Vasemmistoradio Yle uutisoi, että nuorilla on vaikeuksia selvitä asumiskustannuksistaan.
Niin, kun tarttee saada tatskat, tekoripset huoltoineen, rullahuulet, muotikuteet, vanha bemari ja erikoisvanteet, täytyy päästä bilettään ja festareille, tarttee tilata safkaa himaan jne. Eihän sitä aina riitä vuokraan hilloo, kun muutama pikavippiki on maksus. Kelaltkaan ei enää saa kaikkee.
Nuorten köyhyysloukku
28
214
Vastaukset
- Anonyymi
Aina se on ulos otettu. Joskus oikein plumpsahtaa kun tiukasta poistuu.
- Anonyymi
Nuoret elävät jossakin virtuaalimaailmassa, jossa kaikki pitäisi saada tekemättä mitään sen eteen. Sitten kun kupla puhkeaa ja realimaailma avautuu, niin ollaan hätäkakkia tekemässä. Vähän samalla tavalla kuin demarit elävät omassa virtuaalimaailmassaan politiikassa.
- Anonyymi
Kyllä Siperia opettaa!
- Anonyymi
Orpon kusirunkkuhallitus suurin syyllinen tähän kehitykseen.
- Anonyymi
Onko Orpo saanut nuoret virtuaalimaailmaan laiskottelemaan? Onpa kova äijä!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko Orpo saanut nuoret virtuaalimaailmaan laiskottelemaan? Onpa kova äijä!
Kertoo itse loisija
- Anonyymi
Vasemmistohallitus ja sen vastuuminisreri opetusministeri Li Andersson ovat saaneet aikaan nuorten talouden hallinnan osaamattomuuden. Ei ihmekään, että vassarit ovat heidän suosikkipuolueita. Kun kaikki annetaan ilmaiseksi ja sekään ei kelpaa vaan pitää saada parempaa. On niitä kunnollisiakin, omilla aivoilla ajattelevia nuoria ja opiskelijoita toki, mutta he ovatkin valinneet muun kuin sosialismin ja kommunismin tien.
- Anonyymi
Kaikki kallistuu vuokrat eniten. Tuet eivät.
- Anonyymi
Onneksi on tuohta millä maksaa...köyhät kyykkyyn...
- Anonyymi
Muuta halvempaan, tai asu kimppakämpässä.
- Anonyymi
Vuokra kallistuu koska kulut nousee, tämän ymmärtää kaikki. Se miksi tuet ei nouse on sitten eri asia.
- Anonyymi
Vuokrien tulee elää markkinoiden mukaan ja yhteiskunnan tukien poistua aivan minimiin. Aina kannattaa mennä töihin tai ryhtyä yrittäjäksi.
- Anonyymi
Kokoomuslainen ideologiasi tarkoittaisi käytännössä telttoja kaduille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kokoomuslainen ideologiasi tarkoittaisi käytännössä telttoja kaduille.
Miksi minimituki tarkoittaa telttoja kaduille?
- Anonyymi
Voi ruveta vaikka K-kauppiaaksi!
- Anonyymi
Rokkii ei kandee tatskaa mistää hinnasta itelle https://www.is.fi/politiikka/art-2000011350467.html
Ihan foutoo - Anonyymi
Pankinjohtaja antaa lainaa jos on hyvä yritysidea ja Kokoomuksen jäsen. Sitä voi köyhä duunariraasku tehdä vaikka luokkaloikan jos on ahkera.
- Anonyymi
Mul on osamaksu Bemmi, en maksa ku 470 egee kuussa joten ei mun kaikki rahat mee autoon
- Anonyymi
Pari kymppii menee kiljukamoihin kuussa ja röökin mä ostan yheltä joka varastelee niit. Safkan saan mutsilta kun se ei uskalla olla antamatta. Likkafrendi pesee mun kalsarit kun se pääsee lomille avokakkulasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pari kymppii menee kiljukamoihin kuussa ja röökin mä ostan yheltä joka varastelee niit. Safkan saan mutsilta kun se ei uskalla olla antamatta. Likkafrendi pesee mun kalsarit kun se pääsee lomille avokakkulasta.
Mä kiristän uhkailemalla ukilta fyffee.
- AnonyymiUUSI
Lain mukaan alle 18 vuotiaat ovat vanhempien elatusvastuun alla!
Miksi 15-17 vuotiaan pitäisi asua omassa asunnossa Kelan kustantamana, jos koulun vuoksi ei tarvitse vaihtaa paikkakuntaa?
Kelan pitäisi kieltäytyä maksamasta tukia jos nuori alaikäinen opiskelee samalla paikkakunnalla jossa hänen vanhempansakin asuu!
Fair play!- AnonyymiUUSI
Aivan niin!
Nuoret jotka eivät tarvitse opiskelun vuoksi omaa asuntoa, saavat muutta omilla tai vanhempiensa rahoilla! Ei yhteiskunnan tule vain "mukavuussyistä" heidän asumista maksaa!
- AnonyymiUUSI
Vanhemmat omistavat asunnon johon jälkikasvu muuttaa vuokralle ja nostaa täydet asumistuet.
- AnonyymiUUSI
Ja lisäksi nuori saa maksimiin korotetun opintotuen kun ei asu vanhempiensa luona.
Kyllä Suomalainen jaksaa aina maksaa!
- AnonyymiUUSI
Luuleeko jotkut että nyky vanhemmat koulutaisivat omia lapsiaan toiselle paikkakunalle 15-18 vuotiaina,ja makselisi näistä kulut.!
18 vuotiaana lapsi on AIKUINEN ja makselee ihan ite laskunsa. - AnonyymiUUSI
Mä tienaan mun vuokran helposti yhtenä viikonloppuna.
-anna- - AnonyymiUUSI
Kun Sorsa oli pääministeri sai palkkaa 1mk /h Lipposen aikaan 4 mk /h lainojen korot olivat 11% vähintään . Itse piti maksaa kaikki vain armeijassa 70 luvulla yhteiskunta elätti ja maksoi hieman . Se oli helpoin jakso elämässäni
- AnonyymiUUSI
No johan oli Sorsalla kehno liksa.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 123169
- 181801
Muistatko vielä viime kesän "sutinat"?
Kohtalo vai mikä lie järjesti, että törmäiltii jatkuvasti toisiimme. Ihan uskomatonta, koska eihän me mitään ikinä sovit191642En tullut, koska käytit päätäsi.
Ja koska ihmiset pilaavat sillä mahdollisuudet, kaikki mikä toimii vaatii oman lähestymistapani. Kun levittää punaisia m321555- 731543
- 231511
- 281360
Miten lasketaan?
Ompa ollut valtava ihmismassa taas Folkkaajia liikenteessä. Miten noin 2200 lipunostaneesta muodostuu 11000 kävijää?.91334Hyvää Huomenta Rakas Neiti
Hyvää Huomenta Nainen🤗 Kaikkea hyvää toivon sinun päivääsi😘 Näin toivoo mies111274Kulta, sovitetaanko joku ilta avainta lukkoon?
Musta tuntuu että me ollaan pari. Olisi ihana saada asialle sinetöinti viemällä suhde päätyyn asti. ❤️ Rakastan sua ikui341252