Pidäkkeetön riemu ja ilo toisen ihmisen vahingosta

Anonyymi-ap

Kun toisella ihmisellä on epäonnea, huonoa tuuria tai omasta virheestäkin johtuvaa onnettomuutta (kuuluu normaaliin elämään ja kaikki tekevät niin) tai sitten jonkun toisen aiheuttamaan harmia (kateellisten teot) niin Pohjois-karjalassa väestöllä on isolla osalla sellainen piirre, että ollaan pidäkkeettömän iloisia toisen epäonnesta.

Tämäkin kertoo itsetunnon ja itsearvostuksen puutteesta kun kilpaillaan muita ihmisiä vastaan ja vertaillaan itseä muihin. Koetaan sitten iloa kun toisella menee huonosti.

Luuserit suhtautuvat elämään niin että toisen epäonni tuottaa iloa mutta itse pidättäydytään kehittämästä itseään mitenkään. Voittajat eivät vertaile itseään muihin vaan tekevät omaa suoritustaan rauhassa ja kehittävät itseään.

Sellaisia ihmisiä ei kannata laskea lähipiiriinsä jotka iloitsee muiden epäonnesta. He kun tekevät saman myös sinulle.

Ystävät iloitsevat toisen onnistumisista ja ystävät ovat luotettavia eivätkä juorua asiotasi muille.

17

155

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Luin juuri vauva-palstalta kirjoituksen jossa joku oli muuttanut vuokra-asuntoon karjalassa. Naapurien ensimmäiset kysymykset oli liittyneet siihen paljonko vuokraisäntä remontoi asuntoa ennen muuttoa. Niinpäniin. Kateus. Kyräily ja puuttuminen muiden asioihin on alueen mentaliteetti. Nämä etsii uteliaina syitä saada kadehtia. Kateus on koko maakunnan kulttuurin kulmakivi. Kyräily, kateus ja juoruilu sekä valehtelu. Ylivoimaisesti enemmistö alueen väestä tekee tätä. Puuttuu itsetunto tyystin.

• Anonyymi

Katsokaa taas se vastasi itselleen.

• Anonyymi

Ei se vastannut itselleen. Huomaatko että tuossa toisessa tekstissä ei kommentoitu aloitusta tai vastattu sen tekstin kirjoituksiin mitenkään. Se oli ihan erillinen teksti ja en rupea tekemään omaa aloitusta joka aiheesta eikä se ollut sen arvoinenkaan. Se oli ihan vain erillinen kirjoitus.

Jos sinä laitat tekstarin kaverillesi ja teet toisen viestin hetken päästä perään, niin vastaatko silloin itsellesi? Logiikkaa nyt logiikkaa!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei se vastannut itselleen. Huomaatko että tuossa toisessa tekstissä ei kommentoitu aloitusta tai vastattu sen tekstin kirjoituksiin mitenkään. Se oli ihan erillinen teksti ja en rupea tekemään omaa aloitusta joka aiheesta eikä se ollut sen arvoinenkaan. Se oli ihan vain erillinen kirjoitus.

Jos sinä laitat tekstarin kaverillesi ja teet toisen viestin hetken päästä perään, niin vastaatko silloin itsellesi? Logiikkaa nyt logiikkaa!

Jos sinä teet aloituksen ja sitten teet kirjoituksen jossa annat ymmärtää olevasi joku toinen ja peesaat aloituksen sanomaa silloin vastaat itsellesi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos sinä teet aloituksen ja sitten teet kirjoituksen jossa annat ymmärtää olevasi joku toinen ja peesaat aloituksen sanomaa silloin vastaat itsellesi.

Missä minä annoin ymmärtää olevani joku toinen? Kirjoitustyyli on sama ja sinäkin tunnistit samaksi (tosin välillä olet luullut muiden kirjoituksia minun teksteikseni tai sitten sanonut niin tahallasi ja tehnyt itse)

Itselleen tehty säälittävä peesaus olisi sitä, että kommentoisin ikäänkuin toisena ja kehuisin kirjoitusta. Mutta peesaan kyllä muiden ihmisten relevantteja kirjoituksia silloin kun olen samaa mieltä.

Aloittaja voi kommentoida myös omien avauksien kenttiin jos tulee lisää jotain sanottavaa. Usein niin käykin että mieleen tulee joku pointti myöhemmin samaan aiheeseen. Silloin saatan kirjoittaa kommenttiin "lisäys" tai "jatkoa" . Nyt en niin tehnyt koska tuo toinen kirjoitus ei liittynyt suoraan avauksen aiheeseen eli se ei ollut jatkoa avaukseen vaan erillinen kommentti.

Mutta nyt voit mennä ja keittää väkevää kahvia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Missä minä annoin ymmärtää olevani joku toinen? Kirjoitustyyli on sama ja sinäkin tunnistit samaksi (tosin välillä olet luullut muiden kirjoituksia minun teksteikseni tai sitten sanonut niin tahallasi ja tehnyt itse)

Itselleen tehty säälittävä peesaus olisi sitä, että kommentoisin ikäänkuin toisena ja kehuisin kirjoitusta. Mutta peesaan kyllä muiden ihmisten relevantteja kirjoituksia silloin kun olen samaa mieltä.

Aloittaja voi kommentoida myös omien avauksien kenttiin jos tulee lisää jotain sanottavaa. Usein niin käykin että mieleen tulee joku pointti myöhemmin samaan aiheeseen. Silloin saatan kirjoittaa kommenttiin "lisäys" tai "jatkoa" . Nyt en niin tehnyt koska tuo toinen kirjoitus ei liittynyt suoraan avauksen aiheeseen eli se ei ollut jatkoa avaukseen vaan erillinen kommentti.

Mutta nyt voit mennä ja keittää väkevää kahvia.

Siksi minä huomautinkin että ne jotka ei huomaa huomaisivat. Et koskaan käytä sanoja jotka paljastaisi sinut aloittajaksi.
        Voit myös lopettaa nuo pitkät selittelysi kaivat vain itseäsi syvemmälle kuoppaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siksi minä huomautinkin että ne jotka ei huomaa huomaisivat. Et koskaan käytä sanoja jotka paljastaisi sinut aloittajaksi.
        Voit myös lopettaa nuo pitkät selittelysi kaivat vain itseäsi syvemmälle kuoppaan.

Itselleni ei ole mitään merkitystä sillä, onko jossain aloituksessa enemmänkin aloittajan tekstejä tai kenen ne on. Itseäni kiinnostaa kirjoitusten sisältö ja totuudenmukaisuus. Se onko ne relevantteja näkemyksiä tai mielenkiintoisia. Keskity sisältöön, älä kirjoittajaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

" Et koskaan käytä sanoja jotka paljastaisi sinut aloittajaksi."

Ristiriitaista viestintää. Kuitenkin tunnistat minut aloittajaksi.

Mutta se siitä. Minua ei kiinnosta mielipiteesi ellet muodosta niitä itse aiheista ja argumentoi jotain muuta kuin henkilöön käyvää höpinää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

" Et koskaan käytä sanoja jotka paljastaisi sinut aloittajaksi."

Ristiriitaista viestintää. Kuitenkin tunnistat minut aloittajaksi.

Mutta se siitä. Minua ei kiinnosta mielipiteesi ellet muodosta niitä itse aiheista ja argumentoi jotain muuta kuin henkilöön käyvää höpinää.

Tuossa ei ollut mitään ristiraataista ja niin kuin sanoin se ei riitä että minä huomaan vaan kaikkien on huomattava.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuossa ei ollut mitään ristiraataista ja niin kuin sanoin se ei riitä että minä huomaan vaan kaikkien on huomattava.

Sanotaanko palstan säännöissä jotain tuollaista vaan mistä keksit tuollaisen velvoitteen laittaa? Pointtina on nyt se, että minulla ei ole mitään tarvetta tai halua peesata omia kirjoituksiani. Minun motiivini kirjoittamiseen on laajempi konteksti kuin oma napa.

Lisäksi jo tässä totesin että toinen kommentti oli minun eikä se liittynyt aloitukseen eikä ollut sen peesaus. Miksi myöntäisin asiaa jos tarkoitukseni olisi antaa väärää kuvaa?

Lisäksi sitäkään ei kukaan kiellä etteikö saisi kommentoida itselleen. Se on tyhmää mutta ei sitä kielletty ole. Itse en sellaista harrasta koska olen rehellinen ihminen myös itselleni. Ei itsetuntoni tarvitse keinotekoista pönkitystä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itselleni ei ole mitään merkitystä sillä, onko jossain aloituksessa enemmänkin aloittajan tekstejä tai kenen ne on. Itseäni kiinnostaa kirjoitusten sisältö ja totuudenmukaisuus. Se onko ne relevantteja näkemyksiä tai mielenkiintoisia. Keskity sisältöön, älä kirjoittajaan.

Itsellesi ei siis ole mitään merkitystä käytkö itsekeskustelua niin että voi tulla käsitys että muut käy sinun kanssa keskustelua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itsellesi ei siis ole mitään merkitystä käytkö itsekeskustelua niin että voi tulla käsitys että muut käy sinun kanssa keskustelua.

Jos sinulle tulee se mielikuva että käyn itsekeskustelua niin en voi asialle mitään. Itseäni kiinnostaa aiheet, ei se kuka niitä kirjoittaa. Jokainen on vapaa menemään tyylillään.

Nyt minä juon teetä ja suosittelen sitä sinullekin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos sinulle tulee se mielikuva että käyn itsekeskustelua niin en voi asialle mitään. Itseäni kiinnostaa aiheet, ei se kuka niitä kirjoittaa. Jokainen on vapaa menemään tyylillään.

Nyt minä juon teetä ja suosittelen sitä sinullekin.

Kyllä voit, väitit valheellisesti itsekkin lisääväsi sanoja jotka paljastaa sinut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sanotaanko palstan säännöissä jotain tuollaista vaan mistä keksit tuollaisen velvoitteen laittaa? Pointtina on nyt se, että minulla ei ole mitään tarvetta tai halua peesata omia kirjoituksiani. Minun motiivini kirjoittamiseen on laajempi konteksti kuin oma napa.

Lisäksi jo tässä totesin että toinen kommentti oli minun eikä se liittynyt aloitukseen eikä ollut sen peesaus. Miksi myöntäisin asiaa jos tarkoitukseni olisi antaa väärää kuvaa?

Lisäksi sitäkään ei kukaan kiellä etteikö saisi kommentoida itselleen. Se on tyhmää mutta ei sitä kielletty ole. Itse en sellaista harrasta koska olen rehellinen ihminen myös itselleni. Ei itsetuntoni tarvitse keinotekoista pönkitystä.

Älä selitä. Jos jatkat samalla linjalla minä jatkan huomauttamista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Älä selitä. Jos jatkat samalla linjalla minä jatkan huomauttamista.

Huomauttele mitä huomauttelet. Hedelmällisempää olisi jos jalkautuisit huomauttelemaan pohjois-karjalassa ihmisille juoruilusta ja kateudesta ja puuttumisesta muiden asioihin.

• Anonyymi

Älkää ihmeessä muuttako Joensuuhun. Joensuussa on paljon naapurien kyttäystä ja kateutta.

• Anonyymi

Palstahullulla taas hepuli, komppaa omia juttujaan ja kehuu itseään... 😂🤣😂

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      94
      5482
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      56
      4201
    3. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      46
      2466
    4. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      28
      2258
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1835
    6. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      15
      1494
    7. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      33
      1342
    8. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      20
      1158
    9. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      22
      1058
    10. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      43
      1051
    Aihe