Stalkkerien Moraalinen kompassi perustuu tunteisiin

Anonyymi-ap

Yleensä yhdistyy lapsuuden traumat, heitteille jättö, josta kehittyy sitten epävakaa tai narsistinen persoonallisuushäiriö. Yleensä stalkatun kohde on poikkeuksellisen hyvännäköinen ja ihana stalkkaajan mielestä, mutta stalkkaaja ei mielenterveys tai geneettisistä tai sosioekonomisista syistä kykene samalle tasolle "ihastuksensa kanssa".

Tästä syystä stalkkaaja kokee itsensä torjutuksi, mutta kokee että pystyy yhteydenotoilla ja toimminnallansa todistamaan "rakkautensa" määrän kohteelle.

Yleensä kohde on myös maailman kaunein, ihanin ja oikein, illuusio tosi rakkaudesta, jonka hänen kanssaan voisi saada.

Epävakaana on helppo ymmärtää sitä tunneintensiteettiä siellä taustalla, toinen on idealisoitu versio itsestään, tunteet ohjailee enemmän käytöstä itse kuin ihminen, ei osaa logiikalla ajatella, että siitä voi koitua harmia toiselle jos stalkkaa ja vainoaa, yleensä siinä unohtuu moraali ja logiikka ja stalkkeri ei edes ymmärrä, että se sadasviideskymmennes yhdeksäs viesti throwaway accountilla oikeasti ahdistaa tai aiheuttaa harmia toisille. Tosin ihmiset joilla on sydän, usein ymmärtää mut kokee sen pakkotilana tai heillä on harhaluulo tunteiden molempipuolisuudesta kuin itselläni.

Oikeastaan voisin sanoa, että omia harhaluuloja palsta ruokki vahvasti ja aiheutti irl tilanteen, jossa vainosin toista igssä kun olin huolissani hänen fyysisestä voinnista, parikin ilkeämielistä viestiä anonyymi palstalla laukaisi psykoosin ja harhaluulon kaivattuni toivottomasta tilanteesta, joka sai minut toiminaan vastoin, kuin olisin halunnut toimia.

Uskon myös hyvin vahvasti, että usea stalkkeri on vain "love beyond this world" tyyppiä ja heidän moraaliaan ohjaa "rakkaus ei tunne sääntöjä"

Kuitenkin meidän liskoaivot on ohjelmoitu niin että voimme rakastua mielikuvaankin ihmisestä palavasti, vaikka ihminen ei olisikaan todellinen ja se olisi pelkkä illuusio/toive toisesta.

Vaikea ymmärtää mikä johtaisi toisen vainoamiseen pahasta tahdosta, kai sellaisiakin stalkkereita on, mutta narsismini ei ole tarpeeksi korkealla ymmärtääkseni tahallista toisen piinaa, josta koituu vahingoa.

Helpompi ymmärtää niitä jotka ovat toivottoman rakastuneita ja psykoosissa. Mitään kehittävää keskustelua ei haukkumisella tai vihapuheella asiasta saa, kaiken keskustelun mielenterveyspotilaista ja persoonallisuus häiriöisistä tulisi lähtökohtaisesti lähteä ymmärtävältä näkökulmalta. Tuomiten epämoraalisen ja eettisen käytöksen, mutta ei halventaen tai pilkaten itse tekijää, koska käytös voi tekijällä vasta muuttua, kun hän ymmärtää juurisyyt ja saa tarvitsemaansa hoitoa ja tukea, mielenterveysongelmista kamppailevilla on usein ollut aika raju lapsuus, ja mua säälittää miten jyrkästi internet heihin suhtautuu.

Kuitenkin kaikki älyllisesti fiksu keskustelu jossa on empatiaa mukana, lähtee siitä että asiasta keskustellaan asiallisesti, ei tuomita ja stigmasoida aiheita lisää turhanpäiväisillä vihasta ja katkeruudesta kumpuavilla kommenteilla. Vaikka sekin on inhimillistä ja ymmärrettävää, ihminen on tunteva eläin ja ei usein pohdi muiden myrkyllisen käytöksen taustoi sen laajemmin, kuin että jos joku käyttäytyy ikävästi = hän on automaattisesti perseestä, eikä esim. Traumaoireista kärsivä lapsi, joka ei koskaan aikuistunut. Mut seki on ymmärrettävää kun ihmiset on vaa niin daijuja nykypäivänä, ei paljon ajatuksille anneta armoa.

En tiiä mikä tän pointti oli, kai selventää psykologiaa ilmiön taustalla, palstalaisille.

3

123

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      UUSI

Välillä näissä molemmat stalkkaavat toisiaan. Kärjistymiset voivat johtua haluttomuudesta ymmärtää toista. Toinen kokee asiat hyvällä ja toinen haluaa nähdä ne pahana, koska molemmilta puuttuu aloitekyky. Aistimukset on mielikuvia.

Ilman uhkaa ja aggressioita, minusta näiden pitäisi olla helposti sovittavia, mut jos toinen on uhriutuja (traumatisoitunut aiemmin) niin häneltä voi löytyä halua kärjistää ja ylireakoida tilanteeseen, kun miehen aloitekyvyttömyys alkaa ärsyttää?

Vainotapauksia on paljon, mut itse uskon, et suurin osa niistä on vain väärin ymmärryksiä? Haluttomuutta ymmärtää aloitekyvyttömiä miehiä? Ja halu kostaa, kun kokevat, että mies vain leikkii heidän tunteillaan?

Miehet ja naiset ajattelevat eri tavalla ja siten väärin ymmärtäminenkin voi olla vain haluttomuutta ymmärtää toista ja pahimmillaan jopa halua kostaa oma kokema toiselle? Itse olen kohdannut uhriutujan ja itsellä katosi sama tien usko naisia kohtaan.

Koin käytöksen raukkamaiseksi ja ajattelin vain, etten ikinä ä voisi käyttäytyä samalla tavalla kuin nainen voi pahimmillaan käyttäytyä miestä kohtaan. Ehkä hänellä on aikaisempia huonoja kokemuksia miehistä ja siksi halusi kostaa kokemansa jollekin miehelle vain?

Näin itse koin. Usko hyvään katosi kun naisen pahuus lopulta paljastui. Olihan sitä aistittavissa, mut ku eimollut kokemaa, että joku voi toimia noinkin raukkamaisesti. Itse olisin puhunut, ennen kuin kärjistäisin asioita näin. Elämä opetti raskaalla tavalla hyvä uskoisuuteni.

• Anonyymi
      UUSI

Mitä muuta tekoäly tiesi sulle palstasetä kertoa?

• Anonyymi
      UUSI

Hyvä kirjoitus ja selvä näkemys palstan toiminnasta 👍

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      177
      11208
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      54
      5328
    3. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      46
      2565
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      37
      2256
    5. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      13
      1781
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      43
      1685
    7. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      31
      1320
    8. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      36
      1275
    9. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      6
      1096
    10. Daniel Nummelan linjapuhe 2025

Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo
      Luterilaisuus
      112
      1014
    Aihe