Minulla on 1996-mallia oleva 2-litrainen Xantia automaatti (ZF:n 'vanhempi' 4-vaihteinen), jonka automaattivaihteisto on toistaiseksi toiminut moitteetta. Öljyjäkin on vaihdettu aika tiuhaan (5 - 10 tkm).
Toissapäivänä vaihteiston käyttäytyminen kuitenkin muuttui siten, että paikaltaan lähdettäessä vaihteisto vaihtaa todella nopeasti ykköseltä kolmoselle, seurauksena moottorin kierroksien väheneminen ja moottorin lähes sammuminen. Ilmiö ei tapahdu joka kerta, mutta lähes aina.
Autolla joutuu nyt ajamaan 'manuaalisesti', eli siten että aloitetaan ykkösellä, ja vaihdetaan ITSE kakkoselle ja sitten kolmoselle. Kolmoselta vaihdelaatikko osaa vielä itse vaihtaa neloselle. Ja takaisin kolmoselle tarvittaessa. Moottorijarrutuskin toimii, tosin joskus tultaessa täysin pysähdyksiin, tuntuu siltä että moottori jää vetämään aikaisempaa enemmän.
Onko kenellekään tuttu ilmiö, ja mitä asialle voi tehdä itse?
Xantian automaattilaatikko temppuilee
Mukavuudenhaluinen
1
449
Vastaukset
Meillä on BX:ssä vastaava oire ... faijan auto on kyseessä ja on muistaakseni jo selvittänyt tuon syysnkin muttei sille ole vielä ehtinyt mitään tehdä. On ikävä kyllä juuri nyt lomamatkalla mutta josko tässä satun kiinni saamaan niin kyselen mikä oli homman nimi ja ilmoittelen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1121421
Se helpottaisi oloa jos
Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin881287Palsta kysely..
Mikä on mielestäsi hyvä ikäero parisuhteessa? Tulevassa/kuvitteellisessa tulevaisuuden suhteessa, voisitko harkita ”ott1341028- 68964
- 39887
- 71863
- 97857
- 75836
Haluaisin nainen vain välillä heilutella peittoa sinun kanssa
Mutta kuitenkin oltaisiin uskollisia toisillemme.53807Ihmeellistä millaisissa tilanteissa ajatukset kulkuun sinuun
Eilen seurasin kun ihmiset ajoivat kaupan parkkipaikalle ja menivät yhdessä kauppaan. Iski jotenkin ikävä. Mietin että39764