Tämä on ilon päivä 😊
Päivi Räsänen harkitsee eroa
53
365
Vastaukset
- Anonyymi
Kuuluuko joku vielä kirkkoon tänä päivänä?
Siellähän homma alkoi menemään berssiilleen, kun naispapit sallittiin. Alettiin kirjoittamaan raamattua uudelleen.- Anonyymi
Kuka/ketkä kirjoitti aikanaan raamatun? Oliko ne miehiä kaikki?
- Anonyymi
Olen jostain lukenut että homoudesta piti tehdä synti koska ihmisten lisääntyminen jo vaarantui. Ja sitten jo 1800 luvun loppupuolella homoseksuaaliset teot kriminalisoitiin. Silloin käsitettiin että on tekoja eikä tietenkään tajuttu että ihminen nyt voi olla sellainen oikestikin. Mutta nytkin vielä on se kulttuuri nimenomaan uskonnoissa että homoseksuaaliset ihmiset hyväksytään mutta teot tuomitaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen jostain lukenut että homoudesta piti tehdä synti koska ihmisten lisääntyminen jo vaarantui. Ja sitten jo 1800 luvun loppupuolella homoseksuaaliset teot kriminalisoitiin. Silloin käsitettiin että on tekoja eikä tietenkään tajuttu että ihminen nyt voi olla sellainen oikestikin. Mutta nytkin vielä on se kulttuuri nimenomaan uskonnoissa että homoseksuaaliset ihmiset hyväksytään mutta teot tuomitaan.
Ei siis mikään uusi asia eikä muoti-ilmiö vaan koko ajan on pitänyt jarrutella tavalla ja toisella jo ammoisista ajoista ettei pääse täysin ryöpsähtämään. 60-luvun vapaan "rietastelun" lopetti vähäksi aikaa aids.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kakkonen on luotu ulostamiseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei siis mikään uusi asia eikä muoti-ilmiö vaan koko ajan on pitänyt jarrutella tavalla ja toisella jo ammoisista ajoista ettei pääse täysin ryöpsähtämään. 60-luvun vapaan "rietastelun" lopetti vähäksi aikaa aids.
Tuota 60-lukua jaksaa ihmetellä koska homous oli kuitenkin rikosluokituksessa 1971 saakka ja sairausluokituksessa taisi olla 1981 saakka.
- Anonyymi
Onhan tuo ilmoittanut ennenkin harkitsevansa eroa. Eroisi sitten.
- Anonyymi
Voisin tikata saumaan.
- Anonyymi
Ukko heittää muijan katuruokintaan.
- Anonyymi
Pappi kotona. Ei tarvitse vaivautua kirkonmäelle.
- Anonyymi
Voi olla hyväkin, niin ei muiden tarvi erota kirkosta Päivin takia.
Sehän on kirkolle prlkästään hyvä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi olla hyväkin, niin ei muiden tarvi erota kirkosta Päivin takia.
Sehän on kirkolle prlkästään hyvä.Minä just Räsäsen takia erosin kirkosta aikoinaan, koska ko. rouva "suvaitsevana ja uskovaisena" hlönä ei hyväksynyt muslimipakolaisia Suomeen. Toki hänen homofobisilla lausunnoillaan oli myös vaikutusta. Olin koko ikäni kuulunut ev.lut. kirkkoon eli monta kymmentä vuotta ja ilman Räsästä kuuluisin varmaan vieläkin ihan vaan muodon vuoksi. Em tunne yhtäkään homoa enkä pakolaista, mutta en ymmärrä että periuskovainen ihminen syrjii ja eristää ketään. Luuleeko itse olevansa parempi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä just Räsäsen takia erosin kirkosta aikoinaan, koska ko. rouva "suvaitsevana ja uskovaisena" hlönä ei hyväksynyt muslimipakolaisia Suomeen. Toki hänen homofobisilla lausunnoillaan oli myös vaikutusta. Olin koko ikäni kuulunut ev.lut. kirkkoon eli monta kymmentä vuotta ja ilman Räsästä kuuluisin varmaan vieläkin ihan vaan muodon vuoksi. Em tunne yhtäkään homoa enkä pakolaista, mutta en ymmärrä että periuskovainen ihminen syrjii ja eristää ketään. Luuleeko itse olevansa parempi?
Kirkko on tyytyväinen kun sinä et siihen kuulu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kirkko on tyytyväinen kun sinä et siihen kuulu.
Eiköhän ne veroeurot kelpaisi kirkolle, vaikka sen "palveluita" ei käyttäisikään...
- Anonyymi
Niilo laittaa kuulema musiikin soimaan iltaisin. Siitä Päivi tietää että patukkaa on tarjolla. Päivi ite kertonnu.
- Anonyymi
Menisi siihen lääkärin ammattiinsa ja lopettaisi sekoilunsa, ihme muija sille ei pitäisi yhtään kuulua toisten ihmisten elämä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Menisi siihen lääkärin ammattiinsa ja lopettaisi sekoilunsa, ihme muija sille ei pitäisi yhtään kuulua toisten ihmisten elämä.
Suomessa on mielipiteenvapaus. Niin sinulla kuin Päivillä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomessa on mielipiteenvapaus. Niin sinulla kuin Päivillä.
Päiviltä sen voisi poistaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole tarvetta poistaa. On ihan se ja sama mitä mieltä hän on asioista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suvatsevaiseksi itseään väittävät eivät suvaitse Päivin mielipiteitä koska ne poikkeavat heidän omistaan. Suvatsevaiset hyväksyvät vain mielipiteet jotka ovat samoja kuin heidän.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suvatsevaiseksi itseään väittävät eivät suvaitse Päivin mielipiteitä koska ne poikkeavat heidän omistaan. Suvatsevaiset hyväksyvät vain mielipiteet jotka ovat samoja kuin heidän.
Moni ei uskalla olla eri mieltä ns. suvaitsevaisten kanssa koska alkaa tykitys sekä heidän että vas. median taholta myöskin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä hänen mielipiteensä suvaitaan mutta hänen mielipiteensä ei useinkaan edusta edes hänen kirkkokuntansa jäsenistön enemmistön mielipiteitä.
Esim. ylivertainen enemmistö suomalaisista ja myös kirkkoon kuuluvista tajuaa etteivät homoseksuaalisuus tms. ole sairauksia vaikka joku Päivi niin jankuttaa.
Suvaitsevaisuutta meiltä kyllä löytyy, eihän tuollainen änkyrähenkilö muuten voisi lainkaan puhua niin kuin puhuu... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä hänen mielipiteensä suvaitaan mutta hänen mielipiteensä ei useinkaan edusta edes hänen kirkkokuntansa jäsenistön enemmistön mielipiteitä.
Esim. ylivertainen enemmistö suomalaisista ja myös kirkkoon kuuluvista tajuaa etteivät homoseksuaalisuus tms. ole sairauksia vaikka joku Päivi niin jankuttaa.
Suvaitsevaisuutta meiltä kyllä löytyy, eihän tuollainen änkyrähenkilö muuten voisi lainkaan puhua niin kuin puhuu...Ei Päivi sellaista jankuta että homoseksuaalisuus olisi sairaus. Miksi tuollaista valehtelet? Yökylässä ohjelmassa Veitola yritti saada Päiviä sanomaan jotain ikävää homoista mutta Päivi sanoi vain että kaikki on jumalan luomia ja siksi arvokkaita. Sitten jatkoi että että raamatun mukaan avioliitto on miehen ja naisen välinen suhde. Myöhemmin joku "suvatisevainen" oli mm. väittänyt että Päivi olisi tuossa ohjelmassa sanonut jotain ikävää homoista ja häntä vastaan nostettiin syyte. Ne, jotka tuon tekivät eivät olleet edes katsoneet ohjelmaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei Päivi sellaista jankuta että homoseksuaalisuus olisi sairaus. Miksi tuollaista valehtelet? Yökylässä ohjelmassa Veitola yritti saada Päiviä sanomaan jotain ikävää homoista mutta Päivi sanoi vain että kaikki on jumalan luomia ja siksi arvokkaita. Sitten jatkoi että että raamatun mukaan avioliitto on miehen ja naisen välinen suhde. Myöhemmin joku "suvatisevainen" oli mm. väittänyt että Päivi olisi tuossa ohjelmassa sanonut jotain ikävää homoista ja häntä vastaan nostettiin syyte. Ne, jotka tuon tekivät eivät olleet edes katsoneet ohjelmaa.
Ainoa asia mistä Päivi puhuu on se että vetoaa Raamattuun että avioliitto on miehen ja naisen välinen. Vastustaa siis sitä että homopareja vihittäisiin kirkossa. Monet menevät vielä pidemmälle eli eivät hyväksy esim. naispappeutta. Näitä on kirkonkin piirissä. Mutta Päiviä jahdataan koska hän haluaa pitää kiinni raamatusta että avioliitto on miehen ja naisen välinen. Ja yleensähän homot on kirkosta eronneita eli he eivät edes halua kirkkovihkimistä vaan heillä on kaikki samat oikeudet nykyään mutta vihkiminen tapahtuu siviilivihkimisenä. Muutenkin kirkkovihkimiset on vähentymässä kokonaisuudessaankin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ainoa asia mistä Päivi puhuu on se että vetoaa Raamattuun että avioliitto on miehen ja naisen välinen. Vastustaa siis sitä että homopareja vihittäisiin kirkossa. Monet menevät vielä pidemmälle eli eivät hyväksy esim. naispappeutta. Näitä on kirkonkin piirissä. Mutta Päiviä jahdataan koska hän haluaa pitää kiinni raamatusta että avioliitto on miehen ja naisen välinen. Ja yleensähän homot on kirkosta eronneita eli he eivät edes halua kirkkovihkimistä vaan heillä on kaikki samat oikeudet nykyään mutta vihkiminen tapahtuu siviilivihkimisenä. Muutenkin kirkkovihkimiset on vähentymässä kokonaisuudessaankin.
Jostain syystä niin monelle ennenkaikkea heterolle on tärkeää että homot voidaan vihkiä kirkossa. Monet eroavat kirkostakin vain sen takia että homoja ei voida vihkiä siellä. Vaikka oikesti voidaankin koska sellaistahan jo tapahtuu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jostain syystä niin monelle ennenkaikkea heterolle on tärkeää että homot voidaan vihkiä kirkossa. Monet eroavat kirkostakin vain sen takia että homoja ei voida vihkiä siellä. Vaikka oikesti voidaankin koska sellaistahan jo tapahtuu.
Sitten toiset eroavat kirkosta sen takia että siellä "maallistutaan" eli ei enää noudateta raamatun ohjeita että avioliitto on miehen ja naisen välinen. Vihitäänkö esim. hellutailaisuudessa, jehovan todistajissa ja lesadiolaisissa samaa sukupuolta olevia pareja. No ei varmasti vihitä ja vielä on paljon muitakin uskontoja joissa ei vihitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitten toiset eroavat kirkosta sen takia että siellä "maallistutaan" eli ei enää noudateta raamatun ohjeita että avioliitto on miehen ja naisen välinen. Vihitäänkö esim. hellutailaisuudessa, jehovan todistajissa ja lesadiolaisissa samaa sukupuolta olevia pareja. No ei varmasti vihitä ja vielä on paljon muitakin uskontoja joissa ei vihitä.
Ev.lut. kastetaan pienenä mutta he voivat erota kirkosta 16-vuotiaana eli voivat erota ennen "naimaikää" eli sekään ei ole mikään rajoite.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ev.lut. kastetaan pienenä mutta he voivat erota kirkosta 16-vuotiaana eli voivat erota ennen "naimaikää" eli sekään ei ole mikään rajoite.
Vain huoltajien luvalla voi erota jo alaikäisenä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta naimisiin ei voi mennä alle 18-vuotiaana muuta kuin erikoisluvalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
15-vuotias voi erota kirkosta molempien vanhempien kirjallisella suostumuksella mutta jos alaikäinen, eli alle 18-vuotias eroaa kirkosta niin kyllä siihen on syynä jonkinlainen aivopesu jostain suunnalta. Ei alaikäinen itse pysty vielä itse ajattelemaan asioita eli kyllä siihen vaikuttaa ensisijaisesti vanhemmat tai sitten kaveripiiri.
- Anonyymi
Varmasti antaa hyvää kyytiä petissä.
- Anonyymi
Astuisin erittäin mielelläni.
- Anonyymi
Kyllä Niilo pitäisi päästää kakkoseen. Silloin voisi myös Päivin ilme kirkastua.
- Anonyymi
Ei ole Päivillä m_naa toteuttaa uhkaustaan. Jos hän eroaa kirkosta niin minä oitis liityn siihen uudelleen.
- Anonyymi
Päivillä on, taas kerran, meneillään eron harkinta- aika!
- Anonyymi
50% kuuluu enää kirkkoon. En ymmärrä miksi tätä tapaus Räsästä pidetään framilla koko ajan. Ei hänellä nyt mitään arkkipiispan valtuuksia ole. Kohtahan hän jo eläkkeellekin.
- Anonyymi
Näköjään 65 vuotta. Hyviä eläkepäiviä Päiville 💞🌸
- Anonyymi
Päivi voi jatkaa kansanedustajana vaikka kuinka pitkään, mikäli äänestäjät niin haluavat. Iästä se ei ole kiinni.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Päivi voi jatkaa kansanedustajana vaikka kuinka pitkään, mikäli äänestäjät niin haluavat. Iästä se ei ole kiinni.
Äänestän aina Päiviä ❤️
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Äänestän aina Päiviä ❤️
Sun ääni ei riitä mihinkään. 😝
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sun ääni ei riitä mihinkään. 😝
Riittää pidemmälle kuin sinun ääni.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Riittää pidemmälle kuin sinun ääni.
Teko uskovainen ja hyvin teenäinen muija.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Teko uskovainen ja hyvin teenäinen muija.
Tulkitsee raamattua omalla tavallaan. Kuten sinäkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tulkitsee raamattua omalla tavallaan. Kuten sinäkin.
Sinun tai minun tulkinta on epätieteellistä.
Tieteellisessä valossa raamattu on Lähi-Idän beduiinikansojen tarukokoelma, joka on kirjoitettu useamman vuosisadan kuluessa useamman miespuolisen kirjoittajan toimesta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Äänestän aina Päiviä ❤️
Täältä myös ääni Päiville❤️ Kaunis ja myös viisas nainen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinun tai minun tulkinta on epätieteellistä.
Tieteellisessä valossa raamattu on Lähi-Idän beduiinikansojen tarukokoelma, joka on kirjoitettu useamman vuosisadan kuluessa useamman miespuolisen kirjoittajan toimesta.Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen, mieheksi ja naiseksi hän ihmisen loi. Oliko jumala mies vai nainen?
- Anonyymi
politiikasta, miehestä, virasta, kirkosta, hajusta...?
- Anonyymi
Kirkosta eroaminen kannattaa aina
- Anonyymi
Päivihän on ollut eroamassa moneen otteeseen, mutta ei ole eronnut. Toki syksyllä vielä oikeudenkäyntiä herjaamisesta eli tulosta odotellaan. Ihme Jeesustelua, eroa... ei minun tanner tärise yhtään vaikka eroisi.
- AnonyymiUUSI
Kirkko on heteroille ja piste. Muut joutavat mennä virastoihin jos on pakko.
- AnonyymiUUSI
Oletko missä virastossa?
- AnonyymiUUSI
Voi Päivi! Mä luulen et jos Shirly ja Sanni ottais sut käsittelyyn niin olisit hyvin nopeasti taivaassa. Kyllä siinä unohtuisi kirkosta eroamiset.
- AnonyymiUUSI
Mitähän mahdat tarkoittaa tällaisella viestillä? Tuonhan voisi tulkita jo uhkaukseksi!
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen rakkaus sinua kohtaan ei kuole koskaan
Ihastunut olen moniin vuosien varrella mutta vain sinä jäit sydämeen enkä vaan osaa unohtaa. Olit silloin parasta elämäs491324- 1601135
- 611017
Jättimäärä alokkaita keskeyttää asepalveluksen melkein heti "En pystynyt olemaan siellä enää"
Jättimäärä alokkaita keskeyttää asepalveluksen melkein heti – "En pystynyt olemaan siellä enää" Ennen sotaväki oli198851- 8822
- 11779
Unelmoin päivästä, jolloin voimme olla yhdessä.
Niin pieni kuin sydän onkin, sä oot siellä ja ne mun isot tunteet sua kohtaan ❤️Sydämeni sykähtää joka kerta kun sut nää27776Ollaanko me tyhmiä mies?
Miten ihmeessä me onnistuttiin saamaan tästä näin pitkällinen ja masokistinen kuvio. Miten? Jos toisesta tykkää, näinhä51771- 346748
Martina Aitolehti poseeraa Ibizalla
Ihanaa! Ibiza on ihan paras paikka lomailla hengaillen, viinistä ja iltamenoista nauttien. Säpinää riittää. Aitolehti79708