Lukevatko vanhoillislestadiolaiset naiset Raamattua?

Anonyymi-ap

Olen kuullut, että vanhoillislestadiolaiset naiset eivät lue Raamattua. Pitääkö se paikkansa?

81

395

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Vaihtelevasti. Osa on lukenut Raamatun läpi, osa ei välttämättä juuri avannut rippikoulun jälkeen.

• Anonyymi

99% vanhoillislestadiolaisista ylipäänsä ei lue Raamattua. On siinä lukevien määrässä varmasti naisiakin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

99% vanhoillislestadiolaisista ylipäänsä ei lue Raamattua. On siinä lukevien määrässä varmasti naisiakin.

Monet eivät lue Raamattua säännöllisesti, mutta monet ovat kuitenkin joskus lukeneet Raamatun läpi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Monet eivät lue Raamattua säännöllisesti, mutta monet ovat kuitenkin joskus lukeneet Raamatun läpi.

Valhe. Monet eivät ole lukeneet Raamattua. 99% ei ole lukenut Raamattua läpi, se o SELVÄ asia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Valhe. Monet eivät ole lukeneet Raamattua. 99% ei ole lukenut Raamattua läpi, se o SELVÄ asia.

Minun tuttavapiirissä aika moni on lukenut Raamatun läpi yleissivistyksenä. Usein Raamatun läpi lukeneet vl:t lukevat muutoinkin paljon.

Muissa liikkeissä tyypillistä säännöllistä Raamatun lukemista harrastetaan vähän ja opetuksessa tuodaan esiin, että vaikka Raamattu olisi hyvä tuntea, sen lukeminen ei tee Jumalan edessä kelpaavaksi. Tyypillisesti Raamattua luetaan, kun se liittyy johonkin siionin tehtävään, mm. valmistauduttaessa pitämään saarnaa, päiväkerhoa, pyhäkoulua, raamattuluokkaa, leiriä. Kodeissa Raamatusta tyypillisesti luetaan pienille lapsille jokin heitä kiinnostava kertomus heidän sitä pyytäessä. Moneen kotiin kuuluu jouluevankeliumin luku yhteisesti.

Mikäli Raamattu otetaan tarkemmin tutkittavaksi, se usein tapahtuu elämänvaiheissa, joissa jokin asia herättää kysymyksiä.

Melko harvat jaksavat tutustua Raamattuun taitaakseen pyhät kirjoitukset niin, että olisi aina valmis vastaamaan, jos joku kysyy hänen iankaikkisen toivonsa perustusta.

Omien nettikeskustelukokemusteni perusteella vaikuttaa siltä, että muissa hengellisyyksissä Raamattua luetaan ainakin jonkin verran väittelytarkoituksiin, jotta kyettäisiin lyömään jauhot suuhun toisin uskovalle. Vl:issakin tällaisteen törmännyt, mutta vähemmän.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minun tuttavapiirissä aika moni on lukenut Raamatun läpi yleissivistyksenä. Usein Raamatun läpi lukeneet vl:t lukevat muutoinkin paljon.

Muissa liikkeissä tyypillistä säännöllistä Raamatun lukemista harrastetaan vähän ja opetuksessa tuodaan esiin, että vaikka Raamattu olisi hyvä tuntea, sen lukeminen ei tee Jumalan edessä kelpaavaksi. Tyypillisesti Raamattua luetaan, kun se liittyy johonkin siionin tehtävään, mm. valmistauduttaessa pitämään saarnaa, päiväkerhoa, pyhäkoulua, raamattuluokkaa, leiriä. Kodeissa Raamatusta tyypillisesti luetaan pienille lapsille jokin heitä kiinnostava kertomus heidän sitä pyytäessä. Moneen kotiin kuuluu jouluevankeliumin luku yhteisesti.

Mikäli Raamattu otetaan tarkemmin tutkittavaksi, se usein tapahtuu elämänvaiheissa, joissa jokin asia herättää kysymyksiä.

Melko harvat jaksavat tutustua Raamattuun taitaakseen pyhät kirjoitukset niin, että olisi aina valmis vastaamaan, jos joku kysyy hänen iankaikkisen toivonsa perustusta.

Omien nettikeskustelukokemusteni perusteella vaikuttaa siltä, että muissa hengellisyyksissä Raamattua luetaan ainakin jonkin verran väittelytarkoituksiin, jotta kyettäisiin lyömään jauhot suuhun toisin uskovalle. Vl:issakin tällaisteen törmännyt, mutta vähemmän.

Miten niin Raamattua luetaan väittelytarkoitukseen? En kyllä tunne ketään joka sitä varten vain olisi Raamattua lukenut pääsääntöisesti (varmasti yksittäisiä tilanteita on jossa jonkun väittelyn takia täytyy tarkemmin lukea). Yleensä se on niin päin että kun tuntee Raamatun niin on tietysti helpompi väitellä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Samanlaisia kokemuksia minullakin. Raamattu tullut avattua, kun on elämässä kysymyksiä. Olen myöhemmin lukenut pidemmästikin (ja olen vl-nainen).

• Anonyymi

Meidän ei tarvitse koska kuuntelemme miehiämme.

• Anonyymi

Siis miehet lukevat Raamattua vanhoillislestadiolaisille naisille. Sehän on aika sovinistista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siis miehet lukevat Raamattua vanhoillislestadiolaisille naisille. Sehän on aika sovinistista.

Se on jonkun provon kirjoitus.

• Raamattua ei lueta, sitä tutkitaan.

• Anonyymi

Tiesirkö ihmisiä piti alkaa kastaa pyhällä hengellä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tiesitkö

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

se oli kaste käsky kastakaa isän pojan ja pyhän hengen nimeen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi

Oikeemmin
        Ja nyt, mitä odotat? Nouse, käy kasteella ja olet puhdistettu synnistäsi, kun kutsut hänen nimeään.
        Eli tossa on suun tunnustus

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oikeemmin
        Ja nyt, mitä odotat? Nouse, käy kasteella ja olet puhdistettu synnistäsi, kun kutsut hänen nimeään.
        Eli tossa on suun tunnustus

Ja että hänen nimessään on julistettava kääntymystä syntisten vapauttamiseksi kaikissa kansakunnissa,
        ja alku on oleva Jerusalemissa.
        Jos te vapautatte jonkun synnit, ne vapautetaan hänelle, ja jos pidätätte jonkun, ne pidätetään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja että hänen nimessään on julistettava kääntymystä syntisten vapauttamiseksi kaikissa kansakunnissa,
        Jos te vapautatte jonkun synnit, ne vapautetaan hänelle, ja jos pidätätte jonkun, ne pidätetään.

Ja kun hän, Apollo, oli Korinthos’ssa, Paulos kierteli niitä ylempiä maakuntia ja tuli Efesos’lle, ja hän
        kysyi niiltä oppilailta, jotka siellä olivat,
        Että olivatko he saaneet sen pyhyyden hengen, kun tulivat uskoon. He vastasivat ja sanoivat, etteivät
        edes ole kuulleet, ”että se pyhyyden henki on meitä varten”.
        א מַ רָלהֻּ ו֖ ןָ ̅ וַ ב ̅ מ נ אָעמַ ּדתֻּ ו֖ ןָא מר י֖ ןָבמַ עמֻּ וד ָ ̅ יתֵָּהָּדֵּ֣ יֻּוחַ נ ן֖׃ 3
        Johannan’n kasteessaan sanoivat kastetut mikä kautta ja heille sanoi .
        Ja hän sanoi heille, ”minkä kautta te olette kastetut?” He sanoivat hänelle, ”sillä Johannan’n
        kasteella”.
        Paulos sanoi heille, ”Johannan kastoi sillä kääntymyksen kasteella kansaa, sanoessaan, että
        uskoisivat sellaiseen, joka tuli hänen jälkeensä, joka on hän, Jeshua, Messias”.
        Ja kun nämä kuulivat, he kävivät kasteella meidän Herramme Jeshuan, Messian nimessä.
        Ja Paulos laittoi kädet heidän päälleen, ja pyhyyden henki tuli heidän päälleen, ja he puhuivat eri
        kielillä ja profetoivat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja kun hän, Apollo, oli Korinthos’ssa, Paulos kierteli niitä ylempiä maakuntia ja tuli Efesos’lle, ja hän
        Että olivatko he saaneet sen pyhyyden hengen, kun tulivat uskoon. He vastasivat ja sanoivat, etteivät
        א מַ רָלהֻּ ו֖ ןָ ̅ וַ ב ̅ מ נ אָעמַ ּדתֻּ ו֖ ןָא מר י֖ ןָבמַ עמֻּ וד ָ ̅ יתֵָּהָּדֵּ֣ יֻּוחַ נ ן֖׃ 3
        Ja hän sanoi heille, ”minkä kautta te olette kastetut?” He sanoivat hänelle, ”sillä Johannan’n
        kasteella”.
        Paulos sanoi heille, ”Johannan kastoi sillä kääntymyksen kasteella kansaa, sanoessaan, että
        uskoisivat sellaiseen, joka tuli hänen jälkeensä, joka on hän, Jeshua, Messias”.
        Ja kun nämä kuulivat, he kävivät kasteella meidän Herramme Jeshuan, Messian nimessä.
        Ja Paulos laittoi kädet heidän päälleen, ja pyhyyden henki tuli heidän päälleen, ja he puhuivat eri
        kielillä ja profetoivat.

Minä kastan teitä vedessä, parannukselle, mutta hän, joka tulee minun jälkeeni, on minua mahtavampi,
        sillä minä en ole arvollinen noutamaan hänen kenkiäänkään. Hän kastaa teitä pyhyyden hengessä ja
        tulessa.
        Mutta hän sanoi heille, ”te ette tiedä, mitä te kysytte. Pystyttekö te juomaan sen maljan, jonka minä
        juon, ja tulemaan kastetuksi sillä kasteella, jolla minut kastetaan?”
        He sanoivat hänelle, ”pystymme.” Jeshua sanoi heille, ”sen maljan, jonka minä juon, te tulette juomaan,
        ja sillä kasteella, jolla minut kastetaan, tullaan teidät kastamaan.”

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä kastan teitä vedessä, parannukselle, mutta hän, joka tulee minun jälkeeni, on minua mahtavampi,
        sillä minä en ole arvollinen noutamaan hänen kenkiäänkään. Hän kastaa teitä pyhyyden hengessä ja
        tulessa.
        Mutta hän sanoi heille, ”te ette tiedä, mitä te kysytte. Pystyttekö te juomaan sen maljan, jonka minä
        juon, ja tulemaan kastetuksi sillä kasteella, jolla minut kastetaan?”
        He sanoivat hänelle, ”pystymme.” Jeshua sanoi heille, ”sen maljan, jonka minä juon, te tulette juomaan,
        ja sillä kasteella, jolla minut kastetaan, tullaan teidät kastamaan.”

Että Johannan kastoi vedellä, ja teidät tullaan kastamaan pyhyyden hengellä, ei monien päivien
        jälkeen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Että Johannan kastoi vedellä, ja teidät tullaan kastamaan pyhyyden hengellä, ei monien päivien
        jälkeen.

Silloin Jeshua tuli Galileasta Jordananille Johannanin luokse, hänen kastettavakseen.
        Mutta hän, Johannan, kieltäytyi ja sanoi hänelle, ”minähän tarvitsen, että sinä kastaisit minut, ja sinä
        olet tullut minun luokseni!”
        Mutta hän, Jeshua, vastasi ja sanoi hänelle, ”salli tämä nyt, sillä meille on oikein, että täytämme kaiken
        vanhurskauden”. Ja silloin hän salli sen hänelle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Silloin Jeshua tuli Galileasta Jordananille Johannanin luokse, hänen kastettavakseen.
        Mutta hän, Johannan, kieltäytyi ja sanoi hänelle, ”minähän tarvitsen, että sinä kastaisit minut, ja sinä
        olet tullut minun luokseni!”
        Mutta hän, Jeshua, vastasi ja sanoi hänelle, ”salli tämä nyt, sillä meille on oikein, että täytämme kaiken
        vanhurskauden”. Ja silloin hän salli sen hänelle.

Koska myös Messias kerran kuoli meidän syntiemme puolesta – vanhurskas syntisten puolesta –
        tuodakseen teidät Jumalalle, ja hän kuoli ruumiissa ja elää hengessä.
        Nämä, jotka entisinä päivinä eivät olleet tottelevia, Noah’n päivinä, kun Jumala pitkämielisyydessään
        käski, että olisi arkki parannuksen toivoa varten, ja ainoastaan kahdeksan sielua siihen astui, ja he elivät
        veden kautta.
        Että myös te samoin hänen kauttaan, hänessä elätte, kasteen kautta, ei siinä, kun peseydytte ruumiin
        saastaisuudesta, vaan kun te puhtaalla omallatunnolla tunnustatte Jumalan, ja Messias Jeshuan
        ylösnousemuksen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Koska myös Messias kerran kuoli meidän syntiemme puolesta – vanhurskas syntisten puolesta –
        tuodakseen teidät Jumalalle, ja hän kuoli ruumiissa ja elää hengessä.
        Nämä, jotka entisinä päivinä eivät olleet tottelevia, Noah’n päivinä, kun Jumala pitkämielisyydessään
        käski, että olisi arkki parannuksen toivoa varten, ja ainoastaan kahdeksan sielua siihen astui, ja he elivät
        veden kautta.
        Että myös te samoin hänen kauttaan, hänessä elätte, kasteen kautta, ei siinä, kun peseydytte ruumiin
        saastaisuudesta, vaan kun te puhtaalla omallatunnolla tunnustatte Jumalan, ja Messias Jeshuan
        ylösnousemuksen.

Kreikka puhuu epämääräisesti ”hyvän omantunnon pyytämisestä”.
        Mutta kun hän tuli Shimeon Keefa’n luokse, Shimeon sanoi hänelle, ”minun Herrani, sinäkö peset minun jalkani?”
        Jeshua vastasi ja sanoi hänelle, ”sitä, mitä minä teen, sinä et nyt tiedä, mutta näiden jälkeen sinä tulet
        tietämään.”
        Shimeon Keefa sanoi hänelle, ”sinä et pese minun jalkojani, iankaikkisesti!” Jeshua sanoi hänelle, ”jos minä en
        pese sinua, sinulla ei ole osaa minun kanssani.”
        Jeshua sanoi heille, ”hän, joka on kylpenyt, ei tarvitse pestä kuin jalkansa, sillä hän on kokonaan puhdas. Myös te
        olette kaikki puhtaat, vaan ei kaikki...”
        Sen tähden, jos minä, joka olen teidän Herranne ja teidän rabbinne, olen pessyt teidän jalkanne, kuinka paljon te
        olettekaan velvolliset pesemään toinen toistenne jalkoja!
        Sillä tämän esimerkin minä olen antanut teille, että samoin, kuin minä olen tehnyt teille, myös te tekisitte.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

kasteella”.
        kielillä ja profetoivat.

Ja hän meni sieltä pois ja meni sen miehen taloon sisälle, jonka nimi oi Titus, sellainen, joka pelkäsi
        Jumalaa, ja hänen kotinsa oli sen kokouspaikan yhteydessä.
        Ja Krispus, sen kokouspaikan johtaja, uskoi meidän Herraamme, ja kaikki hänen kotinsa asukkaat, ja
        monet korinttolaiset kuulivat, ja uskoivat Jumalaa ja kävivät kasteella.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Shimeon sanoi heille, ”kääntykää, ja kastakaa teistä jokainen Herran Jeshuan nimessä syntien
        vapautukseksi, että he saisivaat sen pyhyyden hengen lahjan”.
        Mutta heti, kun Jeshua oli kastettu, kohosi hän vedestä, ja hänelle avattiin taivaat, ja näkyi Jumalan
        henki, joka laskeutui kuin kyyhkynen, ja tuli hänen päälleen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesuksen sanpista ei käy oli mitä tarkoittaa kokonaan kylpenyt onko tämä vain ensimmäinen kaste joka puhdistaa kokonaan synnistä veden määrällä ei ole väliä valellanko päähän ilmeisesti sana kylpenyt ja tarkoitetaan sitä että sillä puhdistuu
        Jeshua sanoi heille, ”hän, joka on kylpenyt, ei tarvitse pestä kuin jalkansa, sillä hän on kokonaan puhdas. Myös te

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesuksen sanpista ei käy oli mitä tarkoittaa kokonaan kylpenyt onko tämä vain ensimmäinen kaste joka puhdistaa kokonaan synnistä veden määrällä ei ole väliä valellanko päähän ilmeisesti sana kylpenyt ja tarkoitetaan sitä että sillä puhdistuu

ei kokonaan kylpenyt vaan kylpenyt

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ei kokonaan kylpenyt vaan kylpenyt

Tästähän voi päätellä et pää ja kädet pitää pestä
        Shimeon Keefa sanoi hänelle, ”minun Herrani, älä siis pese ainoastaan jalkojani, vaan myös käteni ja pääni!”

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tästähän voi päätellä et pää ja kädet pitää pestä
        Shimeon Keefa sanoi hänelle, ”minun Herrani, älä siis pese ainoastaan jalkojani, vaan myös käteni ja pääni!”

ja jalat

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ja jalat

mutta sit sanoo vaan kylpenyt

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

mutta sit sanoo vaan kylpenyt

vai pitääkö jättää pää

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

vai pitääkö jättää pää

vai voiko vaan pirskottaako päälle

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kreikka puhuu epämääräisesti ”hyvän omantunnon pyytämisestä”.
        Mutta kun hän tuli Shimeon Keefa’n luokse, Shimeon sanoi hänelle, ”minun Herrani, sinäkö peset minun jalkani?”
        Jeshua vastasi ja sanoi hänelle, ”sitä, mitä minä teen, sinä et nyt tiedä, mutta näiden jälkeen sinä tulet
        tietämään.”
        Shimeon Keefa sanoi hänelle, ”sinä et pese minun jalkojani, iankaikkisesti!” Jeshua sanoi hänelle, ”jos minä en
        pese sinua, sinulla ei ole osaa minun kanssani.”
        Sen tähden, jos minä, joka olen teidän Herranne ja teidän rabbinne, olen pessyt teidän jalkanne, kuinka paljon te
        olettekaan velvolliset pesemään toinen toistenne jalkoja!
        Sillä tämän esimerkin minä olen antanut teille, että samoin, kuin minä olen tehnyt teille, myös te tekisitte.

mitä tarkoittaa toinen toistenne jalkoja mun jalkoja ei oo kukaan pessyt pitääkö ite pestä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

mitä tarkoittaa toinen toistenne jalkoja mun jalkoja ei oo kukaan pessyt pitääkö ite pestä

Ilmeisesti synninpäästön avaimet ei kkity tapaukseen mitenkään vaan ne edustavat kastamista jresukseen jolloin ihminen saa synnin päästön koska lähimmäisiltä pitää pestä jalat jos tulee likaiseksi tai sitä se tarkoittaa jotakin muuta tapaa puhdistaa toinen synnistä koska kasteessa pestään synnit pois

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ilmeisesti synninpäästön avaimet ei kkity tapaukseen mitenkään vaan ne edustavat kastamista jresukseen jolloin ihminen saa synnin päästön koska lähimmäisiltä pitää pestä jalat jos tulee likaiseksi tai sitä se tarkoittaa jotakin muuta tapaa puhdistaa toinen synnistä koska kasteessa pestään synnit pois

Ainakin hoito kokoukset oli siunauksellisia jos kyseessä oli lähimmäisen vastaan rikkominen
        mun äiti ei tehnyt parannusta vaikka kylän emäntä itki
        Mutta jos sinun veljesi satuttaa sinua, mene, nuhtele häntä kahden kesken – ainoastaan häntä – ja jos
        hän kuulee sinua, olet voittanut veljesi.
        Ja jos hän ei sinua kuule, ota kanssasi yksi tai kaksi mukaasi, koska kahden tai kolmen todistajan suun
        kautta kaikki sana vahvistetaan.
        Mutta jos hän ei heitäkään kuule, kerro seurakunnalle. Mutta jos hän ei kuuntele seurakuntaakaan,
        olkoon hän sinulle kuin veronkerääjä ja kuin pakana.
        Ja amen, minä sanon teille, että kaikki, mitä te sidotte maassa, on oleva sidottu taivaissa, ja mitä te
        vapautatte maassa, on oleva vapaa taivaissa
        Vaikea antaa synnin päästöä jos ei tee parannusta
        Jeshua sanoi hänelle; minä sanon sinulle, ei seitsemän, vaan 77 kertaa seitsemän.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ainakin hoito kokoukset oli siunauksellisia jos kyseessä oli lähimmäisen vastaan rikkominen
        Mutta jos sinun veljesi satuttaa sinua, mene, nuhtele häntä kahden kesken – ainoastaan häntä – ja jos
        Ja jos hän ei sinua kuule, ota kanssasi yksi tai kaksi mukaasi, koska kahden tai kolmen todistajan suun
        Mutta jos hän ei heitäkään kuule, kerro seurakunnalle. Mutta jos hän ei kuuntele seurakuntaakaan,
        Ja amen, minä sanon teille, että kaikki, mitä te sidotte maassa, on oleva sidottu taivaissa, ja mitä te
        Jeshua sanoi hänelle; minä sanon sinulle, ei seitsemän, vaan 77 kertaa seitsemän.

siellä se istuu seuroissa paavon kanssa ja huutaa hampaat irvessä kun ei usko mitä puhun

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

siellä se istuu seuroissa paavon kanssa ja huutaa hampaat irvessä kun ei usko mitä puhun

siis paavo

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

siis paavo

näitä äitinsä puolustajia riittää

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

näitä äitinsä puolustajia riittää

viimeksi ku yritin sanoa siitä paaville se sano sairas

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

viimeksi ku yritin sanoa siitä paaville se sano sairas

yritin varoittaa esim karia ettei mee sen kanssa naimisiin ei uskonut sitten vainosi sitä mettään ja meni turva kotiin ja selitti et karin lapset on kauheita

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

yritin varoittaa esim karia ettei mee sen kanssa naimisiin ei uskonut sitten vainosi sitä mettään ja meni turva kotiin ja selitti et karin lapset on kauheita

käänsi lapset isää vastaan jotka sit oli mun kimpussa ja äiti taputti niitä päähän

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

mietinkin tässä juuri sitä et joko kasteessa pestään synnit pois et voiko yli päänsä julistaa synnin päästöä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

mietinkin tässä juuri sitä et jos kasteessa pestään synnit pois et voiko yli päänsä julistaa synnin päästöä

• Anonyymi

jos

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

jos

et jos se liittyy ainoastaan siihen et jos kaveri ei ksfu ei anna anteeksi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

et jos se liittyy ainoastaan siihen et jos kaveri ei ksfu ei anna anteeksi

kadu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

kadu

et onko toi jalkojen pesu puhdistus operaatio kuten kastekin joka vapauttaa synnistä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

jos se ei tehnytkään syntiä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

jos se ei tehnytkään syntiä

se voi olla et äidillä oli oikea opetus ja vanhoillls lestadiolaiset kadehti sitä isä sitten provosoi uskovaisia pitämään hoito kokouksia ja lapset ei tykänny siitä lestadiolaiset hyökkäs niitä vastaan ja jouduin puolustamaan äitiä koska lestadiolaiset painosti sitä jonka jälkeen lapset ei halunnut mennä seuroihin ja ne yritti avata mun silmät et lestadiolaiset painostaa naisia ja ne suostuu mielellään siihen et joku ukko panee ne paksuksi ja ottavat suihin hoito miehiltä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

se voi olla et äidillä oli oikea opetus ja vanhoillls lestadiolaiset kadehti sitä isä sitten provosoi uskovaisia pitämään hoito kokouksia ja lapset ei tykänny siitä lestadiolaiset hyökkäs niitä vastaan ja jouduin puolustamaan äitiä koska lestadiolaiset painosti sitä jonka jälkeen lapset ei halunnut mennä seuroihin ja ne yritti avata mun silmät et lestadiolaiset painostaa naisia ja ne suostuu mielellään siihen et joku ukko panee ne paksuksi ja ottavat suihin hoito miehiltä

tai vellut pysyivät siitä sivussa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

tai vellut pysyivät siitä sivussa

ja äiti kävi niillä kylässä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ja äiti kävi niillä kylässä

ota selvää

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ota selvää

Et jos loppujen lopuksi vellut ja mun äiti pelastuu loput menee helvettiin

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Et jos loppujen lopuksi vellut ja mun äiti pelastuu loput menee helvettiin

tai,sitä voi olla niinkin et äiti on suomen hallitus ja se päättää tuleeko putin tänne

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

tai,sitä voi olla niinkin et äiti on suomen hallitus ja se päättää tuleeko putin tänne

vellut sitä kuuntelee sitä ja tekee tuomioita sen perusteella

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

vellut sitä kuuntelee sitä ja tekee tuomioita sen perusteella

sit

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

sit

heittää kaikkia epä uskoisia kadotukseen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

heittää kaikkia epä uskoisia kadotukseen

ei ota hullukaan totuutta onneen ja soppa on valmis

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ei ota hullukaan totuutta onneen ja soppa on valmis

onkeen

• Anonyymi

Lestoilla ei ole mitään muuta kuin porukkaan kuuluminen, ei mitään tirtoa raamatusta ei omakohtaista uudestisyntymistä, ei Pyhän Hengen läsnäoloa, eli kaikki puuttuu ollakseen mukana ylöstempauksessa.

• Anonyymi

Ei auta vaikka olisbmiljoona asuntoautoa millisuorisza riveissä, kakskymmentä tenavaa jokaisella ei mitään merkitystä jumalan edessä.

• Anonyymi

Raamattu puhuu kyllä tempauksesta, mutta helluntailainen tempausoppi on hölynpölyä. Kristus tulee vain toisen kerran, ei enää kolmatta.

• Anonyymi

Jeshua vastasi ja sanoi hänelle, ”amen, amen, minä sanon sinulle, että jos ihminen ei ole syntynyt ylhäältä, hän ei
        voi nähdä Jumalan kuningaskuntaa”.
        Nikodemos sanoi hänelle, ”kuinka vanha mies pystyy syntymään, kuinka hän pystyisi menemään taas äitinsä
        kohtuun uudestaan, ja syntymään?”
        Jeshua vastasi ja sanoi hänelle, ”amen, amen, minä sanon sinulle, että jos ihminen ei ole synnytetty vedestä ja
        hengestä, ei hän voi päästä sisään Jumalan kuningaskuntaan
        vähän tekstiä
        Näiden jälkeen Jeshua ja hänen oppilaansa tulivat Jehud’n maahan; ja hän palasi sinne heidän kanssaan, ja hän
        kastoi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeshua vastasi ja sanoi hänelle, ”amen, amen, minä sanon sinulle, että jos ihminen ei ole syntynyt ylhäältä, hän ei
        voi nähdä Jumalan kuningaskuntaa”.
        Nikodemos sanoi hänelle, ”kuinka vanha mies pystyy syntymään, kuinka hän pystyisi menemään taas äitinsä
        kohtuun uudestaan, ja syntymään?”
        Jeshua vastasi ja sanoi hänelle, ”amen, amen, minä sanon sinulle, että jos ihminen ei ole synnytetty vedestä ja
        hengestä, ei hän voi päästä sisään Jumalan kuningaskuntaan
        vähän tekstiä
        Näiden jälkeen Jeshua ja hänen oppilaansa tulivat Jehud’n maahan; ja hän palasi sinne heidän kanssaan, ja hän
        kastoi.

Mutta myös Johannan kastoi Ain-Jon’ssa, joka on Shalim’n vieressä, koska siellä oli vettä. Monia tuli, ja heidät
        kastettiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta myös Johannan kastoi Ain-Jon’ssa, joka on Shalim’n vieressä, koska siellä oli vettä. Monia tuli, ja heidät
        kastettiin.

Silloin Filippus avasi suunsa, alkoi siitä, tästä kirjoituksesta; hän evankelioi hänelle meidän
        Herraamme Jeshuaa.
        Ja näiden mennessä sillä tiellä, he olivat saapuneet sille yhdelle paikalle, jossa oli vettä. Ja hän sanoi,
        se uskovainen, ”katso, vettä. Mikä estää kasteella käymisen?”
        Ja Filippus sanoi, ”jos sinä uskot koko sydämestä, se on luvallista”. Ja hän vastasi ja sanoi, ”minä
        uskon, että Jeshua on Messias, se Jumalan poika”.
        se uskovaiselle Filippus hänet kastoi ja
        Ja hän käski, että vaunut seisahtuisivat, ja he kaksi laskeutuivat veteen, ja Filippus kastoi sen

• Anonyymi

lestadiolaiset parittajat pitää saada vastuuseen mikä on parempaa kuin muutama homo tarra jota ne käyttää rakkauden sanan tuojana että yksikään joka häneen uskoo hukkuisi vaan hänellä olisi ian kaikkinen elämä

• Anonyymi

ei ne ennenkään uskoneet profetoita kuinka ne tuntia vaikka jeesus saapus rylle halpana pidetty ihminen ei ole koskaan ollut lestadiolaiset mieli suosiossa

• Anonyymi

Hieno puku päällä oleva jeesus joka tekee ihmeitä saa niiden suu pielet ylös päin varmaan joku päivä marssii ryn ovesta sisään ovat valmistautuneet hetkeen keräämällä rahaa ja nussimalla kakaroita maailmaan jotka eivät tähän kuulu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hieno puku päällä oleva jeesus joka tekee ihmeitä saa niiden suu pielet ylös päin varmaan joku päivä marssii ryn ovesta sisään ovat valmistautuneet hetkeen keräämällä rahaa ja nussimalla kakaroita maailmaan jotka eivät tähän kuulu

ei toivottu lapsi on niitten mieli suosiossa ja sovittaa niiden syntejä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ei toivottu lapsi on niitten mieli suosiossa ja sovittaa niiden syntejä

hyväksi käyttö on niille kestämätön paikka ja homoja tarra saa ne pimahtamaan

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

hyväksi käyttö on niille kestämätön paikka ja homoja tarra saa ne pimahtamaan

yhteisön katkerat ja kateelliset hoito miehet on kaiken takana

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

yhteisön katkerat ja kateelliset hoito miehet on kaiken takana

yhä suuremmalla joukolla kerätään pilkkaamaan ja haukkumaan uskovaisia ja homo tarra onkin joka saa ne pimahtamaan

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

yhä suuremmalla joukolla kerätään pilkkaamaan ja haukkumaan uskovaisia ja homo tarra onkin joka saa ne pimahtamaan

evankeliumi jota ne saarnaa on lestadiuksen nimessä ja veressä se ei ole jeesus syntejä ei voi antaa anteeksi ne saa kasteessa anteeksi kasteen kautta pääsee jumalan valta kuntaan ette pysty kastettuja ihmisiä rosvoamaan vaikka olette itse hukassa se mikä on lihasta syntynyt on lihaa ja mikä vedestä ja hengestä ei synny ei pääse sisälle jumalan valta kuntaan homous on synti sen toteuttaminen uskonnon varjolla on sairasta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

evankeliumi jota ne saarnaa on lestadiuksen nimessä ja veressä se ei ole jeesus syntejä ei voi antaa anteeksi ne saa kasteessa anteeksi kasteen kautta pääsee jumalan valta kuntaan ette pysty kastettuja ihmisiä rosvoamaan vaikka olette itse hukassa se mikä on lihasta syntynyt on lihaa ja mikä vedestä ja hengestä ei synny ei pääse sisälle jumalan valta kuntaan homous on synti sen toteuttaminen uskonnon varjolla on sairasta

lestadiusta ei kastettu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

lestadiusta ei kastettu

ihmis usko ei pelasta homostelu ei ole tie taivaaseen

• Anonyymi

se on rikollista toimintaa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

se on rikollista toimintaa

tehkää homot parannus

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ihmis usko ei pelasta homostelu ei ole tie taivaaseen

homojen rakastaminen on synti kuten kaikki tunteiden osoitukset

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

homojen rakastaminen on synti kuten kaikki tunteiden osoitukset

varsinkin naimisissa oleville homostellaan eka lesta ukon kanssa ja yritetään sen jälkeen tehdä avio rikoksia

• Anonyymi

varmaan joku pedo fiili

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

varsinkin naimisissa oleville homostellaan eka lesta ukon kanssa ja yritetään sen jälkeen tehdä avio rikoksia

jeremias pitää huolen ettei se onnistu se on kova hoito mies se tietää et muiden avio elämään sotkeutuminen on synti ja muutkin hoito miehet pitää huolen ettei lankea syntiin

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      61
      4448
    2. KALAJOEN UIMAVALVONTA

https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      153
      3303
    3. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      57
      2602
    4. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      49
      2564
    5. Hukkuneet pojat kalajoella pakolaisia?

Eivät osanneet suomea nimittäin.
      Maailman menoa
      112
      2335
    6. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      24
      1903
    7. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      24
      1691
    8. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      30
      1636
    9. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      169
      1550
    10. Metsästysmökki

Metsästyskortti saapui. Lisäksi metsästysmökki varata!
      Kuhmo
      36
      1275
    Aihe