Onko kukaan kokeillut lasin pinnoiteaineita, jotka hylkivät vettä ja pitävät lasit puhtaina?
Toimiiko meriveden kanssa ja onko mitään hyötyä?
Mainoksen mukaan veden pitäisi häipyä jo 45 km/h vauhdissa eli normaalin liukuvan veneen nopeudessa.
Lasin pinnoiteaineet?
4
76
Vastaukset
- Anonyymi
Olen käyttänyt Vesiveks pinnoitetta veneen tuulilasissa monta vuotta. Siitä on kyllä hyötyä ajossa vaikka veneeni on hidas puoliplaanaava. Lisäksi suolaisen veden ajon jälkeinen tuulilasin puhdistus on paljon helpompaa ja nopeampaa kuin ilman pinnoitetta. Huonolaatuiset tuulilasinpyyhkijät saattavat täristää pinnoitetulla tuulilasipinnalla. Mutta laadukkailla pyyhkijöillä täristämistä ei ole ollut. Eli minun mielestä kannattaa käyttää.
mp- Anonyymi
Lasinpyyhkijähavainto on hyvä.
Olen huomannut saman ilmiön auton kanssa vahapesun jälkeen riippumatta pyyhkijöiden laadusta. Ilmeisesti osa aineista on saman tapaisia.
Ainetta voisi levittää pyyhittävän alueen ulkopuolelle. Luulisi pyyhkijän kuitenkin aika nopeasti hinkkaavan aineen pois. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lasinpyyhkijähavainto on hyvä.
Olen huomannut saman ilmiön auton kanssa vahapesun jälkeen riippumatta pyyhkijöiden laadusta. Ilmeisesti osa aineista on saman tapaisia.
Ainetta voisi levittää pyyhittävän alueen ulkopuolelle. Luulisi pyyhkijän kuitenkin aika nopeasti hinkkaavan aineen pois.Korjaan että aine mitä käytän veneessä on 5 sateesta. Auton tuulilasiin laitoin jotain kallista "nanopinnoitteta" mutta en usko että pinnoitteissa on loppujenlopuksi mitään suuria eroja. Laitan veneeseen pinnoitteen kauden alussa niin se on kestänyt aina koko kauden.
Mp - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Korjaan että aine mitä käytän veneessä on 5 sateesta. Auton tuulilasiin laitoin jotain kallista "nanopinnoitteta" mutta en usko että pinnoitteissa on loppujenlopuksi mitään suuria eroja. Laitan veneeseen pinnoitteen kauden alussa niin se on kestänyt aina koko kauden.
MpTaitaa kaikki olla PTFE:tä eli ikuisuuskemikaalia...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 203784
Muistatko vielä viime kesän "sutinat"?
Kohtalo vai mikä lie järjesti, että törmäiltii jatkuvasti toisiimme. Ihan uskomatonta, koska eihän me mitään ikinä sovit243179En tullut, koska käytit päätäsi.
Ja koska ihmiset pilaavat sillä mahdollisuudet, kaikki mikä toimii vaatii oman lähestymistapani. Kun levittää punaisia m322385- 922149
- 222000
- 271648
Kulta, sovitetaanko joku ilta avainta lukkoon?
Musta tuntuu että me ollaan pari. Olisi ihana saada asialle sinetöinti viemällä suhde päätyyn asti. ❤️ Rakastan sua ikui411631- 321512
Päivi Räsänen eroaa todennäköisesti kirkosta
Päivi Räsänen kertoo järkyttyneensä evankelis-luterilaisen kirkon homolinjauksesta. Räsänen sanoo todennäköisesti eroava5021473Miten lasketaan?
Ompa ollut valtava ihmismassa taas Folkkaajia liikenteessä. Miten noin 2200 lipunostaneesta muodostuu 11000 kävijää?.91424