Nyt on suomalaista kukkakaalia myynnissä lähikaupassa.
Tein herkkuruokaani, kukkakaalilaatikkoa.
Helppoa ja niin maistuvaa, liian hyvää.
Kukkakaalilaatikko
27
175
Vastaukset
- Anonyymi
Onko tuo sama kuin kukkakaaligratiini?
- Anonyymi
Saanko reseptin?
1-2 Kukkakaalia pilkotaan suoraan paistovuokaan, raakana
Kuohukermaa 2 dl
Sitruunapippuria, maun mukaan
Aromisuolaa, maun mukaan
1 kananmuna
Nämä sekoitataan ja kaadetaan kukkakaalien päälle.
Paisto uunissa ilman kantta 250 astetta n. 20 min.
Pitäisi kerma kiehua
Uuni 150 asteeseen ja kansi päälle
Tai alumiinivuoka
Uunissa muhii n. puolitoistatuntia- AnonyymiUUSI
Leskel71 kirjoitti:
1-2 Kukkakaalia pilkotaan suoraan paistovuokaan, raakana
Kuohukermaa 2 dl
Sitruunapippuria, maun mukaan
Aromisuolaa, maun mukaan
1 kananmuna
Nämä sekoitataan ja kaadetaan kukkakaalien päälle.
Paisto uunissa ilman kantta 250 astetta n. 20 min.
Pitäisi kerma kiehua
Uuni 150 asteeseen ja kansi päälle
Tai alumiinivuoka
Uunissa muhii n. puolitoistatuntiaKovasti kyllä kuulostaa gratiinilta. Juusto uupuu tai sulla on muna juuston tilalla.
- Anonyymi
Kesäkeitto.
En fanita kukkakaalia, vaikka kaalit muuten maistuu. Jokin kitkeryys maussa
Mutta kesäkeittoon se on must. Teen kai kerettiläistä kesäkeittoa, mutta palvikinkkua kuutioina siihen pitää laittaa. On muuten todella hyvää. :D
=DW= - Anonyymi
Kukkakaali on hyvää keitettynä, ihan sellaisenaan ripaus suolaa sekaan.
- Anonyymi
Miten tehdään leipäressua?
Minulla on kuivanutta,kuivatettua vaaleata riivikaura kauraleipää paperipussissa odottamassa. Leipä oli helposti kuivuvaa ja karkeaa syödä joten annoin kuivua.
Ajattelin käyttää ns leipäressuun mutten muista, tiedä mitä muuta siihen laittaisi. En ainakaan paljon sokeria ja makeaa.
Nykyisin kaupassa ei ole,kunnon pullaa, tanskanleipää on se kävisi pulla suttuun.- AnonyymiUUSI
Meillä äiti teki leipäressua kun olin lapsi ja asuttiin pienellä maatilalla. Teki itse leivät ja kellarin rapun hyllyllä pärekopassa pyyhkeiden alla säilytettiin. Kuivemmista äiti teki leipäressua niin, että ensin hetken paistoi leipäpaloja voissa paistinpannulla ja lisäsi sitten maitoa jossa haudutti jonkin aikaa. Mausteita ei laittanut muuta kuin ripauksen suolaa. Kaikille kelpas.
Googlella löytyy ihan sama ohje mitä meillä käytettiin jo 50-luvulla. - AnonyymiUUSI
Meillä tehtiin pullasuttua tavallisesta pitkopullasta jota kaupasta saa edelleenkin. Itse ostan suoraan leipomon myymälästä, kuten leivätkin.
Anonyymi kirjoitti:
Meillä äiti teki leipäressua kun olin lapsi ja asuttiin pienellä maatilalla. Teki itse leivät ja kellarin rapun hyllyllä pärekopassa pyyhkeiden alla säilytettiin. Kuivemmista äiti teki leipäressua niin, että ensin hetken paistoi leipäpaloja voissa paistinpannulla ja lisäsi sitten maitoa jossa haudutti jonkin aikaa. Mausteita ei laittanut muuta kuin ripauksen suolaa. Kaikille kelpas.
Googlella löytyy ihan sama ohje mitä meillä käytettiin jo 50-luvulla.Nyt keskustellaan kukkakaalista.
- AnonyymiUUSI
Leskel71 kirjoitti:
Mitä tämä kuuluu kukkakaalilaatikkoon?
Kaikki ruoka väännöt samoja.
- AnonyymiUUSI
Kylläpä siellä suoli soi ja pihapiirissä hajuja piisaa,eikä mitään kukkaistuoksua ole.
- AnonyymiUUSI
Ei haittaa.
- AnonyymiUUSI
Minä syön kukkakaalin raakana. Öljyä perään. Mutta ehkä joskus tuota repseptiä kokeilen kun paistan jotain muuta. Ei sitä yhtä vuokaa varten kannata uunia lämmittää.
- AnonyymiUUSI
Kukkakaalin nuput salaatissa ovat hyvät. Siis raakana hyvä salaattivihannes.
- AnonyymiUUSI
Leskel71 kirjoitti:
Leivinuunin lämmitys kysymys Ano 17:43
Ei ole, en yleensä sähköuuniakaan yhden asian takia lämmitä, nuuka kun oon.
- AnonyymiUUSI
Matriarkan kunniaksi,lippu salkoon ja Eino Leinon mitali kukkakaalilaatikkoon.
- AnonyymiUUSI
Tuhtilla juustolla gratinoida, että saa päivän proteiinit.🤗
Leskel71 kirjoitti:
Miksi pilata kukkakaalin maku juustolla?
Juusto sisältää paljon kovaa rasvaa, jonka määrää on hyvä pitää kohtuudessa osana tasapainoista ruokavaliota.
- AnonyymiUUSI
Leskel71 kirjoitti:
Juusto sisältää paljon kovaa rasvaa, jonka määrää on hyvä pitää kohtuudessa osana tasapainoista ruokavaliota.
Olet ilmeisesti hoikka, kun syöt terveellisesti ?
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 13810722
- 525140
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html452353Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1082170- 292053
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131661Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,411482Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta291164Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v341123Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk551024