Suomessa sanotaan että kenestä tahansa voi tulla "mitä tahansa". En usko niin. Jos naisilla on jonkinlainen lasikatto joka estää etenemistä, homoilla taitaa olla jokin muuri. Varsinkin "feminiinisillä" (naisellisilla) ja jos he ovat vielä avoimesti homoja voi olla muuri vastassa joillakin aloilla muun muassa sm liiga jääkiekkopelaaja ja poliisi avoimesti homomiehenä ei valitettavasti taida vieläkään olla olla mahdollista.
En tiedä suvaitaanko vaikka tekniikan alalla homoja, voisiko homo olla konetekniikan tai rakennustekniikan insinööri tai diplomi insinööri tai vaikka lääkäri. Eikö steretyyppisesti homo ole joko lähihoitajia mutta harvemmin jos koskaan lääkäreitä? Ehkä joku kaapissa oleva voi löytyä lääkäreistä vaikka helsingistä mutta avoimesti homo lääkäri jossain pienemmässä kunnassa, ei ehkä.
Minua surettaa tämä asia. Minua luullaan homoksi ja luulen että ehkä tekniikan ala mitä olen miettinyt, insinööri konetekniikan alalla ei ehkä olisi mahdollista. Koulussa ehkä kiusattaisiin ja ehkä viimeistään töissä jos pääsisin.
Homoista ei voi tulla "mitä vain"
20
232
Vastaukset
- Anonyymi
Homoja on kaikissa mahdollisissa työpaikoissa . On toimitusjohtajia isoissa firmoissa, on lääkäreitä, kirurgeja ja sairaanhoitajia , on fysioterapeutteja, pankin johtajia pilotteja data teknikoita jne lista on pitkä. Siis seksuaalinen eroavaisuus ei mitenkään muuta ihmistä jokain joka ei kelpaisi ammattiin kun ammattiin.
Joten kaikista voi tulla ihan mitä vaan , siis koulutus on avoin kaikille. , siinä ei erotella kenenkään seksuaalisuuden vuoksi koska niin homot kun heterotkin ovat seksuaalisia olioita.
Siis ihmisestä tulee ihan hyvä harrastamaan ammattiaan oli hän homo tai hetero seksuaalisuudella ei ole merkitystä - Anonyymi
Se on täysin itsestä kiinni, painottaako seksuaalisuuttaan työyhteisössä. Jos toimii niin, ettei tuo perhe-elämäänsä töihin aktiivisesti, niin pärjää missä tahansa.
- Anonyymi
Joistakin feminiinisistä homoista homouden "näkee" jolloin homoutta ei voi piilottaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joistakin feminiinisistä homoista homouden "näkee" jolloin homoutta ei voi piilottaa.
Oli siinäkin kommentti , ettei muka voi piiloittaa. Pitäisikö se jotenkin muka piiloittaakkin, ethän sinäkään puhu koko ajan siitä että olet hetero etkä piiloittele sitä , miksi teet suuren asian jonkun sukupuolisesta suuntauksesta.vaikuttaa että sinulla on jotenkin vääristynyt kuva heistä.
Minun työpaikalllani olen tutustunut muutamaan , ja ovat hyvinkin miehekkäitä , eivät julistele aukupuolista suuntaustaan . Jättävät sen julistelun sinunlaisillesi ihmisille joka kuvittelee homouden olevan jotain muuta kun mitä se on . Aika lapsellista jorinaa sinänsä . - Anonyymi
Siis muut saavat puhua niistä asiosta mutta ei homot. Hitsi miten typerä vastus
- Anonyymi
Jos homo voi olla mitä tahansa niin sen voi vaikka eheyttää heteroksi.
- Anonyymi
Sanoppa yksikin syy miksi heidän pitäisi eheyttää joksikin muuksi mitä ovat. Olet sairas jotenkin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sanoppa yksikin syy miksi heidän pitäisi eheyttää joksikin muuksi mitä ovat. Olet sairas jotenkin
Mut saisi eheyttää heteroksi. Haluan tavallisen perhe-elämän naisen kanssa ja pidän sitä parhaana tapana elää. Tunnen kateutta kun näen samanikäisten miesten liikkuvan kaupungilla vaimojensa ja lastensa kanssa. Ei tämä homoille mahdollinen hillitön irstailu jaksa innostaa aikuista miestä. Täytyy olla tyhjä pää jos se riittää elämän sisällöksi.
- Anonyymi
Tämä on yksi epäkohta. Homojen kuuluisi saada olla avoimesti homoja työpaikoilla. Ei tarvitsisi pelätä mahdollista kiusaamista tai jopa irtisanomisia mahdollisen homouden vuoksi.
- Anonyymi
Ei kai seksualisuus määrää minkä työn valitsee , puhut homoista ihan kun se pieni sukupuolinen ero olisi jotenkin sellaista ettei muka voisi tehdä mitä työtä vaan.
Miten oikeastaan luokittelet homot , heidän aivokoneistonsa toimii ihan normaalisti , he ovat ihan samanlaisia ihmisiä kun heterotkin . Joten ihmeellistä sinänsä että aliarvioit tuolla tavalla heitä. Ymmärrä että he ovat ihan tavallisia ihmisiä . - Anonyymi
Ainakin täällä näkyy usein stereotyypisten heteroiden aloituksia jotka osoittavat heidän olevan tyhmiä.
Heidän stereotyyppinen ajatusmaailma heijastaa Hollywoodin luoma kuva homoista.
Voidaanko näistä aloituksista vetää johtopäätelmä, että kaikki heterot ovat tyhmiä? - Anonyymi
Ei homous ole este siihen että opiskelee ja alitse ammatin siis minkä vaan
Koska oikeastaan ihmiset tajuaa ettei homous ole yhtään sen kummempaa kun että on hetero - Anonyymi
Jännää kuinka vähän homoutta ja biseksuaalisuutta tutkitaan tieteessä. Syrjinnästä yleensä, mutta erityisesti maahanmuuttajien, heidän jälkeläisten ja naisten jonkun verrran löytyy uutisointeja tutkimuksista. Vaan voiko homo tosiaan valita ammattinsa yhtä vapaasti kuin hetero? Missä fakta, kommenttimme täällä eivät kerro asiasta totuutta sillä meillä jokaisella on omanlaisensa tuttavapiirit, kukaan ei näe koko kenttää.
- Anonyymi
Työskentelen tekniikan alalla. En ole koko pitkähköllä urallani nähnyt työyhteisöä, jossa olisi tiedetty jonkin henkilön olevan homo. Olen nähnyt urani aikana monta työyhteisöä, joissa on ollut yhteensä tuhansia ihmisiä. Varmuudella niissä on ollut homoja, mutta kaikki ovat kuitenkin joutuneet salaamaan seksuaalisuutensa.
Suomessa on vähemmistöön kuuluvien miesten oikeuksien ajaminen jätetty täysin puolitiehen. Viher-vasemmistolainen ja feministinen blokki on viimeiset 10 vuotta keskittynyt pelkästään naisten ja transsukupuolisten asioiden ajamiseen. Jäljet näkyvät ja ne ovat karmeat.- Anonyymi
Jatkaisin vielä... Olen itse kyennyt toimimaan tekniikan alalla pitkään, joten ei ole lainkaan poissuljettua etteikö homo voisi työskennellä teknisillä aloilla. Töissä ollaan töissä, eikä siellä tarvitse miettiä seksuaalisuutta ja sukupuolta.:-)
Kehotan kuitenkin nuuhkimaan työpaikan ilmapiiriä ennen kuin alkaa kertoa miesystävästään. Ajan kuluttua riittävästi eteenpäin ihmiset ovat oppineet tuntemaan sinut järkevänä ihmisenä, minkä jälkeen kaapista ulostuleminen ei luultavasti aiheuta mitään isompaa reaktiota. - Anonyymi
Näinhän se asia kieltämättä on, miehet on jätetty joka asiassa oman onnensa nojaan, Feminismi on se nykyuskonto, mikä tasa-arvon nimissä vaienkaa kaikki muut.
- Anonyymi
Purrakin tuli häneksi kouluttauduttuaan. Liikaa ei pidä kouliintua kuitenkaan. Se kun antaa pian takaisin.
- AnonyymiUUSI
Työelämäkin muuttuu. Mitä duunipaikkoja gayt ovat viime aikoina saaneet?
https://m.media-amazon.com/images/I/81Ss7zeB3LL._AC_SL1500_.jpg- AnonyymiUUSI
Kiva kuva. Kyseessä lyhärikokoelman mainos. Kokoelma osa sarjaa, josta löytyy oma Wikipedia-artikkelinsa: https://en.wikipedia.org/wiki/Boys_on_Film
- AnonyymiUUSI
Homosta voi tulla ihan mikä vain, ei kai kenenkään sukupuolinen suuntaus mitenkään voi olla este työnteolle . Mitenköhän sinäkin oikein 9let asian käsittänyt. Homot ovat tavallisia ihmisiä kuten muutkin ei heissä ole yhtään mitään mikä estäisi minkä ammatin tahansa . Oletko jossain metsässä syntynyt kun et näytä olevan mitenkään älykäs . No olit homo tai hetero niin työtä ei koskaan ole ihmisen sukupuolinen suuntaus estänyt.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu1731926Rakastan sinua
Enkä halua enkä aio sinua satuttaa. Satuttaisin samalla itseäni. Olet ihana mies ja olen pahoillani kuinka sinua kohteli561407Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva1981197Kun viimeksi tapasit kaivattusi
Kasvokkain ( ei netti, varmuudeksi vielä tarkennan), jännittikö? Jos, miten se ilmeni? Huomasitko jännittikö kaivattuasi561142Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus781092Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e381027- 62946
- 67937
Leppäskän tarratoimikunta kävi Suviseuroussa haastamassa riitaa!
Voiko enää törkeämmin häiritä uskovien juhlia? https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/tarratoimikunnan-aktivistit-kokivat-sy212883Mitä Raamattu opettaa samaa sukupuolta olevien avioliitosta 4.0
Edelliset kolme ketjua tuli täyteen joten jatketaan keskustelua. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että homoseksuaali156846