https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011363272.html
Milloin tämä on muuttunut? Että polkupyörällä saa suojatien ylittää ettei pyörää tarvitse taluttaa suojatien yli.
Sittenhän on erikseen suojatiet jotka on pyörätie jatkeena ja niissä on valkoinen viiva pätkitty päistään, olen luullut että vain nämä suojatietä saa ylittää nousematta pois pyörän päältä!
Ohhoh, enpä tiennyt
10
232
Vastaukset
- Anonyymi
Mutta tuo ei poista pyöräilijän väistämisvelvollisuutta silloin, jos suojatie ylittää tien suoralla osuudella. Tällöin pyöräilijä joutuu väistämään autoa, mutta jos taluttaa pyörää, niin silloin on jalankulkija ja autoilija väistää. Risteysalueilla sitten asia on eri, koska kääntyvä auto väistää silloin myös ajavaa pyöräilijää.
- Anonyymi
Uutta tietoa tuo oli minulle vaikka aika tiuhaan seuraan liikennelakia.
Itse talutan aina polkupyörän suojatien, se on turvallisin tapa.
- Anonyymi
Jos ei tunne liikennesääntöjä, niin ajokortin voi käydä palauttamassa poliisille.
- Anonyymi
Tuskinpa kukaan tuntee täysin liikennesääntöjä.
Autolla kun ajan niin väistän kaikkia jotka ovat suojatiellä tai lähestymässä suojatietä, olipa kävelijä, pyöräilijä tai skuuttaaja ja väistän vaikka en olisi väistö velvollinen. - Anonyymi
Ai polkupyörän ajokortinko..enpä tiennyt että tarvitsen sellaisenkin. Nyt on mennyt ohi tuokin uudistus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuskinpa kukaan tuntee täysin liikennesääntöjä.
Autolla kun ajan niin väistän kaikkia jotka ovat suojatiellä tai lähestymässä suojatietä, olipa kävelijä, pyöräilijä tai skuuttaaja ja väistän vaikka en olisi väistö velvollinen.Opetat pyöräilijät väärille tavoille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai polkupyörän ajokortinko..enpä tiennyt että tarvitsen sellaisenkin. Nyt on mennyt ohi tuokin uudistus.
Tollo!
- Anonyymi
Ei se ole muuttunut, koska polkupyörä on ajoneuvo, ei sitä tarvitse koskaan taluttaa. On vain paikkoja jossa ei saa ajaa, ihan samoin kuin muillakin kulkuneuvoilla. Jos ei saa ajaa, niin ajetaan sitten muualla.
- Anonyymi
Kannattaa ihan oman terveytensä takia väistää autoja, seo turha mussuttaa jalat murskana että minulla oli etuajo oikeus.. 😅😅
- Anonyymi
Mutta kun taluttaa pyörän aina suojatien yli niin autoilijan on vastuu väistää
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä402997- 702447
- 1742324
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?332008- 181406
Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411356Naiselle mieheltä
Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?221353- 131239
- 101234
- 221211