Kuinka nuo trimmit ym kestää moottoreissa kun vetää venettä trailerissa huonoja teitä pitkin.
Vene+moottori ja traileri
19
283
Vastaukset
- Anonyymi
No itse vetänyt tuhansia kilometrejä venetraileri yhdistelmää ja laitan jonkin puupalikan alas trimmin ja rikiputken väliin,samaa puupalikkaa käyttänyt sitten tappokalikkana kun kala saa. En kyllä suosittele että kone pelkän trimmin varassa.
- Anonyymi
Oikeaoppisesti kuljetetaan alas kipattuna!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oikeaoppisesti kalikka väliin. Aika harvassa riittää töyssyt huomioiden maavara alas kipattuna.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Menee potkuri asfaltin läpi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Menee potkuri asfaltin läpi.
Lelutrailerilla voi käydä noinkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lelutrailerilla voi käydä noinkin.
Päinvastoin. Kunnollinen traileri on mahdollisimman matala jotta vesille lasku ja nosto sujuisivat helpommin, mutta hyvin hyvin harvassa on ilmajouset joilla saisi maavaraa reippaasti säädettyä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Päinvastoin. Kunnollinen traileri on mahdollisimman matala jotta vesille lasku ja nosto sujuisivat helpommin, mutta hyvin hyvin harvassa on ilmajouset joilla saisi maavaraa reippaasti säädettyä.
Jotain metsäautoteitä pitkinkö te niitä veneitä ne hinaatte?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jotain metsäautoteitä pitkinkö te niitä veneitä ne hinaatte?
Satunnaisesti niilläkin (vesillelaskupaikka saattaa olla pelkkä luonnonranta metsätien päässä tai varrella), mutta pääsääntöisesti pääteitä pitkin, jotka ovat niin huonossa kunnossa, että hädin tuskin pelkällä henkilöautolla ehtii väistämään pahimmat montut... ei siinä trailerin ajolinjoja ehdi niin tarkkaan syynäämään.
- Anonyymi
Kestäähän ne merelläkin.
- Anonyymi
On aivan eri asia meren röykytys kuin huonon asfaltti-ja soratien montut ja heitot.
Tiessä voi olla ja onkin hyviäkin monttuja ja teräviä iskuja tulee poikittaisista asfaltin katkeamisrailoista.
Sitä ei itse edes tajua kun traileria vetää mutta kun ajaa trailerin perässä niin näkee kuinka kone heiluu ja ryskyttää.
- Anonyymi
Jo 80-luvun lopulla oli ainakin Tohatsu/Nissan perämoottoreissa salpa, jolla lukittiin moottori ylä-asentoon, ja näin poistettiin kuormitus kippilaitteelta kuljetuksen/säilytyksen ajaksi. Onko nykymoottorit tässä suhteessa huonompia?
- Anonyymi
Ne salvat on satamaolosuhteita ja säilytystä varten ja menee solmuun jos oikein trailerilla ryskyttää.
- Anonyymi
-80 luvulla ei ollut näin surkeita teitä mitä nykyään on. Tuntuu että jo itse autokin särkyy.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ne salvat on satamaolosuhteita ja säilytystä varten ja menee solmuun jos oikein trailerilla ryskyttää.
Piti taas jonkun idiootin päästä väittelemään?
”menee solmuun jos oikein trailerilla ryskyttää.”
Kyllä siinä hajoo moni muu asia ennemmin, jos lähdet jäätyneellä perunapellolla vetämään 100 lasissa ja vene perässä kärryn päällä. Teetkö tällaista useinkin? Joku kilpa-laji teillä päin?
Se salpa on nimenomaan kuljetusta varten, ja kannattelee koko moottorin painon. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä siinä hajoo moni muu asia ennemmin, jos lähdet jäätyneellä perunapellolla vetämään 100 lasissa ja vene perässä kärryn päällä. Teetkö tällaista useinkin? Joku kilpa-laji teillä päin?
Se salpa on nimenomaan kuljetusta varten, ja kannattelee koko moottorin painon.Kyllähän se kannattelee mutta kestääkö iskut myös ylöspäin ja sivuille retkahdukset.
Olen useamman kerran ajanut 50 km matkan vanhaa asfalttitietä venetrailerin perässä, asfaltissa on paikka paikan vieressä, isoja kuoppia, katkeamia mitkä tukkirekkojen alla painuneet niin että kyllä jyskyttää.
Hirvitti ihan katsoa, on siinä veneen peräpeilikin kovilla.
Suuret voimat tulee kun joku 50-60 kiloinen perämoottori ryskyttää joka suuntaan. Näytti että kyllä kohta irtoaa tai repeää joku paikka. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se salpa on nimenomaan kuljetusta varten, ja kannattelee koko moottorin painon.Nähtävästi piti. Se idiootti olet sinä. Fakta on kuitenkin, että ne perämoottorien omat kippilukot on aika rimpuloita kun takana on vipuvartta ja massaa, niitä ei suositella kuljetusta varten, mutta ihan vapaasti saat rikkoa oman perämoottorisi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nähtävästi piti. Se idiootti olet sinä. Fakta on kuitenkin, että ne perämoottorien omat kippilukot on aika rimpuloita kun takana on vipuvartta ja massaa, niitä ei suositella kuljetusta varten, mutta ihan vapaasti saat rikkoa oman perämoottorisi.
Sinä olet se tyhmiä kyselevä idiootti. Vedä kuule rälläkällä se mosa irti niin että läsähtää maahan, niin ei ole enää vipuvartta! Käy nyt vielä kerran sitä ennen pomppimassa kuoppaisella tiellä ja katso miten koko paska hytkyy, jookos?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä olet se tyhmiä kyselevä idiootti. Vedä kuule rälläkällä se mosa irti niin että läsähtää maahan, niin ei ole enää vipuvartta! Käy nyt vielä kerran sitä ennen pomppimassa kuoppaisella tiellä ja katso miten koko paska hytkyy, jookos?
Minä en ole kysynyt yhtään mitään. Sinähän täällä tyhmiä kyselet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nähtävästi piti. Se idiootti olet sinä. Fakta on kuitenkin, että ne perämoottorien omat kippilukot on aika rimpuloita kun takana on vipuvartta ja massaa, niitä ei suositella kuljetusta varten, mutta ihan vapaasti saat rikkoa oman perämoottorisi.
Tuota mieltä olen minäkin, varsinkin kun moottori kipattu yläasentoon. Tasaisella asfaltilla kyllä menettelee ja kestää muta vähäliikenteiset tiet joiden asfaltti huonompaa ajaa kuin soratiet.
Ratin takana sitä ei edes tunne mutta takana ajettaessa näkee miten montut ja heitot moottoria repii.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas2131413- 961266
Ikävöin sua
Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan31057Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?
Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle15971Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?
Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?9918Minä täällä vaan
Ukko jota oot joutunu joskus sietämään työnpuolesta. Toivottelen kauniita unia💛86890Jos haluat jatkaa tutustumista
Pyydä mut suoraan kunnon treffeille. En lähde mihinkään epämääräiseen viestittelyyn enää.59828- 32820
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest37758Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!
Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii44744