Olisko kokeneilla arvauksia ja vinkkejä mistä etsiä vikaa: STng väylän/verkon toiminta lakkasi. Tehonsyöttö toimii mutta tieto ei kulje. Kyseessä verkko joka on toiminut luotettavasti muutamia vuosia. Kytkettynä laitteita:
Plotteri
Varaplotteri
Loki/kaikuanturi
Autopilotti
Kompassi
Autopilotin ohjausyksikkö
VHF/AIS vastaanotin
Teho syöttö testattu. Autopilotin keskusyksikkö syöttää tehon väylään. Kokeilin erillissyötöllä, sama tilanne.
Voiko yksittäinen vikaantunut laite lamaannuttaa koko väylän?
Jatkan tutkimuksia ja otan mielellään vinkkejä vastaan.
STng / N2k verkon vikaantuminen
7
131
Vastaukset
- Anonyymi
Oikosulku missä tahansa kohtaa voi varmasti pysäyttää liikenteen. Jos pitäisi etsiä vain yksi laite, niin se voisi olla runkolinjan päätevastus.
Laite kerrallaan irti verkosta ja katso, koska alkaa pelittämään. T-haaran pään voi irrottaa ihan noin vain eikä sen pitäisi vaikuttaa verkon toimintaan. Jos muutoksia ei ole tehty ja verkko on vanha, niin vaikuttaa hapettumiselta jonkun liitoksen kohdalla.- Anonyymi
Kiitos vastauksesta! Valitettavasti varaosaterminaattoria ei ole nyt käytettävissä. Pitää vaan tutkia ja kokeilla pätkä, liityntä ja laite kerrallaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos vastauksesta! Valitettavasti varaosaterminaattoria ei ole nyt käytettävissä. Pitää vaan tutkia ja kokeilla pätkä, liityntä ja laite kerrallaan.
Vika löytyi. Yksi liitäntäkaapeli oli rikki ja lamaannutti koko väylän.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vika löytyi. Yksi liitäntäkaapeli oli rikki ja lamaannutti koko väylän.
Oliko vika T-haarassa vai laitteelle menevässä johdossa eli selvisikö vika irrottamalla laite vai täytyikö T-haara irrottaa kokonaan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oliko vika T-haarassa vai laitteelle menevässä johdossa eli selvisikö vika irrottamalla laite vai täytyikö T-haara irrottaa kokonaan?
Liityntäkaapeli rikki. Pieni mutka/taitos ilmeisesti liikaa.
- Anonyymi
Mitään en tajunnu koko jutusta, mutta iso kiitos siitä, että kerroit tilanteen korjaantuneen ja vielä syynkin.
- Anonyymi
Sama täällä, arvostan korjauksen syyn kertomista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 945462
- 564191
- 342399
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s282218Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161835- 151494
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹331332Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗201158T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest431051- 221048