Nuorten köyhyysloukku

Anonyymi-ap

Vasemmistoradio Yle uutisoi, että nuorilla on vaikeuksia selvitä asumiskustannuksistaan.
Niin, kun tarttee saada tatskat, tekoripset huoltoineen, rullahuulet, muotikuteet, vanha bemari ja erikoisvanteet, täytyy päästä bilettään ja festareille, tarttee tilata safkaa himaan jne. Eihän sitä aina riitä vuokraan hilloo, kun muutama pikavippiki on maksus. Kelaltkaan ei enää saa kaikkee.

28

214

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Aina se on ulos otettu. Joskus oikein plumpsahtaa kun tiukasta poistuu.

• Anonyymi

Nuoret elävät jossakin virtuaalimaailmassa, jossa kaikki pitäisi saada tekemättä mitään sen eteen. Sitten kun kupla puhkeaa ja realimaailma avautuu, niin ollaan hätäkakkia tekemässä. Vähän samalla tavalla kuin demarit elävät omassa virtuaalimaailmassaan politiikassa.

• Anonyymi

Kyllä Siperia opettaa!

• Anonyymi

Orpon kusirunkkuhallitus suurin syyllinen tähän kehitykseen.

• Anonyymi

Onko Orpo saanut nuoret virtuaalimaailmaan laiskottelemaan? Onpa kova äijä!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko Orpo saanut nuoret virtuaalimaailmaan laiskottelemaan? Onpa kova äijä!

Kertoo itse loisija

• Anonyymi

Vasemmistohallitus ja sen vastuuminisreri opetusministeri Li Andersson ovat saaneet aikaan nuorten talouden hallinnan osaamattomuuden. Ei ihmekään, että vassarit ovat heidän suosikkipuolueita. Kun kaikki annetaan ilmaiseksi ja sekään ei kelpaa vaan pitää saada parempaa. On niitä kunnollisiakin, omilla aivoilla ajattelevia nuoria ja opiskelijoita toki, mutta he ovatkin valinneet muun kuin sosialismin ja kommunismin tien.

• Anonyymi

Kaikki kallistuu vuokrat eniten. Tuet eivät.

• Anonyymi

Onneksi on tuohta millä maksaa...köyhät kyykkyyn...

• Anonyymi

Muuta halvempaan, tai asu kimppakämpässä.

• Anonyymi

Vuokra kallistuu koska kulut nousee, tämän ymmärtää kaikki. Se miksi tuet ei nouse on sitten eri asia.

• Anonyymi

Vuokrien tulee elää markkinoiden mukaan ja yhteiskunnan tukien poistua aivan minimiin. Aina kannattaa mennä töihin tai ryhtyä yrittäjäksi.

• Anonyymi

Kokoomuslainen ideologiasi tarkoittaisi käytännössä telttoja kaduille.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kokoomuslainen ideologiasi tarkoittaisi käytännössä telttoja kaduille.

Miksi minimituki tarkoittaa telttoja kaduille?

• Anonyymi

Voi ruveta vaikka K-kauppiaaksi!

• Anonyymi
    • Anonyymi

Pankinjohtaja antaa lainaa jos on hyvä yritysidea ja Kokoomuksen jäsen. Sitä voi köyhä duunariraasku tehdä vaikka luokkaloikan jos on ahkera.

• Anonyymi

Mul on osamaksu Bemmi, en maksa ku 470 egee kuussa joten ei mun kaikki rahat mee autoon

• Anonyymi

Pari kymppii menee kiljukamoihin kuussa ja röökin mä ostan yheltä joka varastelee niit. Safkan saan mutsilta kun se ei uskalla olla antamatta. Likkafrendi pesee mun kalsarit kun se pääsee lomille avokakkulasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pari kymppii menee kiljukamoihin kuussa ja röökin mä ostan yheltä joka varastelee niit. Safkan saan mutsilta kun se ei uskalla olla antamatta. Likkafrendi pesee mun kalsarit kun se pääsee lomille avokakkulasta.

Mä kiristän uhkailemalla ukilta fyffee.

• Anonyymi
      UUSI

Lain mukaan alle 18 vuotiaat ovat vanhempien elatusvastuun alla!

Miksi 15-17 vuotiaan pitäisi asua omassa asunnossa Kelan kustantamana, jos koulun vuoksi ei tarvitse vaihtaa paikkakuntaa?

Kelan pitäisi kieltäytyä maksamasta tukia jos nuori alaikäinen opiskelee samalla paikkakunnalla jossa hänen vanhempansakin asuu!

Fair play!

• Anonyymi
        UUSI

Aivan niin!

Nuoret jotka eivät tarvitse opiskelun vuoksi omaa asuntoa, saavat muutta omilla tai vanhempiensa rahoilla! Ei yhteiskunnan tule vain "mukavuussyistä" heidän asumista maksaa!

• Anonyymi
      UUSI

Vanhemmat omistavat asunnon johon jälkikasvu muuttaa vuokralle ja nostaa täydet asumistuet.

• Anonyymi
        UUSI

Ja lisäksi nuori saa maksimiin korotetun opintotuen kun ei asu vanhempiensa luona.

Kyllä Suomalainen jaksaa aina maksaa!

• Anonyymi
      UUSI

Luuleeko jotkut että nyky vanhemmat koulutaisivat omia lapsiaan toiselle paikkakunalle 15-18 vuotiaina,ja makselisi näistä kulut.!
      18 vuotiaana lapsi on AIKUINEN ja makselee ihan ite laskunsa.

• Anonyymi
      UUSI

Mä tienaan mun vuokran helposti yhtenä viikonloppuna.

-anna-

• Anonyymi
      UUSI

Kun Sorsa oli pääministeri sai palkkaa 1mk /h Lipposen aikaan 4 mk /h lainojen korot olivat 11% vähintään . Itse piti maksaa kaikki vain armeijassa 70 luvulla yhteiskunta elätti ja maksoi hieman . Se oli helpoin jakso elämässäni

• Anonyymi
        UUSI

No johan oli Sorsalla kehno liksa.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      12
      3169
    2. Mies! Lupaatko

enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      18
      1801
    3. Muistatko vielä viime kesän "sutinat"?

Kohtalo vai mikä lie järjesti, että törmäiltii jatkuvasti toisiimme. Ihan uskomatonta, koska eihän me mitään ikinä sovit
      Ikävä
      19
      1642
    4. En tullut, koska käytit päätäsi.

Ja koska ihmiset pilaavat sillä mahdollisuudet, kaikki mikä toimii vaatii oman lähestymistapani. Kun levittää punaisia m
      Ikävä
      32
      1555
    5. Yksi "sometähti" vähemmän

Ei tunnu missään.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      73
      1543
    6. Tuliko ikävä

Vai miksi laitoit viestin? Soittamalla voisi saada kiinni. Mutta et sä uskalla
      Ikävä
      23
      1511
    7. Saitko ne viestit

Silloin viime kuussa? Vai etkö lukemut niitä.
      Ikävä
      28
      1360
    8. Miten lasketaan?

Ompa ollut valtava ihmismassa taas Folkkaajia liikenteessä. Miten noin 2200 lipunostaneesta muodostuu 11000 kävijää?.
      Haapavesi
      9
      1334
    9. Hyvää Huomenta Rakas Neiti

Hyvää Huomenta Nainen🤗 Kaikkea hyvää toivon sinun päivääsi😘 Näin toivoo mies
      Ikävä
      11
      1274
    10. Kulta, sovitetaanko joku ilta avainta lukkoon?

Musta tuntuu että me ollaan pari. Olisi ihana saada asialle sinetöinti viemällä suhde päätyyn asti. ❤️ Rakastan sua ikui
      Ikävä
      34
      1252
    Aihe