Nuorten köyhyysloukku

Anonyymi-ap

Vasemmistoradio Yle uutisoi, että nuorilla on vaikeuksia selvitä asumiskustannuksistaan.
Niin, kun tarttee saada tatskat, tekoripset huoltoineen, rullahuulet, muotikuteet, vanha bemari ja erikoisvanteet, täytyy päästä bilettään ja festareille, tarttee tilata safkaa himaan jne. Eihän sitä aina riitä vuokraan hilloo, kun muutama pikavippiki on maksus. Kelaltkaan ei enää saa kaikkee.

40

376

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Aina se on ulos otettu. Joskus oikein plumpsahtaa kun tiukasta poistuu.

• Anonyymi

Nuoret elävät jossakin virtuaalimaailmassa, jossa kaikki pitäisi saada tekemättä mitään sen eteen. Sitten kun kupla puhkeaa ja realimaailma avautuu, niin ollaan hätäkakkia tekemässä. Vähän samalla tavalla kuin demarit elävät omassa virtuaalimaailmassaan politiikassa.

• Anonyymi

Kyllä Siperia opettaa!

• Anonyymi

Orpon kusirunkkuhallitus suurin syyllinen tähän kehitykseen.

• Anonyymi

Onko Orpo saanut nuoret virtuaalimaailmaan laiskottelemaan? Onpa kova äijä!

• Anonyymi

Vasemmistohallitus ja sen vastuuminisreri opetusministeri Li Andersson ovat saaneet aikaan nuorten talouden hallinnan osaamattomuuden. Ei ihmekään, että vassarit ovat heidän suosikkipuolueita. Kun kaikki annetaan ilmaiseksi ja sekään ei kelpaa vaan pitää saada parempaa. On niitä kunnollisiakin, omilla aivoilla ajattelevia nuoria ja opiskelijoita toki, mutta he ovatkin valinneet muun kuin sosialismin ja kommunismin tien.

• Anonyymi

Kaikki kallistuu vuokrat eniten. Tuet eivät.

• Anonyymi

Muuta halvempaan, tai asu kimppakämpässä.

• Anonyymi

Vuokra kallistuu koska kulut nousee, tämän ymmärtää kaikki. Se miksi tuet ei nouse on sitten eri asia.

• Anonyymi

Vuokrien tulee elää markkinoiden mukaan ja yhteiskunnan tukien poistua aivan minimiin. Aina kannattaa mennä töihin tai ryhtyä yrittäjäksi.

• Anonyymi

Kokoomuslainen ideologiasi tarkoittaisi käytännössä telttoja kaduille.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kokoomuslainen ideologiasi tarkoittaisi käytännössä telttoja kaduille.

Miksi minimituki tarkoittaa telttoja kaduille?

• Anonyymi

Voi ruveta vaikka K-kauppiaaksi!

• Anonyymi
    • Anonyymi

Pankinjohtaja antaa lainaa jos on hyvä yritysidea ja Kokoomuksen jäsen. Sitä voi köyhä duunariraasku tehdä vaikka luokkaloikan jos on ahkera.

• Anonyymi

Mul on osamaksu Bemmi, en maksa ku 470 egee kuussa joten ei mun kaikki rahat mee autoon

• Anonyymi

Pari kymppii menee kiljukamoihin kuussa ja röökin mä ostan yheltä joka varastelee niit. Safkan saan mutsilta kun se ei uskalla olla antamatta. Likkafrendi pesee mun kalsarit kun se pääsee lomille avokakkulasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pari kymppii menee kiljukamoihin kuussa ja röökin mä ostan yheltä joka varastelee niit. Safkan saan mutsilta kun se ei uskalla olla antamatta. Likkafrendi pesee mun kalsarit kun se pääsee lomille avokakkulasta.

Mä kiristän uhkailemalla ukilta fyffee.

• Anonyymi

Lain mukaan alle 18 vuotiaat ovat vanhempien elatusvastuun alla!

Miksi 15-17 vuotiaan pitäisi asua omassa asunnossa Kelan kustantamana, jos koulun vuoksi ei tarvitse vaihtaa paikkakuntaa?

Kelan pitäisi kieltäytyä maksamasta tukia jos nuori alaikäinen opiskelee samalla paikkakunnalla jossa hänen vanhempansakin asuu!

Fair play!

• Anonyymi

Aivan niin!

Nuoret jotka eivät tarvitse opiskelun vuoksi omaa asuntoa, saavat muutta omilla tai vanhempiensa rahoilla! Ei yhteiskunnan tule vain "mukavuussyistä" heidän asumista maksaa!

• Anonyymi

Vanhemmat omistavat asunnon johon jälkikasvu muuttaa vuokralle ja nostaa täydet asumistuet.

• Anonyymi

Ja lisäksi nuori saa maksimiin korotetun opintotuen kun ei asu vanhempiensa luona.

Kyllä Suomalainen jaksaa aina maksaa!

• Anonyymi

Luuleeko jotkut että nyky vanhemmat koulutaisivat omia lapsiaan toiselle paikkakunalle 15-18 vuotiaina,ja makselisi näistä kulut.!
      18 vuotiaana lapsi on AIKUINEN ja makselee ihan ite laskunsa.

• Anonyymi

Mä tienaan mun vuokran helposti yhtenä viikonloppuna.

-anna-

• Anonyymi

Kun Sorsa oli pääministeri sai palkkaa 1mk /h Lipposen aikaan 4 mk /h lainojen korot olivat 11% vähintään . Itse piti maksaa kaikki vain armeijassa 70 luvulla yhteiskunta elätti ja maksoi hieman . Se oli helpoin jakso elämässäni

• Anonyymi

No johan oli Sorsalla kehno liksa.

• Anonyymi

Mulla oli helpoin hetki elämässä kun oli Tukholmassa *omona.
        Rahaa tuli joka reiästä, ainoa miinus oli se että joillakin oli liian iso.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mulla oli helpoin hetki elämässä kun oli Tukholmassa *omona.
        Rahaa tuli joka reiästä, ainoa miinus oli se että joillakin oli liian iso.

Paljonko sait korvanreikäpanosta?

• Anonyymi

Lipponen olikin liero demari. neljä markkaa oli sille ihan liikaa.

• Anonyymi

niin joo jotain evästä mukaan ja pyöpeäilewmään köhniön uimasannalle retki

• Anonyymi

Ja mitä vielä nuoret mitään köyhiä ole!

Naapurin poika sai muutama kuukausi sitten ajokortin ja nyt alla on 2023 vuoden BMW 3 XDrive lataushybridi.

Ja toinen lähiseudun nuori pääsi armeijasta viikko sitten ja osti 2019 vuoden Audi A6 Avant auton tällä viikolla. Vaikka ei ole suoraan koulusta armeijaan mentyään ollut päivääkään töissä.

Jostakin näille nuorille virtaa rahaa niin että työssäkäyvä perhellinenkin olisi kateellinen noista autoista.

• Anonyymi

• Anonyymi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nuo on sentään käytettyjä autoja. Mutta meidän naapurin lakimies isä osti toukokuussa pojalleen ylioppilaslahjaksi valkoisen Audi Q8 Sportback e-tron auton. Poika lähti maanantaina armeijaan tällä lahjallaa. Mahtaa olla kaverit kateellisia?
        https://audiapproved.com/_next/image?url=https://admin.audiapproved.com/uploads/cars/24853/upload-3.jpg&w=3840&q=75

Turvallisia ja hyviä autoja tuollaiset uudet pelit. Ovat vähän eri luokkaa kuin joku Toyotan tai Ford Sierran vanha 90-luvun loppuunajettu autonraato.

• Anonyymi

Velaksi autoja ostetaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Turvallisia ja hyviä autoja tuollaiset uudet pelit. Ovat vähän eri luokkaa kuin joku Toyotan tai Ford Sierran vanha 90-luvun loppuunajettu autonraato.

Eivät näytä olevan kovin turvallisia. Nopeudet ovat nousseet joten turvallisuus ei ole kovinkaan paljoa parantunut -80-90 luvuista

• Anonyymi

Jos pää kestää muuten Puparin meininkiä voi kitupiikki erakko säästää paljon rahaa asumalla mahdollisimman edullisesti vuokralla.

• Anonyymi

on ollut kavereita puparissakin asuvia... rahan puute aiheuttaa kaikenlaista ensin raha sitten työ.

• Anonyymi

minua huvittavat nuoret ajelevat mopoillaan paikkoihin, kun noh onhan lähellä joku moottoripyörien paikkakin

ajelin kyllä itsekin vakuutuksettomalla ilmn kypäeääkin, mökkiseikkailuja..

• Anonyymi

joskus ihmwettelin että mitähän liivi-jengiä jotain ruli vastaan niin ei kypäriä mustat lasit vain pääsddsä suojana, en ehtinyt katsomaan takeista että mitä

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      42
      2662
    2. Mansikkatiloilla hyväksikäytetään ukrainalaisia

Työolot ovat surkeita ja palkka kelvoton. https://yle.fi/a/74-20172942
      Maailman menoa
      330
      2355
    3. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      35
      2074
    4. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      47
      1726
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      24
      1665
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      25
      1549
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      43
      1419
    8. Sokea "ystävälle"

Oletko oikeasti noin sokea?
      Ikävä
      100
      1399
    9. En ymmärrä käytöstäsi

Se on ollut eräänlaista hyväksikäyttöä. Että seura kyllä kelpaa palstan välityksellä silloin kun ei ole parempaakaan tek
      Ikävä
      139
      1345
    10. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      36
      1146
    Aihe