Oletko joskus miettinyt miten sademäärä lasketaan?

Anonyymi-ap

Minä olen ja näin lasketaan: Sademäärä mitataan aina sulatettuina millimetreinä. Käytännössä mitataan astiaan kertyneen sateen tilavuus (tai massa) ja jaetaan se astian suuaukon pinta-alalla, jolloin saadaan vesipatsaan korkeus. Yksi milli sadetta on litra neliömetrille. Jos sade on tullut lumena, se sulatetaan tai punnitaan.
Ei ole jäänyt mieleen paljonkohan viime päivinä on satanut millimetreissä,
mutta piha on ainakin vesilammikoina.

Mitä olet muuten harrastanut näinä sateisina kesäpäivinä, kun vettä on tullut kuin aisaa ainakin etelämmässä ?

47

253

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Saunonut ja koittanut kiirehtiä kastumatta uimaan.

• Anonyymi

Hauska vastaus, kiirehtiä kastumatta kastumaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hauska vastaus, kiirehtiä kastumatta kastumaan.

Kiva kokemus sateessa uimaan.

• Anonyymi
      • Anonyymi

Tarkoittamasi sivu ei aukea. Minuakin kiinnostaisi ne eriväriset "kaaret" sääkartalla,
        joissa on puolipalloja ja kolmionmuotoisia piikkejä.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Tarkoittamasi sivu ei aukea. Minuakin kiinnostaisi ne eriväriset "kaaret" sääkartalla,
        joissa on puolipalloja ja kolmionmuotoisia piikkejä.

Jätä skandit pois. Eli https://www.foreca.fi/saapedia/t0xi4a6c

• Anonyymi

Ei sade haittaa, parempi se on kuin helle. Kuuntelen sateen ropinaa ja lueskelen tietokirjoja, muistelmia jne.

• Anonyymi

Ketä tuo kiinnostaa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ketä tuo kiinnostaa?

Kielteisyytesi ei kehitä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ketä tuo kiinnostaa?

Ei ehkä ketään, mutta vastasin, kun aloittaja kysyi mitä harrastat sadepäivinä.

• Anonyymi

Ei sademäärän mittauksessa aloittajan kertomaa puljaamista tarvita, jos on oikeanlainen putkenpätkä tms. niin riittää kun katsoo montako milliä siihen on kertynyt esim. tunnissa tai vrk:ssa. Siitä voi päässämietinnällä edetä huntsimalla että jos vettä on vaikka 8 mm, minun kiinteistölleni on silloin satanut yht. noin 80000 litraa vettä.

• Anonyymi

Aloittaja ehkä tarkoitti säätiedotuksen ilmoituksia, ei itse aio ruveta mittamaan.

• Anonyymi

Mitä tuolla tiedolla tavallinen ihminen tekee? Tuon tiedon löytää jokainen helposti jolla on tietokone tai älykännykkä.

• Anonyymi

Minua kiinnosti tuo aloitus, en ole koskaan ajatellut miten lasketaan. Tuttavalla on lasiputki tikun päässä, niitä on myynnissä. Hän katsoo joka aamu yösateen jälkeen paljonko on satanut. Hän on kiinnostunut.

• Anonyymi

Minulla myös ihan puutarhakaupasta ostettu sademittari, maksoikin huikeat 3 euroo. Ihan kiva on ollut seurata paljonko siihen vettä kertyy vuorokaudessa

• Anonyymi

Säätiedotuksissa millimetrimäärä ilmoitetaan ja joskus miettii miten se
      sääasemilla mitataan.

Myös isobaareja ja säärintamamerkkejä haluaisi ymmärtää
      https://fi.wikipedia.org/wiki/Isobaari

• Anonyymi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mahtaisiko tämä linkki säärintamista onnistua ?
        https://www.foreca.fi/sääpedia/t0xi4a6c

Ei onnistu, mutta Forecan sivulta "Säämerkit" löytyy linkki
        "Mistä sääkartalla kiemurtelevat säärintamat kertovat?"

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ei onnistu, mutta Forecan sivulta "Säämerkit" löytyy linkki
        "Mistä sääkartalla kiemurtelevat säärintamat kertovat?"

Korvaa skandit... https://www.foreca.fi/saapedia/t0xi4a6c

• Anonyymi

Herralle tuskin tarvitsee esitellä itse askarreltuja sateenkaarilippuja.

• Anonyymi

???

• Anonyymi

Helppo homma,ota kaljatuoppisi ja ryystä se tyhjäksi sen jälkeen sateeseen juoksemaan ja laske pisarat tuopin pohjalta kun lähimpään juottolan tiskille pääset.

• Anonyymi

Opettelisit kirjoittamaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Opettelisit kirjoittamaan.

Palstalla osataan vaikka mitä, joku leimaa suomalaiset jopa rasisteiksi, noin vaan.....

• Anonyymi

Ai pitää varasta tuoppi ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ai pitää varasta tuoppi ?

Osta se.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Osta se.

Eli osta varas...!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eli osta varas...!

Osta tumppi...eiku tuoppi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Osta se.

Ei astioita myydä ulos ravintolasta.

• Anonyymi

Eiköhän tuon laskentatavan jo koululainenkin tiedä. Sateisena päivänä voi lueskella, tehdä ruokaa pitkän kaavan mukaan, leipoa, ommella, siivota, onhan noita touhuja sateisille päiville ihan riittämiin.

• Anonyymi

Joo, vaan jos sataa viikon...

• Anonyymi

Ei sitä astiaa tarvitse istua vahtimassa 24/7.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei sitä astiaa tarvitse istua vahtimassa 24/7.

Vastaa oikealle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Silloin voi valittaa viikon tauotta, ihanaa...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vaikka satais kaksi viikkoa putkeen niin ajan saa kulumaan tosi hyvin kun harrastaa muutakin kuin ulkoilua. Yhtenäkään päivänä en ainakaan minä istu tyhjänpanttina kädet sylissä telkkaria tuijottaen, tekemistä löytyy hyvin muista harrastuksista ajankuluksi vaikka en kotoa poistukaan. Tosin sadekaan ei ole este kotoa poistumiselle jos ei ihan kaatamalla sada, välillä on ihan kivaakin kulkea sateessa kun on oikeanlaiset vermeet päällä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vaikka satais kaksi viikkoa putkeen niin ajan saa kulumaan tosi hyvin kun harrastaa muutakin kuin ulkoilua. Yhtenäkään päivänä en ainakaan minä istu tyhjänpanttina kädet sylissä telkkaria tuijottaen, tekemistä löytyy hyvin muista harrastuksista ajankuluksi vaikka en kotoa poistukaan. Tosin sadekaan ei ole este kotoa poistumiselle jos ei ihan kaatamalla sada, välillä on ihan kivaakin kulkea sateessa kun on oikeanlaiset vermeet päällä.

Esim. lukemista ei sade haittaa, luen sen noin 20000- 25000 kirjan sivullista vuodessa, olivatpa vuodet sateisempia tai sateettomampia. Ennen toki meni parhaimmillaan liki tuplasti em. määrä mutta olen jo vähän tasaantunut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Silloin voi valittaa viikon tauotta, ihanaa...

Hah, kauheaa...:-)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä kyllä katselen sateisina päivinä telkkariakin, Areenasta ja Katsomosta löytyy mielenkiintoista katsottavaa, jota ei telkkarista näytetä ollenkaan. Ei telkkarin katsominen mitään syntiä tai muuten paheksuttavaa ole, kuten täällä jotkut antaa ymmärtää.
        Jokaisella omat mielipuuhansa, eikä yksi ole toista pahempi tai parempi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä kyllä katselen sateisina päivinä telkkariakin, Areenasta ja Katsomosta löytyy mielenkiintoista katsottavaa, jota ei telkkarista näytetä ollenkaan. Ei telkkarin katsominen mitään syntiä tai muuten paheksuttavaa ole, kuten täällä jotkut antaa ymmärtää.
        Jokaisella omat mielipuuhansa, eikä yksi ole toista pahempi tai parempi.

Telkkari voi passivoida ihmisen, pitää olla hereillä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Telkkarin passivoimat eivät sitä onnekseen itse huomaa...minulla ei ole telkkaria ollut pian kolmeenkymmeneen vuoteen, havaitsin sen passivoinnin ajoissa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Riippuu mitä katsoo.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Oma näkemykseni on, että sen parempaa nukuttajaa ei olekaan kuin tv-töllötin. Niiin monet uinahtavat sen äärellä. Ts. ei vähempää voisi tv:n tarjoama ohjelma kiinnostaa. He eivät siis ole hereillä eivätkä 'hereillä'.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Oma näkemykseni on, että sen parempaa nukuttajaa ei olekaan kuin tv-töllötin. Niiin monet uinahtavat sen äärellä. Ts. ei vähempää voisi tv:n tarjoama ohjelma kiinnostaa. He eivät siis ole hereillä eivätkä 'hereillä'.

Hehe, aivan....

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Telkkarin passivoimat eivät sitä onnekseen itse huomaa...minulla ei ole telkkaria ollut pian kolmeenkymmeneen vuoteen, havaitsin sen passivoinnin ajoissa.

Niinkö luulit ? Miksi sinulle ei sitten ole muuta kuin suomi24 ?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Niinkö luulit ? Miksi sinulle ei sitten ole muuta kuin suomi24 ?

Eikö ole muuta? Mistä sen tiedät?

• Anonyymi

Minä lasken niin, kuinka monta ämpärillistä vettä poistan veneestä.

• Anonyymi

Äyskäröintiä on kai ollut riittämiin...

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En tullut, koska käytit päätäsi.

Ja koska ihmiset pilaavat sillä mahdollisuudet, kaikki mikä toimii vaatii oman lähestymistapani. Kun levittää punaisia m
      Ikävä
      37
      2736
    2. Miten kaivattusi teki sinuun lähtemättömän vaikutuksen?

Minulla kävi niin, että hän laittoi ruokaa, kun olin nälkäinen. Tie miehen sydämeen käy vatsan kautta.
      Ikävä
      89
      1184
    3. Alkon myynti putosi kesäkuussa 10 prosenttia

Niin se hallitus tuhoaa valtion verokertymää ylisuurella alkoholiverolla, kun kansalaiset hankkivat juomansa ulkomailta.
      Maailman menoa
      127
      979
    4. Oliko mies vetäytyminen

Toimiva veto? Miten meille kävi. Ei hyvin ja mahdottomalta tuntuu tilanne nyt.
      Ikävä
      61
      967
    5. Mitä söitte Hänen kanssaan yhdessä viimeksi?

Tällainen vihjeketju:)
      Ikävä
      66
      907
    6. Ulosotossa olevan tulisi saada itse päättää

Maksetaanko hänen ulosotossa olevia velkoja takaisin yksi kerrallaan vai ripotellen pikku summia sinne tänne, kuten ulos
      77
      881
    7. EU:lta tyly ratkaisu Temulle

On se hyvä, että EU on vihdoin ja viimein puuttunut noiden Kiinan krääsän kauppiaiden toimintaan. https://www.is.fi/ta
      Maailman menoa
      101
      828
    8. Oon tässä pohtinut että se nainen

Ei sovi sulle. Ihmetyttää mitä näet hänessä. Mieheltä miehelle
      Ikävä
      70
      815
    9. Nainen on ihana

ilta-päivää tosi söpölle naiselle 🤗😘☺ Jos saisin sinut nainen oisin onnellisin mies Etpäs tiedäkään keneltä tämä on?
      Ikävä
      25
      718
    10. Hallinto-oikeus kumosi valtuuston päätöksiä

Teksti-tv kertoo, että valtuuston päätöksentekoon on osallistunut varavaltuutettu jolla ei ollut oikeutta osallistua. Mi
      Ähtäri
      30
      684
    Aihe