Meidän elämämme biisit

Anonyymi-ap

Mitä musiikkia on jäänyt mieleen elämän varrelta n 70+ ikäisille? Eilen kuuntelin TV 1 ohjelmaa jossa kuultiin julkkisten valintoja. Tuttu oli vain Akvaarius. Miten rypyttömiå ja sileitä naamoja oli, käytettiin meikkiä ja suotattimia kamerassa? Minulla 32" tv.
Heidän jutuistaan jäi mieleen Jan E mainita sodista mm sodan pelko niin että tietääkö hän mikä ja ketkä ne sodat ovat aiheuttaneet ja mistä syystä? Toinen juttu oli tähtitieteilijä ja mitä se niiden tutkimus on kun sanotaan ettei avaruutta ole siinä mielessä kuin kerrottu ja luulemme? Horoskoopi jutut ovat jotenkin hassuja ja mihin ne perustuu?
En osaa vielä itse kertoa omia musiikki mieltymyksiäni, pitää miettiä vielä ajan kanssa.
Laittakaa kappaleen nimi ja esittäjä ja ei tarvitse linkkejä jokainen etsii jos haluaa tutustua. Eikä pelkkiä linkkejä YT joista ei tiedä mitä ne ovat. Tämä aihe sopii kaikille ajankuluksi.

13

94

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      UUSI

Kannattaa kuunnella, You Tubesta , -vuosi 2024 uudelleen tehtyjä -
      - Olavi Virran levytyksiä,
      - niissä on kokonaan Uutta Hohtoa, verrattuna vanhaan esityksiin .

• Anonyymi
      UUSI

Minulle ei ns. "biisit" jää mieleen, olen jo vuosikymmeniä ollut klassisen musiikin ystävä ja kuuntelen radiokanavaa josta klassista musiikkia kuulee.

• Anonyymi
        UUSI

Klassinen musiikkissa on tietysti myös omia mielikappaleita.
        En minäkään pidä tai puhu biisi sanasta. Eikä tuo ohjelma. Pidän klassisesta laulutavasta eniten esim Divo.
        Minä en kuuntele radiota ollenkaan, jutut ei kiinosta en tarvitse eikä se musiiki ollenkaan. Omia Cd on ja YT kuuntelen jos joku sattuu kohdalle jostain syystä.

• Anonyymi
      UUSI

The Beatles "And I love her"
      Swinging Blue Jeans "My heart must do the crying"

lisääkin olis mutta nyt just en ehdi kirjoittaa.

• Anonyymi
        UUSI

Renegades lauloi tuon My heart must do the crying.
        Swinging blue jeansilla oli mahtava versio Hippy hippy shake-piisistä.

• Anonyymi
      UUSI
    • Anonyymi
      UUSI

Jos lauluun tai musiikkiin liittyy joku muisto tai tilanne olisi kiva kuulla tarinoita.

• Anonyymi
      UUSI

Useinkaan nyky niinsanottu musiikki EI ole musiikkia, lähinnä huutamista kiljumista soittimien RÄMPYTYSTÄ
      harmi
      kun maailma on TÄYNNÄ kaunistakin oikeesti musiikkia siis esityksessä pitää olla myös SÄVEL jos musikkia sanotaan musiikiksi,

usein ihmettelen noitten valintoa " elämäni piisi "
      mikään noista nyky ajan rääkymis ja heilumis esityksistä ei ole musiikkia eikä taatusti minun mieleistä kuuneltavaa,
      mutta
      jokainen taaplaa tyylillään, ilmeisesti musiikki makuja on yhtäpaljon kuin ihmisiä,

mun musiikki on kaunista
      joko ooperalujua sopraanon esittämiä
      joksus alttoesityksetki,

jopa joskus entisaikojen iskelmätki sisältää sävelen
      niitä voi sanoa musiikiksi,

toivoisi radioon ja kaikkiin tv musikki lähetyksiin enemmän oikeaa musiikia joissa on myös kaunis sävel mukana.

• Anonyymi
      UUSI

On viihdyttävä laadukas ohjelma.
      Jatkakaa samalla mallilla.
      On tuttuja ja tuntemattomia julkisuuden hahmoja onneksi ainakin vielä no bodyt turhat , typerät ja tarpeettomat nettihahmot blokkaajat ovat olleet poissa.

No ehkä ei aika riitä eikä mikään tarve ole seurata ketään mitään tai kuunnella aivan turhaa horinaa joltakin blokkarilta.

• Anonyymi
      UUSI

Putkiradion edessä kuunneltiin koko perhe jotakin "listaa" kuusikymmenluvun alussa,,minulla kajahti nuppiin Shadows-yhtye ja Hank. B. Marvin kitarointi.

Sillä tiellä edelleenkin soitan harrastuksena kitaraa vieläkin.
      YouTubeen jonkun verran laittanut omia soitteluitani,,se vaan ettei kovinkaan monia kiinnosta rautalanka tyyppinen ja kitara pohjainen musa enää.

Mutta jos haluat tutustua löytyvät kappaleet YouTube jjdodge1

• UUSI

• Anonyymi
      UUSI

Kaikki mieleen jääneet kappaleet liittyvät elämäntilanteisiin. Nyt vai ei tule mieleen niin paljon että saisin ne paperille. Palaan jossain vaiheessa. Kun elämässä on niin paljon muuta, en saa päähäni vanhoa juttuja. Musitan toki joka kerta kun joku näistä kappaleista tulee.
      Ai nyt yksi: Anneli Saaristo, sä liian paljon vaadit, nyt kumppani vaatii liikaa
      Viki Rosti: Voimabiisi avioerossa, "vaihdan lukot, avaimen saa joku toinen, lähde pois portiltain"
      Jos vielä oot vapaa, mies soitti mankallansa100 kertaa kun seurusteltiin ja sitten kosaisi. Kyllä se tiesi että oon.
      Sun läsnä olosi van tärkein on. Sä toisten mielestä oot mahdoton. Rakastuin sellaiseen ettei siitä mitään olis tullut. Ei sitten ruvettu.
      Voi mahotonta miten ne ovat uhohtuneet.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      151
      10964
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      52
      5240
    3. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      45
      2453
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      30
      2143
    5. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      13
      1711
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      42
      1554
    7. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      30
      1251
    8. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      35
      1186
    9. Daniel Nummelan linjapuhe 2025

Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo
      Luterilaisuus
      92
      935
    10. TÄSTÄ TAITAA TULLA SUOMEN HISTORIAN SUURIN USKONNONVAPAUDEN OIKEUDENKÄYNTI.

Sinun täytyy hyväksyä se että jos sinä vetoat uskonnonvapauteen, silloin sinun tulee antaa myös muille vastaava vapaus o
      Hindulaisuus
      317
      892
    Aihe