Avovankilan elämää periferiassa

Anonyymi-ap

Palvelut ovat matkan päässä, lääkäri, pankit, kaupat, puhelinoperaattorit, kulttuuri, kaikki. Niin kauan kuin ajokortti on voimassa ja raha riittää auton kuluihin, täällä avovankilassakin voi elää, mutta entä sitten kun näkö ei riitä ajokorttiin?

Miten kuntapäättäjät eivät järjestä vaikka verovaroin edes kerran viikossa asiointivuoroja Kuopioon? ELY-vuorot vähenevät entisestään, ensi talvikausi on vielä surkeampi kuin kesäaika.

Myös nuoriso viihtyisi paremmin, jos se pääsisi joskus kauppoihin, elokuviin, urheilukilpailuihin.

Kuolinkellot kumisevat jo. Tuulivoima ei tätä ratkaise, ei skeittiramppi eikä minigolf, niihin näkyy rahaa riittävän. Kenenkään nuoren ei kannata jäädä tällaiseen p-läpeen.

9

336

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tarkoitatko kirjoituksella Keitelettä? Täällä on skeittirampit ja minigolf ns Elämyspuistossa. Samaa mieltä olen. Kyllä voisi täältä olla Kuopioon paremmat kulkuyhteydet ja miksei myös Iisalmeen. Helpompi olis julkisilla kulkuneuvoilla kulkea. Ei täällä ole vaatekauppoja ja terveyspalvelut minimaaliset.

• Anonyymi

Keitele on vapaamatkustaja julkisen liikenteen järjestämisessä. Vesanto maksaa lukiolaisten taksin ja Viitasaari kuskaa ammattiin opiskelevia. Mutta muilla ei ole näitäkään palveluja.

Pakko on muuttaa pois, eihän täällä voi elää eikä ainakaan vanheta. Kuntapäättäjät hamuavat lisää asuntotuotantoa. Kenenkään ei pidä muuttaa kylälle, jossa ei kohta mitään palveluja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Keitele on vapaamatkustaja julkisen liikenteen järjestämisessä. Vesanto maksaa lukiolaisten taksin ja Viitasaari kuskaa ammattiin opiskelevia. Mutta muilla ei ole näitäkään palveluja.

Pakko on muuttaa pois, eihän täällä voi elää eikä ainakaan vanheta. Kuntapäättäjät hamuavat lisää asuntotuotantoa. Kenenkään ei pidä muuttaa kylälle, jossa ei kohta mitään palveluja.

Kunnassa varmaan ajatellaan ettei julkisia kulkuyhteyksiä tarvita..päinvastoin kyllä tarvitaan

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vesanto on pienempi kunta kun Keitele asukasluvultaan mutta Vesannolta on tosi hyvät kulkuyhteydet Kuopioon. Ja myös Kuopiosta Vesannolle on. Kumma että Keiteleeltä on olemattomat kulkuyhteydet. Mistähän se johtuu?

• Anonyymi

Samanlainen kurjuus koskee myös Pielavettä. Kuntapäättäjien pitäisi tajuta, että kaikkia palveluja ei voida järjestää, mutta palveluihin pitäisi jokaisen kuitenkin päästä.

Kunnan tehtäviin kuuluu myös julkisen liikenteen järjestäminen. Nyt päättäjät tyytyvät siihen, mitä ELY antaa, mutta eivät ymmärrä, että myös kunta voi kantaa kortensa kekoon ja osallistua kustannuksiin.

• Anonyymi

Kun avovankilassa ollaan, vankien olot eivät saa olla liian mukavat. Niinpä kunnan viimeinen elämystarjous eli minigolf sijoitettiin paahtavalle betoniketälle. Puttaillaan siinä sitten. Muualla maailmalla minigolf on yleensä puiden katveessa viheralueella.

• Anonyymi

Olishan viheraluetta Ystävyydenpuistossa ollut minigolf radalle niin ei olis tarvinnut laittaa paahtavalle betonikentälle

• Anonyymi

Rohkenen minäkin kommentoida, vaikka ollaankin vain mökkiläisiä. Aikaisemmin kirkonkylän lähellä olevalle pääsi autotonkin. Vaan taitaa loppua mökkeily.

Ensi viikolla julkinen liikenne huononee entisestään. Etelän suunnan juna on Kuopiossa minuutilleen samaan aikaan, kun Keiteleelle (ja Pielavedelle) lähtee viimeinen linjakas. Taksikyyti Kuopiosta maksaa hirveästi.

Ei enää houkuta kiinteistöveron maksu kuntaan, joka sössii näin pahasti peruspalvelut.

• Anonyymi

Ota yhteyttä kuntaan ja kunnan päättäjiin. Olen samaa mieltä että täältä pitäisi olla paremmat kulkuyhteydet julkisilla kulkuneuvoilla. Entisestään vaan huonontuneet ovat. Halvempaa olis mennä Kyksiin linja autolla kun kela taksilla

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      90
      5177
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      53
      4066
    3. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      25
      2179
    4. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      27
      1887
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1795
    6. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      15
      1434
    7. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      28
      1250
    8. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      20
      1036
    9. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      43
      981
    10. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      21
      980
    Aihe