Viron nousu, tuho ja kohtalo ja merkitys suomalaisille

Anonyymi-ap

Olen monasti pohtinut Viroa, koska se nyt sattuu olemaan lähellä. Venäläisiin usein viitataan sanomalla että se on siinä, emmekä sille mitään voi.

Viron näennäinen nousu tietynlaiseksi itä-euroopan ja Baltian epäpyhäksi johtajaksi johtuu täysin Suomen ja EU:n aggressivisesta tuesta. Viro on silti edelleen köyhä Itä-Euroopan maa, mutta onko siitä enää hyötyä Suomelle? Suomi on, kuten yleensä on tapana, sössinyt tämänkin asian tukemalla Viroa liikaa. Tämä kysymys koskettaa niin tavallisia suomalaisia kuin myös elinkeinoelämää. Tavallinen suomalainen ei nimittäin enää voi käyttää Tallinnaa eikä muita merkittäviä kaupunkeja halvan tavaran ja muiden tuotteiden varastonaan, joista voisi hakea aina tarvittaessa aineellista tai aineetonta hyötyä ja iloa palatakseen sitten taas länteen. Elinkeinoelämä taas ei hyödy enää halpatyövoimasta, siis lähinnä siivoojista ja rakennustyöläisistä joista on saatu nöyrää ja edullista, mutta kuitenkin riittävän ammattitaitoista työvoimaa. Nykyisin riittävää ammattitaitoa edellyttävä työvoima on haettava vieläkin itäisemmistä Neuvostotasavalloista.

Johtopäätöksenä Viron kohtalo voi olla se, ettei Suomesta enää löydy heille työtä, eikä toisaalta suomalaiset enää käytä virolaisia palveluita Virossa. Kumpikaan maa ei tästä hyödy. Viro olisi ilman muuta kannattanut pitää riittävän alikehittyneenä maana, jotta hyöty ja hyvinvointi olisi meillä Suomessa olisi suurempi. Olen osittain itse virolainen, mutta onneksi nimeni ei kuitenkaan viittaa siihen.

0

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
        Ikävä
        94
        8421
      2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
        Ikävä
        44
        4127
      3. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
        Ikävä
        102
        1926
      4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
        Ikävä
        24
        1440
      5. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
        NATO
        37
        1438
      6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
        Nurmes
        34
        1169
      7. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
        Kemijärvi
        12
        1140
      8. Rakastuminenhan on psykoosi

Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
        Ikävä
        53
        867
      9. Olisinko mä voinut käsittää sut väärin

Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt
        Ikävä
        31
        842
      10. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
        Nurmes
        29
        817
      Aihe