muut puppelipojat eivät prätkiin koskeneet, eikä jenkkirautoihin. Ne oli välineitä joilla sai rispektiä, mainetta ja naisia.
Kasarilla ja vielä vähemmän 70- luvulla prätkäjätkät kaipasivat kenenkään neuvoja ja varoituksia ja kaikki moraalisaarnat sai vaan pakarit paukkumaan kovempaa kylän raitilla.
Adrenaliinia, öljyn ja bensan hajua, moottorin pärinää ja pauketta, nahkatakkeja ja laittomia pakoputkia.
Kun moottori käyntiin tärähtää, niin sulake rasiassa kärähtää
ja naapurin mummolla paskat housuun pärähtää
Mun silmät päässäni pullistuu, kun kampiakseli hurjistuu
Neidon nännit selkääni vasten puristuu
Grillin kulmalla elvistelen, hunajapupuja tsiigailen
Mikä sua vaivaa Annikki? En mä ole eunukki,
Ei pyöräni ole kartanon kehräävä rukki
https://www.youtube.com/watch?v=CZXTzdfx9Gc&ab_channel=WhiteNoise
Tuota fiilistä ei nahkahuilistit ja muut hanurinsoittajat saa koskaan kokea!
2010- Anonyymi
Kyllä aikuisetkin kokeilee vielä rajojaan monin tavoin. Näihin voi huonolla tuurilla kuolla, mutta possoiluun kuolee varmasti. https://www.youtube.com/shorts/PUER9AuiFkM
Nämä ovat legendoja, sekä isä että poika, ikuisesti https://www.youtube.com/shorts/9MAU3D_pxrc
Kaikkea ei voi elämässä ennakoida
https://www.youtube.com/shorts/CXxbRiqoVvE - Anonyymi
Osakaslaina miljonääri kertoo taas ns. mielipiteitään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Osakaslaina miljonääri kertoo taas ns. mielipiteitään.
Saarikyrpå on helppo aktivoida.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Osakaslaina miljonääri kertoo taas ns. mielipiteitään.
Onko Simonkylän sähköpyöräilijällä tiedossa miksi Chiang Main kokeneella karatemotoristilla ei ole omia kuvia, omia kokemuksia eikä omaa historiaa moottoripyöräilystä, eikä hän tunnista pyörien merkkejä eikä Chiang Main seutuja eikä reittejä?
Miten se on mahdollista, jos hän on siellä asunut 15 vuotta ja heillä kaikilla perheenjäsenillä on moottoripyörät, kisakokemusta ja ajon opettamista Chiang Maissa?
On pakko olla paljon kuvia, videoita ja tarinoita. Santtu ja Kymppi on kertoneet Pohjois-Thaimaan reiteistä ja kokemuksista, miksi Senssu ei ole?
Pyydän vastausta Pasaselta, en Senssulta. Mitä mieltä Pasanen lisäksi olet Kympin ajotaidoista videolla? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko Simonkylän sähköpyöräilijällä tiedossa miksi Chiang Main kokeneella karatemotoristilla ei ole omia kuvia, omia kokemuksia eikä omaa historiaa moottoripyöräilystä, eikä hän tunnista pyörien merkkejä eikä Chiang Main seutuja eikä reittejä?
Miten se on mahdollista, jos hän on siellä asunut 15 vuotta ja heillä kaikilla perheenjäsenillä on moottoripyörät, kisakokemusta ja ajon opettamista Chiang Maissa?
On pakko olla paljon kuvia, videoita ja tarinoita. Santtu ja Kymppi on kertoneet Pohjois-Thaimaan reiteistä ja kokemuksista, miksi Senssu ei ole?
Pyydän vastausta Pasaselta, en Senssulta. Mitä mieltä Pasanen lisäksi olet Kympin ajotaidoista videolla?Johtunee siitä että Hoivatalo MuIkunmutkassa ei paljoa ajella kaksipyöräisillä, kun rollaattorissakin on neljä rengasta. Senssu työntää lattialla kakkosnelosesta sahattua tikkuista puunpalaa jolle hän on antanut nimeksi Potato Potato. Hoitajat on ihan loppu sen harrasteen kanssa kun lattiat on täynnä kuolaa ajokokeiden jäljiltä, kun motoristi päristää ja kuolaa "ajaessaan" kuin Bernhardinkoira joulukinkkua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko Simonkylän sähköpyöräilijällä tiedossa miksi Chiang Main kokeneella karatemotoristilla ei ole omia kuvia, omia kokemuksia eikä omaa historiaa moottoripyöräilystä, eikä hän tunnista pyörien merkkejä eikä Chiang Main seutuja eikä reittejä?
Miten se on mahdollista, jos hän on siellä asunut 15 vuotta ja heillä kaikilla perheenjäsenillä on moottoripyörät, kisakokemusta ja ajon opettamista Chiang Maissa?
On pakko olla paljon kuvia, videoita ja tarinoita. Santtu ja Kymppi on kertoneet Pohjois-Thaimaan reiteistä ja kokemuksista, miksi Senssu ei ole?
Pyydän vastausta Pasaselta, en Senssulta. Mitä mieltä Pasanen lisäksi olet Kympin ajotaidoista videolla?Pasanen perustaa aina uuden ketjun, kun edellinen menee ikäväksi eikä osaa vastata.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko Simonkylän sähköpyöräilijällä tiedossa miksi Chiang Main kokeneella karatemotoristilla ei ole omia kuvia, omia kokemuksia eikä omaa historiaa moottoripyöräilystä, eikä hän tunnista pyörien merkkejä eikä Chiang Main seutuja eikä reittejä?
Miten se on mahdollista, jos hän on siellä asunut 15 vuotta ja heillä kaikilla perheenjäsenillä on moottoripyörät, kisakokemusta ja ajon opettamista Chiang Maissa?
On pakko olla paljon kuvia, videoita ja tarinoita. Santtu ja Kymppi on kertoneet Pohjois-Thaimaan reiteistä ja kokemuksista, miksi Senssu ei ole?
Pyydän vastausta Pasaselta, en Senssulta. Mitä mieltä Pasanen lisäksi olet Kympin ajotaidoista videolla?Hauskaa .... ajotaidoista videolla ..... joo on ylivertainen ajotaito, näkeehän sen videolla.
Oletko nähnyt videota tai valokuvaa kun ajotaitoinen istuu Suzukinsa satulassa? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hauskaa .... ajotaidoista videolla ..... joo on ylivertainen ajotaito, näkeehän sen videolla.
Oletko nähnyt videota tai valokuvaa kun ajotaitoinen istuu Suzukinsa satulassa?Tuon kaltaiset hauskat jutut ja viestien poistot vitosineen osoittaa nimenomaan Pasasen mielisairauden vakavuuden.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko Simonkylän sähköpyöräilijällä tiedossa miksi Chiang Main kokeneella karatemotoristilla ei ole omia kuvia, omia kokemuksia eikä omaa historiaa moottoripyöräilystä, eikä hän tunnista pyörien merkkejä eikä Chiang Main seutuja eikä reittejä?
Miten se on mahdollista, jos hän on siellä asunut 15 vuotta ja heillä kaikilla perheenjäsenillä on moottoripyörät, kisakokemusta ja ajon opettamista Chiang Maissa?
On pakko olla paljon kuvia, videoita ja tarinoita. Santtu ja Kymppi on kertoneet Pohjois-Thaimaan reiteistä ja kokemuksista, miksi Senssu ei ole?
Pyydän vastausta Pasaselta, en Senssulta. Mitä mieltä Pasanen lisäksi olet Kympin ajotaidoista videolla?Pasanen ei pysty vastaamaan, miksiköhän?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hauskaa .... ajotaidoista videolla ..... joo on ylivertainen ajotaito, näkeehän sen videolla.
Oletko nähnyt videota tai valokuvaa kun ajotaitoinen istuu Suzukinsa satulassa?Oletko nähnyt videota tai valokuvaa kun ajotaitoinen kyrvånsyylå istuu mopedinsa satulassa chiang main maisemissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko nähnyt videota tai valokuvaa kun ajotaitoinen kyrvånsyylå istuu mopedinsa satulassa chiang main maisemissa.
Kun ei näy sitä kuksaakaan enää edes Suomessa niin miten voisi näkyä moottoripyöriä Chiang Maissa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pasanen ei pysty vastaamaan, miksiköhän?
Luulenpa että siksi, että Posso on myös "Senssu".
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luulenpa että siksi, että Posso on myös "Senssu".
Luulempa että "molemmat" ovat ottaneet Pupelta hanuriin.
- Anonyymi
Koska järjestät rollaatorien vastaohjauskurssin Savon Pattajalla?
Ketjusta on poistettu 17 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?1365801Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia
Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell1773450- 282607
PoIiisi jahtasi mopopojan hengiltä
Toivottavasti on s i n i v u o k k o nyt ylpeä itsestään, kun ajatti teinin päin lyhtypylvästä. https://w4662533- 2012305
- 1811872
Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka
Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale1271445Et halua kohdata niitä tunteita ja asioita, joita minä herätän sisälläsi
Vastustelet. Yrität esittää, että kaikki on hyvin. Leikit perhettä.361222- 511125
Miksi epäilit kaivattusi kiinnostuneen
Juuri sinusta? Mihin piirteisiin hän aikanaan saattoi sinussa ihastua? Olivatko ne yhtään samoja asioita joihin itse iha721026