Yhteiskunnalle tulisi huomaatavat säästöt, kun ne jätettäisiin hoitamatta.
Huumekokeilut ja sen seuraukset on täysin itse aiheutettuja. Jos kokeilija on niin vähäjärkinen, ettei ymmärrä, kärsiköön seuraukset.
HUS:ssa hoidetaan huumepotilaita yhteiskunnan laskuun
7
66
Vastaukset
- AnonyymiUUSI
Hoidetaan terveydenhuollossa esim. urheilun aiheuttamiakin vammoja, ja suurin osa niistäkin taitaa olla itse aiheutettuja.
Myös liikenneonnettomuuksien uhreja hoidetaan. Unohtamatta noita sähköpotkulautojakaan.
Ja paljon muitakin vammoja, joita syntyy liittyen milloin mihinkin.- AnonyymiUUSI
Oletko itse viihdekäyttäjä?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Oletko itse viihdekäyttäjä?
En käytä huumeita.
Nuorena polttelin jonkin aikaa kannabista, mutta siitäkin on jo kymmeniä vuosia kun lopetin senkin.
- AnonyymiUUSI
Jotkut käyvät alkoholin tai huumeiden vieroitushoidossa monta kertaa vuodessa ilmaiseksi. Kyllä siinäkin pitäisi olla raja, että vain ensimmäinen kerta on ilmainen ja sitten peritään maksu kuten muustakin hoidosta.
- AnonyymiUUSI
Toisaalta, kun ajattelee, mikä säästö se on, jos saadaan riippuvainen toipumaan ongelmastaan sillä vieroitushoidolla, vaikka se aikaa ja rahaa viekin. Jos hänen ei tarvitse enää tulevaisuudessa päihteiden takia hakeutua hoitoon tai uusiin vieroituksiin, joihin niihin menisi taas enemmän sitä rahaa.
Ihan miten päin näitä asioita haluaa ajatella, mikä olisi parempi, mikä ei. Mikä tulisi kalliimmaksi, mikä edullisemmaksi, etenkin pitkällä tähtäimellä.
- AnonyymiUUSI
Kokeilijat kannattaa vielä hoitaa, mutta paatuneille käyttäjät ovat ongelma. Ei taida olla muuta keinoa kuin järkätä niille aineita.
- AnonyymiUUSI
On niitä pitkäaikaiskäyttäjiäkin ollut, jotka ovat onnistuneet irtautumaan huumeista.
Tänä päivänäkin aina joku niistä irti onnistuu pääsemään.
Hyvin harvaa kai voisi sanoa ns. menetetyksi tapaukseksi, aina on mahdollisuus.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1028892
- 474379
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021946Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html401596- 241510
Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,341209Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia121200Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53887Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31872Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v29847