Lomaosake on kiinteistön osa, joka oikeuttaa sen omistajan käyttämään loma-asuntoa tietyllä viikolla tai viikkoina vuodessa usean vuoden ajan. Se on kuin ostettu etuoikeus nauttia lomasta valitussa kohteessa säännöllisesti ilman, että tarvitsee sitoutua koko asunnon omistamiseen ja ylläpitoon.
Lomaosakkeen ostaja maksaa kertaluontoisen hinnan (voi olla korkeaskin hinta)ja sen lisäksi vuosittaisen vastikkeen, joka kattaa loma-asunnon ylläpidon ja muut kulut. Lomaosakkeen omistaja voi usein myös vaihtaa lomaansa toiseen kohteeseen kansainvälisen lomanvaihtojärjestelmän kautta.
Olen lukenut, että lomaosakkeen hankkimiseen liittyy joitain riskejä, kuten arvonalenema ja mahdolliset yllättävät lisäkustannukset ja että lomaosake ei
yleensä ole hyvä sijoitustuote, ja sen myyminen voi olla haastavaa.
Onko kellään kokemusta tai mielipidettä, kysyy Lapissa viihtyvä.
Mikä olisi mahdollisesti parempi, riskittömämpi ja edullisempi vaihtoehto ?
Olisiko lomaosake Lapissa hyvä sijoitus ?
21
177
Vastaukset
- Anonyymi
Lomaosake tuskin on missään hyvä sijoitus kohde.
- Anonyymi
Harkitsee ja miettii niin voi se onnistuakin.
- Anonyymi
Not.
Sijoittaminen toki voi olla kannattavaa. Mutta lomaosakkeet ei. Syy, ne ei tuota oikein mitään. Nimittäin sitä voi saada tuloja vain itse omistamalta ajalta, siis vaikka vuokraisikin pois.
Lisäks lomaosake voi olla hankala myytävä. Suomi pullollaan myynnissä olevia golfosakkeita. Ihmiset innoissaan osteli niitä, mutta eroon pääseminen liki mahdotonta.
Lomaosake voi olla kiva, sen ajan kun sitä itse käyttää. Mutta se sitoo, ei oikein ole vaihtoehtoja loman käytöstä. Lisäks se vaan rahareikä. Eikä siitä pääse eroon
Sijoita rahasi muuten, siten että saat ehkä tuottoakin. Sitten voit lomailla omien sijoitustesi tuotoilla ihan missä tahansa.
=DW= - Anonyymi
Tottakai on, kunhan on oikea paikka siellä.
- Anonyymi
Meillä oli vuosikymmeniä lomaosake Vuokatissa, elokuussa. Käytettiin sitä silloin kun lapset olivat pieniä, oli helppoa tulla siistiin ja tasokkaaseen mökkiin viikoksi ja lähteä yhtä helposti pois.
Kun lapset kasvoivat, ei heitä kiinnostanut enää viikkomajoitus, eikä itse asiassa meitäkään. Ei haluttu olla sidottuna vain siihen yhteen viikkoon ja maksaa siitä käytiimpä tai ei.
En muista paljonko maksoimme osakkeesta mutta aika halvalla sen sitten möimme pois. Jätimme itsellenne golf-osakkeen ja yhdne toisen vastaavanlaisen, jotka vuokraamme eteenpäin joka kesä; nämä osakkeet eivät maksa meille juuri mitään, siis se vastike - Anonyymi
Siinä on olemassa ammattilinen psykopaattiverkosto joka myy niitä erityisesti
Espanjassa
psykopaateista on yliedustus sijoitusalalla
Mitä sinun tulee tietää lomaosakehuijauksista
https://www.gran-canaria-beaches.com/vacation-rental-scams.html- Anonyymi
Onneksi ei ole tarvetta espanjalaiseen huvilaan.
- Anonyymi
Onko Lappi Espanjassa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko Lappi Espanjassa?
Ei ihan....
- Anonyymi
Monet pitävät lapsista ja sen maisemista , luontoaan on siellä ihan mahtavaa sanovat .
Minussa kai jotain vikaa, kun pidän kesäisin suur kaupungeista ja niiden antimista esim kulttuuri alalla museot, teatterit ja musikaalit, ovat ihania saada Kokea. Kaupunkien vanhoja rakennuksia saattaa ihailla entisajan nikkari taidetta .Lappiin en ole haaveillut koskaan , en tiedä miksi , vaikka monet ystävät kertovat ihania juttuja kun palaavat Lapin reissuilta. niin ei vaan tee mieli .luonto on ihanaa muuallakin. kun Lapissa .
Isot kosket mahtavia katseltavia eri paikoissa .
Merellä taas olen ollut paljon, se on vapautta kun on aavalla merellä eikä rantaa näy ja pieni tuuli keinuttaa venettä
Pohjanmeri on seilattu päästä päähän . Ja löydetty matkan varrella pieniä satamia joissa ollaan yövytty ja tapailtu uusia mielenkiintoisia ihmisiä ja muutamia pitkän ajan ystäviäkin heistä on tullut .
Mutta kaikki on katoavaista toinen kuolee ja sitten jää yksin , vene myyntiin koska itse en sellaista kaunotarta kykenisi huoltamaan. . Matkustelut jääneet , joskin muutama ulkomaan reisu milloin Kreetalle , milloin Maltalle . Kodista on muodostunut se paikka missä viihtyy eniten. Niin se elämä meitä vie , kullakin omat elämän ; ehdot , toiveet ja odotukset ,
niin ——- se on juuri sitä elämää- Anonyymi
Korjau , sana lapsista piti olla Lapista , tämä kone se muuttelee joka sanan toiseksi eikä aina ehdi edes huomaamaan sanoja jotka ovat saaneet ihan toisen merkityksen 👿
- Anonyymi
Jaha. teepä uusi avaus kreetamaltan ulkopuolelle
Madrid
Pradon (museo) vieressä puistokadulla on radikaalin Goyan patsas ja sen vieressä on hotelli Ritz sinne huone
https://photos.travellerspoint.com/871317/large_143366196037436-Goya_in_fron..tel_Madrid.jpg
Ja voit kuunnella millaista elämä oli hyvään aikaan Ritzissä syömään iltapalaa Ritziin ja hulluttelemaan
https://www.youtube.com/watch?v=kgcsK3x1Uho - Anonyymi
Kaupunkikohteita koskien olen samalla aaltopituudella!
Kuten myös Lappia koskien.
Luulen ymmärtäväni omatoimi venematkailun koska olemme itse harrastaneet periaatteessa samaa autolla. Merellä on kuitenkin vapaampaa.
Malta on jollakin tapaa omaleimainen. Jo laivan lipuessa hiljaa suureen satamaan uppoutuu itse historian tapahtumiin.
Risteilyn yhteydessä vietimme Malalla vain yhden vuorokauden mutta kokemus oli sellainen, että vaimoni teki myöhemmin tyttäremme kanssa sinne viikon omatoimimatkan.
- Anonyymi
En ostais.
- Anonyymi
Oma kelohonkamökki se olla pitää. Saa mennä ja olla milloin vain. Ei mitään punikkikommuunisysteemejä.
- Anonyymi
No jaa, ei noin.
- Anonyymi
Miksi ostaa lomaosake kun voi vuokrata aina tarvitessaan ja lomaosakkeeseen menevät rahat voi sijoittaa paremmin muualle. Suomi on lomaosakkeita täynnä, joten turhaa laittaa rahoja kiinni siihen, se ei ole mitään halpaa lomailua se, mutta vuokraamalla toisen omistamaa voi viettää lomaosakkeessa lomia.
Minusta tuo on sikälikin hankalaa ettei sinne voi jättää mitään omia tavaroitaan seuraavaa kertaa varten kun sitä muutkin käyttää, sehän on vain kuin hotelliin menisi. - Anonyymi
En todellakaan ostaisi. Siellähän on valtavasti vuokrattavia kämppiä, hienojakin. Ovat tyhjillään joulu-uusivuosi , hiihtoloma ja pääsiäistä lukuunottamatta. Saa halvalla muulloin. Me yli seitenkymppiset voidaan mennä koska vaan.
- Anonyymi
Mut jos saa halvalla?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mut jos saa halvalla?
Saako niitä halvalla. En viikosta maksaisi kauheaa hintaa.
Pääsee sillä rahalla jo vaikka hotelliin passattavaksi ainakin kuukaudeksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saako niitä halvalla. En viikosta maksaisi kauheaa hintaa.
Pääsee sillä rahalla jo vaikka hotelliin passattavaksi ainakin kuukaudeksi.Tinkii taitavasti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2063250Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391640Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus961488- 921399
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461344Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1601276Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121198Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231029Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89932Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.52855