Aikuisen ihmisen peseytymisen vältteleminen ja muut oudot tavat?

Anonyymi-ap

Mielestäni ei ole riittävää, että aikuinen ihminen käy kerran viikossa suihkussa tai kylvyssä. Varsinkin jos käy töissä jossakin ihmisten ilmoilla. Vaikka yrittäisi peittää likaisuutensa pitämällä takkia yllään, niin salaisuus saattaa paljastua, ainakin siinä vaiheessa kun on käytävä vessassa.

Koska näin käyttäytyvä henkilö jossakin vaiheessa kovasti yritti ripustautua minuun ja tapasimme toisinaan, niin annoin jonain merkkipäivänä hänelle hygieniatuotteita lahjaksi. Olen myös maininnut tästä hygienia-asiasta hänelle. Joskus aiemmin kun en häntä vielä hyvin tuntenut - jouduin kerran pyytämään häntä jäämään kotiini yöksi, koska hän halusi auttaa eräässä asiassa, johon oli perehtynyt. Jotenkin siinä aikaa meni niin paljon, että asia oli vielä kesken ja ajattelin, että se saadaan seuraavana päivänä loppuun. Niin sanoin että hän voi jäädä sohvalle yöksi.

Annoin hänelle pyyhkeen, että voi käydä suihkussa (hän ei tätä neuvoa noudattanut). Otti kyllä pyyhkeen viereensä yöksi - joten jouduin laittamaan sen pyykkiin. Annoin hänelle yöksi myös yöpaidan - jonka hän puki omien vaatteidensa päälle! Muistan hänen jossain vaiheessa maininneen, että hän on aina ollut epäsiisti! Seuraavana päivänä hän jatkoi tuon asian hoitamista, mutta joko hän oli hyvin hidas, tai tarkoituksella hidasteli - niin ilta oli taas pitkällä. Siinä vaiheessa hermostuin, koska asun pienessä asunnossa ja aika hankalaa siinä on yökyläilijää pitää. Sanoin hänelle, että viimeinen juna lähtee kohta ja lähden häntä sille saattamaan. Koska näin jouduin hänet "häätämään" kodistani, niin hän sai raivokohtauksen, ja alkoi huutaa, että joskus häntä on inhottu ja hänen päälleen on syljetty jne. Lopulta hän rauhoittui ja saattelin hänet junalle.

Olen ajatellut, että hän auttamalla pyrki saamaan minut kiitollisuudenvelkaan. Olisin halunnut rahallisesti korvata tuon avun, mutta hän ei huolinut rahaa. Tiedän, että hän erästä tuttavaansa halusi ilmaiseksi majoittaa luonaan muutaman viikon ajan ja jopa osteli omalla rahallaan kaikenlaista mitä tuo tuttava toivoi siellä asunnossa olevan. Kuitenkin hän on todella erittäin nuuka ihminen. Ilmeisesti hänellä on tarve jollakin syyllä ripustautua toiseen ihmiseen - yleensä itseään vanhempaan naiseen.

Soittelimme joskus aika usein ja hän aneli jatkuvasti - pidetään yhteyttä. Itse halusin mieluummin enemmän etäisyyttä, koska ripustautuminen ei tunnu hyvältä.
Ihmisenä hänessä varmaan on omat hyvät puolensa, mutta epäsiisteys ja omituisuus häiritsevät minua. Hän on kyllä opiskellut melko korkealle, mutta ilmeisesti siisteys ei kuulu sivistykseen?

Olen sanonut hänellekin, että en pidä halaamisesta. Olen omassa lapsuuskodissa saanut piiskaa ja tukkapöllyä, eikä halaaminen useimmiten tunnu luontevalta. Siitä huolimatta tämä ihminen yritti pari kertaa halata minua. Mainitsin hänelle siitä jälkeenpäin, että en pidä ylipäätään halaamisesta.

Onko tällainen peseytymisen vältteleminen yleistä? Itse ainakin haluan peseytyä säännöllisesti ja käytän myös deodoranttia. Olen lukenut, että joillakin ihmisillä voi olla aineenvaihdunnallisia häiriöitä tms. jotka voivat aiheuttaa pahaa hajua olemuksessa. Mutta tuo on kuitenkin eri asia kuin se, että ihminen peseytyy liian harvoin tai kulkee likaisissa vaatteissa. Jos lähipiirissänne on tällainen henkilö, jonka lähellä on vaikea hengittää, niin mainitsetteko hänelle itselleen vai puhutteko selän takana?

31

263

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tunnen myös erään naisen, joka välttelee peseytymistä. Hänellä on mustat kynnenaluset ja tukka rasvainen, se mitä näkyy hatun alta.
      Vaatteita pesee harvoin.
      En ymmärrä, miten ihminen voi liikkua ihmisten ilmoilla yrittämättäkään huolehtia siisteydestään.
      Jonkinmoinen häiriötila se on.. Muuta en tiedä.

• Anonyymi

Ehkä hänen elämässään on isompia ongelmia, joiden takia ei kiinnitä huomiota hygieniaan. Tai jos on kokenut pahaa ihmisten taholta - niin ei toivo ketään lähelleen - ja epäsiisteys varmaan siihen auttaa.

• Anonyymi

Masennus, ymmärrätkö vai oletko Kokoomuksesta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Masennus, ymmärrätkö vai oletko Kokoomuksesta

Myös laiskuus voi olla syynä epäsiisteyteen.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ehkä hänen elämässään on isompia ongelmia, joiden takia ei kiinnitä huomiota hygieniaan. Tai jos on kokenut pahaa ihmisten taholta - niin ei toivo ketään lähelleen - ja epäsiisteys varmaan siihen auttaa.

Ollaan niin erilaisia kaikki . Muistan erään naisen joka ei siis halunnut peseytyä,. Hän ei haissut koskaan pahalta. Han sanoi että on ollut vesikielteinen koko elämänsä ajan .
        Joten jos joku ei halua niin usein peseytyä kun se joka käy suihkussa joka päivä. Niin annetaan heidän olla ihan vaan sellaisia kun ovat. Kukin huolehtikoot itsestään

• Anonyymi

Joskus tuollaisia haisuleita näkee. Inhottavaa, kun sellainen tulee bussissa tai junassa lähelle istumaan.
      Toisaalta ei ole ihan järjellistä myöskään peseytyä monta kertaa päivässä. Mutta niitäkin kuulemma on.

• Anonyymi

Jonkinlainen kohtuus peseytymisessäkin on hyvä olla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jonkinlainen kohtuus peseytymisessäkin on hyvä olla.

No eihän ennenvanhaankin käyty kun lauantaisin; saunassa, eikä kukaan haissut pahalta
        Joten jos joku käy suihkussa hieman harvemmin niin ei se mielestäni ole asia mistä tarvitsee tehdä numeroa ja vielä kertoa netissä hänestä.
        Jos joku joidenkin mielestä kovasti ripustautuu , ehkä haluaa ystävyyttä toisten kanssa onko se niin ihmeellistä. Mutta hakee ressukka sitä ystävyyttä vääristä ihmisistä . Joyen toivon vaan kaikkea hyvää tällee joka kerran viikossa käy suihkussa . Ja että löytää aidon ihmisen ystäväkseen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No eihän ennenvanhaankin käyty kun lauantaisin; saunassa, eikä kukaan haissut pahalta
        Joten jos joku käy suihkussa hieman harvemmin niin ei se mielestäni ole asia mistä tarvitsee tehdä numeroa ja vielä kertoa netissä hänestä.
        Jos joku joidenkin mielestä kovasti ripustautuu , ehkä haluaa ystävyyttä toisten kanssa onko se niin ihmeellistä. Mutta hakee ressukka sitä ystävyyttä vääristä ihmisistä . Joyen toivon vaan kaikkea hyvää tällee joka kerran viikossa käy suihkussa . Ja että löytää aidon ihmisen ystäväkseen

Jos ennen käytiin vain kerran viikossa saunassa - ehkä silloin kaikki haisivat pahalle? Tietenkään yksittäinen haisuli ei silloin erotu jos kaikki haisevat.

Myös yksittäinen valkosipulinrakastaja usein erottuu joukosta. Mutta jos koko porukkaa nautiskelee valkosipulia, niin hajukokemus on yhteinen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos ennen käytiin vain kerran viikossa saunassa - ehkä silloin kaikki haisivat pahalle? Tietenkään yksittäinen haisuli ei silloin erotu jos kaikki haisevat.

Myös yksittäinen valkosipulinrakastaja usein erottuu joukosta. Mutta jos koko porukkaa nautiskelee valkosipulia, niin hajukokemus on yhteinen.

Ihme sinänsä ettei kissat haise pahalle sillä eivät käy suihkussa .
        Ei ihmisen jaisseet ennevanhaan mitenkään . Tänään on vaan niin että ihmiset ovat tehneet suihkusta jonkin välttämättömyyden .
        Jokainen pessy5 pois ihon oman rasvakerroksen joka on tarkoitettu suojaamaan ihoa . Kemiallisia nesteitä vaan hengataan ihoon ja luotetaan falskiin puhtauteen äpuhtaus taas on ihan muuta kun jokapäiväinen suihku.
        Itse kyllä joudun olemaa; suihkussa joka päivä, työn vuoksi mutta, varmana kävisin harvemmin jos voisin

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ei haissut koskaan kukaan pahalta. Vaan olivat terveitä ihmisiä , ei koskaan sairaita , toisaalta eihän siihen aikaan ollut edes sairasvkuutusta olemassa .
        Äitini tuoksui aina hyvälle, samoin tätini joten ei se jokapäiväinen suihku mitenkään ole tarpeellinen jos ei ole sellaista työtä minkä vuoksi on peseydyttyvä.
        Joten älä yritä mainostaa sitä suihkun tarpeellisuutta sillä että ne jotka kerran viikossa olivat saunassa olisivat haisseet pahalta se joka lotraa veden kanssa koko ajan ja käyttää kaikenmaailman suihkusaippuoita. Tekee hallaa omalle itselleen ja vaurioittaa ihon normaalia rasvakerrosta jossa saippuan tähteet hörskiintyy aina äkkiä ja alkaa haisemaan pahalta , sitten vaan uudestaan suihkuun ja laittamaan sitä puhtautta itseensä oikein olan takaa

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ei haissut koskaan kukaan pahalta. Vaan olivat terveitä ihmisiä , ei koskaan sairaita , toisaalta eihän siihen aikaan ollut edes sairasvkuutusta olemassa .
        Äitini tuoksui aina hyvälle, samoin tätini joten ei se jokapäiväinen suihku mitenkään ole tarpeellinen jos ei ole sellaista työtä minkä vuoksi on peseydyttyvä.
        Joten älä yritä mainostaa sitä suihkun tarpeellisuutta sillä että ne jotka kerran viikossa olivat saunassa olisivat haisseet pahalta se joka lotraa veden kanssa koko ajan ja käyttää kaikenmaailman suihkusaippuoita. Tekee hallaa omalle itselleen ja vaurioittaa ihon normaalia rasvakerrosta jossa saippuan tähteet hörskiintyy aina äkkiä ja alkaa haisemaan pahalta , sitten vaan uudestaan suihkuun ja laittamaan sitä puhtautta itseensä oikein olan takaa

Mistä sinä niin tarkkaan tiedät äitisi ja tätisi hygienian hoitamiset? Et kai ollut koko ajan mukana nuuskimassa?

Kainaloita, jalkoja ja intiimialueita voi pestä muuallakin kuin suihkussa. Entisaikoina otettiin pullossa lämmintä vettä mukaan kun mentiin ulkohuussiin. Kasvoja ja kainaloita voi vaikka sienen kanssa pestä vaikka ei varsinaista suihkua ottaisikaan.

Entisaikoina oli omia konsteja, esim. etikalla saatettiin sivellä kainalot deodorantin sijasta. Olen tuota itsekin joskus kokeillut ja toimii ihan hyvin, jos vaan iho kestää.

Puhtaus on puoli ruokaa...

• Anonyymi

Voi olla ongelmia toiminnan ohjauksessa. Henkilöillä, joilla on tarkkaavaisuus- ja ylivilkkaushäiriö ( ADHD ) tai muita kognitiivisia häiriöitä voi suihku tuntua ylivoimaiselta. Inertian voittamiseen tarvittava henkinen energia voi olla liikaa vaadittu. Aistiherkkyyksiä. Pakko-oireinen taas voi pitää hyvää hygieniaa mahdottomana saavuttaa jolloin jättää koko homman sikseen. Arvottomuuden tunne voi myös vähentää peseytymistä. Traumahistoria takaumien kautta saattaa estää rutiinien hoitoa. Myös olemassa jotain fobioita liittyen itse peseytymiseen. Kognitiivista käyttäytymisterapiaa. Työnsä ei ilmeisesti kuitenkaan vaadi paljon ulkomuodon suhteen kun sen on saanut pitää. Oletko itse ylihygieenikko.

• Anonyymi

Jotakin tuollaista olen itsekin ajatellut, mitä tuossa yllä kirjoitat. Hän on erikoinen tapaus monella tavalla. Älykäs hän on joillakin erityisalueilla. Vaikka hän kovasti haluaa seuraa, niin hän ei juurikaan kerro omista asioistaan - tunteistaan, ajatuksistaan. Tämä on yksi syy, miksi olen halunnut etäisyyttä. On vaikeaa olla hyvin paljon tekemisissä ihmisen kanssa, joka selkeästi rajaa puheenaiheita - vaikka mielellään haluaisi kuulla minun asioistani. Jos hän osallistuu johonkin asiaan, niin hän ei halua nimeään mainittavan. Ilmeisesti hän pelkää että hänen elämästään ja asioistaan jää jotakin tietoa jonnekin - ja sitä hän yrittää kaikin tavoin välttää. En itsekään halua jättää elämästäni ylimääräistä tietoa, mutta koska se monissa tapauksissa on mahdotonta, niin elän silti melko normaalia elämää.

Tuo arvottomuuden tunne varmaankin vaikuttaa myös siihen, ettei hän huolehdi itsestään. Hän on kertonut, ettei ole opiskeluaikojen jälkeen (kauan sitten) käynyt missään terveystarkastuksessa. Olen suositellut häntä käymään vaikka terveydenhoitajalla. On tietysti hyvä, jos hän on vuosikaudet pysynyt niin terveenä, ettei ole mitään isompia ongelmia ollut. Varmaankaan terveydenhoitajan puheilla käynti ei kovin kallista ole.

En omasta mielestäni ole ylihygieenikko. Jos en ihan joka päivä suihkussa käykään ihon kuivumisen takia, niin peseydyn muuten. Deodorantti toimii 48h. Likaisissa vaatteissa en ihmisten ilmoilla kuljeskele.

• Anonyymi

Niinhän se on että ihmiset tänään pesevät itseään niin kovasti että pilaavat ihon oman rasvatasapainon joka suojaa ihoa paremmin kun mitkään voiteet . Ennen käytiin saunassa kerran viikossa ja se oli ihan normaalia .
        Nyt suihkutellaan alati ja käytetään muka tuoksuvia nesteitä suojissa , ja ei mene kauaa kun iho ongelmat alkavat ilmestyä erilaisina ihotauteja ja niitä sitten hoidetaan kortisonilla ja siten on iho pilattu kokonaan ä
        Eräs professori sanoi ettei hän käytä suihkussa mitään aineita ainoastaan vettä . Hän ei haise koskaan pahalta ja hänellä on hyvä iho.
        Niin että kukin tyylillään. Niissäkin asioissa , itselläni oli työ jonka vuoksi jouduin käymään suihkussa joka päivä , joten sekin ; merkitsee paljon mitä tekee työkseen näissä asioissa .annetaan ihmisten itse päättää miten usein käyvät suihkussa , jos eivät haise pahalta niin mikä on ongelma ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niinhän se on että ihmiset tänään pesevät itseään niin kovasti että pilaavat ihon oman rasvatasapainon joka suojaa ihoa paremmin kun mitkään voiteet . Ennen käytiin saunassa kerran viikossa ja se oli ihan normaalia .
        Nyt suihkutellaan alati ja käytetään muka tuoksuvia nesteitä suojissa , ja ei mene kauaa kun iho ongelmat alkavat ilmestyä erilaisina ihotauteja ja niitä sitten hoidetaan kortisonilla ja siten on iho pilattu kokonaan ä
        Eräs professori sanoi ettei hän käytä suihkussa mitään aineita ainoastaan vettä . Hän ei haise koskaan pahalta ja hänellä on hyvä iho.
        Niin että kukin tyylillään. Niissäkin asioissa , itselläni oli työ jonka vuoksi jouduin käymään suihkussa joka päivä , joten sekin ; merkitsee paljon mitä tekee työkseen näissä asioissa .annetaan ihmisten itse päättää miten usein käyvät suihkussa , jos eivät haise pahalta niin mikä on ongelma ?

Ihmiset todella saavat päättää ja yleensä itse päättävät, kuinka usein peseytyvät ja käyttävätkö deodorantteja ym. Mutta ongelma tulee siinä, että toiset todella HAISEVAT pahalle. 👃

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jotakin tuollaista olen itsekin ajatellut, mitä tuossa yllä kirjoitat. Hän on erikoinen tapaus monella tavalla. Älykäs hän on joillakin erityisalueilla. Vaikka hän kovasti haluaa seuraa, niin hän ei juurikaan kerro omista asioistaan - tunteistaan, ajatuksistaan. Tämä on yksi syy, miksi olen halunnut etäisyyttä. On vaikeaa olla hyvin paljon tekemisissä ihmisen kanssa, joka selkeästi rajaa puheenaiheita - vaikka mielellään haluaisi kuulla minun asioistani. Jos hän osallistuu johonkin asiaan, niin hän ei halua nimeään mainittavan. Ilmeisesti hän pelkää että hänen elämästään ja asioistaan jää jotakin tietoa jonnekin - ja sitä hän yrittää kaikin tavoin välttää. En itsekään halua jättää elämästäni ylimääräistä tietoa, mutta koska se monissa tapauksissa on mahdotonta, niin elän silti melko normaalia elämää.

Tuo arvottomuuden tunne varmaankin vaikuttaa myös siihen, ettei hän huolehdi itsestään. Hän on kertonut, ettei ole opiskeluaikojen jälkeen (kauan sitten) käynyt missään terveystarkastuksessa. Olen suositellut häntä käymään vaikka terveydenhoitajalla. On tietysti hyvä, jos hän on vuosikaudet pysynyt niin terveenä, ettei ole mitään isompia ongelmia ollut. Varmaankaan terveydenhoitajan puheilla käynti ei kovin kallista ole.

En omasta mielestäni ole ylihygieenikko. Jos en ihan joka päivä suihkussa käykään ihon kuivumisen takia, niin peseydyn muuten. Deodorantti toimii 48h. Likaisissa vaatteissa en ihmisten ilmoilla kuljeskele.

Ne suihkunesteet ne kuivattavat ihoa, ja kukaan ei ole ottanut selville edes miten niitä valmistetaan ja millaisista aineista
        Joten ihmiset luuleva5 olevansa hyvinkin puhtaita kun käyvät suihkussa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihmiset todella saavat päättää ja yleensä itse päättävät, kuinka usein peseytyvät ja käyttävätkö deodorantteja ym. Mutta ongelma tulee siinä, että toiset todella HAISEVAT pahalle. 👃

Ihme etten ole koskaan tuntenut edes ketään joka haisee pahalta .
        Suihkunesteet jäävät usein kehon eei osiin suihkun jälkeen ja sitten härskiintyvät iholla ja alkavat haista, jolloin ihminen luulee että taas on mentävä suihkuun , ja pestävä pois se ns paha haju .
        Ja kierre jatkuu. Ihminen on pesemällä ottanut pois itseltään sen luonnollisen ihon itse kehittämän rasvan joka suojaa ihotaudeilta .
        Joo ihan totta kukin päättää ihan itse miten paljon pesee itseään ja toivon mukaan päättävät ihan itse sitten hoitonsakkin kun alkaa iho oireilemaan. .ja jota sanotaan allergiseksi ihottumaksi. Sun muitakin nimityksiä,on niillä oireilla
        Minua ei haittaa kenenkään suihkussa käynnit siitä vaan suihkuun jos siltä tuntuu .

• Anonyymi

Riippuu ihmisestä, mikä on riittävää peseytymistä. Likaista ja hikistä työtä tekevä tarvitsee suihkun joka päivä, kun taas rauhalliselle eläkemummolle riittää hyvin suihku kerran viikossa.

Likaisuus ei ihmisestä useinkaan näy vaan haisee. Kuumana kesäpäivänä, kun menet ihmisten joukkoon, siellä haisee väkevästi hiki, vaikka kukaan ei varsinaisesti likaiselta näytä.

• Anonyymi

Tuo on myös ihan totta, että peseytymisen tarve riippuu paljon siitä, miten paljon ihminen tekee töitä, urheilee tai muuten liikkuu. On myös erilaisia työympäristöjä. Navetassa ja sikalassa työskentelyn jälkeen tuoksut ovat erilaiset kuin toimistotöiden jälkeen.

Hyvin rauhallista elämää viettävän seniorin ei kannata päivittäin lotrata suihkussa, koska iho kuivuu. Toki ihoa voi rasvata, jos usein suihkuttelee. Mutta jos ei kokovartalopesuja noudata, niin ainakin kainalot ja jalat sekä intiimipaikat on syytä pestä päivittäin. Eikä ainakaan liikkuvamman ihmisen kannata unohtaa deodorantteja.

• Anonyymi

Hiki on hajuton neste joka alkaa haisemaan silloin kun se tulee likaiselle iholle . Joten itse hiki ei haise mieltään , eihän silloinkaan ihminen haise kun tulee saunasta ja hikoilee sen jälkeen .
        Ihmisen iho tuottaa ihon pinnalle eritteitä kuten rasvaa joka on tuiki tärkeää iholle ja jonka voi pestä pois ihan vaan vedellä ilman mitään saipuanesteteitä
        Siis ihon pinnallla olevat bakteerit sekoitettuna hikeen alkavat haista todella pahalle .sitä sitten kutsutaan hienhajuksi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo on myös ihan totta, että peseytymisen tarve riippuu paljon siitä, miten paljon ihminen tekee töitä, urheilee tai muuten liikkuu. On myös erilaisia työympäristöjä. Navetassa ja sikalassa työskentelyn jälkeen tuoksut ovat erilaiset kuin toimistotöiden jälkeen.

Hyvin rauhallista elämää viettävän seniorin ei kannata päivittäin lotrata suihkussa, koska iho kuivuu. Toki ihoa voi rasvata, jos usein suihkuttelee. Mutta jos ei kokovartalopesuja noudata, niin ainakin kainalot ja jalat sekä intiimipaikat on syytä pestä päivittäin. Eikä ainakaan liikkuvamman ihmisen kannata unohtaa deodorantteja.

No kainalot , jalat ja intiimi alueet on pestävä, eikö silloin ole helpompi mennä suihkuun se kun lotrata sitä vettä sinne sun tänne .

• Anonyymi

Nykyään yleensä asunnoissa on peseytymismahdollisuus. On kohteliasta ja jopa normaalia pitää hygieniastaan huolta. Olen lukenut jostakin, että joillakin ihmisillä saattaa olla ongelmallisempaa huolehtia hygieniastaan aineenvaihduntaan tms. liittyen. Koska hygieniaa pidetään itsestään selvänä asiana, niin harva ryhtyy neuvomaan työpaikalla tai opiskelupaikassa toiselle, joka laiminlyö hygieniaansa.
      Kuitenkin joskus voi olla aiheellista ottaa asia puheeksi hienotunteisesti asianomaisen kanssa kahden kesken.

• Anonyymi

Ihmisillä on mielenterveysongelmia ei silloin jaksa tehdä kaikkea mitä moraalipoliisit täällä määräävät.

Toivottavasti sairastut masennukseen ja teet itsemurhan

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihmisillä on mielenterveysongelmia ei silloin jaksa tehdä kaikkea mitä moraalipoliisit täällä määräävät.

Toivottavasti sairastut masennukseen ja teet itsemurhan

Miksi olet niin pahantahtoinen? Ei kenellekään pidä toivoa masennusta ja itsemurhaa. Tuskin tuota masennuksella voit selittää. Vai onko masentunut aina myös pahantahtoinen?

• Anonyymi

Jännä juttu.

Se on kato masentunut, ei silloin oikeasti jaksa käydä suihkussa tai tehdä mitään muutakaan.

• Anonyymi

Tuohon aloituksen tapaukseen masennus ei sitten ainakaan siltä osin osu, että ko. henkilö kyllä jaksaa siivota asuntoaan monta tuntia ja tehdä kävelylenkkejä monesta muusta asiasta puhumattakaan. Jos on vain masennuksesta kyse - niin eihän sitten jaksaisi jynssätä asuntoaan tuntikaupalla ja kävellä pitkiä matkoja?
        t: aloittaja

• Anonyymi

Ainakin nyt on niin kova helle, että ihme jos jonkun ei tee mieli mennä suihkuun. Ei nyt kuitenkaan ehkä kymmentä kertaa päivässä, niin kuin Juha Mieto.

• Anonyymi

en osaa sanoa haisenko ku ei isä ainakaa siitä ole mittään maininnu mut kuulemma silloin kun mussa haisoo hiki niin hikeni on voimakkaan kitkeränhajuinen =)

pesen itseni 2x viikossa , joskus vain kerran. Tukanpesuaineita koetan välttää etten liikaa tukkaa pese tukanpesuaineilla koska voi heikentää hiustenlaatua&kuntoa. Noin 2x tukanpesuaineella pesu ei heikenne tietääkseni tukkaa.

vaatteet vaihdan en kovin usein tiheään mut en nyt ihan kuukausiakaan käytä =)

• Anonyymi
      UUSI

Täällähän näyttää nousevan ahkerasti erilaisia "hajuherneitä" puolustelemaan sitä, että ei säännöllinen hygienian hoito ole tarpeellista ollenkaan. Tehkööt toki niin kuin tykkäävät, mutta pysykööt kaukana minusta, mieluiten ihan vaan omassa mörskässään.

• Anonyymi
        UUSI

Onkohan sittenkin kyse siitä, että ihmiset, jotka eivät muuten pääse pätemään - haluavat vaikuttaa jotenkin maailmaan ja elämään - haisemalla! 🫨

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen noin mustis musta

Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      73
      4486
    2. Sen kerran kun siellä käyn

Voisit olla paikalla💚💛☘️
      Ikävä
      33
      2541
    3. Kumpa tietäisin. Miehelle.

Vieläkö toivot jotain viestiä, vai suutuitko taas...kun...🤔
      Ikävä
      40
      2374
    4. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      21
      1835
    5. Kauan säkin jaksoit

Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐
      Ikävä
      40
      1722
    6. Sä olet nainen kuuluisa..

..etkä mitenkään hyvällä tavalla.
      Suhteet
      82
      1573
    7. Miksi kaipaat

Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      25
      1572
    8. Joel Harkimo ja Janni Hussi eroavat

Tämä on ilon päivä 😊
      Kotimaiset julkkisjuorut
      151
      1397
    9. Mietin tässä T....

Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..
      Suhteet
      23
      1267
    10. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      90
      1155
    Aihe