Oli iltapäivälehdessä: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011352843.html
Kantasoluhoitoa ykköseen
5
72
Vastaukset
- Anonyymi
Sama laulu jatkunut jo vuosikymmeniä. Mitään ei tule tapahtumaan meidän elinaikana ja ihan turhaa diabeetikoiden kiusaamista nämä spekulaatiot.
- Anonyymi
Joo. Toivossa on hyvä elää, ehkä. Onneksi ykkösen hoito on kehittynyt sensoreiden ja pumppujen myötä, mutta kovin vaativaa työtä se on näistä huolimatta, jatkuvaa tarkkailua ja säätämistä.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Joo. Toivossa on hyvä elää, ehkä. Onneksi ykkösen hoito on kehittynyt sensoreiden ja pumppujen myötä, mutta kovin vaativaa työtä se on näistä huolimatta, jatkuvaa tarkkailua ja säätämistä.
"Toisaalta oireiden paremmat hoitokeinot voivat lykätä kantasoluhoitojen käyttöön ottamista entisestään. Kun oireet eivät vaivaa yhtä paljon, ei taudin täyteen parantamiseen kannata ryhtyä ennen kuin sen riskit ovat lähellä nollaa."
Se on valitettavaa, että raha puhuu tässäkin asiassa, eli ei ole mitään järkeä parantaa diabetesta niin kauan kunnes diabeetikoista saadaan lypsettyä rahaa irti. Valitettavinta tässä kaikessa on myös se, että vaikka tuossa artikkelissakin ylistetään jatkuvasti kehittyvää älypumpputeknologiaa, niin lopulta niidenkin kehitys on polkenut paikallaan todella pitkään ja tuoko se pumppu sitten edes lopulta helpotusta yhtään mihinkään? - AnonyymiUUSI
Ei ole kiusaamista vaan tutkimme ottaa aina aikaa . Aikaa miksi he nyt kuka kiusaisivat, ihan hullu ajatuksenakin
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole kiusaamista vaan tutkimme ottaa aina aikaa . Aikaa miksi he nyt kuka kiusaisivat, ihan hullu ajatuksenakin
Ne ovat hokeneet tuota samaa viimeiset 30 vuotta. Lääketiede on täynnä sairaista ihmisistä hyötyviä rahanahneita tahoja, joille diabeetikoiden paraneminen tietäisi isoa tappiota. Tuollaisia "hyviä uutisia" jostain muka merkittävistä kokeista hoetaan ihan tavan vuoksi. Ketä tuo tuollainen oikeasti hyödyttää? Ei ainakaan tyypin 1 diabeetikkoa, joiden elämä on muutenkin todella stressaavaa ja haastavaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 223071
Ulosotossa olevan tulisi saada itse päättää
Maksetaanko hänen ulosotossa olevia velkoja takaisin yksi kerrallaan vai ripotellen pikku summia sinne tänne, kuten ulos1922786Sanna Marin veti posket lommolla röökiä Ruisrockissa
Tai ainakin röökin näköistä, liekö itse käärittyä 🫢1691775Antin piti riuhtoa Sofia irti pojankIopista
Oli festivaaleilla Iiimautunut johonkin jätkään, niin Antin piti käydä irroittamassa täti ja pelastamassa poikanen. Pah2561456- 1101253
Nainen rakkaus sinua kohtaan ei kuole koskaan
Ihastunut olen moniin vuosien varrella mutta vain sinä jäit sydämeen enkä vaan osaa unohtaa. Olit silloin parasta elämäs411088Olet ollut aika törkeä minua kohtaan
Sillä tavalla ovelasti, ettei mitään "todisteita" ole mistään. Eli niin kuin, että mitään et ole tehnyt, mutta toisaalta461027- 138924
Saisipa sitä palata ajassa taaksepäin
maailmaan jossa oli vielä edes joku järki tallella ja ajatus takana. Sain myös suunnatonta iloa erään henkilön näkemises32914- 43804