On aika pistää uusi vene uuteen kärryyn ja lähteä tien päälle.
Tunnollisesti ensiksi tarkastetaan kytkentämassat.
Perävaunun massa on 3500 kiloa ja auton vetomassa 3300 kg.
Koska vene on painava, kevyempi kärry ei käy, joten autokauppaan.
Rannat ja rampit ovat liukkaita, joten neliveto on ainoa sopiva vaihtoehto.
Hyvin nopeasti tulee selväksi, että nelivetoinen, joka vetää 3500 kg on mieluummin yli 100 tonttua kuin alle.
Ei se mitään, nelivetoisen kuorma-auton saa kohtuu hintaan ja sinne mahtuu koko perhe.
Seuraavana on vuorossa autokoulu koska ei ole kuorma-autokorttia.
Kun kortti on kädessä ja auto pihassa, tehdään uusi vetomassavertailu.
Kaikki on hyvin, mutta tarvitaankin pikkurekkakortti.
Siispä takaisin autokouluun.
Kun lupa-asiat on valmiit, tehdään viimeistely.
Veneen leveys on alle neljä metriä ja kärryn yli 250 cm, joten ne ovat kuin luodut toisilleen.
Paitsi, että vene on 22cm leveämpi kuin kärry.
Sitä tulee leveä kuljetus, joka tarvitsee valot.
Kärryä ei voi katsastaa 2cm leveämmäksi nykylain mukaan, aikaisemmin se olisi ollut mahdollista.
Tässä mennään halvan mukaan ja eteen sekä taakse laitetaan vain yhdet tarpeeksi isot valot ja eteen pakolliset heijastimet.
Ennen kuin virta on valoihin kytketty, säännöt muuttuvat ja takana pitäisi myös olla heijastimet tai isojen valojen tilalla pitäisi olla kaksi pienempää, joista toinen ei hajoa, jos toinen hajoaa.
Koska on helpompaa vaihtaa valot kuin laittaa isot heijastimet, tuplaan valot.
Jään miettimään, että jos joku vaikka ajaa perän, niin kyllä se toinenkin valo hajoaa.
Missään ei kuitenkaan myydä valopareja, joista toinen on aina ehjä tapahtui sitten mitä tahansa.
Nyt vene kyytiin ja menoksi.
Onneksi jarruille ei tarvinnut tehdä mitään.
Veneen hinaamisen perusteet
16
77
Vastaukset
- AnonyymiUUSI
Mikset osta henkilöautoa jolla saa vetää 3500 kg kokonaispainon kärryä ?
- AnonyymiUUSI
Sellaisia ei ole montaa.
Porsche, Mersu ja Audi. 100.000 hyvää syytä miksi en osta - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Sellaisia ei ole montaa.
Porsche, Mersu ja Audi. 100.000 hyvää syytä miksi en ostaOsta vanha Pajero . Ei jää hinnasta kiinni .
- AnonyymiUUSI
Miksi tuon kokoista venettä pitää hinata maantiellä perheen kanssa niinkin jatkuvasti että tuo kalusto ja koulutus pitäisi omaksi hankkia?
- AnonyymiUUSI
Mitä se sinulle kuuluu?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mitä se sinulle kuuluu?
Kuuluuhan se!
Tämä on nyt yhteinen ongelma. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kuuluuhan se!
Tämä on nyt yhteinen ongelma.Katsos kun...
Tiedän autoja, joissa on istumapaikkoja kahdesta kahdeksaan. Varmaan on myös yksipaikkaisiakin.
En halua enkä pysty ostamaan autoja niin, että voisi valita aina ihmismäärän mukaan ja toista sarjaa sellaisia, joilla voi hinata.
Pitää siis tyytyä sellaiseen, joka täyttää kaikki vaatimukset. - AnonyymiUUSI
Jos haluaa järvelle, niin vene on vietävä sinne . 1500 km tulee kesässä vetoauton mittariin ja siinä kaikki .
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Jos haluaa järvelle, niin vene on vietävä sinne . 1500 km tulee kesässä vetoauton mittariin ja siinä kaikki .
No ei kannata sijoittaa 100 000 € kuorma-autoon sitten jos ei sitä muuhu tarvitse eikä ole kortttiakaan valmiina.
- AnonyymiUUSI
Valitaan juuri kantavuuden rajoilla oleva omamassaltaan mahdollisimman kevyt traikku ja mahdollisimman kevyt vetoauto joka nippa nappa saa sitä traikkua vetää, koukkuun laitetaan ylipainoa kun sitä ei ratsiassa tarkisteta... koska sääntösuomi menee liikenneturvallisuuden edelle. Paljon fiksumpaa olisi ottaa 300kg kantavampi traikku ja 200kg painavampi vetoauto, mutta sitä ei oteta, koska se rajaa pois monta kuskia. Pikku e:n voisi myöntää kaikille b-korttilaisille joululahjaksi ja liikenneturvallisuus paranisi.
- AnonyymiUUSI
Tarkoitat siis 3800 kg perävaunua?
Se ei ainakaan helpota asiaa. - AnonyymiUUSI
Ei parane liikenneturvallisuus lahjakorteilla . Parempi käydä ajamassa se pikku e, eihän se maksakaan kuin pari sataa .
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ei parane liikenneturvallisuus lahjakorteilla . Parempi käydä ajamassa se pikku e, eihän se maksakaan kuin pari sataa .
Ei porukka viitsi mitään pikku e:tä käydä ajamassa. Ei se maksa muuta kuin vaivaa, mutta niin helppo että täysin turha. Siksi mennään kantavuuden rajoilla tai pienellä ylikuormalla. Sama juttu jarruttomissa peräkärryissä, lötköjä rimpuloita jotta painorajaan saisi paljon hyötykuormaa. Kaikki kärryjen ja traikkujen kortti- ja katsastuspakot pitäisi mennä hyötykuorman mukaan eikä kokonaismassan mukaan, niin olisi kunnolla rakennetut traikut ja kärryt.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tarkoitat siis 3800 kg perävaunua?
Se ei ainakaan helpota asiaa.Kommentti oli yleisluontoinen otsikon aihepiiriin kuuluva.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ei parane liikenneturvallisuus lahjakorteilla . Parempi käydä ajamassa se pikku e, eihän se maksakaan kuin pari sataa .
Aikoinaan niitä lahjakortteja sai, eikä siitä mitään vaaraa aiheutunut, pelkkää hyötyä.
- AnonyymiUUSI
Miksi sinun peräkärryn massa on 3500 kg ? Paljonko on kokonaispaino ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 203774
Muistatko vielä viime kesän "sutinat"?
Kohtalo vai mikä lie järjesti, että törmäiltii jatkuvasti toisiimme. Ihan uskomatonta, koska eihän me mitään ikinä sovit243169En tullut, koska käytit päätäsi.
Ja koska ihmiset pilaavat sillä mahdollisuudet, kaikki mikä toimii vaatii oman lähestymistapani. Kun levittää punaisia m322375- 922149
- 221990
- 261642
Kulta, sovitetaanko joku ilta avainta lukkoon?
Musta tuntuu että me ollaan pari. Olisi ihana saada asialle sinetöinti viemällä suhde päätyyn asti. ❤️ Rakastan sua ikui411621- 321512
Päivi Räsänen eroaa todennäköisesti kirkosta
Päivi Räsänen kertoo järkyttyneensä evankelis-luterilaisen kirkon homolinjauksesta. Räsänen sanoo todennäköisesti eroava5021463Miten lasketaan?
Ompa ollut valtava ihmismassa taas Folkkaajia liikenteessä. Miten noin 2200 lipunostaneesta muodostuu 11000 kävijää?.91424