Koska poliisi tulee?

Tällä palstalla reilu viikko sitten minulle laitettiin seuraava viesti:

"En tiedä, mitä tarkoitat "viranomaisen syyttämisellä", kun en ole sellaista koskaan harrastanut, mutta siltä viranomaiselta tulee myöhemmin sinulle postia. Oikein siunattua loppuviikkoa sinulle."

Olen tässä nyt viikon verran odottanut "kieli pitkällä" että koska viranomaisposti eli kutsu kuulusteluihin tulee? Olen kuulemma loukannut laitauskovaisten uskoa ja tekemisiä.

Siitä tehtiin ainakin tuon kirjoittajan mukaan oikein rikosilmoitus. Mitään ei vain ole kuulunut. Joten mihinkähän poliisiposti nyt on jäänyt...?

121

923

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Juu, muistan. Liittyi siihen kadonneen perheen mysteeriin. Huvittavaa sinänsä että joku luulee että poliisi ryhtyy selvittämään jotain epämääräistä nettikirjoittelua kun samalla on ihan oikeitakin rikoksia olemassa.

Ja eihän siitä nyt mitään juttua synny, kun ei ollut edes mitään rikosta edes näkyvillä. Kertoo taas omalla karulla tavallaan siitä, kuinka "pihalla" nykyiset ääriuskovaiset ovat normaalista elämästä.

Ei se että sanoo että ei usko jumalaan todellakaan ole mitään jumalanpilkkaa. Koko jumalanpilkkakäsitys on jo aikoja sitten vanhentunut ja joutaisi pois rikoslaista. Se ei yksinkertaisesti enää kuulu sinne.

• Anonyymi

"Kertoo taas omalla karulla tavallaan siitä, kuinka "pihalla" nykyiset ääriuskovaiset ovat normaalista elämästä."

Eköhän tämä kerro eniten juuri sinusta itsestäsi, kun yleistät kirjoituksen uskovien tekeleeksi, jonka kirjoittaja taitaa olla kaiken lisäksi trolli ?
        Pihalla olet oletettavasti itse, sekä ap, joka kerää huomiota kaikella mahdollisella tavalla.

• Anonyymi kirjoitti:

"Kertoo taas omalla karulla tavallaan siitä, kuinka "pihalla" nykyiset ääriuskovaiset ovat normaalista elämästä."

Eköhän tämä kerro eniten juuri sinusta itsestäsi, kun yleistät kirjoituksen uskovien tekeleeksi, jonka kirjoittaja taitaa olla kaiken lisäksi trolli ?
        Pihalla olet oletettavasti itse, sekä ap, joka kerää huomiota kaikella mahdollisella tavalla.

Mitä? Oliko kyseessä trolli? En usko. Kyllä sen täytyy olla ihan tosi kirjoitus. Eihän tämä teidän jumalanne voi sallia että joku pilailee hänen kustannuksella. Sehän olisi sama kuin kutsu suoraan helvetin tuliin. Mutta siis koska se poliisi nyt tulee? Ehdinkö käydä kaupassa tässä välissä? Kun olen tässä makaroonia ja riisiä syönyt koko tuon ajan.

• Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

Mitä? Oliko kyseessä trolli? En usko. Kyllä sen täytyy olla ihan tosi kirjoitus. Eihän tämä teidän jumalanne voi sallia että joku pilailee hänen kustannuksella. Sehän olisi sama kuin kutsu suoraan helvetin tuliin. Mutta siis koska se poliisi nyt tulee? Ehdinkö käydä kaupassa tässä välissä? Kun olen tässä makaroonia ja riisiä syönyt koko tuon ajan.

Sillälailla, vastasin tuolle anonyymille, nyt siis vahvistit sen, että keskustelet itseksesi, syytät siitä toisia kirjoittajia.
        Jotenkin arvasin tämän jo vastatessani ja kun luin ketjun loppuun, siitä tuli vahvistus, kun vastasit mummolle ajassa: 2025-07-31 12:04:09.

Tajuatko itse, miten yksinkertainen olet ?

• Anonyymi kirjoitti:

Sillälailla, vastasin tuolle anonyymille, nyt siis vahvistit sen, että keskustelet itseksesi, syytät siitä toisia kirjoittajia.
        Jotenkin arvasin tämän jo vastatessani ja kun luin ketjun loppuun, siitä tuli vahvistus, kun vastasit mummolle ajassa: 2025-07-31 12:04:09.

Tajuatko itse, miten yksinkertainen olet ?

Ai nytkö minä keskustelen itseni kanssa? Tämäpä on outoa. En muista kyllä kyseenalaistaneeni itseä. Puhumattakaan nyt siitä, että olisi itse ottanut yhteyttä polisiin ja pyytänyt nostamaan itseäni vastaan rikossyyteen. Sangen outoa....

• Anonyymi

Ai nytkö minä keskustelen itseni kanssa? Tämäpä on outoa. En muista kyllä kyseenalaistaneeni itseä. Puhumattakaan nyt siitä, että olisi itse ottanut yhteyttä polisiin ja pyytänyt nostamaan itseäni vastaan rikossyyteen. Sangen outoa....

Aika odotettu vastaus, et siis ymmätänyt/ halunnut ymmärtää lukemaasi ?
        Älä suotta vastaa, enempää et huomiota tule saamaan.

• Anonyymi

Muistan, kun ap väitti ilmoittaneensa poliisille, että joku ketjun vastaaja suojelee kadonnutta perhettä tai tietää sen olinpaikasta ja että poliisi tulee kovistelemaan häntä. Ap oli vetänyt tällaisen johtopäätöksen johon syytetty sitten vastasi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Muistan, kun ap väitti ilmoittaneensa poliisille, että joku ketjun vastaaja suojelee kadonnutta perhettä tai tietää sen olinpaikasta ja että poliisi tulee kovistelemaan häntä. Ap oli vetänyt tällaisen johtopäätöksen johon syytetty sitten vastasi.

Joo, miten aloittaja perustelee sitä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko poliisi ollut häneen jo yhteydessä? Pitäisikö hänen tehdä samantyyppinen aloitus kuin Mnot, jossa kyselee koska poliisi on häneen asiasta yhteydessä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Laita se Mnot kommentti framille, äläkä jotain omaa muisteloasi.

• Anonyymi

• Anonyymi kirjoitti:

Pelkän ”kyllä” viestin perusteella Mnot teki sanojensa mukaan ilmoituksen

https://keskustelu.suomi24.fi/t/18999648/kadonnut-perhe-aarikristillinen#comment-136396366

https://keskustelu.suomi24.fi/t/18999648/kadonnut-perhe-aarikristillinen#comment-136402175

Se riittää tässä tapauksessa. Vai luuletko että joku teistä laitauskovista olisi todella niin tyhmä, että kirjoittaisi tänne tarkat tiedot siitä mitä asiasta tietää? Tietysti tuo "kyllä" voi olla myös trolli, mutta tässä tilanteessa kun kyseessä on pienet lapset, niin sekin riittää.

• Anonyymi

Älä usko kaikkia, jos tuo on totta pollut kyllä lähettää postia, älää avaa s-postia tai linkkejä

• Menenkö vielä sängyn alle piiloon ja vedän peitonkin päälle?

• Anonyymi

Menenkö vielä sängyn alle piiloon ja vedän peitonkin päälle?

Ei mene kirkon sakastiin kaapujen alle

• Anonyymi kirjoitti:

Ei mene kirkon sakastiin kaapujen alle

Mutta kun siellä on käsittääksi myös viiniä tarjolla ja kun minä en juo mitään alkoholia. Tulisi vain ahdistunut olo olla siellä kaapujen alla, jotka on pestykin viimeksi ties koska. Ynnä sitten vielä se viinin löyhkä....

• Anonyymi

Mutta kun siellä on käsittääksi myös viiniä tarjolla ja kun minä en juo mitään alkoholia. Tulisi vain ahdistunut olo olla siellä kaapujen alla, jotka on pestykin viimeksi ties koska. Ynnä sitten vielä se viinin löyhkä....

Kyllähän sinä täysi juoppo olet.

• Anonyymi

Siellä on vielä kesken mummomuorista ja lettaksesta tehdyt rikosilmoitukset.

• Ne on verrattavissa siihen kun joku ihmettelee miksi siinä yhdessä talossa valot palaa vielä neljän aikaan aamulla? Tälläisiäkin ihmisiä todella on. Ja aika moni niistä ajautuu jonkun uskonnollisen ääriryhmän pauloihin....

• Anonyymi

Eikö vieläkään ole kuulunut mitään sinne sängyn alle edes....

• >>Mutta kun siellä on käsittääksi myös viiniä tarjolla ja kun minä en juo mitään alkoholia. Tulisi vain ahdistunut olo olla siellä kaapujen alla, jotka on pestykin viimeksi ties koska. Ynnä sitten vielä se viinin löyhkä....>>

Kannattaisi opetella.

• Anonyymi

Tapaus Lettas työllistää KRP ja Pasilan 100%:sti vielä vuosikymmenet!

• Anonyymi

Työhän ootte kamuja!

• ”Olen tässä nyt viikon verran odottanut "kieli pitkällä" että koska viranomaisposti eli kutsu kuulusteluihin tulee?”

:D

Kuten ”Anonyymi” 2025-07-13 13:40:19 kirjoitti :”Siellä on vielä kesken mummomuorista ja lettaksesta tehdyt rikosilmoitukset.”, niin vuosikausia olen odottanut milloin kutsu kuulusteluihin tulee.

Jotkut näemmä eivät siedä edes sitä, että joku on heidän kanssaan eri mieltä, saati että kyseenalaistaa tiettyjä asioita.

• Anonyymi

Näin on, mummomuori! Mnot on vuosia eri nikeillään pilkannut uskontoa ja uskovaisia, varsinkin ns. "oikeita uskovaisia". Jotkut eivät vaan hyväksy, että ihmiset voivat olla eri mieltä ja aivan aidosti ja perustellen. Mnot on kuulunut eri nikeillään siihen joukkoon, jota hän pilkkaa näkemystensä vuoksi. Ahdasmielistä sellainen käyttäytyminen , verrattavissa tiukkapipoisiin lahkolaisiin. Valitettavasti joskus olen havainnut samansuuntaista käytöstä sinullakin nimenomaan aidosti luterilaisen opin tunnustavia kohtaan.

k_v

• Anonyymi kirjoitti:

Näin on, mummomuori! Mnot on vuosia eri nikeillään pilkannut uskontoa ja uskovaisia, varsinkin ns. "oikeita uskovaisia". Jotkut eivät vaan hyväksy, että ihmiset voivat olla eri mieltä ja aivan aidosti ja perustellen. Mnot on kuulunut eri nikeillään siihen joukkoon, jota hän pilkkaa näkemystensä vuoksi. Ahdasmielistä sellainen käyttäytyminen , verrattavissa tiukkapipoisiin lahkolaisiin. Valitettavasti joskus olen havainnut samansuuntaista käytöstä sinullakin nimenomaan aidosti luterilaisen opin tunnustavia kohtaan.

k_v

Niin mutta onneksi sinä olet puhdasmielinen ja aito etkä ollenkaan tuomitseva. Sinun pikkulusikkamaisia kommenttaja on aina ilo lukea. Näin siksi että ne kun osoittavat että sinulla ei ole koskaan mitään todellista sanottavaa....

PS. Voisitko mainita niitä minun muita "nikkejä" joita olen täällä käyttänyt? Sinullahan tätä ongelmaa ei ole, koska olet aina liikkeellä anona...tiettävästi...

• Anonyymi kirjoitti:

k_v

”Mnot on vuosia eri nikeillään pilkannut uskontoa ja uskovaisia, varsinkin ns. "oikeita uskovaisia". Jotkut eivät vaan hyväksy, että ihmiset voivat olla eri mieltä ja aivan aidosti ja perustellen.”

Mielestäni asia ei ihan noin ole.
        Täällä on joko yksi tai kaksi sellaista, ketkä ovat rekkautuneet monella eri nimimerkillä ja he todellakaan eivät ole tuo vaan niitä, jotka ovat kohottautuneet ”aidoiksi uskoviksi.”
        Samoin anonyyminä voi esiintyä kuka vain, kun ei halua ottaa vastuuta kirjoituksistaan.
        Muista kyllä se vuosia kestänee ajojahdin minua kohtaan, vain siksi, että olen erimieltä ja perustelen asiani.

En aina ole ”Mistänäitäoikeintulee” nimimerkin kanssa samaa mieltä. Ehkä hän esittää välillä kritiikkinsä aika kärkevästi, mutta usein on ihan asiaa. Näihin harvoin vastataan asiallisesti.

Joten, kun jollain on todellakin ne perustelut, sellaisen kanssa on hienoa jutella, vaikkei aina niin samoilla linjoilla olisikaan.

Mitä tulee tuohon pilkkaan, niin välillä ihmettelen sitä, mitä sellaisena aina pidetään. Joskus näyttää riittävän vain eri mieltä oleminen, sellaisten termien käyttäminen, jota lukija ei oikein ymmärrä tai loukkaantuu muuten vain.

”Valitettavasti joskus olen havainnut samansuuntaista käytöstä sinullakin nimenomaan aidosti luterilaisen opin tunnustavia kohtaan.”

Nämä opilliset kiistelyt ovat oma lukunsa ja aika harvoin ole tietoisesti ketään pilkannut. Yrittänyt vain tuoda vähän laajempia alueita tai tietoa asioista.
        Esim. tuo ilmaisu ”aidosti luterilaisen opin” sisältää jo sellaista, mistä voi myös tarkemmin keskustella, mikä sellaista on ja mikä ei, ja millaisia painotuksia eri luterilaisilla kirkoilla näistä on.

• Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

”Mnot on vuosia eri nikeillään pilkannut uskontoa ja uskovaisia, varsinkin ns. "oikeita uskovaisia". Jotkut eivät vaan hyväksy, että ihmiset voivat olla eri mieltä ja aivan aidosti ja perustellen.”

Mielestäni asia ei ihan noin ole.
        Täällä on joko yksi tai kaksi sellaista, ketkä ovat rekkautuneet monella eri nimimerkillä ja he todellakaan eivät ole tuo vaan niitä, jotka ovat kohottautuneet ”aidoiksi uskoviksi.”
        Samoin anonyyminä voi esiintyä kuka vain, kun ei halua ottaa vastuuta kirjoituksistaan.
        Muista kyllä se vuosia kestänee ajojahdin minua kohtaan, vain siksi, että olen erimieltä ja perustelen asiani.

En aina ole ”Mistänäitäoikeintulee” nimimerkin kanssa samaa mieltä. Ehkä hän esittää välillä kritiikkinsä aika kärkevästi, mutta usein on ihan asiaa. Näihin harvoin vastataan asiallisesti.

Joten, kun jollain on todellakin ne perustelut, sellaisen kanssa on hienoa jutella, vaikkei aina niin samoilla linjoilla olisikaan.

Mitä tulee tuohon pilkkaan, niin välillä ihmettelen sitä, mitä sellaisena aina pidetään. Joskus näyttää riittävän vain eri mieltä oleminen, sellaisten termien käyttäminen, jota lukija ei oikein ymmärrä tai loukkaantuu muuten vain.

”Valitettavasti joskus olen havainnut samansuuntaista käytöstä sinullakin nimenomaan aidosti luterilaisen opin tunnustavia kohtaan.”

Nämä opilliset kiistelyt ovat oma lukunsa ja aika harvoin ole tietoisesti ketään pilkannut. Yrittänyt vain tuoda vähän laajempia alueita tai tietoa asioista.
        Esim. tuo ilmaisu ”aidosti luterilaisen opin” sisältää jo sellaista, mistä voi myös tarkemmin keskustella, mikä sellaista on ja mikä ei, ja millaisia painotuksia eri luterilaisilla kirkoilla näistä on.

Heh heh:". Yrittänyt vain tuoda vähän laajempia alueita tai tietoa asioista."

Mummonmuori kuvittelee, että hänen kirjoituksensa, jotka ovat vahvasti ennakkoluuloisia ja liberaaliteologian kyllästämiä, olisivat jotenkin laajempia tai puolueettomampia.
        Onko se laajempaa, kun hän kiistää Raamatun arvovallan ja sen opetukset? Hän nojautuu täysin nykyiseen liberaaliin suuntaukseen, jossa Jumalan Sanalle ei anneta mitään auktoriteettia tai kunnioitusta, vaan nykyinen luopumukseen perustuva teologia on etusijalla.
        Mummonmuori nimittelee Raamattuun uskovia tai luterilaiseen tunnustukseen pitäytyviä vanhoillisiksi tai fundamentalisteiksi. Tuollainen nimittely osoittaa, että kun argumentit loppuvat, niin nimittely alkaa.

• Anonyymi kirjoitti:

Heh heh:". Yrittänyt vain tuoda vähän laajempia alueita tai tietoa asioista."

Mummonmuori kuvittelee, että hänen kirjoituksensa, jotka ovat vahvasti ennakkoluuloisia ja liberaaliteologian kyllästämiä, olisivat jotenkin laajempia tai puolueettomampia.
        Onko se laajempaa, kun hän kiistää Raamatun arvovallan ja sen opetukset? Hän nojautuu täysin nykyiseen liberaaliin suuntaukseen, jossa Jumalan Sanalle ei anneta mitään auktoriteettia tai kunnioitusta, vaan nykyinen luopumukseen perustuva teologia on etusijalla.
        Mummonmuori nimittelee Raamattuun uskovia tai luterilaiseen tunnustukseen pitäytyviä vanhoillisiksi tai fundamentalisteiksi. Tuollainen nimittely osoittaa, että kun argumentit loppuvat, niin nimittely alkaa.

”Onko se laajempaa, kun hän kiistää Raamatun arvovallan ja sen opetukset? Hän nojautuu täysin nykyiseen liberaaliin suuntaukseen, jossa Jumalan Sanalle ei anneta mitään auktoriteettia tai kunnioitusta, vaan nykyinen luopumukseen perustuva teologia on etusijalla.”

Niin, sinulla on hyvin ahdas ja tosi mustavalkoinen maailmankuva. Silloin voi olla ehkä vaikeaa ymmärtää kun on toisenlaisiakin näkemyksiä.

”Mummonmuori nimittelee Raamattuun uskovia tai luterilaiseen tunnustukseen pitäytyviä vanhoillisiksi tai fundamentalisteiksi. Tuollainen nimittely osoittaa, että kun argumentit loppuvat, niin nimittely alkaa.”

:D Eivät ne ole mitään nimittelyjä. Tosin itsekin teet noin, koska puhut liberaaliteologiasta tosi rumasti.

• Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

”Onko se laajempaa, kun hän kiistää Raamatun arvovallan ja sen opetukset? Hän nojautuu täysin nykyiseen liberaaliin suuntaukseen, jossa Jumalan Sanalle ei anneta mitään auktoriteettia tai kunnioitusta, vaan nykyinen luopumukseen perustuva teologia on etusijalla.”

Niin, sinulla on hyvin ahdas ja tosi mustavalkoinen maailmankuva. Silloin voi olla ehkä vaikeaa ymmärtää kun on toisenlaisiakin näkemyksiä.

”Mummonmuori nimittelee Raamattuun uskovia tai luterilaiseen tunnustukseen pitäytyviä vanhoillisiksi tai fundamentalisteiksi. Tuollainen nimittely osoittaa, että kun argumentit loppuvat, niin nimittely alkaa.”

:D Eivät ne ole mitään nimittelyjä. Tosin itsekin teet noin, koska puhut liberaaliteologiasta tosi rumasti.

Oletko todella sitä mieltä, että Raamattu on hyvin ahdas:
        "Niin, sinulla on hyvin ahdas ja tosi mustavalkoinen maailmankuva."

Onko tämäkin kohta mustavalkoinen:
        Mark 10
        "Mutta luomakunnan alusta Jumala 'on luonut heidät mieheksi ja naiseksi Sentähden mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä ja liittyköön vaimoonsa.
        Ja ne kaksi tulevat yhdeksi lihaksi.' Niin eivät he enää ole kaksi, vaan yksi liha. "

Olisiko tuossa pitänyt olla: "Mies liittyköön miesystäväänsä"?

• Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

”vanhoillisiksi”

Pitäisikö vanhoillislestadiolaisten vaihtaa nimensä?

• Anonyymi kirjoitti:

k_v

Edelleen osotan niitä muita nikkejä. Minnehän ne ovat jääneet...?

• Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

Edelleen osotan niitä muita nikkejä. Minnehän ne ovat jääneet...?

No, heillä ehkä menee aikaa keksiä uusia valheita.

• Ei ole vieläkään näkyyt ketään? Joko uskalla tulla pois täältä sängyn alta piilosta? Kun pitäisi käydä vessassakin....

• Anonyymi

Ei poliisit vie jos amerikan homoista on kirjoitellut vaikka miten paljon.

Kyllä nekin ymmärtää, että eivät ole olleet hyviä tyyppejä ja heitä pitää sortaa.

Ja kun kuolleet, eivät tule vaatimaan korvausta kunnianloukkauksesta.

Joku homppeli voi olla ettei tykkää, mutta ei sekään ole poliisiasia.

• Anonyymi

joudut helvettiin 🤣🤣🤣 se taitaa olla sukua sille 🤔

• Väillä ihmettelen joidenkin sisältä lukutaitoa. Miten he oleviaan pystyvät noin huonoilla taidoilla tulkitsemaan edes Raamatun tekstejä!
      ”Anonyymi” 2025-07-17 13:54:33: ”Oletko todella sitä mieltä, että Raamattu on hyvin ahdas:
      "Niin, sinulla on hyvin ahdas ja tosi mustavalkoinen maailmankuva."
      ”Anonyymi” 2025-07-17 14:09:20: ””vanhoillisiksi” Pitäisikö vanhoillislestadiolaisten vaihtaa nimensä?”

Onko se Raamatun vika, jos jonkun maailmankuva on hyvin jyrkkä, missä on vain hyvää ja huonoa, oikeaa ja väärä, eikä missään nähdä sitä kultaista keskitietä tai eri vivahteita?

Vanhoillinen kuvaa siis konservatiivia, eli vallitsevien olojen säilyttämistä kannattava, uudistuksia vieroksuvaan ja voidaan käyttää myös ilmaisuja ahdasmielinen, konservatiivinen, patavanhoillinen, kalkkeutunut.

• Anonyymi

Niin ja uudistuksia kannattavaa ja Raamatun arvovallan kumoamista kannattavaa voidaan kutsua liberaaliteologiksi. Hänelle ei mikään ole pyhää. Hän kuvittelee osaavansa "raamatunlukutaitoa" vaikka itseasiassa hän on epäuskoinen ja pitää Jumalan sanaa vain satukirjana.
        Hänelle uusi "raamatuntutkimus" tai paremmin sanottuna Raamatun mitätöiminen, on sitä oikeaa kristillisyyttä. Siinä suhteessa hän on kovin ahdasmielinen.
        Outoa on, että siitä huolimatta hän kehtaa kutsua itseään kristityksi. Raamattu tosin kutsuu sitä luopumukseksi: "Heissä on jumalisuuden ulkokuori mutta he kieltävät sen voiman."

• Anonyymi kirjoitti:

Niin ja uudistuksia kannattavaa ja Raamatun arvovallan kumoamista kannattavaa voidaan kutsua liberaaliteologiksi. Hänelle ei mikään ole pyhää. Hän kuvittelee osaavansa "raamatunlukutaitoa" vaikka itseasiassa hän on epäuskoinen ja pitää Jumalan sanaa vain satukirjana.
        Hänelle uusi "raamatuntutkimus" tai paremmin sanottuna Raamatun mitätöiminen, on sitä oikeaa kristillisyyttä. Siinä suhteessa hän on kovin ahdasmielinen.
        Outoa on, että siitä huolimatta hän kehtaa kutsua itseään kristityksi. Raamattu tosin kutsuu sitä luopumukseksi: "Heissä on jumalisuuden ulkokuori mutta he kieltävät sen voiman."

Mikä sinusta on siis Raamatun arvovalta? Ehkä liität siihen ihan omia arvostuksia?

Ehkä sisältö asioineen on tärkeämpi kuin se, onko kirjoitettu teksti sen uskon kohde?

• Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

Mikä sinusta on siis Raamatun arvovalta? Ehkä liität siihen ihan omia arvostuksia?

Ehkä sisältö asioineen on tärkeämpi kuin se, onko kirjoitettu teksti sen uskon kohde?

Häh? Eikö mummonmuori tiedä, mitä on arvovalta?
        Mitähän tuokin tarkoittaa: "Ehkä sisältö asioineen on tärkeämpi kuin se, onko kirjoitettu teksti sen uskon kohde?"

Eikö USKON KOHDE ole juuri se, mitä Raamattuun on kirjoitettu????

Jeesus sanoi: "Minun sanani on totuus."

Sinähän et usko edes Jeesuksen opetuksista kaikkia, et usko Aabrahamin olleen historiallinen henkilö, et usko Raamatun profetioiden täyttymiseen, et Israelin ennalleenasettamiseen jne.

Mihin sinä uskot??? Mihin sinä tarvitset Raamattua?
        Liberaaliteologien oppeihinko, joissa kielletään raamatulliset totuudet?

• Anonyymi kirjoitti:

Häh? Eikö mummonmuori tiedä, mitä on arvovalta?
        Mitähän tuokin tarkoittaa: "Ehkä sisältö asioineen on tärkeämpi kuin se, onko kirjoitettu teksti sen uskon kohde?"

Eikö USKON KOHDE ole juuri se, mitä Raamattuun on kirjoitettu????

Jeesus sanoi: "Minun sanani on totuus."

Sinähän et usko edes Jeesuksen opetuksista kaikkia, et usko Aabrahamin olleen historiallinen henkilö, et usko Raamatun profetioiden täyttymiseen, et Israelin ennalleenasettamiseen jne.

Mihin sinä uskot??? Mihin sinä tarvitset Raamattua?
        Liberaaliteologien oppeihinko, joissa kielletään raamatulliset totuudet?

"Eikö USKON KOHDE ole juuri se, mitä Raamattuun on kirjoitettu????"

Vau. Eli se mitä aikalaiset ovat kirjoittaneet niin juutalaisesta kuin syntyneestä kristinuskosta on sinun uskosi kohde.

Jumala mielestäni ei ole painettua tekstiä. Hän on paljon enemmän.

• "Olen tässä nyt viikon verran odottanut "kieli pitkällä" että koska viranomaisposti eli kutsu kuulusteluihin tulee? "

Joko on poliisi soitellut ? :D

• Ei ole. Eikä ole edes sähköpostia laittanut. Tosin pysäytti kyllä tuolla kadulla kun olin autolla liikkeellä. Ajattelin että nyt nappasi!! Vaan ei. Se oli ihan tavallinen juopporatsia, jossa poliisi pysäytti autoja jonossa ja pisti puhaltamaan. Nollaa näytti ja sen jälkeen poliisi vain sanoi, että "hyvää matkaa". Ei lyönyt rautoja ranteisiin.

• Anonyymi

Jos suosii tappamista ja ihmisten tappamista nälkään, siinä yllyttää rikokseen ihmisyyttä vastaan ja silloin pitäisi poliisilla olla asiaa.

• Anonyymi

Miten liittyy keskusteluihin tällä palstalla??

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Otsikko luku-ja ymmärrystaitoisille penää sitä milloin ne uhatut poliisit tulee.

Asia ei ole kummoinen siihen verrattuna että kiihoitetaan tappamaan joku kansanryhmä.

Niiden oville poliisien pitäisi kolkutella.

Normaalia keskustelua verrattuna esim. amerikan homoherjoihin. Ne liittyvät vain idiotismiin.

• :D Olisit edes lukenut tuon aloituksen.

• Heh hehe hehe hee. Vai että "yllyttää rikokseen ihmisyyttä vastaan"? Eli kun sanoo että ei usko jumalaan, niin silloin "yllytetään rikokseen ihmisyyttä vastaan"? Jopas nyt vitsin heitit. Mutta edelleen siis odotan, että koska se poliisi tulee. Minulla on matkareppukin ollut tuossa jo pitkän aikaa ollut pakattuna eteisessä, jotta otan sen sitten mukaan kun "häkki heilahtaa". Mitään ei vain ei ole kuulunut. Vieläkään.

• Anonyymi

Heh hehe hehe hee. Vai että "yllyttää rikokseen ihmisyyttä vastaan"? Eli kun sanoo että ei usko jumalaan, niin silloin "yllytetään rikokseen ihmisyyttä vastaan"? Jopas nyt vitsin heitit. Mutta edelleen siis odotan, että koska se poliisi tulee. Minulla on matkareppukin ollut tuossa jo pitkän aikaa ollut pakattuna eteisessä, jotta otan sen sitten mukaan kun "häkki heilahtaa". Mitään ei vain ei ole kuulunut. Vieläkään.

Voisit sulkea myös tuon läppärisikin odotellessasi. Tuollainen turhan jauhaminen vain rasittaa ympäristöä.

• Anonyymi kirjoitti:

No kuule kysy siltä joka uhkasi minua poliisilla juuri tällä palstalla....

Heh hehe hehe hee. Vai että "yllyttää rikokseen ihmisyyttä vastaan"? Eli kun sanoo että ei usko jumalaan, niin silloin "yllytetään rikokseen ihmisyyttä vastaan"? Jopas nyt vitsin heitit. Mutta edelleen siis odotan, että koska se poliisi tulee. Minulla on matkareppukin ollut tuossa jo pitkän aikaa ollut pakattuna eteisessä, jotta otan sen sitten mukaan kun "häkki heilahtaa". Mitään ei vain ei ole kuulunut. Vieläkään.

"Mitään ei vain ei ole kuulunut. Vieläkään."

:D Minäkin ole odottanut jo monta vuotta.

• Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

"Mitään ei vain ei ole kuulunut. Vieläkään."

:D Minäkin ole odottanut jo monta vuotta.

Kiva kun täällä on myös ateisteja joiden kanssa sinä sovit hyvin yhteen.

• Anonyymi kirjoitti:

Kiva kun täällä on myös ateisteja joiden kanssa sinä sovit hyvin yhteen.

Sekä myös uskovia, joiden kanssa tulen hyvin toimeen ja kiva on keskustella.

• Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

Sekä myös uskovia, joiden kanssa tulen hyvin toimeen ja kiva on keskustella.

Muita nimellisesti kristittyjä muunuskoisia pääasiassa?

• Anonyymi

Tosiaan järki jättänyt kaikilta uskomuksista riippumatta.

• Anonyymi

Tyhmyys ja ymmärtämttömyys voidaan katsoa lieventäväksi asianhaaraksi tai voidaan lukea syyntakeettomaksi jos ei ymmärrä mitä tekee ja miten muut siihen reakoivat.

• Anonyymi

Ei ne sulle tee mitään, usko pois.

• Noin ihan vakavasti puhuen, tämä juttu piti nostaa esille siksi, että se todistaa suoraan sen puolesta millainen tämä maa olisi jos laitauskovaiset saisivat vallan. Silloin vietäisiin porukkaa kuulusteluihin jos he sanoisivat vähänkin "väärin". Siksi laitauskovaisia pitää muistuttaa että me elämme vapaassa maassa. Huumorin käyttö tässä yhteydessä on enemmän kuin sallittua....

• Anonyymi

Huumori auttaa, mutta tyhmyyteen kompastuu.

Uskovalle Jumala antaa auliisti viisautta jos vilpittömästi uskoo kun luvattu on. On vain epäuskoa olla tyhmä.

Ateistilla paha tilanne kun ei tule apua mistään.

Vaikka lukee tiedelehdestä miten materia syntynyt, mistä kivet peräisin, niin ei silti sitä ymmärrä miten voivat syntyä kun luetun ymmärtäminen puuttuu.

• Vai että jumalanne antaa uskovalle viisautta jotta sitten tänne voi kirjoitella pehmosia siitä, kuinka poliisi ottaa kohta yhteyttä? Kuinka kukaan voi olla niin lapsellinen, että uskoo moista höpö höpöä? No taas toisaalta onhan täällä jengiä joka ihan tosissaan väittää että aasi osaa puhua....

• Anonyymi

"Uskovalle Jumala antaa auliisti viisautta...."

Miksi tämä ei näy mitenkään täällä kirjoittavissa uskovissa, päinvastoin?

• Anonyymi

Olipa ”hienosti” kirjoitettu sinulta ”ajatuksen kanssa”, ”sivistystä” osoittaen..

• Anonyymi

Vaikka ateisti lukee, että materia syntynyt kun maailmankaikkeus pieraissut, kaasut kieppuneet tavattomasti että niistä tullut sulaa mössöä ja aikansa törmäiltyä asettuneet planeetoiksi, ei ymmärrä silti lukemaansa. Tai ymmärtää sen ettei ainakaan saunatonttu ole tuonut pihaan kiviä sukissaan.

• Anonyymi

Haistele Lahdesta.

• Ei näy eikä kuulu vieläkään....

• Anonyymi

Ei ole saanut autoa käyntiin !

Tai patteriauto on latauksessa.

• Anonyymi

Ei Jumala anna viisautta kuin sille, joka uskoo. Sana sanoo, että uskoo yhtään epäilemättä.

Ei harhaoppiset saa viisautta ja siksi niillä niin tyhmiä ajatuksia. Sotarikosten ja muiden syntien kannattamista.

• En minä mitään jumalaa tänne odota vaan sitä poliisia. Rikosilmoitus minua vastaan on kuulemma tehty, kun olen herjannut jonkun mukaan jumalaa ja laitauskovaisia. Mutta ei vaan näy missään poliisia....

• Ei tuollaisesta tässä ole edes kyse.

• Anonyymi

En minä mitään jumalaa tänne odota vaan sitä poliisia. Rikosilmoitus minua vastaan on kuulemma tehty, kun olen herjannut jonkun mukaan jumalaa ja laitauskovaisia. Mutta ei vaan näy missään poliisia....

Poliisilla on vielä pahasti kesken lettksesta ja mummomuorista tehdyt rikosilmoitukset.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Poliisilla on vielä pahasti kesken lettksesta ja mummomuorista tehdyt rikosilmoitukset.

Poliisilla on liian vähän resursseja, kuten tiedetään.

• Anonyymi

Jumala on kyllä kiva kun tulee antamaan viisautta itsekullekin säädylle.

Ei tarvitse juputtaa typeriä.

• Sinun "logiikasi" mukaan jumalasi antoi viisautta tälle kaverille, joka uhkasi minua poliisilla. Mihin se järki sitten kesken matkan katosi, kun poliisin yhteydenottoa ei näy eikä kuulu? Iskikö siihen paholainen tai saunatonttu väliin?

• Anonyymi

Sinun "logiikasi" mukaan jumalasi antoi viisautta tälle kaverille, joka uhkasi minua poliisilla. Mihin se järki sitten kesken matkan katosi, kun poliisin yhteydenottoa ei näy eikä kuulu? Iskikö siihen paholainen tai saunatonttu väliin?

Se oli harhaoppinen fariseus eikä Jeesus puhunut heistä kovin hyvin, joten ei Jumala sellaisille anna viisautta.
        Pitää ymmärtää kenen kanssa Jumala tekee diilin.

Sinun "logiikasi" mukaan jumalasi antoi viisautta tälle kaverille, joka uhkasi minua poliisilla. Mihin se järki sitten kesken matkan katosi, kun poliisin yhteydenottoa ei näy eikä kuulu? Iskikö siihen paholainen tai saunatonttu väliin?

"Sinun "logiikasi" mukaan jumalasi antoi viisautta tälle kaverille, joka uhkasi minua poliisilla. Mihin se järki sitten kesken matkan katosi..."

No, aika epämääräinen tuo kommentti oli, johon vastasit. Mutta kai se jotenkin noin meni :D

• Anonyymi

Voi olla että laiskuus ja vetelyys kun ei itse tehdä mitään odotetaan vaan kädet pystyssä maailmanloppua.

• Anonyymi

Jumala ei anna harhaoppisille viisautta.

Siksi joutuvat herjaamaan ja selittämään sekavia.

Harhaoppien takia usko niin outoa.

• Anonyymi

"Jumala ei anna harhaoppisille viisautta."

Eli olet harhaoppinen kun ei tuo viisaus ole näköjään tarttunut sinuun?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sille ei voi mitään jos niin päässyt käymään.

Se ei muita herjaamalla muutu, eikä jos kitisee.

Tilanne voi koska muuttua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sille ei voi mitään jos niin päässyt käymään.

Se ei muita herjaamalla muutu, eikä jos kitisee.

Tilanne voi koska muuttua.

• "Harhaoppien takia usko niin outoa."

Tämä on taas näitä...

Huono käytös ja jatkuvat muiden syyttely, sekä uhkaaminen poliisilla jostain jonninjoutavasta loukkaantumisen tunteesta ei johdu mistään uskonnollisesta syystä.

• Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

"Harhaoppien takia usko niin outoa."

Tämä on taas näitä...

Huono käytös ja jatkuvat muiden syyttely, sekä uhkaaminen poliisilla jostain jonninjoutavasta loukkaantumisen tunteesta ei johdu mistään uskonnollisesta syystä.

Nimenomaan johtuu samoin kuin sotakiima ja amerikan homoherjat. Harhaopit luovat vain pahuutta. Ei ne muutoin olisi harhaoppeja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nimenomaan johtuu samoin kuin sotakiima ja amerikan homoherjat. Harhaopit luovat vain pahuutta. Ei ne muutoin olisi harhaoppeja.

Tuota huonoa käytöstäsi vääristelyineen ja siltä pohjalta muiden syyttelyin et voi perustella millään.

• Anonyymi

Saatana luo harhaopit siksi, että tyhmät, jotka eivät ymmärrä niitä harhaopiksi, halveksivat uskoa ja Jumalaa.

Ne ovat saatanan täydellinen juoni, joka toimii hyvin.

• Anonyymi

Eikä harhaoppeihin tarvitse puuttua eikä niitä ruotia. Pitää vain ymmärtää mitä ovat ja karttaa niitä.

• Anonyymi

Totta.
        Tuo "mistänäitäoikeintulee" on hieman häiriintynyt yksilö joka hakee täältä apua mielialahäiriöihinsä. Ei häntä tarvitse ottaa vakavasti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Totta.
        Tuo "mistänäitäoikeintulee" on hieman häiriintynyt yksilö joka hakee täältä apua mielialahäiriöihinsä. Ei häntä tarvitse ottaa vakavasti.

Painii harhaoppisten kanssa samassa sarjassa
        .

• Anonyymi

Voi raukkaa. Ihan ruvettu vainoamaan meidän trolliamme! Ei ole trollin osasi kovin hehkeä, kun toiset eivät ymmärrä ja alkavat vainota ja kiusata sinua. Otan osaa ihan aidosti! Omaa syytä vainoosi et tietysti tunnista etkä tunnusta.

Kristittynä uskovaisena tunnistan monimuotoisen vainon meitä kohtaan. Se onkin tuttu asia, onhan se jo pari tuhatta vuotta vanhaa ollut kohtalonamme ja taas on päätään nostanut ahdasmielisten harjoittama vaino rauhallisinta ja sivistyneintä kansanosaa kohtaan. Me jopa käymme kirkossakin ja myös ehtoollisella. Monet uskovaiset eivät käytä alkoholiakaan, kun ehtoollisviinikin on jo alkoholitonta. Meillä on ryhmäkin, joka kokoontuu satatuhansina uskovaisten tapaamisessa eikä sielläkään tarvitse ketään putkaan viedä alkoholin käytön vuoksi.

Heitä vaino pois! Relaa kamu, ei se maailma niin paha ole kuin mitä esität!

• Niin kerro nyt toki miten teitä kristittyjä oikein "vainotaan" nyky-Suomessa? Pökätäänkö teidät viimeiseksi kaupan jonossa? Kieltäydytäänkö teille myymästä? Kiilataanko teidän autonne tieltä?

Eikö teidän omalla lemmikkimarsulle myydä yhtä hyvä pähkinöitä kuin kaikkien muiden lemmikkimarsujen omistajille? Vai onko vaino vain sitä, että joku sanoo että ei uskoa teidän jumalaanne?

• Anonyymi

Niin kerro nyt toki miten teitä kristittyjä oikein "vainotaan" nyky-Suomessa? Pökätäänkö teidät viimeiseksi kaupan jonossa? Kieltäydytäänkö teille myymästä? Kiilataanko teidän autonne tieltä?

Eikö teidän omalla lemmikkimarsulle myydä yhtä hyvä pähkinöitä kuin kaikkien muiden lemmikkimarsujen omistajille? Vai onko vaino vain sitä, että joku sanoo että ei uskoa teidän jumalaanne?

Näillä foorumeilla anabaptistit vainoavat kristittyjä. Joka ikinen päivä ja hetki niillä on agenda suoraan meitä vastaan.

Edes ateistit ja muut epäuskoiset eivät tuota tee, nauravat kyllä meille, mutta saahan sitä nauraa, kukin uskoo ja ei usko tavallaan.

Onhan ateisteilla kyllä muutoin sitten agendansa.

• Anonyymi

Kuuluisan näyttelijän poika on nyt oikeudessa kun mm. "oli uhannut tappaa tyttöystävänsä". Ehkä hän "vain kiivastuksissaan sanoi", mutta ääneen sanoi, kuitenkin. Se on rikos.

Tappouhkaus on henkirikos, joka on yleisen syyttäjän alainen, ei asianomistajarikos.

Suomi24-Helluntailaisuus-foorumilla on useasti kehotettu / ilmaistu toive tappaa milloin mikäkin toisinsjattelija / -uskova. Milloin "ryssä", milloin "kaikki vauvakastetut luterilaiset".

"Ryssän" tappohaluista ei kannata valittaa, Suomi itsehän on jo 3,5 vuotta ollut mukana tappamassa heitä, Donetskissa, Moskovassa, Karjalassa... ja tukenut aina nimenomaan natseja näiden tappopuuhissa.

Mutta, että "kaikki vauvakastetut luterilaiset pitäisi tappaa", on kokonaista, monimiljoonaista, suomalaista / yleismaailmallista kansanryhmää vastaan suunnattu tappokehoitus.

Kun näistä tappokehoituksista on ilmoitettu yp:lle ja pyydetty ilmoittamaan poliisile, ne ovat täysin tyssänneet, mahd. helluntailaisen yp-valvojan estäessä sen. Tämä on ihan vuosikymmenien helluntailainen tapa salata omiensa rikoksia. Helluntailaiset poliisitkin vähättelevät niitä.

Jos joku kokee henkensä edes sanallisesti uhatuksi, kyseessä on henkirikos, joka pitää poliisin tutkia.

"No, netissä nyt sanotaan kaikenlaista...." ei ole mikään puoustus. Tappouhkaus on tappouhkaus, joka poliisi pitää tutkia. Laskun maksaa uhkaaja itse.

• Anonyymi

Mistä olet saanut tuollaisen vainoharhaisen suhtautumiseen helluntailaisiin?
        Vai onko lääkitys aivan kohdallaan?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mistä olet saanut tuollaisen vainoharhaisen suhtautumiseen helluntailaisiin?
        Vai onko lääkitys aivan kohdallaan?

Perustele mitä "vainoharhaa" on kirjoituksessani.
        Joka sana perustuu todistettaviin tosiasioihin.

Omiin kirjoituksiinne foorumillanne. Nytkin siellä on uusi aloitus, suunnattuna luterilaisia vastaan.

Tottakai te olette aina leimanneet uskonnonuhrinne valehtelijoiksi.

Kaikķi tuo on kunkin luettavissa, ellei yp:nne ole niitä nyt poistellut, "lakaissut maton alle", kuten itse sanotte.

Perustele mikä ei ollut totta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Omiin kirjoituksiinne foorumillanne. Nytkin siellä on uusi aloitus, suunnattuna luterilaisia vastaan.

Kaikķi tuo on kunkin luettavissa, ellei yp:nne ole niitä nyt poistellut, "lakaissut maton alle", kuten itse sanotte.

Aloitus 5.8.2025:
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/19038846/mielikuvitususko----luterilaisuus
        *

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen pannut merkille, että mm "helluntailaisuus"-foorumille kirjoittavat monet luterilaiset, jotka TEKEYTYVÄT helluntailaisiksi. Heillä on tarkoituksen saattaa helluntailaiset huonoon valoon. Heidän kirjoitustyylinsä paljastaa heidän taustansa.
        Kirjoittahan tällä luterilaisuus-palstallakin monia ei-luterilaisia. Nämähän ovat kaikille avoimia foorumeita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen pannut merkille, että mm "helluntailaisuus"-foorumille kirjoittavat monet luterilaiset, jotka TEKEYTYVÄT helluntailaisiksi. Heillä on tarkoituksen saattaa helluntailaiset huonoon valoon. Heidän kirjoitustyylinsä paljastaa heidän taustansa.
        Kirjoittahan tällä luterilaisuus-palstallakin monia ei-luterilaisia. Nämähän ovat kaikille avoimia foorumeita.

Ei ole totta. Nyt siis valehtelette näin.

Raamatun evankeliumi on helluntailaisille kuin punainen vaate härälle:
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/19033043/ala-pelkaa-sina-piskuinen-lauma---
        *

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itse olen pidemmän aikaa olettanut, että nuo pahimmat kristittyjen = luterilaisten ja katolilaisten pilkkaajat ovat helluntailaisia romaneja. Tästä ei itselläni ole kuitenkaan mitään varmaa näyttöä.

Kielenkäyttö, alhainen yleissivistys sekä kristinuskon tunteminen sekä suorat valheet ovat sen verran alhaista tasoa ja viha ja nk. henkivalta sellainen, että mielestäni käytökseltään vaikuttavat nimenomaan tuolta joukkiolta.

Ajoittaiset vitsailut ja terveisten lähettelyt mm. joillekin "manneille" ja "allaneille" kertovat myös sen, että helluntailaisten foorumilla viettää päiviään useat eri, tuohon uskontoon tulleet romaninsa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En ole käynyt kys. palstalla aikoihin, mutta muistan kuinka siellä vaikutti kirjoittelevan silloin ateisteja, jotka esittivät helluntailaisia tarkoituksena mustamaalata heitä..tai olivatkohan liberaaleja, nimellisesti luterilaisia. Eihän heitä aina erota toisistaan.

• Anonyymi kirjoitti:

En ole käynyt kys. palstalla aikoihin, mutta muistan kuinka siellä vaikutti kirjoittelevan silloin ateisteja, jotka esittivät helluntailaisia tarkoituksena mustamaalata heitä..tai olivatkohan liberaaleja, nimellisesti luterilaisia. Eihän heitä aina erota toisistaan.

Omituista, en ole vuosiin tuollaista havainnut.

• Anonyymi

Eihän halu tappaa enää ole synti.

Jotkut haluaa tappaa palestiinalaiset.

Ettei Israelia ajeta mereen.

• Anonyymi

Kyllä "halu tappaa" on synti. Ihmisen syntiinlangenneen Lihan hedelmää. Kainin henki. (Kain tappoi Abelin.)

• Anonyymi kirjoitti:

Kyllä "halu tappaa" on synti. Ihmisen syntiinlangenneen Lihan hedelmää. Kainin henki. (Kain tappoi Abelin.)

No niinhän se on ja onkin aika hämmentävää, että palstallakin kovasti itseään aitouskoviksi tituleeraavat ovat kovinkin tappamisenhaluisia etenkin kun tietää, että harva noiden porukoissa on viitsinyt edes armeijan suorittaa ja on vedottu juurikin siihen , ettei halua oppia tappamaan.

• Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

No niinhän se on ja onkin aika hämmentävää, että palstallakin kovasti itseään aitouskoviksi tituleeraavat ovat kovinkin tappamisenhaluisia etenkin kun tietää, että harva noiden porukoissa on viitsinyt edes armeijan suorittaa ja on vedottu juurikin siihen , ettei halua oppia tappamaan.

Katsopa S24-helluntaifoorumilla tuon laittamani luterilaisuusketjun loppuosaa:

Siinä anabaptisti vihjaten uhkailee "pakkovauvakastetuksi" nimittelemänsä kirjoittajan lapsen henkeä.

Kuka tahansa äiti tai isä hätkähtää jo tuollaisesta puheesta. Noin helluntailaiset vaientavat arvostelijoitaan, uskontonsa uhreja.

• Anonyymi kirjoitti:

Katsopa S24-helluntaifoorumilla tuon laittamani luterilaisuusketjun loppuosaa:

Siinä anabaptisti vihjaten uhkailee "pakkovauvakastetuksi" nimittelemänsä kirjoittajan lapsen henkeä.

Kuka tahansa äiti tai isä hätkähtää jo tuollaisesta puheesta. Noin helluntailaiset vaientavat arvostelijoitaan, uskontonsa uhreja.

No varmasti yrittävät koska ovat aika riitaisaa sakkia mitä noita oikeastikin tunnen mutta noiden kanssa riittää yleensä äänen korottaminen ;) tosin tiedän kyllä tällä kylällä miehenkin joka muhevamman riidan päätteeksi ampui hirvikiväärillä helluntailaisen autoa, no siinä loppui länkytys.

• Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

No varmasti yrittävät koska ovat aika riitaisaa sakkia mitä noita oikeastikin tunnen mutta noiden kanssa riittää yleensä äänen korottaminen ;) tosin tiedän kyllä tällä kylällä miehenkin joka muhevamman riidan päätteeksi ampui hirvikiväärillä helluntailaisen autoa, no siinä loppui länkytys.

Ihan oikein teki.

• Anonyymi

Minulle tuli jo poliisit käymään. Joku kevät sitten nykyisen verotuskuntani poliisi sai toimeksiannon tarkistaa, asunko laillisesti hänen piirikunnassaan.

Mukana sattui olemaan henkilökortti. Viimenää toinen poliisi toi kortin ehkä vaivalloisesti aiheettomasta ilmiannosta.
      Mutta ei; ilmeisesti sama siveellisyyspäällikkö alkoi pulputtaa kylän veneilyrannassa jotain omaa eriävää mielipidettään.

. Laillisuuden raja-asukas.

• Anonyymi

espoon svt:n vakuutustarkastaja aki koskinen (eläimiin sekaantuja)
      pyytäkää välitömästi toinen tarkastaja jos osuu kohdalle.

• Hmm. Olipas tuolla välillä aika rasistista tekstiä.

Nämä poliisilla uhkailut ovat oikeasti lapsellisia, pelkkiä tunteen purkauksia.
      Näin käy silloin, kun omat perusteet ovat heikkoja eikä enää osata asiallisesti kommentoida.

• Anonyymi

• Anonyymi

• Anonyymi kirjoitti:

Aloittaja Mnot itsehän uhkaili toista kirjoittajaa poliisilla ja sen jälkeen väitti ilmoittaneensa tästä poliisille typerän oman ylitulkintansa vuoksi toisen lyhyestä kommentista, että tiedettäisiin jotain kadonneesta perheestä.

https://keskustelu.suomi24.fi/t/19013135/koska-poliisi-tulee#comment-136914870

Minä en uhkaillut ketään vaan kirjoitin että kun tätä palstaa on seurannut, niin vaikuttaa siltä että täällä on mahdollisesti joitakin henkilöitä, jotka tietävät tuosta kadonneesta perheestä enemmän. Joku taisi jopa ihan epäsuoraan myös tunnustaa asian.

Tämän jälkeen annoin poliisille vinkin palstalta kirjoittelusta, josko heille olisi apua asian selvittelyssä. Näin siksi että kannan tosissani huolta tuon perheen lapsista. Aikuiset saavat olla mitä ovat, mutta kun mukana on pieniäkin lapsia niin silloin jotain pitää tehdä.

Tuntuu selvältä että perheellä on taustalla "turvaverkko" jonka kautta he ovat yhdessä asian suunnitelleet. Esim jo se asia, että miten noin suuri perhe voi poistua viimeisestä paikkannetusta "piilostaan", niin joku heidät on hakenut autolla.

Tämä juttu on taatusti suunniteltu ja sovittu etukäteen. Ynnä siitä eteenpäin menevät jatkosuunnitelmat. Jonkuhan pitää käydä hakemassa heille esim ruokaa. Eikä mitään pikkumääriä, sillä ruokaa pitää olla melkoisesti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aloittaja Mnot itsehän uhkaili toista kirjoittajaa poliisilla ja sen jälkeen väitti ilmoittaneensa tästä poliisille typerän oman ylitulkintansa vuoksi toisen lyhyestä kommentista, että tiedettäisiin jotain kadonneesta perheestä.

Mnot väitti ilmoittaneensa poliisille (häirinneensä turhaan poliisia) ”kyllä”-viestin tähden
        ja että poliisi ottaisi yhteyttä, jos väitteessä on perää ja että saavat selville hänen ip-osoitteensa.

https://keskustelu.suomi24.fi/t/18999648/kadonnut-perhe-aarikristillinen#comment-136396366

https://keskustelu.suomi24.fi/t/18999648/kadonnut-perhe-aarikristillinen#comment-136402175

Mnotille:

” Et tajunnut, ettei pelkkä ”kyllä” vastaus viestiisi sellaisenaan riitä.
        Se kyllä voi ilmaista vain komppausta yleisesti viestiisi tai tähän: ”onko tällä palstalla mahdollisesti joku joka tietää asiasta enemmän”, eli että siis on mahdollisesti.
        Tuskin oikeasti niin tyhmä olit ja kehtasit antaa asiasta vihjettä poliisille, kuten väitit tehneesi. Sellainen on vain turhaa poliisin häirintää.”

Sellainen tapaus tämä Mnot, joka ristiriitaisesti sitten väsää tällaisia aloituksia omasta toiminnastaan piittaamatta.

• Anonyymi kirjoitti:

Niin, jos antaa vinkin poliisille, jos arvelee siitä olevan jotain hyötyä, niin ei se uhkailua enää ole. Näitä tehdään joskus muillakin palstoilla.

Jos tuolla kirjoittajalla ei ole oikeasti mitään yhteyksiä, niin asia jää siihen. Ei sen kummempaa.

Tuossa tosin ajattelin toisinpäin, että täällä on uhkailtu rikosilmoitusten tekemisillä kun ei tykätä jonkun mielipiteistä tai kannanotoista. Saa niilläkin uhkailla, mutta ei poliisi tuollaisiin lapsellisuuksiin tartu.

• Ei ole vieläkään poliisia näkynyt. Juuri äsken olin ulkona yö-kävelyllä niin silloin yhtäkkiä takaani kuului poliisiauton pillin piipaa ja silloin ajattelin että NYT! Mitä vielä, Musta Maija kaahasi ohitse kaikki valot vilkkuen ja pillit ujeltaen eikä autosta kukaan edes vilkaissut minuun päin....

• Anonyymi

No ei poliisi enää ehdi, kiitos Räsäsen murra voithan aina mennä itse ilmoittautua. Kokeile voi sitten kertoa kuinka meni.

• :D Taitaa poliisilla olla järkevämpääkin tekemistä!

• Anonyymi

• Anonyymi

"Tällä palstalla reilu viikko sitten minulle laitettiin seuraava viesti:"
      -----------------------------
      Tuollainen vastaus löytyi hakusanalla:
      Viranomainen:

"Mitä viranomainen tarkoittaa?
      Viranomainen on julkisyhteisön, kuten kunnan, kirkon tai valtion, pysyvä toimielin, jolle on säädöksillä annettu toimivalta ja velvollisuus tiettyjen tehtävien hoitamiseen omalla toimialallaan. Viranomaisena voi olla yksi virkamies, tai useampia virkamiehiä, jolloin käytetään nimitystä virasto tai laitos."

Toisaalta taas Laiton uhkaus:

"AI-yhteenveto
      Laiton uhkaus tarkoittaa Suomen rikoslaissa määriteltyä rikosnimikettä, jossa henkilö uhkaa toista rikoksella siten, että uhatulla on perusteltu syy pelätä oman tai läheistensä turvallisuuden tai omaisuuden olevan vakavassa vaarassa. Laiton uhkaus voi kohdistua henkeen, terveyteen tai omaisuuteen, ja se voi tapahtua monin eri tavoin, kuten sanallisesti tai aseella uhkaamalla"

Eli olet siis saanut Laittomaan Uhkauksen.

• Laiton uhkaus lain mukaan on sellainen, missä nostetaan ase tai muulla tavalla uhataan ja uhatulla on perusteltu syy omasta tai toisen puolesta pelätä henkilökohtaisen turvallisuuden tai omaisuuden olevan vakavassa vaarassa

Jotta kyse voisi olla laittomasta uhkauksesta, edellytetään myös sitä, että uhatulla on perusteltu syy pelätä vakavaa vaaraa henkilökohtaiselle turvallisuudelle tai omaisuudelle.

Ei siihen riitä mikään netissä oleva juttu.

• Anonyymi

Herjatessa aina roiskuu

Parempi jos usko ei olisi herjaamista ja sotakiimaa.

Nykyisin usko vain on niin turmeltunutta.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      69
      3114
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      45
      3003
    3. Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?

Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle
      Ikävä
      51
      2331
    4. Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta

Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas
      Maailman menoa
      341
      1980
    5. Mitä tapahtuu

Syksyllä?
      Ikävä
      140
      1749
    6. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1565
    7. Ikävöin sua

Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan
      Ikävä
      11
      1408
    8. Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?

Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?
      Suomussalmi
      10
      1237
    9. Olet huippunainen

Ja onneksi tiedät sen itsekin.
      Ikävä
      42
      1156
    10. Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!

Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii
      Kotimaiset julkkisjuorut
      66
      1106
    Aihe