Saako lesta vihellellä?

Anonyymi-ap

Kun vihellellään yleensä jotain musiikki kappaletta niin saako lesta näin tehdä? Kysyn koska siinä lahkossa on niin paljon kiellettyjä mutta tavallisia asioita joita me väärä uskoiset saadaan tehdä. Vielä tuleekin mieleeni miksi muut Uskonnot ovat lestan mielestä väärä uskoa? Onhan muut uskonnot paljon vanhempaa perua.

14

303

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kyselee utelias hölmö.

• Anonyymi

Ei se hölmöksi tee jos kysyy. Taidat olla lesta joka ei saisi kirjoitella yleisöosastoihin?

• Anonyymi

Minä luulen niin, että virrenkin sävelen viheltämistä on pidetty sopimattomana, koska kaikki soittimet, tai siis niiden soittaminen on katsottu Raamatun vastaiseksi toiminnaksi. Huulethan ovat eräänlainen soitin tai vihellysääni ainakin muistuttaa soittimella tuotettua ääntä.

Vai onko ollut syynä vihellyksen sopimattomana pitämisessä se, että uskottromathan viheltävät kaikenlaisia maallisia "ralleja", joten kristityn ei ole ollut sopivaa vihellellä, kuka tietää?

Esikoislestdiolaisilla on silti aikojen saatossa ainakin joidenkin kohdalla jotenkin katsottu läpi sormien esimerkiksi urkujen ja kanteleen hallussapito ja soittaminen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä luulen niin, että virrenkin sävelen viheltämistä on pidetty sopimattomana, koska kaikki soittimet, tai siis niiden soittaminen on katsottu Raamatun vastaiseksi toiminnaksi. Huulethan ovat eräänlainen soitin tai vihellysääni ainakin muistuttaa soittimella tuotettua ääntä.

Vai onko ollut syynä vihellyksen sopimattomana pitämisessä se, että uskottromathan viheltävät kaikenlaisia maallisia "ralleja", joten kristityn ei ole ollut sopivaa vihellellä, kuka tietää?

Esikoislestdiolaisilla on silti aikojen saatossa ainakin joidenkin kohdalla jotenkin katsottu läpi sormien esimerkiksi urkujen ja kanteleen hallussapito ja soittaminen.

Lestat ei viheltele ja kitaraa soita.
        Ne puhuu kuorossa paskaa muista ihmisistä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lestat ei viheltele ja kitaraa soita.
        Ne puhuu kuorossa paskaa muista ihmisistä.

Noinkin jotkut, mutta eivät kaikki lestat niin tee.

He ovat uhreja, kitaransoitto on kielletty, siis kaikki soittimet tulkitaan synniksi. Urut kirkossa. Lapin vanhimmat voivat valaista asiassa ja Suomen lähetysmiehet uskovat heitä? Ei saa soitinta soittaa, koska ne jäivät silloin joskus ristille!

Kukahan lestadiiolainen on tuon keksinyt, sillä aivan varmaan se on ihmisoppia, jota ihan mukavat ja kohtuuälykkäät lestaihmiset kuitenkin vielä nykyisinkin ovat noudattavinaan?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Noinkin jotkut, mutta eivät kaikki lestat niin tee.

He ovat uhreja, kitaransoitto on kielletty, siis kaikki soittimet tulkitaan synniksi. Urut kirkossa. Lapin vanhimmat voivat valaista asiassa ja Suomen lähetysmiehet uskovat heitä? Ei saa soitinta soittaa, koska ne jäivät silloin joskus ristille!

Kukahan lestadiiolainen on tuon keksinyt, sillä aivan varmaan se on ihmisoppia, jota ihan mukavat ja kohtuuälykkäät lestaihmiset kuitenkin vielä nykyisinkin ovat noudattavinaan?

Kaikki lestat puhuu viheltäen paskaa muista ihmisistä, ja piste.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikki lestat puhuu viheltäen paskaa muista ihmisistä, ja piste.

Olet siis lesta? Puhuit paskaa muista ihmisistä.

• Anonyymi

Kukaan ei pelastu omilla töillään, vaan niistä huolimatta. Joka luulee, että hänen yritelmiään noudattaa hänen itse keksimiään 'lakeja' tarvitaan pelastumiseen, eikä Jeesuksen veren sovitus riitä, ei liene vielä uskonut Jeesukseen, pannut uskonsa kokonaan hänen vereensä. 'Se on täytetty!', Jeesus sanoi ristillä. Joka halveksii hänen täydellisen tekonsa meidän syntisten vanhurskauttamiseksi, saattaa hyvinkin jäädä tänne, kun Jeesus pian hakee omansa pois. Voitte vielä silloinkin pelastua, mutta ei enää pelkästään uskosta, vaan teidän täytyy mm. kieltäytyä pedon merksitä ja alistua mestattavaksi.

Lukekaa 1 kor 15:1-4. Siinä on evankeliumi tiivistettynä. Ja miten se olikaan, että pelastumme armosta, jottei kukaan kerskaisi. Älkää olko niin kuin fariseus, joka kiitti Jumalaa siitä, että oli niin 'hyvä' ihminen. Olkaa niin kuin publikaani, joka anoi armoa syntisyydelleen. Jumala antaa armon niille, jotka ottavat sen vastaan. Jos luulee oman poppoonsa säännöillä varmistavansa pelastuksensa, ei luota Jumalan armoon.

• Anonyymi

Lue oma teksti, niin löydät niitä yritelmiä.
        Pikku vinkki sellaiselle, kuka haluaa pitäytyä raamattuun ja ennen kaikkea Jeesuksen seuraamiseen, hän ajoi pillin soittajat ulos kuolleen luota ja niin tapahtuu vieläkin, vaikka lakihenkiset suuttuvat niin kuin kävi 2000v sitten.
        Hän käski saarnata parannusta ja evankeliumia, muu on saastainen vaate nii kuin hän itse sanoo.

• Anonyymi

Sitäpaitsi vihellellä saa vapaasti, mutta ei tyttöjen perään!

• Anonyymi

Voe helevetti

• Anonyymi

Miksi tytöt eivät saisi vihellellä keskenään?

• Anonyymi

Aavedatan videolla henget viheltelee joskus. Eli demonit. Kuolleet ei puhu mutta perkele osaa puhua.

• Anonyymi

Sekopäisen juttuja. Miksi laitoist sen tänne?

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kunpa minä tietäisin

Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      28
      2547
    2. paras asia kaivatussasi?

❤️‍🔥
      Ikävä
      114
      2126
    3. Syitä välttelyyn

En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?
      Ikävä
      98
      1825
    4. Vihaan sua todella paljon.

Tiedoksi vaan 🙃
      Ikävä
      122
      1819
    5. Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.

Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.
      Ähtäri
      9
      1557
    6. Purrasta tehty huoli-ilmoitus

Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b016
      Maailman menoa
      140
      1157
    7. Miksi kaivattunne

ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo
      Ikävä
      90
      1085
    8. Pelottaa kohdata hänet

En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt
      Ikävä
      89
      1041
    9. Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu

Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu
      Ikävä
      21
      1022
    10. Olisin halunnu vaan tutustua

Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno
      Ikävä
      35
      987
    Aihe