Satavuotiaan Pentin

Anonyymi-ap

19

154

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Pitkä onnellinen avioliitto.

• Anonyymi

Lukiko siellä niinkin?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lukiko siellä niinkin?

72 v avioliittoa, lopussa Pentti vaimonsa omaishoitaja.

• Anonyymi

Oliko vaimolla eri ruokavalio?

• Anonyymi

Valkosipulia näköjään joka päivä? Kauheeta se haju, onneksi ei kaikki syö.

• Anonyymi

Flunssan tartuttajat pysyy kaukana kun lemuaa valkosipulille..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Flunssan tartuttajat pysyy kaukana kun lemuaa valkosipulille..

Niin pysyy kyllä kaikki muutkin...!...heh.

• Anonyymi

Valkosipuli kapselit eivät haise , sanovat työkaverit.

• Anonyymi

En usko mihinkään torneihin. Sun muihin hunajainen . Hänellä vaan on hyvät geenit ja liikkunut tarpeeksi.

• Anonyymi

Olet oikeassa. Ne, jotka eivät "usko", kuolevat puolta nuorempina kuin linkin herra. Hah.

• Anonyymi

Tyrni on kyllä todistettu terveelliseksi, ja kyllä sillä on väliä mitä luonnon antimia syö, jos syö väärää, voi jopa heittää henkensä tai vammautua, esim. myrkkysienen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tyrni on kyllä todistettu terveelliseksi, ja kyllä sillä on väliä mitä luonnon antimia syö, jos syö väärää, voi jopa heittää henkensä tai vammautua, esim. myrkkysienen.

Siis se ei ole niin että sitä jotenkin voi varastoida vitamiineja , kuten C vitamiinia jota tyrni sisältää runsaasti . Keho poistaa liian virsaaamalla vesiliukoiset vitamiinin.
        Ihan totta , on ruokaa mikä on terveellistä , mutta se ei mitenkään ole pitkän elämän salaisuus
        Minun tätini ja hänen miehensä elivät sata vuotiaaksi . Ja söivät ihan vaan tavallista ruokaa koko elämänsä ajan eivätkä liioitellen edes liikunnan kanssa , sekin vaan ihan tavallista .
        Jotkut Na vaa elävät kauemmin kun toiset
        Ja minun isoisäni isän puolelta oli alkoholisti ja söi milloin sattui ja joi. Hänkin eli uskomattoman kauan vaikka kaikki mitä teki oli väärin. Mutta taas hänen lapsensa eivät saaneet kukaan sitä pitkää elämää vaikka elivät ” terveellisesti”
        Niin että olen huomannut työssäni että monet elää kauan vaikka eivät edes syö ravintorikasta ruokaa ja taas kaikki nämä” luonnon” ns lääkkeet eivät ole mitenkään tae liioin pitkään elämään. Kuten yksi professori sanoi , miksi lääkitään tervettä kehoa . Joten luulen että selitys pitkään ikään ei oikein ole täysin tiedoss?
        Joten sanonta hyvät geenit voi olla se ainoa selitys.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siis se ei ole niin että sitä jotenkin voi varastoida vitamiineja , kuten C vitamiinia jota tyrni sisältää runsaasti . Keho poistaa liian virsaaamalla vesiliukoiset vitamiinin.
        Ihan totta , on ruokaa mikä on terveellistä , mutta se ei mitenkään ole pitkän elämän salaisuus
        Minun tätini ja hänen miehensä elivät sata vuotiaaksi . Ja söivät ihan vaan tavallista ruokaa koko elämänsä ajan eivätkä liioitellen edes liikunnan kanssa , sekin vaan ihan tavallista .
        Jotkut Na vaa elävät kauemmin kun toiset
        Ja minun isoisäni isän puolelta oli alkoholisti ja söi milloin sattui ja joi. Hänkin eli uskomattoman kauan vaikka kaikki mitä teki oli väärin. Mutta taas hänen lapsensa eivät saaneet kukaan sitä pitkää elämää vaikka elivät ” terveellisesti”
        Niin että olen huomannut työssäni että monet elää kauan vaikka eivät edes syö ravintorikasta ruokaa ja taas kaikki nämä” luonnon” ns lääkkeet eivät ole mitenkään tae liioin pitkään elämään. Kuten yksi professori sanoi , miksi lääkitään tervettä kehoa . Joten luulen että selitys pitkään ikään ei oikein ole täysin tiedoss?
        Joten sanonta hyvät geenit voi olla se ainoa selitys.

C-vitamiini on siksikin tärkeää, koska se, juuri niin; poistuu elimistöstä, kyllä se vaikuttaa terveyteen, jos et sitä saa lainkaan.

• Anonyymi

Ihan asiallinen kirjoitus lehdessä, mies joka hakkaa vielä puunsa ja hoitaa kotinsa.
      Täällä porukka valittaa väsymystä ja millaisia kommentteja olettekin kirjoittanert.

Ylimielistä, en voi muuta kuin ihmetellä.

on totta että täällä on muutakin pielessä kuin nojatuoli.
      Hävettää olla mukana.

• Anonyymi
    • Anonyymi

+Tutkijalle hyvä tilaisuus tilastoida Suomi nimisen valtion henkistä tilaa, joka ilmene julkisessa palvelussa käytyjen keskusteluiden sisällöllisessä tasossa.

Ei täällä tuhansia henkilöitä päivittäin poikkea, se näkyy kommentoineissa.
      Sama henkilö päivittää moneen aloitukseen samat tiedot, sama uutinen monessa ketjussa, siitä ja muusta sisällöllisestä tiedosta voi päätellä, muutamat samat, harvoin vieraita, koska aina sama jatkuu.

On masentavaa kuulua tähän kansan osaan.
      Miksi ihmettelemme ja puhumme nuorten käytöksestä?

Meidän ikäiset ovat heidän vanhempansa kasvattaneet.
      Onko oppi ollut tuloksellista hyvässä mielessä?

Olen takuu varma, että minun sukuni nuorimmat eivät koskaan käytä samanlaista kieltä ihmissuhteissaan, vieraidenkaan kanssa kommunikoidessaan, kuin täällä vanhojen ryhmässä!
      Täällä huomaa, että mikään ei ole kiellettyä, eikä mikään "vanha haukkumasana" ole tarpeeksi tehokas, täällä syntyy uusia!

• Anonyymi

No siis tässäkin ketjussa sitten, en när että ketään olisi haukuttu mitenkään , ainoastaan mielipiteiden vaihtoa asiast kullakin oman käsityksensä mukaisesti .
        Ja sitten että jotain joka tekee aloituksia usen , ei ainakaan minua häiritse, itse en kykene saamaan aikaan yhtäkään aloitusta ,kaksi kertaa yrittänyt kyllä , vaan ei ketään kiinnostanut joten , toiset ovat mielestäni siinäkin parempiakin toiset jsein tulee paljon keskustelua kun on ajankohtaiset asiat tapeetilla . Se on hyvä asia.
        Sitten ollaan erilaisia myöskin kullakin omanlaiset elämän kuviot ja siitä seurauksena millaiseksi on kehittynyt .

• Anonyymi

Jos ihmisellä on elämässä paljon sisältöä, silloin pitkä ikä voi olla siunaus, mutta eri tavoin raihnaisilla on hiukan eri juttu. Saattaahan kyllä hyvin sairaallakin olla oma elämänilonsa.

• Anonyymi

Vanha tukkijätkä sanoi minulle, että ilotonta elämää ei ole, vaikka niin hänkin oli asian olettanut olevan
        Hän kulki metsän hakkuussa saha ja kirves mukana sodan jälkeen ihan sinne -60 luvulle asti.
        Silloin hänelle tuli niin paha selkäsairaus, että ei enää pokasahan kanssa metsätöistä selvinnyt.

Kun hän selkäsairaana makasi sairaalassa, hän sanoi tuntevansa olonsa taivaalliseksi.
        Siellä hän tapasi tulevan elämänkumppaninsa. Eläkeikää lähestyvä sairaanhoitaja, kuin enkeli.
        Leikkauksen jälkeiseen toipumisen aikaan hänen pieneen mökkiinsä poikkesi nutturapäinen iloinen nainen.
        Vasta silloin tämä tukkijätkä tunsi oikeasti elävänsä, vaikka sairaus esti häneltä liikkumisen pitkiä aikoja, hän kertoi kokeneensa mitä elämä olisi voinut olla.
        Hän sanoi viimeksi tavatessamme, ettei onnetonta ihmistä voi olla olemassa.
        Näin jälkeenpäin tukkikämppien elämäkin oli hänen mielestään ollut jokaisen työpäivän jälkeen tuntema ilo iltaan pääsystä ja selviämisestä.
        Eikös se ole onnellisuutta, hän kysyi!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt tajusin mitä haet takaa

En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      40
      3037
    2. Kaksi tyttöä putosi

Minkä takia ne tytöt katolle oli kiivenny?
      Helsinki
      72
      2605
    3. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      174
      2344
    4. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      36
      2085
    5. Kiitos kun sanoit ikävästi minulle, herkälle

Sait kesälomani pilattua😔
      Ikävä
      18
      1456
    6. Naiselle mieheltä

Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?
      Ikävä
      23
      1383
    7. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      41
      1376
    8. Kaipaan niin....

Aaawww mikä kaipuun tunne iski ja lujaa🥺😭❤️
      Ikävä
      10
      1264
    9. Eiii...

Etkä! 😘
      Ikävä
      13