Nuorten ja nuorten aikuisten mielenterveysongelmat lisääntyneet räjähdysmäisesti

Anonyymi-ap

Empiiriset tutkimukset osoittavat, että syynä tähän on suomalaisten sisäsiittoisuus.

8

148

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Vai olisiko syinä kara kanalan,stubin,salen perseeseen vedot

• Anonyymi

Onhan se pakko todeta, että myös somella on ollut suuri vaikutus.

• Anonyymi

Nykyään pienikin, ihan normaaliin elämään kuuluva ahdistus, paha mieli tai jostakin loukkaantuminen mennään valittamaan lääkärille. Kyllä sieltä diagnoosia tulee ja lääkeresepti apteekkiin.

Ei elämä ennenkään kaiken aikaa mitään ruusuilla tanssia ollut, mutta tavalliset vastoinkäymiset kestettiin ja voitettiin ja käytiin töissä.

• Anonyymi

No ei se nyt mitenkään. Niin ole. Jos et ole tuntenut itse kovaa ahdistusta niin älä viitsi vähätellä toisia. Helppo sanoa kevyesti. Ja vähätellä.
        Jos näkee pahan ahdistus kohtauksen niin. Varmasti tajuaa miten vaikeaa sillä ihmisellä on

Ja puhut loukkaantumisesta , eivät voi sille mitään eivät tietoisesti aiheuta huonoa oloa siitä !autonoominen hermosysteemi käynnistyy ja sitä ei voi itse ohjailla .
        Samalla on kyllä totta että nykyisin ollaan aina loukkaantuneita johonkin ,joskus ärsyttää kun ei tiedä mistä kulloinkin ollaan loukkaantuneita. , sitten saa kuulla että ” kun sä sanoit niin” siis joku ihan harmiton sanominen väännetään ihan toiseksi.
        Ennen oli mukava kun lapset oli pieniä ja niillä oli jo silloin omat tehtävät perheessä . Lelut saivat koota ihan itse kasaan iltaisin , sellaista pientä. Joskus marisivat että aina on jotain tehtävä .
        Vaan oppivat sitten jo hyvin aikaisin jo nuorena hankkimaan kesätöitä ja aikuisena kaikilla hyvät työpaikat. Luulen että se on tärkeää perheessä että,kaikilla on omat tehtävät kotona , että oppivat vastuuta ajoissa ja tuntevat itsensä tärkeiksi ihmisiksi.
        Silloin si ole aikaa masentua kun on koko ajan asioita mitä on tehtävä aivot aktivoituvat siitä mitä milloinkin ovat tekemässä .aikuisten masennukset taas tulevat joko työttämy6deatö , avioerosta, vanhempien kuolemasta ja raha asioista .
        Enää ei ole naapuri suhteet samlaisia kun ennen, nyt on tilattava aina naapurille aika puhelimella että sopiiko tulla kahvi kupposelle .ihmiset ovat lipunewt kauas toisista ihmisistä , ei ihme että ahdistaa , koska ihmiset ovat lauma ihmisiä tavallisesti siis sosiaalisia. Ja pitävät siitä että välillä tavataan. .vaan yhteiskunta on muuttanut senkin . Jokainen jokantuntee itsesenaä tarpeettomaksi masentuu, siis ennen ei ollut kukaan masentunut. Ja nuoret eivät edes tienneet mitä se on . Siksi että heillä,oli aina jotain tekemistä eikä ollut kännyköitäkään silloin

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No ei se nyt mitenkään. Niin ole. Jos et ole tuntenut itse kovaa ahdistusta niin älä viitsi vähätellä toisia. Helppo sanoa kevyesti. Ja vähätellä.
        Jos näkee pahan ahdistus kohtauksen niin. Varmasti tajuaa miten vaikeaa sillä ihmisellä on

Ja puhut loukkaantumisesta , eivät voi sille mitään eivät tietoisesti aiheuta huonoa oloa siitä !autonoominen hermosysteemi käynnistyy ja sitä ei voi itse ohjailla .
        Samalla on kyllä totta että nykyisin ollaan aina loukkaantuneita johonkin ,joskus ärsyttää kun ei tiedä mistä kulloinkin ollaan loukkaantuneita. , sitten saa kuulla että ” kun sä sanoit niin” siis joku ihan harmiton sanominen väännetään ihan toiseksi.
        Ennen oli mukava kun lapset oli pieniä ja niillä oli jo silloin omat tehtävät perheessä . Lelut saivat koota ihan itse kasaan iltaisin , sellaista pientä. Joskus marisivat että aina on jotain tehtävä .
        Vaan oppivat sitten jo hyvin aikaisin jo nuorena hankkimaan kesätöitä ja aikuisena kaikilla hyvät työpaikat. Luulen että se on tärkeää perheessä että,kaikilla on omat tehtävät kotona , että oppivat vastuuta ajoissa ja tuntevat itsensä tärkeiksi ihmisiksi.
        Silloin si ole aikaa masentua kun on koko ajan asioita mitä on tehtävä aivot aktivoituvat siitä mitä milloinkin ovat tekemässä .aikuisten masennukset taas tulevat joko työttämy6deatö , avioerosta, vanhempien kuolemasta ja raha asioista .
        Enää ei ole naapuri suhteet samlaisia kun ennen, nyt on tilattava aina naapurille aika puhelimella että sopiiko tulla kahvi kupposelle .ihmiset ovat lipunewt kauas toisista ihmisistä , ei ihme että ahdistaa , koska ihmiset ovat lauma ihmisiä tavallisesti siis sosiaalisia. Ja pitävät siitä että välillä tavataan. .vaan yhteiskunta on muuttanut senkin . Jokainen jokantuntee itsesenaä tarpeettomaksi masentuu, siis ennen ei ollut kukaan masentunut. Ja nuoret eivät edes tienneet mitä se on . Siksi että heillä,oli aina jotain tekemistä eikä ollut kännyköitäkään silloin

Nykyään ihmiset eivät enää ota toisiaan huomioon samalla tavalla kuin aikoinaan tehtiin.

• Anonyymi

Niin ku oli niitä töitä, jotka oikeutti asuntoonja parisuhteeseen, lapsiin jne..

• Anonyymi

Oikea syy on oikeiston ylimielinen ja ahne, ihmistä orjuuttava asenne.

• Anonyymi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      53
      3866
    2. KALAJOEN UIMAVALVONTA

https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      89
      2247
    3. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      45
      1912
    4. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      22
      1753
    5. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      28
      1506
    6. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      23
      1420
    7. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      15
      1142
    8. Metsästysmökki

Metsästyskortti saapui. Lisäksi metsästysmökki varata!
      Kuhmo
      31
      1108
    9. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      106
      1023
    10. Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka

Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale
      Perussuomalaiset
      79
      1012
    Aihe